Routine – I rymden kan ingen höra dig skrika

Medlem

"There are no health packs or multiple lives, in Routine there is a Perma death system that will keep you on the edge!"

MOTHERFUCKER!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Skulle jag spela det där behöver jag vuxen-blöjor och lugnande medel tror jag...

Medlem

Med Oculus kommer det där bli vansinnigt läskigt! Störde mig lite på lagget i bildskärmen på den där pistol-grunkan. Men det kanske var avsiktligt. Får dock en obehaglig känsla i kroppen när FPS sjunker till sånna nivåer.

phi
Medlem

Se där, detta blev genast ett av årets mest intressanta spel för min del.

Medlem

Var det någon mer än jag som tyckte det var riktigt snyggt?


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Vill ha System Shock 3!
Men det här såg jävligt intressant ut det med


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Med Oculus kommer det där bli vansinnigt läskigt! Störde mig lite på lagget i bildskärmen på den där pistol-grunkan. Men det kanske var avsiktligt. Får dock en obehaglig känsla i kroppen när FPS sjunker till sånna nivåer.

Jag trodde först det var något fel men dem har väl lagt till det med flit för att det ska vara ännu svårare/läskigare? Tyckte det var en cool effekt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

jag spela sjukt mycket skräckspel förr typ re 1,2,3,4,5 och silent hill 1,2,3 osv men sen efter spelat dead space hände det som inte fick hända, jag blev för rädd efter bara en kvart spelandes. Grymt jobbigt men samtidigt e det ju endå därför man spelar dessa spel med. Måste tänka om och övervinna min rädsla för skräckspel haha!!

Medlem

Gillar att de har de klassiska "+":en i HUD:en som de gamla goa månbilderna.

Detta spelet ska stödja Oculus Rift för dom som undrar
Dom har redan sagt det i sina previews samt du kan läsa det på Oculus Hemsida.

Ivf - Det hr spelet verkar vara ruggigt läskigt.
Kan knappt vänta att lira det på min 2D skärm,
Galna SS2 vibbar o det är fan underbart att några Indie utväcklare på 3 PERSONER?!
Kan göra läskigare spel än va dom senaste Dead space 2+3 va.
Och dom är gjorda av spelutväcklare som tjänar milljoner.
SÅ JÄVLA HYPAD !!!!!!

Är osäker om jag kommer våga lira det med mina Ocelus Rift
glasögon när dom släpps för consumers.

Har redan lagt undan 4000kr bara för Rift
Och håller på med 4000kr till för ps4an
Sen är min höst räddad ^^

Medlem

Det här var den bästa reklam oculus kunde få. Nu ska jag definitivt köpa mig ett par och detta spel. Hoppas på att infinna mig samma jobbiga känsla jag upplevde med silent Hill 2. Iof 13 år då jag spelade det men men..

Medlem

Ser sjukt grymt ut!

Medlem

Kul med fler skräckspel och till skillnad från skräckfilmer så finns det iaf några spel man faktiskt blir lite skraj av.

Medlem

grymt som fan som dead space och fear med det värsta av panik stress blir nog grymt detta.

Umi
Medlem

Nån som vet om dem har ett demo på gång ?

Medlem
Inaktiv

Ok. That's a keeper!

Medlem
Skrivet av Jonrei:
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Jonrei:

Så... Har man vapen, eller är man helt försvarslös? Typ som Amnesia fast i rymden.

Man har bevisligen vapen eftersom karaktären sköt den där roboten i filmen... men det verkade inte vara så effektivt. Kanske är det bara en "stun gun" man köper tid med, eller så är ammunition sällsynt. Vem vet.

I övrigt: jag håller med alla i den här kommentarstråden: detta kommer bli grymt nice, och jag kommer få spela hela spelet i portioner om 15 minuter för att inte få infarkt.

Var det bara jag som noterade "Oculus VR"-loggon i slutet av trailern? Tänk er det här med Oculus Rift

Notis: Inte illa pinkat av ett indie-team på 3 personer, inte sant? Deras första titel, dessutom.

Mjo, jag la märke till den, men syftade på om man har andra vapen. Får väl se antar jag Verkar grymt spel oavsett.

Man har bara en pistol/gevär. Denna kan dock uppgraderas och modifieras med hjälp av (vad jag tror skall vara) floppydiskar. I slutet av videon ser man till exempel en Night Vision-modul användas. Tanken är att ditt vapen inte bara skall vara ett vapen, utan även fungera som ett slags multiverktyg.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Umi:

Nån som vet om dem har ett demo på gång ?

Räkna inte med det. De verkar lite hispiga i sitt arbetstempo. Denna gameplay-trailern lovade de skulle komma för typ 3 månader sen.


signatur

Imperator

Medlem

Ser riktigt fint ut, önskade bara att jag vågade spela spel som dessa, Amnesia avinstallerades ifrån datorn efter första spelomgången "no way in hell" kändes det som!


signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

Skrev lite om Routine i Oktober förra året, med all samlad fakta om spelet som fanns tillgänglig då.

Om någon vill ha lite mer info om spelet så finns det där, förutom det som lagts till därefter.

Routine


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Insta buy, det kommer även en full konversion mod till amnesia som utspelar sig på en rymdstation för de som undrar
http://www.moddb.com/mods/spacies .


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Är det bara personer som aldrig har spelat ett enda skräckspel eller sett en skräckfilm som kommenterar på denna artikel?

Medlem

Oj oj oj, verkar vara hur grymt som helst, och som många innan har sagt, tänk med Oculus...såå lilla elvis brenslaay hjärtattacken ligger näära!

Medlem

Oh god. Jag andas aldrig när jag spelar såna här spel. Inte så hälsosamt

Medlem
Skrivet av Vician:

Får en Dead Space känsla av det, med mer pussel och knåp.
Blir nog ett givet köp, plus några blöjor för säkerhets skull.

Ett Dead Space för vuxna som inte är sugna på att slakta horder av monster.

Inaktiv

Hoppas det är så fantastiskt som det verkar, och med ocolus också..dags att bli shellshocked på riktigt.

Medlem

Occulus Rift, en spyhink och ett par riktigt feta hörlurar.
Liv kommer att raseras.

Medlem
Skrivet av MurMel:

Occulus Rift, en spyhink och ett par riktigt feta hörlurar.
Liv kommer att raseras.

Ja ett par G35 med virtual surround måste man ju ha.

Medlem

Hoppas det blir stöd för 3D Vision, spelet ser helt underbart ut!

123
Skriv svar