Star Citizen når 20 miljoner dollar – belönar med fisk

Skrivet av CFW:

$20 379 123, just nu.

Star Citizen är en koloss som kommer tvinga upp ögonen på alla konsollifierade utvecklare som EA, Activision, etc.

PC Master Race.

Pengarna börjar nu närma sig en medelmåttig AAA-budget från förra generationen. Man kan ju bara hoppas på att visionen inte bloatas allt för mycket av stretch goals, scope creep kan döda vilket projekt som helst.

k3m
Medlem

härligt, härligt!

Medlem

Jag blir bara mer och mer orolig..

Testpilot
Skrivet av slartibartfast:

Pengarna börjar nu närma sig en medelmåttig AAA-budget från förra generationen. Man kan ju bara hoppas på att visionen inte bloatas allt för mycket av stretch goals, scope creep kan döda vilket projekt som helst.

De verkar medvetna om den risken också:

There has been some concern about “feature creep” with the additional stretch goals. You should all know that we carefully consider the goals we announce. Typically the stretch goals fall into two categories;

The first are goals that involve features we already have planned or have implemented, but we couldn’t create content because of budgetary constraints. The first person combat on select planets is a great example of this type of goal. We already have FPS combat as part of the game in ship boarding, and we already have most of this already functional thanks to CryEngine, as we essentially have Crysis3 functionality out of the box. But creating all the environments and assets to fill them is a huge task, so we were planning on not doing any planetside combat initially, simply because of its cost, with the idea that we would slowly roll it out once the game is live. But with the additional funds we can now afford to create some of this content earlier rather than later.

The facial capture system is an example of the second type, where we identify technology and equipment that will make the game better and allow us to be more nimble and economically efficient in continually creating content for the ongoing universe that we are aiming to support. The motion capture system and sound studio were goals that feel into this category.

But both types of goals are carefully considered — we don’t commit to adding features that would hold up the game’s ability to go “live” in a fully functional state. Also remember that this is not like a typical retail boxed product — there is no rule that all features and content have to come online at the same time! As you can see from the Hangar Module we plan to make functionality and content come on line as it’s ready, so you should look at the stretch goals as a window into the future of functionality and content additions we plan for the live game.

Källa: https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/132...

Medlem
Skrivet av s3ng:

Hoppas UI't blir någorlunda lätthanterligt och inte superkomplicerat som det brukar vara i sådana rymdspel.

Hela grejen är väl just att det inte kommer finnas något UI, då det ska vara en första eller tredje -persons sim. Kommer bli intressant med skeppens interface och system, fast någon form av "augmented reality" kanske de måste ha och det är ju sci-fi så varför inte

Kolla in de väldigt avancerade skeppsmodellerna som inte syns i hangar modulen:

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Att lägga till fps element i spelet tycker jag känns fel. Jag ser hellre att det satsar på rymdstrider och försöker få ihop det som hittills är lovat så att spelet kan släppas någon gång.

Vill gärna se att spelet släpps typ 2015 och inte 2020.

Agreed. Känns som om att det börjar bli en lite för lång featurelist för att hålla..
Mest troligt kommer det att ta till 2020 innan spelet är färdigpatchat?
Så ser det i alla fall ut när de försöker svara på forum feedback!

"will we be able to do <x>, as you said in <y> and as written in <z>?"
"öouueeaaeeh,,, yes you will!"

De har lovat att släppa content regelbundet efter launch. Hoppas bara det inte blir massor av patchande bara...

Medlem
Skrivet av imbamakaber:
Skrivet av Lasrod:

Att lägga till fps element i spelet tycker jag känns fel. Jag ser hellre att det satsar på rymdstrider och försöker få ihop det som hittills är lovat så att spelet kan släppas någon gång.

Vill gärna se att spelet släpps typ 2015 och inte 2020.

Agreed. Känns som om att det börjar bli en lite för lång featurelist för att hålla..
Mest troligt kommer det att ta till 2020 innan spelet är färdigpatchat?
Så ser det i alla fall ut när de försöker svara på forum feedback!

"will we be able to do &lt;x&gt;, as you said in &lt;y&gt; and as written in &lt;z&gt;?"
"öouueeaaeeh,,, yes you will!"

De har lovat att släppa content regelbundet efter launch. Hoppas bara det inte blir massor av patchande bara...

Jo men spelet är ju ett FPSim så FPS-element måste de ju ha i och med piratbordningar och likande...

Medlem

Kickstarter och crowdfunding måste vara det sämsta som hänt spelbranschen sedan EA fick storhetsvansinne.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Kickstarter och crowdfunding måste vara det sämsta som hänt spelbranschen sedan EA fick storhetsvansinne.

Förklara dig människa! Hur menar du?


signatur

One shot One kill [OSOK]

phi
Medlem
Skrivet av Izuel:

Kickstarter och crowdfunding måste vara det sämsta som hänt spelbranschen sedan EA fick storhetsvansinne.

Medlem

Så om det inte är det minsta likt EVE, vad är det som särskiljer det så enormt?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Lasrod:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Lasrod:

Att lägga till fps element i spelet tycker jag känns fel. Jag ser hellre att det satsar på rymdstrider och försöker få ihop det som hittills är lovat så att spelet kan släppas någon gång.

Vill gärna se att spelet släpps typ 2015 och inte 2020.

Spelet släpps 2014 och allt fler saker läggs till i spelet efter det. Då du kommer inte behöva vänta så länge.

I deras senaste uttalande från AMD presentationen så räknar de med att spelet släpp som 18 till 24 månader. 2014 nämndes i kickstarter-kampanjen men nu är spelet ganska mycket större än deras initiala mål på $500 000. Jag skulle inte tro att vi får se någon release 2014.

Nej det lär inte hända. Jul 2015 är min gissning. Nästa år har de dock lovat alfa så man ska kunna flyga runt lite med sina skepp och kunna prova på battles och annat.

Medlem

Hur är det tänkt att de ska få in pengar efter crowdfunding pengarna slutat strömma in? Mikro transaktioner?


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Men har de avancerad AI? Det är frågan.

Skrivet av Preed:

Jävlar vad dom lovar, det är oroande.

Mina vänner, In Chris Roberts we trust


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av LocSin:

Hur är det tänkt att de ska få in pengar efter crowdfunding pengarna slutat strömma in? Mikro transaktioner?

Det är då spelets vingar sätts på prov.

Kommer dem lyfta rymdsimulator genren till nya höjder eller kommer det störta ner mot konkursens klippor, i ett moln av skam och brutna förhoppningar?

vi får se...


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Star Citizens hypemaskin påminner mer och mer om Ett Kilo Mjöl-sketchen... DÅÅÅ FÅÅÅR DUUUU...

Medlem
Skrivet av Dunder:

Så om det inte är det minsta likt EVE, vad är det som särskiljer det så enormt?

Ja, jag håller med din fråga(?), för en wow-spelare så är detta precis samma sak som EVE. Det kanske inte kommer att vara lika svårt och oförlåtande som EVE, men den djupa ekonomiska aspekten finns kvar, och man fraktar resurser och strider mot andra som i EVE. Att folk säger att de inte alls är lika avarandra är fel. Detär låååångt ifrån samma spel, men de har mkt gemensamt.

Medlem

Det är sådant här som är det riktiga "next gen".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jävligt kul att se hur bra det här projektet går, även om jag är extremt skeptisk själv så är det svårt att inte bli lite hypad.

Medlem

Avskyr pay2win-modellen de berättat om, så tror inte jag kommer ge det en chans. (eller pay2shortcut för er som tycker det är mer korrekt..)

Mikrotransaktioner som påverkar annat än kosmetiska ändringar har ingen plats i spel förrutom möjligtvis mindre gratis spel.

Skribent
Skrivet av KaptenKanel:

Om nu fisken är så sällsynt kanske man inte ska fånga in varenda exemplar som finns för att dela ut som trofeer.
Den kommer ju gå från väldigt sällsynt till utrotad.

Just sayin.

Håller med, det är fruktansvärt oansvarigt. Jag tänker rasa mot det här spelet.


signatur

I am the black wizards.

Testpilot
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Newklear:

Så om det inte är det minsta likt EVE, vad är det som särskiljer det så enormt?

Ja, jag håller med din fråga(?), för en wow-spelare så är detta precis samma sak som EVE. Det kanske inte kommer att vara lika svårt och oförlåtande som EVE, men den djupa ekonomiska aspekten finns kvar, och man fraktar resurser och strider mot andra som i EVE. Att folk säger att de inte alls är lika avarandra är fel. Detär låååångt ifrån samma spel, men de har mkt gemensamt.

Det beror väl på , bägge utspelas i rymden , är det orsak nog att säga att spelen är likadana?

EVE är ju PVP till max , allt skapas av spelare medan SC kommer ha en NPC genererad marknad där 70-90% alltid styrs av NPC.
Det är även sagt att det mesta du kommer möta även om du drar på PVP till max i spelet är NPC skepp & spelare eftersom universat är skapat med övervägande PVE inriktning.

EVE har ingen vy där man styr skeppet i förstaperson , det innebär att strider på tusentals spelare är möjliga , SC kommer inte alls ha så många spelare i varje instans där spelare möter varandra.
SC kommer ha first person shooter element som övertag av skepp , utforskning av skepp & markstrider.
EVE har det separata spelet DUST som är deras fps del.

Medlem

En fråga: Vad skiljer Star Citizen mot EVE?

Det ser slående likt ut som EVE, så vad är skillnaden hur man spelar det?

Medlem

jag tror och hoppas det blir ett freelancer 2 med alt upphottat bara då blir detta suxse

Testpilot
Skrivet av Capitan:

En fråga: Vad skiljer Star Citizen mot EVE?

Det ser slående likt ut som EVE, så vad är skillnaden hur man spelar det?

Skrev lite i mitt inlägg tidigare om detta men de viktigaste skillnaderna är:
* First person View , i större skepp går du omkring på däck.
* Universat styrs av NPC och inte spelare
* Möjlighet till egna servrar

Medlem

Bygger lr köper man skulle sej rymd skepp? Tex. Starmade vs EVE?


signatur

R.I.P The_maxx

CFW
Medlem
Skrivet av IceMan:

Bygger lr köper man skulle sej rymd skepp? Tex. Starmade vs EVE?

Du kommer kunna köpa skepp på de olika planeternas marknader för, vad vi kan anta, skiftande priser beroende på kvalitet, tillgång och efterfrågan. Tror, kommer inte ihåg, att man kan köpa nya skepp från tillverkarna in-game eller beg. av spelare.

Du kommer också kunna hanka dig fram som pirat och kapa skepp om du skulle vilja det.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Newklear:

Så om det inte är det minsta likt EVE, vad är det som särskiljer det så enormt?

Ja, jag håller med din fråga(?), för en wow-spelare så är detta precis samma sak som EVE. Det kanske inte kommer att vara lika svårt och oförlåtande som EVE, men den djupa ekonomiska aspekten finns kvar, och man fraktar resurser och strider mot andra som i EVE. Att folk säger att de inte alls är lika avarandra är fel. Detär låååångt ifrån samma spel, men de har mkt gemensamt.

Det beror väl på , bägge utspelas i rymden , är det orsak nog att säga att spelen är likadana?

EVE är ju PVP till max , allt skapas av spelare medan SC kommer ha en NPC genererad marknad där 70-90% alltid styrs av NPC.
Det är även sagt att det mesta du kommer möta även om du drar på PVP till max i spelet är NPC skepp & spelare eftersom universat är skapat med övervägande PVE inriktning.

EVE har ingen vy där man styr skeppet i förstaperson , det innebär att strider på tusentals spelare är möjliga , SC kommer inte alls ha så många spelare i varje instans där spelare möter varandra.
SC kommer ha first person shooter element som övertag av skepp , utforskning av skepp & markstrider.
EVE har det separata spelet DUST som är deras fps del.

Jaha, va trist, EVE på easy-mode alltså... Då blir det nog inga pengar från mig i alla fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Testpilot
Skrivet av Dunder:

Jaha, va trist, EVE på easy-mode alltså... Då blir det nog inga pengar från mig i alla fall.

Beror på om dina preferenser är PVP fight = not so much eftersom över 70% av spelets skepp alltid kommer vara NPC.
Personligen blev EVE tröttsamt efter ett tag eftersom oftast krigar ingen förrän de själva är 110% säkra på att vinna , gatecamp & blobfight deluxe.

Chris Roberts har själv sagt att han kommer ta starka influenser från tex Demon Souls då det gäller svårighet när du dör.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/128...

Men somsagt inget är ju klart än.
Så ha ett getöga öppet tills det kommer med info hur spelet blir , känns dumt att avfärda spelet redan nu innan det ens är klart.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Newklear:

Jaha, va trist, EVE på easy-mode alltså... Då blir det nog inga pengar från mig i alla fall.

Beror på om dina preferenser är PVP fight = not so much eftersom över 70% av spelets skepp alltid kommer vara NPC.
Personligen blev EVE tröttsamt efter ett tag eftersom oftast krigar ingen förrän de själva är 110% säkra på att vinna , gatecamp & blobfight deluxe.

Chris Roberts har själv sagt att han kommer ta starka influenser från tex Demon Souls då det gäller svårighet när du dör.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/128...

Men somsagt inget är ju klart än.
Så ha ett getöga öppet tills det kommer med info hur spelet blir , känns dumt att avfärda spelet redan nu innan det ens är klart.

Nja, spelade man som pirat tog man de flesta strider. Det bästa med EVE var dock att spelarna styrde allt själva och har man kört det ett tag så känns allt annat bara dumt och lamt, att skaparna ska gå in och styra ekonomin och politiken.

Jag är dock sugen på ett nytt rymdspel så man får väl kanske ändå hoppas på det bästa.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

123
Skriv svar