Homofobi, rasism och sexism – snart ett minne blott på Xbox Live

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Herk:
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

Du är ju överdrivet negativ till en sån här artikel

Kan jag väl inte påstå, snarast så ha jag läst mer information om systemet och kan se dess uppenbara brister. Allt handlar om pengar, även detta, och även en otrevlig fuskare är en kund i ms ögon...
Det finns redan idag ett ryktessystem på Xbox, samma som detta, och det är poänglöst. De som är duktiga blir avskydda av dålida förlorare, folk som saknar headset får dåligt rykte för ovårdat språk, vilket skämt.Bäst av allt är att MS antydde att det snabbaste sättet att få bra rykte var att handla saker på live, dvs pay 2 din på en ny patetisk nivå. Tyvärr finns det väl gott om fanboys som köper det... :/

Dom kommer väll att försöka förbättra systemet? Vi vet ju inte heller hur mycket plus man går när man handlar saker och jag tror knappast folk kommer medvetet vara råtaskiga mot andra och sen köpa sig ur botten igen...

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

P12ornas paradis?

LOL?
WOW?
Dreamhack?

Har det blivit så illa i WoW nu?.. Fan när jag spelade för ett par år sedan nu så var det hur enkelt som helst att ge folk temporära bans (1-3 dagar) bara de skrev något rasistiskt i general chatten i en instans. Det var bara och ge informationen om var och när det hände och ett bra skäl till varför man blev stött av det som skrevs (rasistiskt/sexistiskt på hopp dvs)

Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Loltron:

Jag är inte helt med på notan här, vad innebär det? Kommer det gå att spela med kompisar ? även fast en har rykte som "pro" och den andra "slödder" och vad är det som förhindrar falska anklagelser ?

Man kommer nog alltid kunna spela med folk på sin F-list, oavsett rykte,får man hoppas. Systemet är till för att slippa random folk som beter sig illa.

Man kan nog spela med sina polare i ett live party i multiplayer med bara er i gruppen. Om andra kommer kunna joina utöver dem så kommer det nog endast vara folk som ligger på samma "karma nivå" som den lägsta i gruppen. Annars kommer det exploitas järnet och hela systemet blir värdelöst.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

P12ornas paradis?

LOL?
WOW?
Dreamhack?

Har det blivit så illa i WoW nu?.. Fan när jag spelade för ett par år sedan nu så var det hur enkelt som helst att ge folk temporära bans (1-3 dagar) bara de skrev något rasistiskt i general chatten i en instans. Det var bara och ge informationen om var och när det hände och ett bra skäl till varför man blev stött av det som skrevs (rasistiskt/sexistiskt på hopp dvs)

Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Loltron:

Jag är inte helt med på notan här, vad innebär det? Kommer det gå att spela med kompisar ? även fast en har rykte som "pro" och den andra "slödder" och vad är det som förhindrar falska anklagelser ?

Man kommer nog alltid kunna spela med folk på sin F-list, oavsett rykte,får man hoppas. Systemet är till för att slippa random folk som beter sig illa.

Man kan nog spela med sina polare i ett live party i multiplayer med bara er i gruppen. Om andra kommer kunna joina utöver dem så kommer det nog endast vara folk som ligger på samma "karma nivå" som den lägsta i gruppen. Annars kommer det exploitas järnet och hela systemet blir värdelöst.

Hmm, så tänkte inte jag , men det låter ju rimligt
Förstår nog inte riktigt hur det här systemet kommer funka. Är det inte upp till spelutveklarna själva att bestämma om dom vill använda det här ? Hur applicerar man det på ett mmo ? Nu är jag inte alls insatt i det här och har typ aldrig använt xbox-live, sä det finns säkert svar på det här

Medlem
Skrivet av Javas:

Men vafan, jag förväntade mig att deras "ryktessystem" alltid fungerat så här....skönt att dom bekräftar att inget hänt när man rapporterat alla idioter -_-

haha jag också, jävlar vilket slöseri på tid

Medlem

Hela användarbasen kommer hamna i "slödder"-gruppen så det kommer kvitta i slutändan heh

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Herk:
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

Du är ju överdrivet negativ till en sån här artikel

Kan jag väl inte påstå, snarast så ha jag läst mer information om systemet och kan se dess uppenbara brister. Allt handlar om pengar, även detta, och även en otrevlig fuskare är en kund i ms ögon...
Det finns redan idag ett ryktessystem på Xbox, samma som detta, och det är poänglöst. De som är duktiga blir avskydda av dålida förlorare, folk som saknar headset får dåligt rykte för ovårdat språk, vilket skämt.Bäst av allt är att MS antydde att det snabbaste sättet att få bra rykte var att handla saker på live, dvs pay 2 din på en ny patetisk nivå. Tyvärr finns det väl gott om fanboys som köper det... :/

Har du läst mer än oss andra om hur systemet fungerar? Detta är vad du påstår och jag kan inte hitta nånting om hur MS har skapat den nya mjukvaran till det här systemet. Bajsar du lite ur ditt rövhål nu?

Jag tror inte att det finns en enda människa utanför MS som kan vara så 100% som du är. Seriös fråga till dig nu... vad fan är det för fel på dig? Varför känner du att du måste ljuga för att få MS att se dåliga ut? Vinner du på det personligen?

Jag kan erkänna att jag gillar vad MS gör och att jag kan vara lite partisk p g a detta, men jag är i alla fall medveten om det. Vad har du för patetisk ursäkt till att hitta på skit?

Medlem
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

P12ornas paradis?

LOL?
WOW?
Dreamhack?

Har det blivit så illa i WoW nu?.. Fan när jag spelade för ett par år sedan nu så var det hur enkelt som helst att ge folk temporära bans (1-3 dagar) bara de skrev något rasistiskt i general chatten i en instans. Det var bara och ge informationen om var och när det hände och ett bra skäl till varför man blev stött av det som skrevs (rasistiskt/sexistiskt på hopp dvs)

Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Loltron:

Jag är inte helt med på notan här, vad innebär det? Kommer det gå att spela med kompisar ? även fast en har rykte som "pro" och den andra "slödder" och vad är det som förhindrar falska anklagelser ?

Man kommer nog alltid kunna spela med folk på sin F-list, oavsett rykte,får man hoppas. Systemet är till för att slippa random folk som beter sig illa.

Man kan nog spela med sina polare i ett live party i multiplayer med bara er i gruppen. Om andra kommer kunna joina utöver dem så kommer det nog endast vara folk som ligger på samma "karma nivå" som den lägsta i gruppen. Annars kommer det exploitas järnet och hela systemet blir värdelöst.

Hmm, så tänkte inte jag , men det låter ju rimligt
Förstår nog inte riktigt hur det här systemet kommer funka. Är det inte upp till spelutveklarna själva att bestämma om dom vill använda det här ? Hur applicerar man det på ett mmo ? Nu är jag inte alls insatt i det här och har typ aldrig använt xbox-live, sä det finns säkert svar på det här

Ja du, hur detta skulle fungera på ett mmo det vet jag inte och tror inte heller att det skulle fungera speciellt bra. Men det är nog rätt troligt att det är upp till utvecklarna om de kommer använda systemt för sina spel, men att det definitivt kommer att köras med alla spel som Microsoft står för som t.ex. nästa Halo o.s.v.

Den som lever får se.

Medlem

Varför inte bara banna asen från live.

Medlem

Jag tycker detta är bra, men en sak jag har problem med detta är PK mäniskor och finkänsliga mäniskor, ibland kan du dra ett skämt vissa har noll humor och intelligens att förstå.

Oavsett om jag ej tycker ett skämt är kanske under bältet och på gränsen kan jag tycka det är okej och skrattar för jag tycker det är roligt skämt men endå lågt.

Dessa personer kommer ju dessa finkänsliga reportera hoppas verkligen inte systemet är så dåligt att det blir sämre än dota 2 förra report system där. alla blev mutade oavsett hur snäll du vart haha.

Medlem

finns säkert mer folk som trycker ogilla för att dom inte har något liv än dom som skickar nakenbilder på sig själv.

Medlem

[quote=Khorney]Vad är det för skumma människor som skickar nakenbilder på sig själv till random nissar på Xbox Live? :)[/quote

Pojkar och män. Så är man inte tjej är nog detta inte något man råkar ut för.

Medlem

För övrigt, bra av Microsoft! Att ta ställning är lika viktigt som hur det funkar i praktiken.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

Till skillnad mot resten av internet menar du?
Och förresten. Det kommer en nyhet om att de försöker sortera bort alla p12or åsså säger du att de inte försöker göra det? Vad är det för fel på dig? Så tråkig fanboyism att jag blir gråhårig när jag läser det....

Inget fel på mig, tvärt om, men så klart fanboys älskar ju sitt ofelbara ms och köper deras genomskinliga propaganda utan att ens reflektera själva, skrämmande...
Ms har samma system idag, det fungerar ej efter alla år som live funnits, ms lyckas inte ens hålla fuskare och oönskade spelare borta från sina egna spel så lycka till attbde ska kunna rensa live. Speciellt då p12 CoD pojkar är deras målgrupp som de aldrig skulle svika.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Grumbledock:

Kommer tveklöst fungera lika uselt som systemet de har idag, folk "ogillar" dig för att du är för bra och du får dåligt rykte på kuppen.
MS så också att man skulle kunna få bättre rykte genom att delta i undersökningar eller köpa saker på live, pay2win som vanligt.

God idé, tyvärr tyder allt på att det inte kommer fungera. Xbox live är och förblir p12ornas paradis, det vill inte ms ändra på.

Till skillnad mot resten av internet menar du?
Och förresten. Det kommer en nyhet om att de försöker sortera bort alla p12or åsså säger du att de inte försöker göra det? Vad är det för fel på dig? Så tråkig fanboyism att jag blir gråhårig när jag läser det....

Inget fel på mig, tvärt om, men så klart fanboys älskar ju sitt ofelbara ms och köper deras genomskinliga propaganda utan att ens reflektera själva, skrämmande...
Ms har samma system idag, det fungerar ej efter alla år som live funnits, ms lyckas inte ens hålla fuskare och oönskade spelare borta från sina egna spel så lycka till attbde ska kunna rensa live. Speciellt då p12 CoD pojkar är deras målgrupp som de aldrig skulle svika.

1. Det är snarare du som är nån form av fanboy som påstår att något du inte har en aning om inte fungerar. Innan det ens kommit ut.
2. Det är inte samma system. Snarare en vidareutveckling om något. Än en gång, du har ingen koll.
3. De ska alltså inte stänga av dessa som du påstår är deras målgrupp. Tanken är att de skall hamna i samma kategori som alla andra störiga spelare och låta de som inte sjunger i micen spela i en annan. Ingen blir alltså "sviken".

Medlem

Fan måste få i ett par tusen penis bilder skickade till. hur fan ska jag böga mig nu


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Alla P12or kommer ju anmäla dig för nått sånt bara för du kört över dom i något spel. Det gör dom idag, pratar aldrig med främmande småglin och ändå har man fått en jävla massa cheating och trashtalk. P12orna som sätter i system att anmäla alla borde lysa igenom så dom får konsekvenser. Mer ban är vad som behövs.

123
Skriv svar