Därför kommer inte War Thunder till Xbox One

Robot
Skribent
Därför kommer inte War Thunder till Xbox One

Har spelat tolv timmar och det blir bara roligare. Det känns betydligt mer gediget än exempelvis World of Warplanes.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Har spelat tolv timmar och det blir bara roligare. Det känns betydligt mer gediget än exempelvis World of Warplanes.

Välkommen! Det är SJUKT jävla bra helt ärligt talat!

Och tanken på att de kommer lägga till armé samt flotta som sedan kommer slåss på SAMMA slagfält i framtiden är GIGANTISKT NERDGASM!

Iaf om man får lov att hoppas på att det kommer bli bra

Medlem

Klart besviken på Xbox one gällande crossplattform spel.
Trodde att MS xbox låg närmare win/PC än PS plattformen.

Så fattar inte hur MS tänker om detta. Detta är dåligt. Suck!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skribent
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Johan Olander:

Har spelat tolv timmar och det blir bara roligare. Det känns betydligt mer gediget än exempelvis World of Warplanes.

Välkommen! Det är SJUKT jävla bra helt ärligt talat!

Och tanken på att de kommer lägga till armé samt flotta som sedan kommer slåss på SAMMA slagfält i framtiden är GIGANTISKT NERDGASM!

Iaf om man får lov att hoppas på att det kommer bli bra

Jag är lika exalterad som dig, innerst inne

Diggar Historic Battles som tusan. Gillar hela grejen med att man kan pilla sig i naveln halva speltiden


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Man får väl trösta sig med World of tanks då istället på Xbox 360 och när Xbox One kommer så har nog MS kommit med en ytterligare ändring av sina korkade regler förhoppningsvis.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Det är den första anledningen. Den andra är att PS4 är såpass kraftfull, och arkitekturen liknar den för PC, så det är lättare att släppa uppdateringar samtidigt, berättar Yudintsev.
Alltså jag undrar bara hur mycket kraftfullare ps4 är i gämförelse med xbox one? Det skilljer inte så mycket om man tittar på papperet.

Medlem
Skrivet av Chippen838:

Det är den första anledningen. Den andra är att PS4 är såpass kraftfull, och arkitekturen liknar den för PC, så det är lättare att släppa uppdateringar samtidigt, berättar Yudintsev.
Alltså jag undrar bara hur mycket kraftfullare ps4 är i gämförelse med xbox one? Det skilljer inte så mycket om man tittar på papperet.

GPU:N är ca. 50% mer tryck i och sedan är det ju det där med minnet. Ingen vet riktigt om det blir någon skillnad i praktiken då Microsoft inte släppt exakta detaljer om hur minnet arbeter i deras konsol.

Potentiellt blir det ingen skillnad alls i minnesbandbredd. Potentiellt blir PS4 dubbelt så snabb, vilket då även gäller minnesbandbredd för grafikkortet också. Processorerna jobbar väl på i ungefär samma takt tror jag.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Har spelat tolv timmar och det blir bara roligare. Det känns betydligt mer gediget än exempelvis World of Warplanes.

Ja jag förstår inte vad Wargaming tänkte när de gjorde kontrollschemat i Warplanes, för alla som spelat ett flygspel tidigare så är det ju helkonstigt. Och det har betydligt sämre precision.

Hade högre tankar om dem efter att ha kört WoT.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av chopper:

Klart besviken på Xbox one gällande crossplattform spel.
Trodde att MS xbox låg närmare win/PC än PS plattformen.

Så fattar inte hur MS tänker om detta. Detta är dåligt. Suck!

Ja de borde ju tillåta xbox/ps4 i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av chopper:

Klart besviken på Xbox one gällande crossplattform spel.
Trodde att MS xbox låg närmare win/PC än PS plattformen.

Så fattar inte hur MS tänker om detta. Detta är dåligt. Suck!

Så att spela mellan Microsoft Windows enheter och Microsoft XBOX tillåts inte?

Medlem

Vet varför, microsoft testa för länge sen Halo spelare som spela pc och xbox på samma server efter det var bevisat att pc spelarna var mycket bättre så grävde dom ner iden.

Medlem

Lät det inte lite väl mycket som att han var sur på MS, och ville trycka till xbone lite. Det är ju rätt stor marknad de missar.

Att det skulle vara prestandaskillnad av den digniteten att de väljer bort köper jag inte. Han slickar nog såren lite bara.

Medlem

Finns det fortfarande anledningar till att nån vill ha en Xbox1??? Jag har bara svårare och svårare att se några anledningar? Joo en, att handkontrollen är så bra, men den ska jag ända ha till PC, så hejdå xbox, det var kul så länge det vara men nu är det slut på det roliga, för er(tyvärr även för oss som gillar xbox).


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Sille:

Vet varför, microsoft testa för länge sen Halo spelare som spela pc och xbox på samma server efter det var bevisat att pc spelarna var mycket bättre så grävde dom ner iden.

ojojoj ni stackars pc elitister, vart vore ni nånstans utan er lilla mus ? fps är en sak men ta till ex tangentbord/mus mot en konsols handkontroll i till ex ett racingspel så blir det helt plötsligt pc spelare som gå å gömma sig


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Finns det fortfarande anledningar till att nån vill ha en Xbox1??? Jag har bara svårare och svårare att se några anledningar? Joo en, att handkontrollen är så bra, men den ska jag ända ha till PC, så hejdå xbox, det var kul så länge det vara men nu är det slut på det roliga, för er(tyvärr även för oss som gillar xbox).

kommer ta minst 4-5 mån efter release innan jag tänker välja, kan mycket väl vara så att xbox1 kommer mogna mycker snabbare än ps4 efter släpp


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Sille:

Vet varför, microsoft testa för länge sen Halo spelare som spela pc och xbox på samma server efter det var bevisat att pc spelarna var mycket bättre så grävde dom ner iden.

ojojoj ni stackars pc elitister, vart vore ni nånstans utan er lilla mus ? fps är en sak men ta till ex tangentbord/mus mot en konsols handkontroll i till ex ett racingspel så blir det helt plötsligt pc spelare som gå å gömma sig

Trollar du?
Är otroligt lätt att tex ansluta en xbox360 kontroll till datorn både en usb eller en trådlös om man har en dongle och det fungerar lika bra som på Xbox.

Det finns inga begränsningar på PC men det finns det på konsoler.

Tillägger att jag är ingen fanboy här spelar/spelat på dom flesta plattformarna och planerar att skaffa en ps4 av dom nya.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Sille:

Vet varför, microsoft testa för länge sen Halo spelare som spela pc och xbox på samma server efter det var bevisat att pc spelarna var mycket bättre så grävde dom ner iden.

ojojoj ni stackars pc elitister, vart vore ni nånstans utan er lilla mus ? fps är en sak men ta till ex tangentbord/mus mot en konsols handkontroll i till ex ett racingspel så blir det helt plötsligt pc spelare som gå å gömma sig

Och vad är problemet med att använda sin favorit kontroll till pc(Du kan använda den som är till xbox eller ps eller dom alla andra som finns)?? Eller kanske en ratt eller joystick allt fungerar utan problem till pc.... oj oj oj kanske nyheter till dig?

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Sille:

Vet varför, microsoft testa för länge sen Halo spelare som spela pc och xbox på samma server efter det var bevisat att pc spelarna var mycket bättre så grävde dom ner iden.

ojojoj ni stackars pc elitister, vart vore ni nånstans utan er lilla mus ? fps är en sak men ta till ex tangentbord/mus mot en konsols handkontroll i till ex ett racingspel så blir det helt plötsligt pc spelare som gå å gömma sig

Trollar du?
Är otroligt lätt att tex ansluta en xbox360 kontroll till datorn både en usb eller en trådlös om man har en dongle och det fungerar lika bra som på Xbox.

Det finns inga begränsningar på PC men det finns det på konsoler.

Tillägger att jag är ingen fanboy här spelar/spelat på dom flesta plattformarna och planerar att skaffa en ps4 av dom nya.

nu var ju dock exemplet halo, och är ganska säker på att en pc spelare med en 360 kontroll är bättre än någon på konsol , inte sämre heller men inte bättre bara för att han kör på pc.

och vill du se troll så varför inte göra så att alla spel kräver handkontroll, då kan man ju köra krossplatform enkelt överallt för ingen har övertaget av mus i fps och strategi ;D


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Sille:

Vet varför, microsoft testa för länge sen Halo spelare som spela pc och xbox på samma server efter det var bevisat att pc spelarna var mycket bättre så grävde dom ner iden.

ojojoj ni stackars pc elitister, vart vore ni nånstans utan er lilla mus ? fps är en sak men ta till ex tangentbord/mus mot en konsols handkontroll i till ex ett racingspel så blir det helt plötsligt pc spelare som gå å gömma sig

Och vad är problemet med att använda sin favorit kontroll till pc(Du kan använda den som är till xbox eller ps eller dom alla andra som finns)?? Eller kanske en ratt eller joystick allt fungerar utan problem till pc.... oj oj oj kanske nyheter till dig?

för alla dom pc spelare var markant bättre å alla använde handkontroll eller ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Lät det inte lite väl mycket som att han var sur på MS, och ville trycka till xbone lite. Det är ju rätt stor marknad de missar.

Att det skulle vara prestandaskillnad av den digniteten att de väljer bort köper jag inte. Han slickar nog såren lite bara.

Nä det tycker jag inte. Det är ganska svårt att missa att det är bristen på cross-platform som är anledningen och det är en bra anledning när man redan samkör två marknader och MS kräver att man skapar ett unikt projekt bara för deras konsoll.

Han säger dessutom inte att PS4 är kraftfullare än Xbox One, bara att den är kraftfull.

Medlem

För min egen del finns det en väldigt enkel anledning till att välja konsol, att veta att om något inte funkar så är det spelets fel eller i extrema fall konsolen, bf3 på min pc däremot, allt jävla satans småtweakande för att det ens ska fungera, har kanske 2 såna spel som vägrar att fungera medans mina andra spel aldrig har problem.

jag väljer helt enkelt konsol enbart för att slippa drivers hit å dit direct x å etc, aldrig varit med om en buggad uppdatering för mina konsoler som jag gjort med datorn.

ps4,wiiU och xbox, blir ett väldigt trevligt 2014


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jävla skit spel om man kör FRB iaf.

Aces High 2 kör sönder detta.. allt WT har är grafik och vapourware löften. ah2 har redan allt WT utlovar och 100ggr djupare skill depth men.. WT är ett arkad TPS inte ett ww2 eller flygsim. (har 200 airkills i frb 2k + i arcade och HB..) det är bara ett jävla grind fest.

back to aces high 2.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av chopper:

Så fattar inte hur MS tänker om detta.

Ballmer, Steve fu***** Ballmer och hans visioner på att göra MS till Apple 2.0. Allt ska var stängt allt ska vara under deras kontroll.

Medlem

Slutade själv när jag insåg hur sakta planen åker till skillnad till vad den påstådda hastigheten är. Det var något som störde mig länge utan att jag riktigt visste vad det var, men när jag vä insåg det så... dog det snabbt.

phi
Medlem

Vad det egentligen säger är bara att mediokra PC-spelare äger duktiga konsolspelare tack vare bättre aim och precision med mus och tangentbord. Det innebär däremot inte att en PC-spelare per automatik är bättre på FPS-spel än en konsolspelare.

Skulle samma konsolspelare spela med mus och tangentbord så skulle de utan tvekan köra över de mediokra PC-spelarna.

Skulle samma PC-spelare spela med handkontroll så skulle de bli ägda av konsolspelarna.

Med det sagt så är cross-plattform i FPS-spel en idiotisk idé så länge det inte finns stöd för mus och tangentbord i konsolen. Något som Microshit hade kunnat fixa väldigt lätt om de ville. Men till dess så får vi leva med att många PC-spelare lever med vanföreställningen att de är störst, bäst och vackrast.

Medlem
Skrivet av chopper:

Klart besviken på Xbox one gällande crossplattform spel.
Trodde att MS xbox låg närmare win/PC än PS plattformen.

Så fattar inte hur MS tänker om detta. Detta är dåligt. Suck!

Jag håller med. Det sved faktiskt att läsa det där.

Inaktiv

Låt konsol vara konsol och pc vara pc,
alla dessa pc fans som vill ha mus och t bord till konsol,

håll er till pc för varför ska ni lira konsol när ert största nöje är att påpeka konsollens brister grafik och kontrollmässigt,
fortsätt att lira på era hightech pc's och låt oss konsolspelare vara ifred.

För övrigt så vore ju möjligheten att möta spelare på andra plattformar nice.

Det finns / fanns ett spel där man kunde det,
Final Fantasy online där lirade man på Xbox 360 och möte pc och ps2 spelare.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av chopper:

Så fattar inte hur MS tänker om detta.

Ballmer, Steve fu***** Ballmer och hans visioner på att göra MS till Apple 2.0. Allt ska var stängt allt ska vara under deras kontroll.

Steve Ballmer ska ju sluta på MS, så MS förhoppningsvis får en vd med andra visioner.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

12
Skriv svar