Call of Duty: Ghosts

Robot
Call of Duty: Ghosts

Infinity Ward har gått vidare efter att de kreativa ledstjärnorna lämnat studion och vågar därmed lämna Modern Warfare bakom sig. Samtidigt har lite förändrats i Call of Duty-land. Men vi är inte helt säkra på att förändringar behövs.

#battlefield-3, #call-of-duty-modern-warfare-3, #battlefield-4, #call-of-duty-ghost, #infinity-ward, #quake


Medlem
Call of Duty: Ghosts

"Den kanske största nyheten är dock möjligheten att vissla in en hund när du skjutit ihjäl fem stycken oliktänkare i rad."

Är det en nyhet när de haft med hundarna i World At War redan tidigare?

Edit: Om det är den STÖRSTA nyheten så förväntar jag mig inga nyheter alls i spelet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Najs Men det blir Battlefield 4 som kommer ta min tid Eftersom man är en rekryt i en ny engelsk clan hehe. Visst kommer säkert skaffa Ghosts också, gillar båda spelen.

En har man till för att spela taktiskt, spela med mer teamplay i tanken och mindre på frags. Den andra när man är sugen på att bara kötta och vara king of the hill

Medlem

Är det sant att fiskarna aktar på sig?

Medlem

Nåja, kanske att man sniffar lite försiktigt på MP i nya COD, har annars inte vågat efter de katastrofer som var MW2-3.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ankh:

"Den kanske största nyheten är dock möjligheten att vissla in en hund när du skjutit ihjäl fem stycken oliktänkare i rad."

Är det en nyhet när de haft med hundarna i World At War redan tidigare?

Edit: Om det är den STÖRSTA nyheten så förväntar jag mig inga nyheter alls i spelet

De fungerar inte som den tidigare killstreaken.


signatur
Medlem

Calle for president, telling it how it is!

Sen när blev det fel att få ha lite roligt när man spelar datorspel?

Capricciosa for life!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ankh:

"Den kanske största nyheten är dock möjligheten att vissla in en hund när du skjutit ihjäl fem stycken oliktänkare i rad."

Är det en nyhet när de haft med hundarna i World At War redan tidigare?

Edit: Om det är den STÖRSTA nyheten så förväntar jag mig inga nyheter alls i spelet

De fungerar inte som den tidigare killstreaken.

Nej, så mycket har jag förståt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag brukar köpa både bf och cod, vanligtvis blir det nästan bara cod första månaden, sen tröttnar jag, oftast redan innan första dlc:t hinner anlända. Battlefield erbjuder mig en längre spelupplevelse, jag kör fortfarande trean ibland. Vilken serie är bättre? Ja, som artikeln säger, de erbjuder olika saker, men i längden blir Battlefield en vinnare(för mig).

Medlem
Skrivet av nils45:

Är det sant att fiskarna aktar på sig?

Bara på next gen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Vinnaren för mig är varken cod ghost eller bf4 utan jag kör på Ac 4

Jag köper båda och försöker ha så kul man bara kan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade varit ett givet köp om man kunde välja Welsh Corgi istället för Schäffern.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

ser ju riktigt..................dåligt ut.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Klassiker... Really?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ratache:

Klassiker... Really?

I multiplayersammanhang, absolut.


signatur
Medlem

"Få moderna multiplayerspel kan konkurrera med flytet i kontrollerna och intima träffkänslan"

lol

Medlem

Jag är definitivt inget fan av CoD, och blir nog inte att inhandla Ghosts heller för min del. Men att CoD har tightare kontroller och bättre "respons" än t.ex BF förstår jag inte hur man kan förneka. Men men, det är väl en smaksak som så mycket annat.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Jag är definitivt inget fan av CoD, och blir nog inte att inhandla Ghosts heller för min del. Men att CoD har tightare kontroller och bättre "respons" än t.ex BF förstår jag inte hur man kan förneka. Men men, det är väl en smaksak som så mycket annat.

Håller med. CoD har ett svårslaget ös och närvarohetskänsla i kontrollerna. Detta till trots är jag ett hängivet Battlefield-fan, föredrar lite långsammare tempo, fordon och möjligheter till att semi-campa


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Nu har jag inte provat spela cod på konsol så det kan jag inte uttala mig om, men efter mw2 så är det i alla fall på pc katastrof. Det är liksom inte "skönt" att spela längre, så som det var i cod4 och mw2.

Medlem
Skrivet av Zedzo:

"Få moderna multiplayerspel kan konkurrera med flytet i kontrollerna och intima träffkänslan"

lol

Reagerade också på den meningen, flyt i kontrollerna kan jag väl gå med på, men träffkänsla? Vapnena är oerhört orealistiska, fienderna man skjuter på kunde lika gärna vara cardboard cutouts med tanke på det sättet dom reagerar på när dom blir beskjutna, och ragdoll-fysiken och liknande har varit direkt usla i alla CoD hittils. Om det inte har kommit enorma uppdateringar på detta området i Ghosts så förstår jag verkligen inte vad recensenten syftar på.

Medlem

Bara en sån sak att säga att kontrollerna är tighta när man provar på konsol xDDDD


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CliQue-SinneD:

Bara en sån sak att säga att kontrollerna är tighta när man provar på konsol xDDDD

Efter att nött Quake, Counter-Strike, Quake 3, Unreal Tournament 2004, Quake Live, Battlefeld-serien, Cod-serien och petat på det mesta i multiplayer-fps så anser jag mig ha hyfsat bra koll på vad som har tighta kontroller och inte. Oavsett plattform.


signatur
k3m
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Bara en sån sak att säga att kontrollerna är tighta när man provar på konsol xDDDD

haha sant!

Inaktiv

Jag (som så många andra) tycker inte om att dricka sur mjölk, men visst ser jag fram emot en ny enspelarkampanj ute i kosmos bland illegala aliens och rymdstationer!

Inaktiv
Citat:

citat

Skrivet av CliQue-SinneD:

Bara en sån sak att säga att kontrollerna är tighta när man provar på konsol xDDDD

Säga vad man vill om COD i övrigt, men det är helt klart ett av de FPS som finns ute till konsol som har "tightast" kontroller.
Finns många FPS som är helt bedrövliga att spela på konsol rent kontrollmässigt. COD hör inte till den skaran.

Dessutom så handlar det väl om egna åsikter. Du kanske inte tycker om kontrollen men skribenten gör det.

Medlem

Så otroligt sant Carl. Jag älskar Call of Duty just för att den där tighta Quake-känslan alltid infunnit sig. Den är otroligt svår att sätta fingret på men det är något som Battlefield saknar.

Medlem

Jag lever i tron att anledningen varför gamers är sådana extrema pessimister är för att dem själva uträttar som minst här i livet.

Dem har lagt ner oändligt antal timmar med sitt spelande, men kan inte komponera den minsta kod.

Ni jobbar för minimilön, oändligt antal timmar, klagar på chef och lön men ni har ingen aning hur man startar ett eget bolag.

Lika obetydliga som okunniga, lika skuldsatta som tandlösa, ni skäller men har ingen aning om hur man bits, ni ser, men är oförmögna att förstå.

Ni kan där med heller aldrig förstå lycka, den är skapad, aldrig given.

Too real?!?

Medlem

Hatten av för en av de bättre recensionerna/förhandstittarna på FZ på mycket länge.
Synd att du inte skriver mer artiklar Carl.

Medlem
Skrivet av Easton:

Jag lever i tron att anledningen varför gamers är sådana extrema pessimister är för att dem själva uträttar som minst här i livet.

Dem har lagt ner oändligt antal timmar med sitt spelande, men kan inte komponera den minsta kod.

Ni jobbar för minimilön, oändligt antal timmar, klagar på chef och lön men ni har ingen aning hur man startar ett eget bolag.

Lika obetydliga som okunniga, lika skuldsatta som tandlösa, ni skäller men har ingen aning om hur man bits, ni ser, men är oförmögna att förstå.

Ni kan där med heller aldrig förstå lycka, den är skapad, aldrig given.

Too real?!?

Spel är en vara folk konsumerar på samma sätt som alkohol, nöjen, tobak, droger, sex, tv och annan diverse underhållning/flykt.

Fredag kväll - går du på krogen, sitter hemma, går på match, resturant, tränar, träffar vänner, kollegor.
Där har du ditt svar. Faktum är att majoriteten av alla människor måste jobbar 5 dagar i veckan i västvärlden.
Bittra människor som du är vad gör vardagen så jäkla trist.

Men du kommer säkert också haja om 10 år

12
Skriv svar