Vad spelar jag just nu? - PC -tråden.

Medlem
Skrivet av Amelek:
Skrivet av Haeken:

Payday 2 Betan fina grejjer!

Är jäkligt sugen på Payday 2. Gillade inte riktigt ettan, men efter att ha läst och kollat på filmer om 2:an så blev jag grymt nyfiken. Har du spelat en del nu och fortfarande kan säga att det är bra?

Själv har jag fastnat för CS:GO. Förstår inte hur jag fortfarande kan tycka att CS är bra efter alla dessa år. Men på något sätt lyckas de alltid få mig att fastna med sina "nya" spel.
När jag blir lite trött på allt hektiskt pangande så rundar jag av med Guild 2: Renaissance

Hej där! nu vet jag inte om jag skickade en dubblet här mene skriver om det hela.

Kollade nyss upp hur mycket jag hade spelat betan på steam och det visade dej att jag har suttit framför datorn 18timmar sen igår när jag skrev inlägget! Jag kan absolut säga att det är bättre än bra faktiskt jämfört med ettan, det är underbart!
ljudet, musiken, den idén från 1:an otroligt mycket bättre polerat! Det känns som att det inte bara väller inte hundratals hjärndöda poliser hela tiden. Sen så är betan begränsad nu åtminstone. du har 7 nivåer av ca 30~ totalt att spela på. och du kan endast lvla till 25. (100 är max tror jag) och efter bara kört betan är jag en riktigt glad pojke! Spänningen utav att försöka smyga in utan att få polisen i hälarna är nervkittlande och man bara sitter där redo att trycka på "G" (Ta på sig masken och vapnet). Har du några kompisar att spela med blir det även ännu bättre! Kan skriva lite till och kanske även ännu mer än det mene det här får räcka!

Om du är nyfiken på att kolla in det vet jag att det är några killar som streamar på twitch. kolla in där vetja!

Medlem
Skrivet av Haeken:

Hej där! nu vet jag inte om jag skickade en dubblet här mene skriver om det hela.

Kollade nyss upp hur mycket jag hade spelat betan på steam och det visade dej att jag har suttit framför datorn 18timmar sen igår när jag skrev inlägget! Jag kan absolut säga att det är bättre än bra faktiskt jämfört med ettan, det är underbart!
ljudet, musiken, den idén från 1:an otroligt mycket bättre polerat! Det känns som att det inte bara väller inte hundratals hjärndöda poliser hela tiden. Sen så är betan begränsad nu åtminstone. du har 7 nivåer av ca 30~ totalt att spela på. och du kan endast lvla till 25. (100 är max tror jag) och efter bara kört betan är jag en riktigt glad pojke! Spänningen utav att försöka smyga in utan att få polisen i hälarna är nervkittlande och man bara sitter där redo att trycka på "G" (Ta på sig masken och vapnet). Har du några kompisar att spela med blir det även ännu bättre! Kan skriva lite till och kanske även ännu mer än det mene det här får räcka!

Om du är nyfiken på att kolla in det vet jag att det är några killar som streamar på twitch. kolla in där vetja!

Tack för infon jag känner mig ganska nöjd. Då vet jag vad jag ska göra ikväll eller någon gång under helgen!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag har nu spelat lite CS:GO.
Jag får säga att det är himla uppfriskande. Eftersom shooters nuförtiden skall ha en massa dynga såsom "unlocks" och "killstreaks" så är det skönt att hoppa in i ett spel där kampen är jämn. Det är din färdighet som spelare som avgör.

Skönt att slippa perks och en massa "weapon customisation" också. Spelet är i fokus inte allt krimskrams runt det.

Tyvärr verkar man få achievements... hoppas det är lämpliga achievements. Jag menar, i CoD så har man alltid någon på laget som inte tillför något för de försöker få någon obskyr achievement.

Håller med. Gjorde hoppet till CS:GO lite tidigare än väntat. Jag gillar vad de har gjort med snipers zoomsikte, det är svårare för AWP-campers att dominera matcher nu och det är en himla fin balans som du säger. Lite återhållsamt, hade varit trevligt med co-op missions eller något annat nytt, men det är och har alltid varit ett casual- och hardcore-FPS. Fräscht och kul! Lyxproblemet som jag lider av nu (som alla klagade på i CS 1.3 också) är att de har bytt plats på vapnen i affären. Måste programmera om fingerminnet!

Medlem

Droid Assault

Eftersom jag älskar klassikern Paradroid så plockade jag upp Droid Assault på steamrea.
Jag förväntade mig inte att jag skulle fastna så hårt för Droid Assault. Jag trodde jag hade bränt ut mig på denna typ av spel, men jag har hamnat i "bara en nivå till"-stämning.

Jag saknar skeppet i Paradroid där man själv kunde ta hissar mellan olika däck.

Hur som helst så är Droid Assault kul och har den där underbara moderna retrostilen av pixlar som även återfinns i Revenge of the Titans.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tony Hawk Pro Skater serien.. med tanke på att jag har spelat dem non stop i 12 års tid så har jag inte så mycket att berätta..
Är besatt(?)

finns fortfarande en community på 200 spelare, som högst låg den väl på 2000-3000? fyran var det mestsäljande spelet till PS2 har jag för mig, så det är kvalité's spel.

Spelat DotA2 sedan det kom i beta.. spelat dota serien i 6-7 år (?)
Bästa spelet jag vet antagligen.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tony Hawk Pro Skater serien.. med tanke på att jag har spelat dem non stop i 12 års tid så har jag inte så mycket att berätta..
Är besatt(?)

finns fortfarande en community på 200 spelare, som högst låg den väl på 2000-3000? fyran var det mestsäljande spelet till PS2 har jag för mig, så det är kvalité's spel.

Men du spelar dem väl på PC?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Ztreek:

Tony Hawk Pro Skater serien.. med tanke på att jag har spelat dem non stop i 12 års tid så har jag inte så mycket att berätta..
Är besatt(?)

finns fortfarande en community på 200 spelare, som högst låg den väl på 2000-3000? fyran var det mestsäljande spelet till PS2 har jag för mig, så det är kvalité's spel.

Men du spelar dem väl på PC?

Både och hurså?
Finns cross platform moddar.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Ztreek:

Tony Hawk Pro Skater serien.. med tanke på att jag har spelat dem non stop i 12 års tid så har jag inte så mycket att berätta..
Är besatt(?)

finns fortfarande en community på 200 spelare, som högst låg den väl på 2000-3000? fyran var det mestsäljande spelet till PS2 har jag för mig, så det är kvalité's spel.

Men du spelar dem väl på PC?

Både och hurså?
Finns cross platform moddar.

Åh, jag bara undrade då det är en PC-tråd. Själv körde jag något av spelen på PC när det begav sig. Full respekt för er som tävlar i det efter denna tid.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Metro 2033

Jag har haft Metro 2033 liggandes alltsedan det släpptes. Jag köpte spelet när det var nytt till fullpris.

Nåväl, nu satte jag mig ned och spelade igenom spelet. Klart underhållande men ack så linjärt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Metro 2033

Jag har haft Metro 2033 liggandes alltsedan det släpptes. Jag köpte spelet när det var nytt till fullpris.

Nåväl, nu satte jag mig ned och spelade igenom spelet. Klart underhållande men ack så linjärt.

Men ack så mysigt. Älskar Metro spelen. Miljöerna, karaktärerna, vapenen med mera... Utom de förbannade spindlarna i Last Light som springer och gömmer sig hela tiden.
Last Light är inte lika linjärt som 2033, men inte långt ifrån. Själv lirade jag dessa för storyn.

För mig blev det en hel del Payday2 Beta-spelande denna vecka. Var riktigt roligt. Lite småbuggar och balanseringsproblem som förhoppningsvis blev fixade i senaste uppdateringen. Ej testat sen dess.
Blev lite mera CS:GO emellanåt. Köpte dock Humble Bundle denna vecka så det kanske blir lite Risen 2 och Sacred 2 de nästkommande dagarna.

Medlem

Spelar lite LoL, Dota 2 och Skyrim just nu.

Medlem

Har spelat igenom tyska "Grand campaign" i Close Combat III The Russian Front.
Ett av mina favoritspel!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Mest SWTOR.


signatur

I drank what?

Medlem

Tropco3, blitzkriegmod i coh1 och lite crusader kings 2. Väntar ivrigt på rome 2

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Tropco3, blitzkriegmod i coh1 och lite crusader kings 2. Väntar ivrigt på rome 2

Oooh! Jag har inte vågat mig på Crusader Kings 2 ännu. Det verkar vara en tidsslukare värre än Sins of a Solar Empire.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Brutulv:

Tropco3, blitzkriegmod i coh1 och lite crusader kings 2. Väntar ivrigt på rome 2

Oooh! Jag har inte vågat mig på Crusader Kings 2 ännu. Det verkar vara en tidsslukare värre än Sins of a Solar Empire.

Ja du har du, jag har investerat 200 timmar och det känns knappt som att jag har spelat i huvud taget! Rekomenderar.

Inaktiv

Super robot wars original generation. Emulerat dock "Gba", men vilket underbart turbaserat spel. Sedan att det är robotar gör saken bara bättre!

Medlem

EU4, så mycket spel, så lite tid

Har dessutom 20+ från de två senaste Humble Bundles och Steam Summer Sale som jag inte rört än

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av 73mpl4R:

Är nere i CS:S träsket igen. Pangar med norrbaggar på kvällen när tid finnes. Annars är mitt stora projekt att klara Witcher 1 och 2. Det tar lite på tålamodet måste jag säga.

Jag har Witcher 2 ospelat sedan förra årets sommarrea på Steam. Måste ta tag i det! Det verkar bra.

Nu plockade jag upp CS:GO för ca 40kr. Jag menar, det är svårt att motstå när det är så billiga priser.

Witcher 2 är brutalt som fan. Dock blir det ett par gedigna rages innan man kommer in i den oförlåtande combaten. All story är helt makalöst bra.

Medlem

Har spelat igenom Doom 3 igen de senaste dagarna, blir väl fjärde gången nu tror jag.
Det må bara simpelt och old school, men det är fortfarande väldigt underhållande tycker jag.
Det jag gillar med det är den feta atmosfären. Skräcken och miljön är halva underhållningen (man ska såklart spela det på natten i ett mörkt rum). Sen ser det riktigt snyggt ut med sikkmod och HD texturer.
När jag känner för att spela old school "röjar" fps är det Doom 3 jag återvänder till. Det är något speciellt med det spelet.


signatur

<3

Medlem

Forty six and two is just over me!

Kom också ihåg första gången jag satt mig ner med Doom 3, ensamhet, mörker och headset en kväll. Jag har aldrig varit mig själv sen dess.

Medlem

Är för tillfället uppslukad av Dungeon Crawl Stone Soup.
Det är ett populärt Roguelike-spel.

Gratis att ladda ned från denna sida. Installationen tar några sekunder sedan är det bara att spela.
http://crawl.develz.org/wordpress/downloads

Edit: Jämrans Orc wizards! De spawnar i grupp på låg nivå och fimpar lätt nya karaktärer. Grr! Hehe.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det blev ett par timmar Battlefield 1942. Jösses det var länge sedan jag spelade det spelet. Fortfarande roligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det blev ett par timmar Battlefield 1942. Jösses det var länge sedan jag spelade det spelet. Fortfarande roligt.

Luftakrobatik med B-17 över El Alamein!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Tybalt:

Det blev ett par timmar Battlefield 1942. Jösses det var länge sedan jag spelade det spelet. Fortfarande roligt.

Luftakrobatik med B-17 över El Alamein!

Har du spelat något roligt? Är det CS som gäller, eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Tybalt:

Det blev ett par timmar Battlefield 1942. Jösses det var länge sedan jag spelade det spelet. Fortfarande roligt.

Luftakrobatik med B-17 över El Alamein!

Har du spelat något roligt? Är det CS som gäller, eller?

Har knappt spelat alls de senaste två veckorna. Men i helgen ska jag klara Dead Space 3 och Dishonored om jag hinner.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Tybalt:

Det blev ett par timmar Battlefield 1942. Jösses det var länge sedan jag spelade det spelet. Fortfarande roligt.

Luftakrobatik med B-17 över El Alamein!

Har du spelat något roligt? Är det CS som gäller, eller?

Har knappt spelat alls de senaste två veckorna. Men i helgen ska jag klara Dead Space 3 och Dishonored om jag hinner.

Medlem

Hej

Jag spelar Borderlands 2, Darksiders och Dragon Age just nu. Fuskar ibland med lite Diablo 3 och Starcraft 2 också Svårt att fokusera på bara ett spel!

Neverwinter Knights 2, Underbart härligt, och sen finns Kelgar Ironfist och Neeshka.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Just nu har jag fastnat i Game Dev Tycoon igen! Köpte det i juni någon gång men spelar om det iom att man fick en gratis Steam-key. Riktigt roligt att testa sina "spelkunskaper" som man borde ha skaffat sig genom åren.

Har suttit o tittat på Payday 2, är det någon som spelat det (co-op) och kan rekommendera det?

Skriv svar