Medlem

Nhl 14 är grymt bra

Medlem

Anledningen till varför EA inte ger oss PC spelare ett nytt NHL har varit pga av piratkopieringen. Sista NHL som kom till PC var 09...

Spelet sålde dåligt, men inte enligt belastningen till servrarna. Men nu när dom har tvingat på oss Origin så är det väl hög tid att vi kan få tillbaka serien till PC?

Medlem

Tycker det är för ynkligt att Leksand och Örebro har fått Rögles och Timrås laguppställningar i NHL14. Urdåligt av spelmakarna!

Medlem
MFC
Medlem

"This year we put 14 on the box"


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det är väl inga problem att styra Nhl/Fifa spelen med en game pad om man använder en pc
Har kört med min Logitech Dual Action game pad många år.

har även spelat Ea sport Nhl 1993 som då låg på fyra floppy diskar. Så 1994 var inte starten på ea nhl serien. Kolla denna länk nhl 1993 http://www.youtube.com/watch?v=TYikQxz1s_Q

Medlem

Skrev detta i recensionen för FIFA 14 men jag känner att det är mer rättvis att kommentera detta här i stället då jag mer är en inbiten NHL person

Tycker det är tråkigt att FZ ger högt betyg på dessa sport spel som bara är en puts på föregående version.. Man borde inte uppmuntra sådant.

Fifa gänget har dock varit lite flitigare än NHL gänget som är fega och lata! Menysystem som introducerades i NHL 2003/2004 är sämst och horribelt och det är fruktansvärt att de fortfarande inte bytt ut det 10 år senare. Spelarna ser ut som hämtade från Gears of War, avsaknaden av en PC version av NHL är ytterligare ett bevis på deras Lathet, medans FIFA brukar bjuda på en och det skall de verkligen ha credit för! Även Fifa gängets illustration av spelarna är 100 gånger bättre än i NHL.

Så min poäng, är det brist på kreativitet så ge fan i att ge höga poäng på spelet. Får EA bara bra betyg så kommer de knappast göra någon större förändring inför nästa release. Vi vill ha mer förändring än detta, speciellt efter 10 (still counting) år av samma tråkiga meny system och motor.

Releasen av NHL 14 är bara en tråkig putsad DLC med nya laguppställningar och inte värd 600 spänn för varken en fullblodad eller fritidsspelare

Eller är redaktionen fyllda av mutkorv?

OCH ÅTER IGEN VART ÄR PC VERSIONEN!!!
FÖR I ¤@/&%/"¤#TE!


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Jag vet inte men jag tycker de senaste spelen känns som sirap och spelarna vänder som finlands färjor och ändå får spelen toppbetyg, visst de kanske är de bästa men konkurrensen är ju inte så stor på hockeyspel.
För min del kunde EA haft lite mer arkadkänsla i spelen.
Nu har jag bara NHL 13 till Xbox360 och kommer nog inte köpa NHL 14 pga risken att köpa ett spel med samma brister som jag nämnt.

Medlem

Har köpt alla NHLs sedan NHL06 - och självklart det blir "bättre" för varje år, dom lägger till någon ny enstaka funktion eller mekanik i spelet som gör det mer realistiskt eller roligare att spela.

Men jag får en känsla av att den stora delen av EAs pengar när det kommer till sport spel (notera SPORT spel och inget annat) går till Fifa serien, jag kan ha väldigt fel - skulle vilja se deras siffror på hur mkt tex NHL 14 kostade att göra sen Fifa 14 kostade att göras.

För mig som avskyr Fifa, mest generellt för jag inte älskar fotboll lika mycket som ishockey så känns det som om man ser en trailer eller gameplay från fifa så ser det så mkt rikare ut än ett gameplay från NHL. Men antar att dom stora pengarna ligger i Fifa serien så är inte så konstigt om dom lägger ner mer pengar på fifa än NHL.

PS, kommer ändå lägga ner 600kr på NHL 15 speciellt om det kommer till PS4 ;o


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Oj så mycket i betyg? Kör på svåraste och datorn kör på min målvakt och ingen utvisning så att mitt lag åker ut efter 80 spelade matcher. Plus väldigt många andra buggar. Förstår inte alls betyget!? Väldigt länge sedan nu detta spel betygsattes men var bara tvungen att skriva det.

12
Skriv svar