Medlem

4,5 av 5 från mig, underbart spel. 140 timmar i Alpha/beta/editor.
Det enda som drar av en halv p är interaktionssystemet på scrollwheel. Det samarbetar sällan i stressiga situationer.

Medlem

Skulle vilja se några benchmark på spelet i SP och MP med.

MEG
Medlem

Har inte spelat detta själv men det känns bra att i dagens fördumning så finns det spel som går åt motsatt håll (på ett tydligen bra sätt).
Förtydligande, med fördumning menar jag att spel idag går till att bli lättare och lättare, många spel kräver inte så mycket engagemang av spelaren.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag vet inte... Inte så imponerad. Vart är alla stora slag? Vi ser typ 3-4 fordon. Jag såg max 5 soldater i trailern. Vad i helvete?

Jag var med där allting började. Första Operation Flashpoint, Red Hammer och Resistance. Mästerverk. Bland de bästa spelen som gjorts. Definitivt top 10.

Gillar inte heller att alla städer är helt tomma. Visst, det är krig och regeringen/makten ber civilbefolkningen lämna sina bostäder men vad fan...

Inte nog med detta så lär det vara så fruktansvärt fullt med buggar att det lär dröja någon månad innan man kan njuta av det till 100%.

Kampanjen har inte släppts ännu. Därför saknar du stora slag.

Du kan ju annars göra ett eget så länge

Youtuber
Skrivet av Deathwisher:

En riktig partyhöjare för Arma III är A.C.R.E. Installera det och njut av realistiskt radioljud, samt radioräckvidd (det börjar spraka om man är för långt ifrån och man måste ibland gå upp på bergstoppar för att få ordentlig kontakt). Otrolig skillnad i multiplayer. Tips för oinvigda!

Själv sitter jag och väntar in att någon ljudmod ska bli komplett samt att det kommer en ACE-version. Backblast gör väldigt mkt t.ex när man är AT (SwedishForces Pack har det dock), men det jag saknar mest från ACE är medicsystemet.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Brasetvik:

Ingen kampanj vid lanseringen? tycker själv ej att arma behöver något sådant.

Tror det har att göra med strulet med Greklands regering som att kampanjen blivit omarbetad och försenad.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Väldigt bra spel, har lirat sen alphan i våras. Hoppas på lite förbättringar:
- Bättre optimering
- Kampanj (som sägs komma inom en månad efter release)
- Fler fordon. Finns tex. bara ett flygplan i dagsläget. För lite enligt mig.

De nämnde i någon av deras updates att de skulle lägga till fler plan ett tag efter lanseringen. Kommer dock inte ihåg vilken update det var :/

Medlem
Skrivet av sinan:

arma 2 måste vara det värsta spelet jag spelat, skit dåliga kontroller, dålig AI, allt var dåligt mer eller mindre. Ända anledningen varför folk "tycker om" detta spel är pga de känner sig pro för att de spelar ett realistiskt spel och klankar ner på alla kids som spelar spel för nöjes skull.

Arma 2 hade ingen känsla heller, så det kändes varken realistiskt eller speciellt.

Och exakt varför skriver du om Arma2 i en Arma3 tråd?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Efraim:

Skulle vilja se några benchmark på spelet i SP och MP med.

Jag labbade runt med inställningarna lite nu när Betan var på väg att gå gold och hittade en vettig balans. Har inte ett värstingkort (GTX 560 ti) men jag har mellan 45 och 60 fps normalt. Upp till 70 om det inte är för mycket skit i synfältet och ca en 35-40 i städerna. Och då har jag ändå det mesta lull-lull igång. Jag stänger med automatik av allt som heter blur och bloom eftersom jag hatar det med hela hjärtat.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

4,5 av 5 från mig, underbart spel. 140 timmar i Alpha/beta/editor.
Det enda som drar av en halv p är interaktionssystemet på scrollwheel. Det samarbetar sällan i stressiga situationer.

Sant.. Jag vet inte hur många gånger man svurit för att den satans idioten (vilken iofs är jag själv..) har bytt vapen eller nåt annat istället för att öppna en dörr t ex. Det enda som kommer i närheten är Dead Island där man brukar stå och kröka när man egentligen skulla byta till en bättre machete.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Hoppas på moddar till spelet !

Medlem
Skrivet av azynkron:

Och exakt varför skriver du om Arma2 i en Arma3 tråd?

Det är helt uppenbart att han menade Arma 3 i det första stycket. Det förstår du också, så ta ditt översitteri någon annanstans.

Youtuber
Skrivet av Lukan:

Hoppas på moddar till spelet !

Finns redan rätt många moddar ute

http://www.armaholic.com/index.php?c=news_arma3_mods

http://www.armaholic.com/page.php?id=20043


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Skrivet av Lolflakes:

Väldigt bra spel, har lirat sen alphan i våras. Hoppas på lite förbättringar:
- Bättre optimering
- Kampanj (som sägs komma inom en månad efter release)
- Fler fordon. Finns tex. bara ett flygplan i dagsläget. För lite enligt mig.

Jag tycker då att optimeringen blivit ENORMT mycket bättre. Förr kunde ja kö i 20-30 fps, nu 40-60 fps.

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:

Det är dock egentligen rent skamligt hur uselt hela inventory-systemet är uppbyggt. Det fungerar knapphändigt men mer än så är det inte. Vidare är det svårt att sätta sig in i som nybörjare.

Exakt vad är det med inventory systemet du tycker är dåligt? Personligen tycker jag det är ganska "straight forward", man har en ruta med saker i sin väska, och 3 rutor för vapen, och man flyttar enkelt saker med att bara högerklicka. Vill man flytta från sin väska till kläderna, är det bara dra items från väskan till "klädd rutan" så är det klart, det tom indikerar väldigt tydligt ifall det får plats eller inte.


signatur

Rwa?

Medlem

laundryteams next

WTF!

Hahaha

Medlem

Optimeringen är det sämsta jag sett på ett bra tag faktiskt, är något trams om att grafikortet/processorn inte används fullt ut och det stämmer. Mitt GFX använde max 40% igår då jag lirade helt random vad/var man spelar men har aldrig den FPS jag ska ha.

Spelet är kanon annars, gillar inte menyerna och vissa kontroller.. är svårt att binda dem som jag vill ha dem tycker jag. Men Arma 3 är oxo mitt första arma spel så är inte 100% bekväm ännu.

Medlem

Ser fram emot detta spel men (vis av erfarenhet) tänker jag låta dem städa koden en tid.

Det är så skönt att slippa upplåsningsbara saker samt att nöta erfarenhetspoäng som i andra spelserier.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Den här recensionen har jag väntat på.

FZ kanske har lust att recensera VBS2 / VBS3? Det är iofs inte ett spel som gemene man köper, men ändå. Hör av er!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Den här recensionen har jag väntat på.

FZ kanske har lust att recensera VBS2 / VBS3? Det är iofs inte ett spel som gemene man köper, men ändå. Hör av er!

kanske för att det inte är ett spel. Det är ju en simulator eller åtminstone ett tränings-program. Menar du att folk spelar det som ett spel?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av MadMartigaN:

Den här recensionen har jag väntat på.

FZ kanske har lust att recensera VBS2 / VBS3? Det är iofs inte ett spel som gemene man köper, men ändå. Hör av er!

kanske för att det inte är ett spel. Det är ju en simulator eller åtminstone ett tränings-program. Menar du att folk spelar det som ett spel?

Jag är väl medveten om att det är mer en simulator. Tänkte mer för att visa att vi i FM använder "spel" för viss typ av simulering när vi övar och det kan vara lite kul nu när dom recensera ArmA III. Jag tror inte man kan köpa det? Kan ha fel...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av sinan:

arma 2 måste vara det värsta spelet jag spelat, skit dåliga kontroller, dålig AI, allt var dåligt mer eller mindre. Ända anledningen varför folk "tycker om" detta spel är pga de känner sig pro för att de spelar ett realistiskt spel och klankar ner på alla kids som spelar spel för nöjes skull.

Arma 2 hade ingen känsla heller, så det kändes varken realistiskt eller speciellt.

Och exakt varför skriver du om Arma2 i en Arma3 tråd?

För att båda spelen är samma sak, det är som CS 1.6 och CSS, GTA sa och vice city.

Är du påriktig?

Medlem
Skrivet av sinan:

... Ända anledningen varför folk "tycker om" detta spel är pga de känner sig pro för att de spelar ett realistiskt spel och klankar ner på alla kids som spelar spel för nöjes skull. ...

Det här är bland det dummaste jag läst på ett tag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av sinan:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av sinan:

arma 2 måste vara det värsta spelet jag spelat, skit dåliga kontroller, dålig AI, allt var dåligt mer eller mindre. Ända anledningen varför folk "tycker om" detta spel är pga de känner sig pro för att de spelar ett realistiskt spel och klankar ner på alla kids som spelar spel för nöjes skull.

Arma 2 hade ingen känsla heller, så det kändes varken realistiskt eller speciellt.

Och exakt varför skriver du om Arma2 i en Arma3 tråd?

För att båda spelen är samma sak, det är som CS 1.6 och CSS, GTA sa och vice city.

Är du påriktig?

det är de väl inte alls. Liknande, eftersom det är samma serie. Vet inte hur stor förändring du förväntar dig eller vilka spel du kör som är helt nya varje gång en ny version släpps.

Jag har kört samtliga spel i serien sedan operation flashpoint och det gör man inte om man bara vill skryta. Det är en bra spelserie helt enkelt. Visst det finns en hel del buggar och knasigheter men det blir bättre varje gång.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

k3m
Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av sinan:

... Ända anledningen varför folk "tycker om" detta spel är pga de känner sig pro för att de spelar ett realistiskt spel och klankar ner på alla kids som spelar spel för nöjes skull. ...

Det här är bland det dummaste jag läst på ett tag.

Haha! jag tycker om arma pga av realismen, moddandet och för att det är ett riktigt bra spel. än en gång "pro", rotflol

Medlem

<br />
<b>Warning</b>: require_once() [<a href='function.require-once'>function.require-once</a>]: Unable to allocate memory for pool. in <b>/home/fz/admin/common/enterprise_autoload.php</b> on line <b>166</b><br />
<br />
<b>Warning</b>: require_once() [<a href='function.require-once'>function.require-once</a>]: Unable to allocate memory for pool. in <b>/home/fz/admin/common/enterprise_autoload.php</b> on line <b>166</b><br />
<br />
<b>Warning</b>: require_once() [<a href='function.require-once'>function.require-once</a>]: Unable to allocate memory for pool. in <b>/home/fz/admin/common/enterprise_autoload.php</b> on line <b>166</b><br />

Skrivet av k3m:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av sinan:

... Ända anledningen varför folk "tycker om" detta spel är pga de känner sig pro för att de spelar ett realistiskt spel och klankar ner på alla kids som spelar spel för nöjes skull. ...

Det här är bland det dummaste jag läst på ett tag.

Haha! jag tycker om arma pga av realismen, moddandet och för att det är ett riktigt bra spel. än en gång "pro", rotflol

Arma är ett roleplay spel

k3m
Medlem
Skrivet av sinan:

<br />
<b>Warning</b>: require_once() [<a href='function.require-once'>function.require-once</a>]: Unable to allocate memory for pool. in <b>/home/fz/admin/common/enterprise_autoload.php</b> on line <b>166</b><br />
<br />
<b>Warning</b>: require_once() [<a href='function.require-once'>function.require-once</a>]: Unable to allocate memory for pool. in <b>/home/fz/admin/common/enterprise_autoload.php</b> on line <b>166</b><br />
<br />
<b>Warning</b>: require_once() [<a href='function.require-once'>function.require-once</a>]: Unable to allocate memory for pool. in <b>/home/fz/admin/common/enterprise_autoload.php</b> on line <b>166</b><br />

Skrivet av k3m:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av sinan:

... Ända anledningen varför folk "tycker om" detta spel är pga de känner sig pro för att de spelar ett realistiskt spel och klankar ner på alla kids som spelar spel för nöjes skull. ...

Det här är bland det dummaste jag läst på ett tag.

Haha! jag tycker om arma pga av realismen, moddandet och för att det är ett riktigt bra spel. än en gång "pro", rotflol

Arma är ett roleplay spel

inte i traditionell mening.

12
Skriv svar