Diablo III – Blizzard tar bort auktionshusen

Medlem
Skrivet av FEIF:
Skrivet av FortuN:

Jag grindade jäkligt många timmar med en polare (150 ca innan jag ledsnade) och har hittat en bra grej, depth diggers som jag fick sålt för 20 mille. Det är det enda, sen ser man folk springer runt med sådär 500 mille standard i Diablo 3. Då förstår man att de flesta antagligen inte "förtjänat" det i spelet utan har AH flippat och inte tjänat på items dem hittat ingame.

Sluta QQ. Jag har spelat d3 i 1900 timmar och har hittat tiotalet items +500 mil t o m ett 1 ,8 b item.

Nu får vi trade:a som i D2 GG

Kul att RNG är på din sida. jag har lirat 1900+ jag med, inte ett enda item över 300m och då har det bara varit 3 items jag fick sålt för runt 200-300m.


signatur

"Traders learn more about themselves in a year of trading than many learn in their entire adult lives."

Medlem

Jag tänkte P R E C I S föreslå det datumet. Artonde mars tjugohundrafjorton. Passar utmärkt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Förstår inte vad folk menar med Pay-2-win. Om jag nu har bäst gear i världen, vad vinner jag? Det finns inget tävlingsmoment i D3 så varför vara avundsjuk på någon som varit "korkad nog" att betala riktiga pengar för bra gear?

Jag har spelat spelet sedan det släpptes och jag känner inte att jag går miste om något bara för att jag inte öppnat lädret och slipat ner visakortet.

All övrig kritik om små kartor och linjärt spel kan jag hålla med om. Spelar det mest mutat med en serie rullandes på skärm nr 2 samtidigt.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Stalker:

Förstår verkligen inte vad folk klagar om. Vill ni inte spela med auktionhuset så spela inte med auktionshuset. Jag och en grupp polare kör D3 helt fritt från all form av utomstående trade. Vad andra gör påverkar ju inte direkt er, om folk vill köpa sig till bra items så är det väl deras "problem".

Måste hålla med om det. Bara ignorera AH om ni ogillar det??

Det är inte så enkelt. Det många och även mig själv inte tycker om är att efter låt oss säga 400 timmar av farmande så hittar du ingen uppgradering alls. Det är för mycket RNG i spelet, alldeles för mycket. Om du hittar en mempo så vill du ha mainstaten som du eftersöker, du vill även ha crit. Tre Mempos har jag funnit, inte en enda crit på hjälmen. Inte ens min mainstat dex har funnits med.

Du har inte kunnat ändra någon stat på något item så att det kan vara användbart för just dig.

Meningen är ju att du ska bli exalterad när ett item trillar ner på marken. Sen är det inte så roligt att hitta items som är för andra klasser, jag som bara lirat 1 klass tycker nuvarande system är avskyvärt, varför ska jag hitta items för rabarber, wizards, osv när allt det jag vill hitta är för min klass som jag älskar att lira, munken.

Och jag är glad att dom kommer ändra det. Du ska ju inte vara tvingad att lira en annan klass för att få items till din huvudkaraktär. Sen att man hittar manticores med str eller int som mainstat gör ju att man får inget pirr i magen längre när det droppas.

Men det största problemet är att progressionen tar alldeles för lång tid. Du kan farma i 10 timmar per dag under 5 år, det behöver inte droppas något för din klass, gör det det så är det inte säkert att statsen är dom som du eftersöker.

Det är så mycket RNG i spelet så hey varför inte skapa ett aktionshus som löser detta?

Fan vad jag väntar på RoS. Äntligen får man belöning i form av att lira spelet inte AH. Att trejda kan jag göra i den riktiga världen. Diablo ska handla om att döda monster och få belöning i form av bra drops och bygga din karaktär därifrån.


signatur

"Traders learn more about themselves in a year of trading than many learn in their entire adult lives."

Medlem

signatur

Nämen!

Medlem

Bättre sent än aldrig? ... Fan vad klantigt skött.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Trevligt! Kanske ska spela igenom spelet igen då. Normal är ju avklarad.

Medlem

O.O

Detta trodde jag verkligen INTE. Trodde först FZ drev med oss när jag såg rubriken på SweClockers eftersom Blizzard tjänar en del på auktionshuset.
Men där ser man....

Själv anser jag att auktionshuset tar bort utmaningen. Istället för att gå till affärerna (NPCs som det kallas....) och handla eller döda monster så bara gick man gick in på auktionshuset, valde parametrar och VIPS så kom det upp en lista. SVINbilligt var det också (Normal svårighetsgrad, akt 1 och 2) så kunde köpa nästan allt jag ville.

Har aldrig gillat att byta grejer med folk heller. Ser jag som fusk då man inte hittat det själv.
Gillar Torchlight där man måste hitta det själv. Det är ju där tjusningen ligger. Att starta på en ny gubbe när man inte har nånting i den gemensamma "stashen" och hela tiden byta upp sig till nya och bättre grejer.

Jag kommer börja med Diablo III igen när auktionshuset stängs av.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

va på tiden, sen kanske dom skulle fixa alla bottar också, galet mycket folk som bottar sönder spelet atm

De bannar bots i vågor lite då och då, men det är kanske lättare sagt än gjort att "hitta" alla.

Skrivet av Landelusen:

HAHAHAHAHAHAHAHAHA... Sopor.

Du får gärna utveckla den kommentaren. Det är knappast hur lätt som helst att skapa ett bra spel.
Tanken med AH var god, men probelemt är ju att folk häckar där hela tiden, i stället för att spela, vilket knappast var helt förutsägbart.

Medlem

Så länge de gör så att man faktiskt kan hitta upgrades genom att spela spelet får de gärna ta bort AH. Lite över 1000 speltimmar i Diablo 3 just nu och av dem har jag hittat EN pryl som faktiskt var en upgrade på "endgame" nivå (om man nu kan kalla det så, finns ju inget endgame), allt annat har man fått genom AH.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

They're back...

Medlem

haha rätt åt alla torskar som slösat pengar på rmah eller tid i spelet nu när allt blir värdelöst. Betyder det här att robotar kommer sälja items på ebay igen?

Medlem

Rätta mig gärna om jag har fel angående det här, har inte spelat Diablo III sedan kanske 4-5 månader efter release.

Saknar spelet fortfarande items att bygga sin karaktär runt? Jag minns Diablo II som ja la oräkneliga timmar på för att bygga helt galna out of the box-builds med specialitems. Vem kommer ihåg Wolfhowl-hjälmen till exempel, helt underbar item.

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av Stalker:

Förstår verkligen inte vad folk klagar om. Vill ni inte spela med auktionhuset så spela inte med auktionshuset. Jag och en grupp polare kör D3 helt fritt från all form av utomstående trade. Vad andra gör påverkar ju inte direkt er, om folk vill köpa sig till bra items så är det väl deras "problem".

Måste hålla med om det. Bara ignorera AH om ni ogillar det??

Det fungerar inte så när loot systemet är uppbyggt för att du ska sälja och köpa saker på AH, det är i princip omöjligt att få det item du vill ha.

Ta D2, där kanske du hade 10 items du ville ha på din karaktär, dessa kunde ha lite olika stats, dvs mer eller mindre av statsen. Så får att få en perfekt var svårt men inte omöjligt. I D3 så är det helt random vilket item som blir bäst, vilket item som helst kan få de statsen du vill ha och ingenting är knutet till din klass, du kan få barb items med int på, det ska inte gå!

Medlem

18 MARS...! Den som väntar på något gott osv..


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Diablo III var, när det släpptes, förmodligen det spel jag väntat på mest genom tiderna, och jag har varit med läänge.
första veckan var bara bekymmer för att överhuvudtaget kunna spela. sedan detta med AH...förstörde allt direkt.
NU typ 18 månader senare, fattar blizzard själva (de har väl märkt att de nu "tömt" det mesta av pengarna de kan få in på AH) att själva ideen med AH förstörde spelet. så....detta är för sent för mig, och förmodligen för många andra.
RIP Diablo.

Medlem

Jaha...då har vi att se fram mot folk som joinar spel och spammar massa skit om att köpa items på deras websidor då. Guld kommer bli helt meningslöst.
Kan dom ju ändra så ingen loot är privat längre heller så har vi tillbaka alla sopiga delar av diablo2.

Medlem

lite sugen på att installera det igen.
önskar bara dom skulle kunna ordna lite vettig pvp.

Inaktiv

I och med borttagningen av AH måste de verkligen lägga in någon slags chat lobby likt den i D2. Så kan kan tradea och hitta folk enklare. Och bara chatta.

Medlem

Path of Exile!

Medlem

värdelöst, all min bra gear kommer ju därifrån förstår inte problemet dom som inte vill använda behöver ju inte?

Medlem

ser det här som ett steg tillbaka verkligen det stora problemet med d3 är att looten inte ah synd att dom tar bort det får man åter gå till att sitta på d2jsp och så vidare iställe.

Medlem

Bra att de tar bort det. Jag gav upp D3 strax efter starten när man insåg att priser på AH gick upp och att folk hellre spenderade tid där och att grinda än att verkligen spela spelet....

Och ni som säger att man inte måste använda det.. fattar ni inte att spelet är designat runt AH? All loot osv är anpassad och beräknad så att du måste gå till AH för att få något användbart? Istället för att spelet bygger på en mer rättvis droprate där du får lite vettig drop efter hårt slitande så ska du hellre få drops som du kan sälja dyrt... till vinst för Blizzard givetvis. Så till slut så farmar folk endast för att tjäna pengar i AH.

Nu kan de justera spelet så att det blir ett spel där erfarenhet och samarbete ger bra grejer istället. Och det är då jag kommer köra det igen för att då slipper jag veta att det blir omöjligt för mig att hitta bra gear för min klass utan att gå till AH, då drops inte är anpassat efter din klass utan efter AH...

Det de kunde ha gjort är att ha skapat servrar utan någon AH överhuvudtaget och låtit andra sitta och botfarma på de andra servrarna istället, men med tanke på all badwill de fått för sitt Pay2Win så förstår jag att de skrotar systemet. Hoppas de lärt sig av misstaget och att andra spelutvecklare uppmärksammar detta också.

AH för all del, men ge spelare ett val att få spela utan någon AH alls, blir bra roligare med ett skillbaserat system än ett system där den som är duktigast på att sitta på AH har bäst gear...

Medlem

Dom tar ju bara bort AH så folk ska köpa expansion
Så lättlurad är man inte

Medlem
Skrivet av Azox:

haha rätt åt alla torskar som slösat pengar på rmah eller tid i spelet nu när allt blir värdelöst. Betyder det här att robotar kommer sälja items på ebay igen?

Skulle detta vara något nytt för dig? "nu när allt blir värdelöst". Dom items du hittar i RoS kommer också bli värdelösa för det kommer att komma en expansion efter den som gör items i RoS "värdelösa".


signatur

"Traders learn more about themselves in a year of trading than many learn in their entire adult lives."

Medlem

Att man är tvungen att spela igenom spelet för att "på riktigt kunna spela spelet som det är tänkt" är helt efterblivet.

Jag körde igenom hela storyn med några kompisar, ingen blev max-nivå eller ens fick se de coola föremålen. Men nog bra och underhållande story för en andra, tredje eller fjärde genomspelning? Nej.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Och detta kunde de inte ha tänkt på lite tidigare? Typ någon gång under de 12 år som det tog att planera och släppa trean?

Trots att detta är något jag (och många, många andra) pushat för sedan launch har det inte skett någon förändring. Och nu när det äntligen händer får man bara en spysmak i munnen.

Jag spelar inte ens Diablo men jag tänker som dig, varför gör de detta NU? Hur har det skadat spelet NU? Fansen har jag härjat om detta sen dag 1 och det lyssnade man aldrig på.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Say, it's wednesday, let's drop a bomb. o_O

Medlem

Too little, too late.

Skriv svar