Robot
Arma III

FZ kastar sig ut ur helikoptern och rätt in i krigets skoningslösa verklighet. Här är vår rapport från vad som kan vara det närmaste ett riktigt krig vi kommit.

#heavy-rain, #bohemia-interactive, #arma-iii, #arma-2


Medlem
Arma III

Ganska väntat betyg

Medlem

Väldigt bra spel, har lirat sen alphan i våras. Hoppas på lite förbättringar:
- Bättre optimering
- Kampanj (som sägs komma inom en månad efter release)
- Fler fordon. Finns tex. bara ett flygplan i dagsläget. För lite enligt mig.

Medlem

Bra recension! Testat alfan lite verkar riktigt lovande, men jag hoppas att prestandan kommer att förbättras.

Medlem

Rätt besviken på hur få assets som finns, samma drones för alla grupper, bara en grupp har flygplan, fordonen påminner väldigt mycket om varandra. Aja, kartan är iaf grym.

Youtuber

Efter 564 timmar så är min recension såhär: Helt klart värt det
Sen så är det bara att vänta in alla mysiga moddar som kommer komma... tills dess håller jag mig till Swedish Forces Pack (Vanilla enheterna känns rätt tråkiga, gillar inte riktigt 2030-temat, egentligen det som man kan klaga på förutom vissa issues med stabilitet (under betan (Paranteception)))


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av figgehn:

Efter 564 timmar så är min recension såhär: Helt klart värt det
Sen så är det bara att vänta in alla mysiga moddar som kommer komma... tills dess håller jag mig till Swedish Forces Pack (Vanilla enheterna känns rätt tråkiga, gillar inte riktigt 2030-temat, egentligen det som man kan klaga på förutom vissa issues med stabilitet (under betan (Paranteception)))

får palla upp datorn till Luleå så man kan lira med anrop!! Måste se den nya mappen !! =D

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av figgehn:

Efter 564 timmar så är min recension såhär: Helt klart värt det
Sen så är det bara att vänta in alla mysiga moddar som kommer komma... tills dess håller jag mig till Swedish Forces Pack (Vanilla enheterna känns rätt tråkiga, gillar inte riktigt 2030-temat, egentligen det som man kan klaga på förutom vissa issues med stabilitet (under betan (Paranteception)))

får palla upp datorn till Luleå så man kan lira med anrop!! Måste se den nya mappen !! =D

Sedär, Vuze återvänder till oss trots allt!

Youtuber
Skrivet av red_laces:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av figgehn:

Efter 564 timmar så är min recension såhär: Helt klart värt det
Sen så är det bara att vänta in alla mysiga moddar som kommer komma... tills dess håller jag mig till Swedish Forces Pack (Vanilla enheterna känns rätt tråkiga, gillar inte riktigt 2030-temat, egentligen det som man kan klaga på förutom vissa issues med stabilitet (under betan (Paranteception)))

får palla upp datorn till Luleå så man kan lira med anrop!! Måste se den nya mappen !! =D

Sedär, Vuze återvänder till oss trots allt!

*highjackar tråden*

Hoppa in på fredag för CTI på Altis


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av figgehn:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av figgehn:

Efter 564 timmar så är min recension såhär: Helt klart värt det
Sen så är det bara att vänta in alla mysiga moddar som kommer komma... tills dess håller jag mig till Swedish Forces Pack (Vanilla enheterna känns rätt tråkiga, gillar inte riktigt 2030-temat, egentligen det som man kan klaga på förutom vissa issues med stabilitet (under betan (Paranteception)))

får palla upp datorn till Luleå så man kan lira med anrop!! Måste se den nya mappen !! =D

Sedär, Vuze återvänder till oss trots allt!

*highjackar tråden*

Hoppa in på fredag för CTI på Altis

har dugga nästa vecka :/ har ingen gaming dator, men tar o hoppar in på ts så fort jag får tid över ;P
Får annars kidnappa rumskamratens dator ;D

Medlem

arma 2 måste vara det värsta spelet jag spelat, skit dåliga kontroller, dålig AI, allt var dåligt mer eller mindre. Ända anledningen varför folk "tycker om" detta spel är pga de känner sig pro för att de spelar ett realistiskt spel och klankar ner på alla kids som spelar spel för nöjes skull.

Arma 2 hade ingen känsla heller, så det kändes varken realistiskt eller speciellt.

Tänker köpa detta så fort jag får möjlighet.

Inaktiv

Väldigt bra och intressant recension! Aldrig spelat Arma, men verkar vara ett oerhört häftigt spel!

Medlem
Skrivet av sinan:

arma 2 måste vara det värsta spelet jag spelat, skit dåliga kontroller, dålig AI, allt var dåligt mer eller mindre. Ända anledningen varför folk "tycker om" detta spel är pga de känner sig pro för att de spelar ett realistiskt spel och klankar ner på alla kids som spelar spel för nöjes skull.

Arma 2 hade ingen känsla heller, så det kändes varken realistiskt eller speciellt.

Då har du spelat i fel sällskap. Det är en oslagbar spelserie om man har lite tid att komma in i striden och communityn.


signatur

RROD

Medlem

Jag har lirat Arma 3 sedan Alpha i en "rätt seriös" klan med egna servrar och så vidare. Spelet är riktigt bra om man gillar realism och känslan av att det faktiskt är svårt att skjuta prick på lite längre avstånd. Däremot tycker jag att det är rent skamligt att spelet långt ifrån alltid flyter friktionsfritt. Jag har en ordentlig rigg (i7 3770K, 2st EVGA GTX 680 Classified 4GB, 32 GB Vengeance-RAM, Samsung 840 Pro SSD och sitter på en 100/100 Mbit-lina) och ändå laggar det riktigt illa emellanåt.

Efter vad jag har kunnat läsa mig till beror lagget sannolikt i mitt fall inte på klienten (min dator) utan på mjukvaran på servrarna. Våra servrar är riktigt bra och så är även många andras och då återstår bara att mjukvaran är kass. Och det är den tydligen. Med ordentlig utveckling - somliga kallar det finslipning - så kan det nog bli ordning på Arma 3 också, men det är det inte i dagsläget. Inte om man har tänkt spela ett hundratal personer på de enorma kartor som finns samt lite moddar på det.

Medlem

Sedan kan jag förresten tillägga att det hade varit en otroligt bra idé om utvecklarna tagit in någon kunnig konsult utifrån till att skapa menyer och UI. Det är nämligen lika kass - more or less - som det var i Arma 2.

För en van Arma 2-spelare är det dock inga större problem. Och för den som har några hundra timmar i DayZ i ryggsäcken kommer det att gå galant.

Det är dock egentligen rent skamligt hur uselt hela inventory-systemet är uppbyggt. Det fungerar knapphändigt men mer än så är det inte. Vidare är det svårt att sätta sig in i som nybörjare.

COD/CS-fantaster bör titta åt något annat håll - det här spelet är inte för er.

Medlem
Skrivet av figgehn:

Efter 564 timmar så är min recension såhär: Helt klart värt det
Sen så är det bara att vänta in alla mysiga moddar som kommer komma... tills dess håller jag mig till Swedish Forces Pack (Vanilla enheterna känns rätt tråkiga, gillar inte riktigt 2030-temat, egentligen det som man kan klaga på förutom vissa issues med stabilitet (under betan (Paranteception)))

Angående moddar ja, jag älskar verkligen Takistani Life/Revolution när RP:n fungerar. DayZ och Wasteland går inte heller av för hackor. Hittills har jag bara testat Wasteland till Arma3 och det har helt klart potential att kunna bli bra med tiden. Om det kommer ett "fan made" DayZ för Arma 3 återstår att se eftersom den där Rocket utvecklar sin stand alone. Och är det zombies-realism (?) man är ute efter tror jag isf mer på DayZero till Arma 3 än Dayz-spelet.

Medlem

Jag tycker utbudet av fordon är det sämsta hittills. Men med en riktigt stark mod community så är detta inget större bekymmer. Att SP-kampanjen dröjer till nästa månad är även det lite synd.

Det hindrar inte detta spel från att vara underbart. Multiplayer kan vara riktigt intensivt ibland, och med en drös med moddar på väg så ser framtiden ljus ut för Arma 3, precis som med alla andra spel i Arma/OFP-serien.

Inaktiv

Kampanjen i Operation Flashpoint var ju guld. Synd att bohemia inte lyckats med något liknande i de senare spelen. David Armstrong <3

Inaktiv

Och Victor Troska såklart!

Medlem

Jag vet inte... Inte så imponerad. Vart är alla stora slag? Vi ser typ 3-4 fordon. Jag såg max 5 soldater i trailern. Vad i helvete?

Jag var med där allting började. Första Operation Flashpoint, Red Hammer och Resistance. Mästerverk. Bland de bästa spelen som gjorts. Definitivt top 10.

Gillar inte heller att alla städer är helt tomma. Visst, det är krig och regeringen/makten ber civilbefolkningen lämna sina bostäder men vad fan...

Inte nog med detta så lär det vara så fruktansvärt fullt med buggar att det lär dröja någon månad innan man kan njuta av det till 100%.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skrivet av sinan:

arma 2 måste vara det värsta spelet jag spelat, skit dåliga kontroller, dålig AI, allt var dåligt mer eller mindre. Ända anledningen varför folk "tycker om" detta spel är pga de känner sig pro för att de spelar ett realistiskt spel och klankar ner på alla kids som spelar spel för nöjes skull.

Arma 2 hade ingen känsla heller, så det kändes varken realistiskt eller speciellt.

Eller så gillar folk Arma för att det ger ett djup som få andra spel ens kommer nära. Det är inte som de flesta andra fps då det handlar mindre om rena reflexer utan mer taktiker och strategier på det stora stadiet.

Själv älskar jag battlefield men mitt favoritspel är Arma 2, just pga friheten editorn ger en.

Medlem
Skrivet av Remus:

Gillar inte heller att alla städer är helt tomma. Visst, det är krig och regeringen/makten ber civilbefolkningen lämna sina bostäder men vad fan....

Det finns civila enheter som uppdragsskaparna kan placera ut.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av sinan:

arma 2 måste vara det värsta spelet jag spelat, skit dåliga kontroller, dålig AI, allt var dåligt mer eller mindre. Ända anledningen varför folk "tycker om" detta spel är pga de känner sig pro för att de spelar ett realistiskt spel och klankar ner på alla kids som spelar spel för nöjes skull.

Arma 2 hade ingen känsla heller, så det kändes varken realistiskt eller speciellt.

Eller så gillar folk Arma för att det ger ett djup som få andra spel ens kommer nära. Det är inte som de flesta andra fps då det handlar mindre om rena reflexer utan mer taktiker och strategier på det stora stadiet.

Själv älskar jag battlefield men mitt favoritspel är Arma 2, just pga friheten editorn ger en.

arma är ett RP spel och inte FPS skulle jag säga.

Medlem

Väldigt bra spel men det rullar inget vidare. Har i7a sli 670s och 16gb ram men får högst 30 fps online. Det är skamligt, hade hoppats på att dom skulle fixa det

Medlem
Skrivet av Thebun:

Väldigt bra spel men det rullar inget vidare. Har i7a sli 670s och 16gb ram men får högst 30 fps online. Det är skamligt, hade hoppats på att dom skulle fixa det

Som jag nämnde tidigare beror lagg hos folk med bra rigg ofta på svagheter på serversidan. Mjukvaran för servrarna är inte den bästa.

Medlem

Själv skulle jag ha haft med en bild på hur massivt det kan vara. Någon gång i snar framtid kommer jag försöka ta ett liknande på Altis. Min dator gillade inte mig när jag tog den här bilden.

För de som vill ha 1920x1080 originalet här är en länk till den: http://preview.tinyurl.com/ojkwj9t

Medlem

En riktig partyhöjare för Arma III är A.C.R.E. Installera det och njut av realistiskt radioljud, samt radioräckvidd (det börjar spraka om man är för långt ifrån och man måste ibland gå upp på bergstoppar för att få ordentlig kontakt). Otrolig skillnad i multiplayer. Tips för oinvigda!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Ingen kampanj vid lanseringen? tycker själv ej att arma behöver något sådant.

Medlem
Skrivet av Brasetvik:

Ingen kampanj vid lanseringen? tycker själv ej att arma behöver något sådant.

Det är de flestas syn, så utvecklarna väntade med campanjen tills de var nöjd med multiplayer då det är vad folk tycker är viktigast, och tänker sedan släppa campanjen i episoder efter release ist.

12
Skriv svar