Miyamoto är osäker på F-Zeros framtid

Robot
Miyamoto är osäker på F-Zeros framtid

Shigeru Miyamoto har berättat varför vi inte fått se ett nytt F-Zero.

#nintendo


Medlem
Miyamoto är osäker på F-Zeros framtid

Varför inte en remake av originalet då. Fzero är en favorit och det vore väldigt tråkigt om det dog.

Medlem

F-Zero eller Metroid till Wii U och jag köper direkt. F-Zero har alltid varit bättre än Mario Kart men det tycker tydligen inte majoriteten.

Medlem

FARUCON PAAAANWSCH

Medlem

Obligatorisk relaterad länk:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Aaaah F-zero-musik

Tycker det är dåligt av nintendo att inte ha varken metroid, f-zero eller zelda första året på en ny konsol. Normalt är de spelen betydligt mer lockande än mario 85 och donkey kong 42. Men man tillhör väl minoriteten.

Inaktiv

Hur fan ska man kunna göra F-ZERO till ett.......jag kan inte ens avsluta den meningen, det skulle bli ett nytt spel med samma namn och vi vet det allihop.

Medlem

Dålig ursäkt. Gör nåt fansen kommer gilla bara och saken är biff.. Svävare i 2000 knyck och knasiga banor. Hur länge kan man leva på enbart Mario-spel egentligen? Även ifall dom sätter "New" i titeln. Även Metroid verkar ju vara ganska bortglömt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zaptagious:

Dålig ursäkt. Gör nåt fansen kommer gilla bara och saken är biff.. Svävare i 2000 knyck och knasiga banor. Hur länge kan man leva på enbart Mario-spel egentligen? Även ifall dom sätter "New" i titeln. Även Metroid verkar ju vara ganska bortglömt.

För Nintendo "lever bara" på Mario också T__T Gosh när ska folk lära sig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

F-Zero behöver inget direkt nyskapande. Skillnaden mellan X och GX var inte direkt enorm och inte gjorde det något. Sega ställer säkert upp på att göra ett nytt spel i serien.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

F-Zero behöver inget direkt nyskapande. Skillnaden mellan X och GX var inte direkt enorm och inte gjorde det något. Sega ställer säkert upp på att göra ett nytt spel i serien.

Precis min tanke. Hur mycket har wipeout förnyat sig senaste spelen? Har någon brytt sig? Nej.

Sega skulle göra ett bra jobb tror jag. Sonic transformed var sköj.

Vi vill ha ny musik, nya banor och nya turneringar sen kommer de säkert på lite nya detaljer along the way.

Medlem
Skrivet av motionfield:

Varför inte en remake av originalet då. Fzero är en favorit och det vore väldigt tråkigt om det dog.

Ja, HD remakes är ju populärt nu, så varför inte. Även om jag hellre ser en HD remake av F-Zero X till N64 över orginalet då multiplayer kom in i bilden och fler fordon att välja på.

Skrivet av BadMrBox:

F-Zero behöver inget direkt nyskapande. Skillnaden mellan X och GX var inte direkt enorm och inte gjorde det något. Sega ställer säkert upp på att göra ett nytt spel i serien.

Enda jag tyckte mindre om (men ändå älskade)i GX än i X var att hastighetskänslan blev så mycket starkare, detta med förde att det blev lite svårare att få till samma bra tacklingar som man hade i X när det kom till multiplayer.

Hoppas det inte lät för konstigt

Medlem

Gillar att Nintendo ofta försöker göra något nytt med sina titlar, men i fallet F-Zero så var skillnaden väldigt liten mellan F-Zero 64 och GX. GX blev ett fantastiskt spel just därför.

Tror att fansen av F-Zero är lite mer "hardcore" och den publiken är nog ute efter en enkel uppföljare.

Upphottad grafik och stöd för 30 spelare samtidigt online hade varit hur grymt som helst.

Medlem

Bra. om man inte har någon vision för ett spel ska man inte göra det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av boota:

Bra. om man inte har någon vision för ett spel ska man inte göra det.

Precis. Nintendo använder gärna Mario, Zelda och gör inte mycket nya IPs, men Nintendo spammar heller inte ut spel i MAINSERIEN utan att tänka till först och se om det kan göra något nytt och kul.

Enda spelet jag tycker de "failat" med var New Super Mario bros 2 till 3DS. Tycker inte att myntsamlandet höll spelet på ben.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar