Company of Heroes 2

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Sviskon:

Men hur är det med den kvinnliga representationen i spelet?!
Jag hoppas för deras egna bästa att de sett till att hälften av enheterna är kvinnor.

Den är obefintlig, men jag känner att du överdriver/är dåligt påläst. Låt mig informera: Det var ett fåtal kvinnor som stred i striderna mellan Ryssland och Tyskland under WW2. Kvinnorna fanns mest inom sjukvården, eller på hemmaplan och tillverkade vapen eller stod vid spisen.

I dagens 2013 är läget något annat, kanske ändras det till om CoH3 utspelas i nutid?
Antar att ditt inlägg var ett försök att provocera fram ytterligare en genusdebatt på FZ, men jag tycker att vi håller där för idag och inte går för mycket OT. Vill du debattera kan du skapa en egen tråd.

Varför hatar du kvinnor så mycket?.. Har inte de samma rätt som män att vara representerade i spel?
Det är ju som du skriver inte -40 talet längre utan 2013, och då kräver vi att kvinnornas styrkor lyfts fram mer!
Bara för att könsfördelningen var usel i verkligheten i de striderna, är ju ingen ursäkt för att diskriminera kvinnor i ett spel.

Du måste läsa på lite och anpassa dig efter det politiskt korrekta samhälle vi lever i, du vill väll inte bli stämplad som kvinnohatare?

Ojoj vad du är fel ute grabben. Om det är det du tror att feminism står för så vet jag inte riktigt vilken bok/avhandling du har läst kring feminism.

Är det PK att tycka att sexism/sämre löner/villkor på arbetsplatser är något dåligt? Du kanske borde tänka lite till, kvinnor, dvs din mamma, dina eventuella systrar och framtida döttrar förtjänar att bli behandlade exakt som du. Och om du tror att allt är jämställt i Sverige så börja med att läsa en tidning.

Älskar förövrigt hur det kan vara negativt att något ska vara korrekt, för du kanske anser att skämt om homosexella, handikappade, kvinnor eller oliktänkande är en positiv kraft i samhället?

Eller så kanske kassa skämt om att kvinnor hör hemma i köket inte så jävla aktuella i ett samhälle där kvinnor överlag är mer välutbildade än män och jobbar precis lika mycket som män.

Du kanske trollar men det är tröttsamt med sånt här. Gör om, gör rätt. Väx gärna upp och kom in i 2013, du är en relik från en svunnen tid och det är dags för dig och dina flashback/avpixlat polare att inse det.

Inaktiv

Sociala funktioner? Skönt att jag inte bryr mig om att twittra ut min rank och berätta för resten av världen hur bra/dålig jag är då

Asgrymt spel!!!

Medlem

bra spel som lämnar mycket att önska. i dagsläget är det kanske 7/10 om ett år eller så 9/10. lagg, avsaknad av "basic" features, lite content osv gjorde denna release till ett riktigt antiklimax. men kul är det.

Inaktiv

"Vi lever trots allt i en tid då allt ska delas och många lever för bekräftelsen i likes och retweets."

Tack, för att det är uteslutet ur spelet. Integrering av sånt skit ska hålla sig utanför spelen. Vill man dela sin senaste vinst; använd Print-Screen.

Men att dom slopat det fina med ettan är lite synd.

Medlem

Jag älskade Company of Heroes 1 tills jag testade Men of War. Efter det så kändes Company of Heroes simpelt och korkat. Fast jag har ett litet hopp för CoH2 så ska väl testa det när det gått ner i pris.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Sviskon:

Men hur är det med den kvinnliga representationen i spelet?!
Jag hoppas för deras egna bästa att de sett till att hälften av enheterna är kvinnor.

Den är obefintlig, men jag känner att du överdriver/är dåligt påläst. Låt mig informera: Det var ett fåtal kvinnor som stred i striderna mellan Ryssland och Tyskland under WW2. Kvinnorna fanns mest inom sjukvården, eller på hemmaplan och tillverkade vapen eller stod vid spisen.

I dagens 2013 är läget något annat, kanske ändras det till om CoH3 utspelas i nutid?
Antar att ditt inlägg var ett försök att provocera fram ytterligare en genusdebatt på FZ, men jag tycker att vi håller där för idag och inte går för mycket OT. Vill du debattera kan du skapa en egen tråd.

Varför hatar du kvinnor så mycket?.. Har inte de samma rätt som män att vara representerade i spel?
Det är ju som du skriver inte -40 talet längre utan 2013, och då kräver vi att kvinnornas styrkor lyfts fram mer!
Bara för att könsfördelningen var usel i verkligheten i de striderna, är ju ingen ursäkt för att diskriminera kvinnor i ett spel.

Du måste läsa på lite och anpassa dig efter det politiskt korrekta samhälle vi lever i, du vill väll inte bli stämplad som kvinnohatare?

Ojoj vad du är fel ute grabben. Om det är det du tror att feminism står för så vet jag inte riktigt vilken bok/avhandling du har läst kring feminism.

Är det PK att tycka att sexism/sämre löner/villkor på arbetsplatser är något dåligt? Du kanske borde tänka lite till, kvinnor, dvs din mamma, dina eventuella systrar och framtida döttrar förtjänar att bli behandlade exakt som du. Och om du tror att allt är jämställt i Sverige så börja med att läsa en tidning.

Älskar förövrigt hur det kan vara negativt att något ska vara korrekt, för du kanske anser att skämt om homosexella, handikappade, kvinnor eller oliktänkande är en positiv kraft i samhället?

Eller så kanske kassa skämt om att kvinnor hör hemma i köket inte så jävla aktuella i ett samhälle där kvinnor överlag är mer välutbildade än män och jobbar precis lika mycket som män.

Du kanske trollar men det är tröttsamt med sånt här. Gör om, gör rätt. Väx gärna upp och kom in i 2013, du är en relik från en svunnen tid och det är dags för dig och dina flashback/avpixlat polare att inse det.

skämta bör man få göra om religion och bögar, män/kvinnor what ever det är en demokratisk rättighet, sen finns det så klart en gräns.

sen kan man inte riktigt ta er feminister på allvar då ni ej våga kritisera bla. religion


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av spritarn:

Bedrövligt däremot att du Olander önskar mer "sociala funktioner". Här känns det som att man i åratal har skrikit sig hes över vilken fullblodsidioti det är att implementera twitter, facebook, instagram, angry birds, quizkampen, wordfeud och fan och hans moster in i spelen. Aldrig har något spel blivit ett enda jävla dugg bättre av att du kan ladda upp en screenshot till facebook.

Jag är supernöjd över att jag inte behöver löka på någon av dessa "sociala nätverk" för en gångs skull. Ärligt talat så skiter jag i vad 95% av mina vänner &amp; bekanta gör när jag inte är med dem. Räcker bra med twitch så esportarna kan glutta och streama lite, så länge det inte går ut över såna som mig som vill spela som vanligt.

Tro fan att jag inte hade köpt spelet om det hade krävt facebooksynk och annan helvetesdynga.

MEN MIFFO!

Vart någonstans skriver han att han önskar kunna dela med sig på facebook?

Sociala funktioner betyder inte per automatik Facebook integration eller dylikt. Lär dig vad tusan orden betyder innan du gör en debatt-artikel om din brist på kunskap.

Vad han påpekar är en brist på sociala funktioner är saker så som klan-stöd där man enklare kan komma samman med vänner och andra för att spela och tävla tillsammans. Samt mer statistik och "ladder" så man kan se vem som är bäst i sverige, världen eller i galaxen, på just CoH2!

Även det är "sociala funktioner"!

Härligt! GÖTT SÅ!

Nu har vi lärt oss något även idag. Varje dag finns det något att lära!

Puss!

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av totte1015:

Hoppas hoppas hoppas detta kommer på Summer sale!

Någon som vet när Steams summersale börjar btw?

Ett spel som precis släppts ska upp på stora sommarrean som börjar närsomhelst? Glöm det.

Dessutom går det redan att köpa för cirka 350:- t.ex. på Gamersgate. Så jäkla dyrt är inte det för ett nytt spel.
http://www.gamersgate.co.uk/DD-COOH2/company-of-heroes-2

Vet du om man får steam nyckel på gamersgate eller är spelet släppt utan krav på steam? För just det här spelet hade jag nog gärna haft på steam faktiskt. för enkelheten skull

Medlem

Recensenten går in för mycket på personligt tyckte om att han tycker artilleri är häftigt o så.

Jag hade förväntat mig o höra om balansen. Om det är ett långdraget slag med de första trupperna o om det kostar massor att skaffa tyngre grejer o så samt vad för enkla strategier det finns.
Slutligen om nån doktrin är starkare än nån annan.

Jag kommer skaffa det snart o börja köra över folk här (iaf försöka ^^)

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Buio:
Skrivet av totte1015:

Hoppas hoppas hoppas detta kommer på Summer sale!

Någon som vet när Steams summersale börjar btw?

Ett spel som precis släppts ska upp på stora sommarrean som börjar närsomhelst? Glöm det.

Dessutom går det redan att köpa för cirka 350:- t.ex. på Gamersgate. Så jäkla dyrt är inte det för ett nytt spel.
http://www.gamersgate.co.uk/DD-COOH2/company-of-heroes-2

Vet du om man får steam nyckel på gamersgate eller är spelet släppt utan krav på steam? För just det här spelet hade jag nog gärna haft på steam faktiskt. för enkelheten skull

Det går 100% via steam.
Har tittat igenom en massa cdkey sidor och alla instruerar om att det går via Steam

Skribent
Skrivet av Campaigner:

Recensenten går in för mycket på personligt tyckte om att han tycker artilleri är häftigt o så.

Jag hade förväntat mig o höra om balansen. Om det är ett långdraget slag med de första trupperna o om det kostar massor att skaffa tyngre grejer o så samt vad för enkla strategier det finns.
Slutligen om nån doktrin är starkare än nån annan.

Jag kommer skaffa det snart o börja köra över folk här (iaf försöka ^^)

Recensenten finns här, det är bara att fråga


signatur

I am the black wizards.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av WarpGuN:

sen kan man inte riktigt ta er feminister på allvar då ni ej våga kritisera bla. religion

Varför antar du att han är en feminist, och varför antar att han i så fall inte skulle "våga kritsera religion"?

Vart får du allt i från, helt enkelt.

Skribent
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Sviskon:

Men hur är det med den kvinnliga representationen i spelet?!
Jag hoppas för deras egna bästa att de sett till att hälften av enheterna är kvinnor.

Den är obefintlig, men jag känner att du överdriver/är dåligt påläst. Låt mig informera: Det var ett fåtal kvinnor som stred i striderna mellan Ryssland och Tyskland under WW2. Kvinnorna fanns mest inom sjukvården, eller på hemmaplan och tillverkade vapen eller stod vid spisen.

I dagens 2013 är läget något annat, kanske ändras det till om CoH3 utspelas i nutid?
Antar att ditt inlägg var ett försök att provocera fram ytterligare en genusdebatt på FZ, men jag tycker att vi håller där för idag och inte går för mycket OT. Vill du debattera kan du skapa en egen tråd.

Varför hatar du kvinnor så mycket?.. Har inte de samma rätt som män att vara representerade i spel?
Det är ju som du skriver inte -40 talet längre utan 2013, och då kräver vi att kvinnornas styrkor lyfts fram mer!
Bara för att könsfördelningen var usel i verkligheten i de striderna, är ju ingen ursäkt för att diskriminera kvinnor i ett spel.

Du måste läsa på lite och anpassa dig efter det politiskt korrekta samhälle vi lever i, du vill väll inte bli stämplad som kvinnohatare?

Ojoj vad du är fel ute grabben. Om det är det du tror att feminism står för så vet jag inte riktigt vilken bok/avhandling du har läst kring feminism.

Är det PK att tycka att sexism/sämre löner/villkor på arbetsplatser är något dåligt? Du kanske borde tänka lite till, kvinnor, dvs din mamma, dina eventuella systrar och framtida döttrar förtjänar att bli behandlade exakt som du. Och om du tror att allt är jämställt i Sverige så börja med att läsa en tidning.

Älskar förövrigt hur det kan vara negativt att något ska vara korrekt, för du kanske anser att skämt om homosexella, handikappade, kvinnor eller oliktänkande är en positiv kraft i samhället?

Eller så kanske kassa skämt om att kvinnor hör hemma i köket inte så jävla aktuella i ett samhälle där kvinnor överlag är mer välutbildade än män och jobbar precis lika mycket som män.

Du kanske trollar men det är tröttsamt med sånt här. Gör om, gör rätt. Väx gärna upp och kom in i 2013, du är en relik från en svunnen tid och det är dags för dig och dina flashback/avpixlat polare att inse det.

skämta bör man få göra om religion och bögar, män/kvinnor what ever det är en demokratisk rättighet, sen finns det så klart en gräns.

sen kan man inte riktigt ta er feminister på allvar då ni ej våga kritisera bla. religion

Det sker väl hela tiden? Nu är det väl knappast största hotet mot människors lika värde i Sverige. Vi är ändå rätt sekulariserade. Vad det nu har med spelet att göra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Men hur är det med den kvinnliga representationen i spelet?!
Jag hoppas för deras egna bästa att de sett till att hälften av enheterna är kvinnor.

Don't feed the...! Ah, too late

Medlem

' inga tårar behöver spillas efter att ha blivit kallad för ett tråkigt blåsinstrument'

hahaha

Medlem

Gillade betan starkt, detta ska köpas!

Medlem

Lider fortfarande av syndromet fulla enheter, som krockar in i saker och är allmänt omöjlig att styra, tanks som vänder röven till mitt i en strid fastän men ser till att vara så försiktig man kan,
Tycker det var alldeles för likt ettan. Men kan nog få ut ett par timmar för den som gillade ettan, jag klarar verkligen inte av pathing och allmän dålig unit control

Och nebelwerfer (stavning) fanns inte, iallafall inte i betan, va min absoluta favoritenhet i ettan.

Inaktiv

Grafiken ser ok ut men total avsaknad av realism i alla led känns fail. Kanske inte för målgruppen som ju måste vara 12-åringar. Fake-ryska? Check på den.

Close-combat serien visade ju att det går kombinera hyfsat små ytor med både pansar och infanteri. Med realistiska strider dessutom. Those were the days.

Skribent
Skrivet av faceslicer:

Lider fortfarande av syndromet fulla enheter, som krockar in i saker och är allmänt omöjlig att styra, tanks som vänder röven till mitt i en strid fastän men ser till att vara så försiktig man kan,
Tycker det var alldeles för likt ettan. Men kan nog få ut ett par timmar för den som gillade ettan, jag klarar verkligen inte av pathing och allmän dålig unit control

Och nebelwerfer (stavning) fanns inte, iallafall inte i betan, va min absoluta favoritenhet i ettan.

Nebelwerfern sitter ju på en SdKfz 4/1/Panzerwerfer i spelet. Det är min absoluta favoritenhet tillsammans med Stalinorgeln.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Andyrew:
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Sviskon:

Men hur är det med den kvinnliga representationen i spelet?!
Jag hoppas för deras egna bästa att de sett till att hälften av enheterna är kvinnor.

Den är obefintlig, men jag känner att du överdriver/är dåligt påläst. Låt mig informera: Det var ett fåtal kvinnor som stred i striderna mellan Ryssland och Tyskland under WW2. Kvinnorna fanns mest inom sjukvården, eller på hemmaplan och tillverkade vapen eller stod vid spisen.

I dagens 2013 är läget något annat, kanske ändras det till om CoH3 utspelas i nutid?
Antar att ditt inlägg var ett försök att provocera fram ytterligare en genusdebatt på FZ, men jag tycker att vi håller där för idag och inte går för mycket OT. Vill du debattera kan du skapa en egen tråd.

Varför hatar du kvinnor så mycket?.. Har inte de samma rätt som män att vara representerade i spel?
Det är ju som du skriver inte -40 talet längre utan 2013, och då kräver vi att kvinnornas styrkor lyfts fram mer!
Bara för att könsfördelningen var usel i verkligheten i de striderna, är ju ingen ursäkt för att diskriminera kvinnor i ett spel.

Du måste läsa på lite och anpassa dig efter det politiskt korrekta samhälle vi lever i, du vill väll inte bli stämplad som kvinnohatare?

Ojoj vad du är fel ute grabben. Om det är det du tror att feminism står för så vet jag inte riktigt vilken bok/avhandling du har läst kring feminism.

Är det PK att tycka att sexism/sämre löner/villkor på arbetsplatser är något dåligt? Du kanske borde tänka lite till, kvinnor, dvs din mamma, dina eventuella systrar och framtida döttrar förtjänar att bli behandlade exakt som du. Och om du tror att allt är jämställt i Sverige så börja med att läsa en tidning.

Älskar förövrigt hur det kan vara negativt att något ska vara korrekt, för du kanske anser att skämt om homosexella, handikappade, kvinnor eller oliktänkande är en positiv kraft i samhället?

Eller så kanske kassa skämt om att kvinnor hör hemma i köket inte så jävla aktuella i ett samhälle där kvinnor överlag är mer välutbildade än män och jobbar precis lika mycket som män.

Du kanske trollar men det är tröttsamt med sånt här. Gör om, gör rätt. Väx gärna upp och kom in i 2013, du är en relik från en svunnen tid och det är dags för dig och dina flashback/avpixlat polare att inse det.

skämta bör man få göra om religion och bögar, män/kvinnor what ever det är en demokratisk rättighet, sen finns det så klart en gräns.

sen kan man inte riktigt ta er feminister på allvar då ni ej våga kritisera bla. religion

Skämta får du absolut göra, men då får du även vara beredd på att bli kallad för en ignorant idiot. Skämt uppstår inte spontant. De uppstår i ett kulturellt utrymme i vilket varje uttalande har en orsak och verkan. Du drar inte skämt om att "folk med lösa öronsnibbar borde stanna i köket!", även om den fysiska skillnaden är större än mellan exempelvis hudfärger. Det finns en anledning till det. Kan man inte greppa den anledningen - eller att skämtet i sig solidifierar anledningen - så har man en rätt haltande människoanalys.

För övrigt: Jag är feminist och kritiserar religion. Många radikalfeminister är vänster, och som sådana väldigt religionskritiska. Däremot finner jag det besynnerligt att avfärda en rörelse - som primärt sysslar med en fråga - för att inte vilja beröra en annan fråga. I Sverige finns det inte längre något orsakssamband mellan kvinnlig underordning och religion, och det skulle inte vara svårt att påstå att en sådan sanning går att finna i alla samhällen i alla tider (beroende på vad för skola man tillhör, förvisso). Religion är sällan orsaken till kvinnans underordning, men en symptom av den. Religionen utformas inte i ett kulturellt vakuum, avskiljt från resten av samhället, utan är en återspegling av det. Av den anledningen är kristendomen i västvärlden radikalt annorlunda från 300 år tillbaka, liksom islam i utförandet är annorlunda från kristendomen (men inte lika mycket i teorin). Följaktligen: En religion som sådan behöver i regel inte vara kvinnofientlig, om det är vad du påstår. Däremot kan det vara en del som hjälper till att upprätthålla förtrycket (liksom sexistiska skämt).

Medlem

Stort fan av coh 1 men Coh 2s beta var aldrig speciellt imponerande. Väldigt få nyheter, bara två lag samt att spelet är rätt dyrt. Istället hakar recensenten upp på små saker.

Men of war: as hade bättre strider, fem gånger så många enheter, billigare kostnad. Men nej det får en 3a för att fz recensenten inte kan ta sig tid att testa multiplayer. Vilket är rätt illa när spelets fokus var främst på mp. Tänk om battlefield 3 bara fick betyg utifrån dess sp kampanj.

Medlem

Ett väldigt bra spel!

Skribent
Skrivet av Tarmböld:

Stort fan av coh 1 men Coh 2s beta var aldrig speciellt imponerande. Väldigt få nyheter, bara två lag samt att spelet är rätt dyrt. Istället hakar recensenten upp på små saker.

Men of war: as hade bättre strider, fem gånger så många enheter, billigare kostnad. Men nej det får en 3a för att fz recensenten inte kan ta sig tid att testa multiplayer. Vilket är rätt illa när spelets fokus var främst på mp. Tänk om battlefield 3 bara fick betyg utifrån dess sp kampanj.

Jag tycker 300 spänn är rätt billigt för ett spel av denna klassen. Och med cirka 30 timmar mp är mitt intresse fortfarande inte stillat, trots att det bara finns två lag. Känns dock inte som man kan gapa efter mycket mer om man ser till den historiska aspekten.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

"Vi lever trots allt i en tid då allt ska delas och många lever för bekräftelsen i likes och retweets."

Men sånt ska väl för helskotta inte uppmuntras??!! Herregud.

"Vad är det för mening med att vara bäst om ingen annan får reda på det?"

Allvarligt talat. Det är sjukligt hur dålig trygghet och självkänsla man känner om man resonerar på detta sätt. En hel generation som måste ha bekräftelse för allt de gör hela tiden. Och folk tycker nu att det är "normalt" för att "alla andra" är på det viset. Precis på samma sätt som Amerikanarna tycker det är normalt och norm att vara överviktig för att majoriteten är överviktiga. Det har gått duktigt snett med den unga sociala-medier generationen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skribent
Skrivet av Paddington:

"Vi lever trots allt i en tid då allt ska delas och många lever för bekräftelsen i likes och retweets."

Men sånt ska väl för helskotta inte uppmuntras??!! Herregud.

"Vad är det för mening med att vara bäst om ingen annan får reda på det?"

Allvarligt talat. Det är sjukligt hur dålig trygghet och självkänsla man känner om man resonerar på detta sätt. En hel generation som måste ha bekräftelse för allt de gör hela tiden. Och folk tycker nu att det är "normalt" för att "alla andra" är på det viset. Precis på samma sätt som Amerikanarna tycker det är normalt och norm att vara överviktig för att majoriteten är överviktiga. Det har gått duktigt snett med den unga sociala-medier generationen.

Tror inte alla som håller på med e-sport lider av dålig självkänsla. Snarare tvärtom.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Tror inte alla som håller på med e-sport lider av dålig självkänsla. Snarare tvärtom.

Eftersom de fick bekräftelse där.

Nej jag tror inte "alla" är på ett visst sätt men jag anser bestämt att fenomenet tyder på att det absolut är på detta vis rent generellt. Annars skulle det inte vara som det är idag. Annars skulle inte folk tigga likes och ständigt uppdatera sin facebook och skriva bloggar om allt möjligt viktigt och oviktigt de gör. Varför trivs de inte utan att det står ett gäng och klappar dom på axeln i form av views och likes och allt vad som indikerar att de blivit sedda och hörda? De är svagare byggda när det gäller trygghet och självkänsla. Jättetrist att det är så epidemiskt.

E-sport är inte samma sak som sociala medier förresten.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skribent
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Johan Olander:

Tror inte alla som håller på med e-sport lider av dålig självkänsla. Snarare tvärtom.

Eftersom de fick bekräftelse där.

Nej jag tror inte "alla" är på ett visst sätt men jag anser bestämt att fenomenet tyder på att det absolut är på detta vis rent generellt. Annars skulle det inte vara som det är idag. Annars skulle inte folk tigga likes och ständigt uppdatera sin facebook och skriva bloggar om allt möjligt viktigt och oviktigt de gör. Varför trivs de inte utan att det står ett gäng och klappar dom på axeln i form av views och likes och allt vad som indikerar att de blivit sedda och hörda? De är svagare byggda när det gäller trygghet och självkänsla. Jättetrist att det är på epidemiskt.

E-sport är inte samma sak som sociala medier förresten.

Jag gillar inte heller att folk måste söka bekräftelse i likes och retweets. Däremot behöver alla någon form av bekräftelse, personligen gillar jag ladders och leaderboards i den här typen av spel. Det gör att jag vill bli bättre och motiverar mig. Samtidigt hade jag velat ha klanstöd för den sociala biten och tror att de hade tjänat på att folk socialisera med varandra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Johan Olander:

Tror inte alla som håller på med e-sport lider av dålig självkänsla. Snarare tvärtom.

Eftersom de fick bekräftelse där.

Nej jag tror inte "alla" är på ett visst sätt men jag anser bestämt att fenomenet tyder på att det absolut är på detta vis rent generellt. Annars skulle det inte vara som det är idag. Annars skulle inte folk tigga likes och ständigt uppdatera sin facebook och skriva bloggar om allt möjligt viktigt och oviktigt de gör. Varför trivs de inte utan att det står ett gäng och klappar dom på axeln i form av views och likes och allt vad som indikerar att de blivit sedda och hörda? De är svagare byggda när det gäller trygghet och självkänsla. Jättetrist att det är på epidemiskt.

E-sport är inte samma sak som sociala medier förresten.

Jag gillar inte heller att folk måste söka bekräftelse i likes och retweets. Däremot behöver alla någon form av bekräftelse, personligen gillar jag ladders och leaderboards i den här typen av spel. Det gör att jag vill bli bättre och motiverar mig. Samtidigt hade jag velat ha klanstöd för den sociala biten och tror att de hade tjänat på att folk socialisera med varandra.

Läste texten igen och jag var nog lite för snabb att dra på växlar. Klart att det är rimligt att vilja ha leaderboards och sånt. Jag har tydligen blivit så allergisk så jag smäller av direkt


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Å fan går spelet för 300, fick för mig att det var 400+
Trevlig nyhet, kanske blir att fixa det snart då.

Skribent
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Johan Olander:

Tror inte alla som håller på med e-sport lider av dålig självkänsla. Snarare tvärtom.

Eftersom de fick bekräftelse där.

Nej jag tror inte "alla" är på ett visst sätt men jag anser bestämt att fenomenet tyder på att det absolut är på detta vis rent generellt. Annars skulle det inte vara som det är idag. Annars skulle inte folk tigga likes och ständigt uppdatera sin facebook och skriva bloggar om allt möjligt viktigt och oviktigt de gör. Varför trivs de inte utan att det står ett gäng och klappar dom på axeln i form av views och likes och allt vad som indikerar att de blivit sedda och hörda? De är svagare byggda när det gäller trygghet och självkänsla. Jättetrist att det är på epidemiskt.

E-sport är inte samma sak som sociala medier förresten.

Jag gillar inte heller att folk måste söka bekräftelse i likes och retweets. Däremot behöver alla någon form av bekräftelse, personligen gillar jag ladders och leaderboards i den här typen av spel. Det gör att jag vill bli bättre och motiverar mig. Samtidigt hade jag velat ha klanstöd för den sociala biten och tror att de hade tjänat på att folk socialisera med varandra.

Läste texten igen och jag var nog lite för snabb att dra på växlar. Klart att det är rimligt att vilja ha leaderboards och sånt. Jag har tydligen blivit så allergisk så jag smäller av direkt

Haha, förstod nästan det


signatur

I am the black wizards.

123
Skriv svar