EA: Vi ger inte upp förrän Battlefield är nummer ett

Medlem

Finns en sak jag stör mig på deras strategi.

Det är att dom börjar med DLCs INNAN bas-spelet har kommit ut!
Tycker man ska lägga all tid åt vanilla, till den dag spelet släpps!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av pierre.fransson:

Då får dom börja med att ha en poäng i deras spel. CoD leder stort för att underhållningsvärdet är annorlunda där.
Det är rimliga matcher och man får belöning för hur bra man spelar.
BF springer man runder i som en i mängden. Det spelar ingen roll om du springer och dör hela tiden eller spelar bra. Du märks inte av ändå.
Tacka vet jag Halo 2 där man Level som belönings system. Man jagade level och man tappade level. Du fick alltid hårt motstånd och teamworken blev desto viktigare. Att spelutvecklare inte fattar detta är för mig en gåta.

Jo det stämmer ju på ett sätt. COD är lättare att påverka matcherna helt ensam om du är duktig. Det är mycket svårare att göra i BF3

Men det är också det som är det roliga med det, man behöver vara några st och köra ihop för att påverka matchen, det gör att fler faktiskt försöker att spela som man ska, PTO - play the objective. Det är skitskoj att sitta 3-4 pers på mumble och komma in i en match i underläge och vända skiten. Hur menar du med belöning? Levla, låsa upp vapen och få ribbons? Det får man ju i BF3 med?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Dom roligaste stunderna för mig i battlefield har varit med moddar. Allt från Interstate 82, 1918, Desert Combat, Forgotten Hope, Galactic Conquest till Project realilty och Point of Existence i BF2. Kommer väl aldrig få uppleva sådant igen, tyvärr.

Vill du ha en stark modscen finns ju alltid ARMAIII nu.

Inaktiv

Jag skulle säga att det kommer inte bli nummer ett, det kommer aldrig kunna slå CoD p.g.a. en väldigt enkel anledning, det är lättare att börja spela CoD. Det är i princip FPS spelens Mario Kart, skit svårt att bli bra men att börja är pissenkelt. Battlefield kräver lite mera tid innan du förstår vad du gör. Vilket inte är fel! Det som EA måste fatta är vilka personer som är deras publik och sattsa på att få dem glada istället för att försöka få spelet att fungera för alla! För det går inte!

Nej, försök inte klå cod för då blir ni bara som dom. Gå istället er egna väg.

Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av StrongBad:

I min värld spelar Battlefield och Call of Duty i lite annorlunda divisioner, det blir svårt att konkurrera då. Battlefield är en helt egen upplevelse med det storskaliga kriget och lagarbete i mindre konstallationer för att nå ett gemensamt mål, Call of Duty är adrenalinpumpande action baserat på snabba reflexer och där man hela tiden måste anpassa spelstil efter omgivningen.
Så jag tror man gör spelarna en otjänst om man försöker utveckla sitt spel för att konkurrera, istället för att göra ett spel som står på egna ben.

snabba reflexer? jaha som quake menar du då? ah just det ne såna spel görs inte längre =(

Wait what säger du på fullaste jävla allvar cod kräver reflexer gemfört med cs/ut/quake?

http://www.youtube.com/watch?v=9EG2NEJbfrs Varsegod där har du reflexer och aim, i cod hade du bara behövt skjuta 2 skott i foten och inte ens behövt aima med akn så hade du fått en kill.

Så snälla säg inte att cod och bf är reflexer för är det verkligen inte.

uhm jag säger att man inte behöver reflexer i cod ... snälla lilla pojke där

Du verkar inte förstå att jag skrev till personen ovan dig

och barn? ta dig ner ifrån din pedistal, du tar illa åt dig när jag inte skrev ens offensivt till någon jag ställd een fråga vart inte ens agressivt för fem öre.

Medlem

Sjukt less på alla haters som inte klarar av att se sanningen. Ta en titt på frostbite 3 grafiken igen, ljud i spelet hur dice utvecklat vapen, fordon, levolution, customizations.

finns inte ett enda spel i världen som är ens i närheten av BF4. Really ni klagar på expansioner för 100kr. Det är ju för fan ingenting. Kul med nya maps, vapen,fordon,miljöer,achievements gamemodes osv. Det är inte så lite material för en hundring man får som ni verkar tro. BF4 är redan nummer 1 före det släpps inom FPS det är bara ni som vägrar inse det.

Medlem
Skrivet av bandite:

Skulle vilja köra en poll, på "jag hatar Dice, de bara mjölkar och jag är född på: 60-talet, 70-talet, 80-talet, 90-talet, NextGen."
Nånting säger mig att 90-talisterna är de som alltid ska gnälla på precis allt. Eller har jag fel? Dessutom begriper de sig inte på företagsekonomi. Ett företags syfte och orsak att det existerar är att generera inkomster, det måste väl t. om. en 90-talist begripa?

Jag är medveten att jag drar många över en en kam här, men jag vet att jag har lite rätt iaf.

Tror du har helt rätt. Jag orkar knappt läsa kommentarer förutom på några få sidor (fz är tyvärr sällan en av dom). Folk suger ju allt det roliga och spännande från spelnyheter och antar direkt det värsta möjliga, det känns som att alla verkligen försöker hitta fel satt dom har nått betona.

Medlem

Folk har all anledning att klaga.

Förr I tiden så fick man faktiskt ett helt komplett spel för ens pengar.
Nuförtiden så bestämmer dom sig redan från början att dom ska mjölka med DLC'n, och hackar upp spelen i småbitar för att sälja och försöka tvinga folk att betala mer för att få ett komplett spel.

Så kallade Day One DLC'n är helt sjuka, och det är helt ofattbart att gamers överhuvudtaget ens går med på skiten.

Och sen så har dom ju också låst ner spelen nu så att folk inte kan skapa mods och nya banor, och tvinga dom till att köpa deras DLC som det enda alternativet.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Folk har all anledning att klaga.

Förr I tiden så fick man faktiskt ett helt komplett spel för ens pengar.

Kostade inte spel sjukt mycket mindre att göra förr i tiden också? Förut hade man typ 15 pers som gjorde spelen och nu är det väll över 500 i vissa fall?

Inaktiv
Skrivet av Herk:
Skrivet av Alexraptor:

Folk har all anledning att klaga.

Förr I tiden så fick man faktiskt ett helt komplett spel för ens pengar.

Kostade inte spel sjukt mycket mindre att göra förr i tiden också? Förut hade man typ 15 pers som gjorde spelen och nu är det väll över 500 i vissa fall?

Duke Nukem 3D was developed on a budget of roughly $300,000.[13] The development team consisted of eight people for most of the development cycle, increasing to 12 or 13 people near the end.[13] Scott Miller of 3D Realms recalled that "with Duke 3D, unlike every shooter that came before, we wanted have sort of real life locations like a cinema theatre, you know, strip club, bookstores..."

Jao, men det betyder inte att man ska hacka upp spelet i en jävla massa DLC's och sånt skit. DLC ska vara saker du får utöver det fulla spelet, ta Borderlands som exempel. Men EA har first day DLC, saker som borde följt med spelet vid release!

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Herk:
Skrivet av Alexraptor:

Folk har all anledning att klaga.

Förr I tiden så fick man faktiskt ett helt komplett spel för ens pengar.

Kostade inte spel sjukt mycket mindre att göra förr i tiden också? Förut hade man typ 15 pers som gjorde spelen och nu är det väll över 500 i vissa fall?

Duke Nukem 3D was developed on a budget of roughly $300,000.[13] The development team consisted of eight people for most of the development cycle, increasing to 12 or 13 people near the end.[13] Scott Miller of 3D Realms recalled that "with Duke 3D, unlike every shooter that came before, we wanted have sort of real life locations like a cinema theatre, you know, strip club, bookstores..."

Jao, men det betyder inte att man ska hacka upp spelet i en jävla massa DLC's och sånt skit. DLC ska vara saker du får utöver det fulla spelet, ta Borderlands som exempel. Men EA har first day DLC, saker som borde följt med spelet vid release!

Håller med dig exakt om hur DLC borde hanteras när man talar om vilken typ av innehåll det är, men dom kommer ju fortfarande existera så att dom får in mer pengar. Antingen DLC eller höjning av baspriset på spelet, och eftersom att DLC är normen nu och att man kanske skulle skrämma bort folk om man sålde sitt spel för 1000 spänn så tror jag inte att mycket kommer ändras.

Medlem

Med ett sånt mål blir det kul att se vad de har för planer för framtiden.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Säg inte det till walter_iego som dömer ut mods som en attack mot 'spelets konst'.

Men du har naturligtvis rätt. Modstöd förlänger livslängden, ger dig fler kartor och kan hjälpa dig göra spelet bättre.

Battlefield 2 räckte så länge just därför att det fans moddar till spelet, det mest kända var Desert Combat som senare blev uppköpt(eller snarare teamet bakom blev anställda) av DICE.

Jag kan inte förstå hur man inte fattar hur bristen av modstöd skapar sämre spel som räcker mindre och dessutom kostar mer för oss.

Med alla DLC-paket så kostar kalaset minst 100 dollar. Med ett modstöd så kan du få många fler kartor och för ett pris mindre än hälften.

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Dom roligaste stunderna för mig i battlefield har varit med moddar. Allt från Interstate 82, 1918, Desert Combat, Forgotten Hope, Galactic Conquest till Project realilty och Point of Existence i BF2. Kommer väl aldrig få uppleva sådant igen, tyvärr.

Exakt samma här.. Problemet är väll att EA hellre släpper battlefield med tätare intervaller och tjänar pengar än att dom släpper ett med mod stöd som håller 10+ år..

Medlem

Spelet och serien är redan nr 1. Att sedan större delen av världens 14 åringar väljer Cod ser jag bara som en fördel.

Medlem
Skrivet av painOplenty:

Spelet och serien är redan nr 1. Att sedan större delen av världens 14 åringar väljer Cod ser jag bara som en fördel.

CS (1.6) om man räknar de som lirar no-steam versionen är nummer ett på PC (100k+ peak).

Annars (PC): http://www.gamestat.co.uk/?key=523c8a34d4aaa

Har ingen konsolstatistik. Konsolspel kan man ej ta på allvar, behövs ej räknas in. Pfft...

Medlem

Battlefield 2->ArmA II->ArmA3

Battlefield 3 är inte ens uppföljaren till Battlefield 2.

Call of Duty går ej att jämföra med ArmA-serien, men jag tycker att det som gjorde Battlefield till just Battlefield var ju taktiken och samarbetet. Och att man fick tänka själv på vad som behövdes i en grupp.

Medlem
Skrivet av Aero:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Battlefield 3: Släpptes 28e Oktober 2011. På snart 2 år har det kommit 5 DLC paket.

Som referens:
Call of Duty Black Ops 2: Släpptes 13e November 2012 och på snart ett 1 år har det kommit 4 DLC paket.

Förstår inte vart du får mjölka ifrån? 5 DLC paket med välgjorda banor, nya vapen, nya fordon och även nya karaktärsmodeller (Aftermath).

Sen ska de börja rotera Battlefield med Battlefront och Titanfall också.

Det första banpaketet var en kopia från BF2. Bra arbete där! Det andra banpaketet "Close Quarters" var en skam för BF-serien, med små skitbanor, endast för att locka CoD spelare. De andra paketen är sådär. Någon bana är kul men hur lång tid kan det ha tagit? De sätter ut samma husmodeller på varje bana!

DICE spottar sina kunder i ansiktet när de inte låter kunderna göra egna moddar.

Battlefield 3 släpptes 2011. Det har gått TVÅ år. Ska inte ett mp spel hålla mer än två år? Alla kommer att sluta spela BF3 och börja på BF4 nu. Bf3 communityn kommer att dö helt! Två år ger DICE sina spel som livslängd. Det är fan inte okej!

Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Battlefield 3: Släpptes 28e Oktober 2011. På snart 2 år har det kommit 5 DLC paket.

Som referens:
Call of Duty Black Ops 2: Släpptes 13e November 2012 och på snart ett 1 år har det kommit 4 DLC paket.

Förstår inte vart du får mjölka ifrån? 5 DLC paket med välgjorda banor, nya vapen, nya fordon och även nya karaktärsmodeller (Aftermath).

Sen ska de börja rotera Battlefield med Battlefront och Titanfall också.

Det första banpaketet var en kopia från BF2. Bra arbete där! Det andra banpaketet "Close Quarters" var en skam för BF-serien, med små skitbanor, endast för att locka CoD spelare. De andra paketen är sådär. Någon bana är kul men hur lång tid kan det ha tagit? De sätter ut samma husmodeller på varje bana!

DICE spottar sina kunder i ansiktet när de inte låter kunderna göra egna moddar.

Battlefield 3 släpptes 2011. Det har gått TVÅ år. Ska inte ett mp spel hålla mer än två år? Alla kommer att sluta spela BF3 och börja på BF4 nu. Bf3 communityn kommer att dö helt! Två år ger DICE sina spel som livslängd. Det är fan inte okej!

Okej du gnäller på BF3 håller två år? Vart är gnället då att Activitiion mjölkar sönder CoD serien varje år + 4-5 DLC paket

är du på riktigt eller ? det gnället är överallt.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Strumpa:

Har gått utför för serien ända sedan 1942 i min mening. Synd att man inte har en tidsmaskin!

Behövs ingen tidsmaskin! Man kan spela BF 1942 idag, om man vill

Jo, har spelat en del nu det senaste. Blev ju gratis för ett tag sedan så enklare att få med kompisar Blir dock aldrig samma grej igen.. synd

Medlem
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Strumpa:

Har gått utför för serien ända sedan 1942 i min mening. Synd att man inte har en tidsmaskin!

Behövs ingen tidsmaskin! Man kan spela BF 1942 idag, om man vill

Jo, har spelat en del nu det senaste. Blev ju gratis för ett tag sedan så enklare att få med kompisar Blir dock aldrig samma grej igen.. synd

Mjo, jag drog också igång och lirade lite när dom släppte det gratis. Min första tanke när jag startade spelet var ,BF 1942 har inte åldrats väl ! Men jag spelade inte så mycket BF 1942 när det begav sig. Körde mest mot bottar och några enstaka lanmatcher. Så jag känner kanske inte samma nostalgi, som någon som spelat det mycket online, som det ska spelas ;).
Det var först när BF2 kom som jag blev riktigt intresserad av BF. Hade hellre åkt tillbaka till den tiden

Inaktiv
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs

Detta^

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Lösningen är simpel! Låt bli att köpa det!
Jag betalar gärna för att spelutvecklarna lägger ner tid på att utveckla spelet.

Inaktiv
Skrivet av Styggve:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Lösningen är simpel! Låt bli att köpa det!
Jag betalar gärna för att spelutvecklarna lägger ner tid på att utveckla spelet.

Vi är många som bojkottat EA totalt sedan Origin lanserades.

Tyvärr är ni fler som fortsätter att betala, och således uppmuntra storföretagen att fortsätta exploatera sönder marknaden.

Medlem
Skrivet av User:
Skrivet av Styggve:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir aldrig "nummer ett" så länge som ni mjölkar serien med DLCs och expansioner.

Lösningen är simpel! Låt bli att köpa det!
Jag betalar gärna för att spelutvecklarna lägger ner tid på att utveckla spelet.

Vi är många som bojkottat EA totalt sedan Origin lanserades.

Tyvärr är ni fler som fortsätter att betala, och således uppmuntra storföretagen att fortsätta exploatera sönder marknaden.

Då bojkottar ni väl STEAM med eller? Annars är det ni håller på med bara en stor lögn!
Sen förstår jag inte vad Origin har med diskussionen om DLC att göra?

Medlem

GTFO
Alla fattiglappar och haters varför är ni här om det ändå inte är kul med BF3 eller kommande BF4?
Ingen orkar läsa er skit om hur dåligt allt är eller hur dice/ea är sellouts, tebax till BF1 eller vad det nu är som är så jävla bra med er, DLC är ju bra för att revitalisera spelserier och dessutom ett billigt pris för alla speltimmar.
DICE gör ett bra jobb, EA göder dice som är bra.
Återigen era snåla fattiglappar stickiväg till någon annanstans och klaga, jag är trött på er.
Björn

123
Skriv svar