Snart går Arma III in i betafas

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Ser jag fram emot Beta, har lagt Alphan lite på is just nu. Den flöt på väldigt bra för mig iaf, på ett 670.

Inför dayz känner jag nog tvärt om, tveksamt om det blir något köp av det. Tycker inte det ser speciellt kul ut längre. Förhoppningsvis kommer det fler spel som är lika oförlåtande, med permadeath osv. Endast det som lockar med Dayz.

Ang buggar och optimering. ett väl optimerat och buggfritt spel är inte samma sak som ett kul spel. CoD är väl säkert så optimerat och buggfritt som det blir, och det är inte speciellt kul. Morrowind var buggigt som fan, och samtidigt kul som fan.

Fast det är ett konstigt argument.
Varför ska man välja? Ett ooptimerat spel är ett dåligt spel. Se t.ex. starten av nya SimCity. Sen hade det spelet fler problem än bara en väldigt dåligt optimerad kod(och usla servrar), men om det inte hade haft det så hade ändå spelet varit väldigt dåligt tills de sakerna hade blivit fixade.

Dessutom är CoD inte ett dåligt spel i grunden, bara att spelserien har blivit utsatt för en kriminellt girigt utgivare/ägare och har därför stagnerat.

Men med din logik så kanske du njuter av dåligt optimerade spel "för då är de svårare att spela".
Och "oförlåtande". Det låter snarare som att du är väldigt förlåtande med din slappa låt-gå-attityd när det gäller spelbrister och dålig kod.

Double face palm.

Medlem

5 Dar på mig att nörda innan man skall börja jobba.

Ang DayZ så förstår jag mig fortfarande inte på det, jag gillar ideén med ett öppet online zombie apocalypse spel, men tittar man på gameplay från Dayz så ser det ju förfärligt ut, zombierna värkar ju inte ens vara ett hot, utan det ända som kan döda en är ju andra spelare.
Sen känns det konstigt att så många som spelar DayZ kommer från CoD.
Känns som att förutom att det är en shooter så är DayZ Väldigt långt borta från vad CoD är för något.


signatur

Rwa?

Medlem

Värt att tillägga är att man kan få tillgång till betan redan imorgon (21:a juni) genom att aktivera beta-trädet via Steam.

"Arma 3 -> Properties -> Betas -> development - Development Build"


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tror jag avstår från Arma 3 för tillfället. Jag har verkligen inget emot det, men för tillfället är det inte tillräckligt stabilt för min smak. (och det kanske det blir vid release men jag väntar då helst till efteråt då oavsett)

Medlem

Köpte BF3 häromdagen mot bättre vetande. Det var inget att ha, tur att detta finns.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Värt att tillägga är att man kan få tillgång till betan redan imorgon (21:a juni) genom att aktivera beta-trädet via Steam.

"Arma 3 -> Properties -> Betas -> development - Development Build"

Vad är koden såfall?

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av chrisragnar:

Ser jag fram emot Beta, har lagt Alphan lite på is just nu. Den flöt på väldigt bra för mig iaf, på ett 670.

Inför dayz känner jag nog tvärt om, tveksamt om det blir något köp av det. Tycker inte det ser speciellt kul ut längre. Förhoppningsvis kommer det fler spel som är lika oförlåtande, med permadeath osv. Endast det som lockar med Dayz.

Ang buggar och optimering. ett väl optimerat och buggfritt spel är inte samma sak som ett kul spel. CoD är väl säkert så optimerat och buggfritt som det blir, och det är inte speciellt kul. Morrowind var buggigt som fan, och samtidigt kul som fan.

Fast det är ett konstigt argument.
Varför ska man välja? Ett ooptimerat spel är ett dåligt spel. Se t.ex. starten av nya SimCity. Sen hade det spelet fler problem än bara en väldigt dåligt optimerad kod(och usla servrar), men om det inte hade haft det så hade ändå spelet varit väldigt dåligt tills de sakerna hade blivit fixade.

Dessutom är CoD inte ett dåligt spel i grunden, bara att spelserien har blivit utsatt för en kriminellt girigt utgivare/ägare och har därför stagnerat.

Men med din logik så kanske du njuter av dåligt optimerade spel "för då är de svårare att spela".
Och "oförlåtande". Det låter snarare som att du är väldigt förlåtande med din slappa låt-gå-attityd när det gäller spelbrister och dålig kod.

Double face palm.

Det jag menar är att hurvida ett spel är kul och underhållande har inte så mycket med buggar och prestanda att göra. Folk tenderar att betygsätta ett spel, sen motivera det med att det har buggar till exempel. isf vore ju tetris det roligaste spelet i världen och Metro det tråkigaste.

När jag pratar om oförlåtande tänker jag mer på att man åt minstone försöker få spelare an bry sig, som eve skulle vara ett bra exempel. När jag hamnar i PvP där hoppar hjärtat ur bröstet för jag vill inte förlora mitt skepp ex, och jag är inte så bra på Eve-pvp. Finns en utvecklande drivkraft i det tycker jag.

Ett exempel på dåligt skulle vara Guildwars där det är sak samma hur det går i pvp eller pve. Och man då tenderar att bara dröna på genom hela spelet. Finns ingen drivkraft i det.

Ok i min värld är inte CoD speciellt kul, Dålig "story", repedativt gameplay, tråkiga game-mechanics and so on. Men det är såklart en smaksak. Det säljer ju uppenbarligen bra.

Hoppas jag förklarat lite bättre. Tack för att du tog dig tid att trampa på allt jag sagt (;

Medlem

sen varför det laggar för er har jag ingen anning om. kolla drivisar osv.för mig som inte har den absolut hetaste hårdvaran funkar allt förbannat bra, även när jag hostar en stor co-op mission med en hel del ai. så för min del har arma 3 blivit mycket stabilare än vad arma 2 är åtminstone

Medlem

Har de fortfarande kvar den där "flyta fram som i CoD/BF3" styrningen eller har de kommit till sina sinnen igen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Puscifer:

Värt att tillägga är att man kan få tillgång till betan redan imorgon (21:a juni) genom att aktivera beta-trädet via Steam.

"Arma 3 -> Properties -> Betas -> development - Development Build"

Vad är koden såfall?

Det är ingen kod. Funktionen fungerar som en sorts "beta build" av den nästkommande patchen av alphan/betan. Välj bara "Development Build", stäng fönstret och starta spelet. Betan verkar dock inte ha kommit igång ännu.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Puscifer:

Värt att tillägga är att man kan få tillgång till betan redan imorgon (21:a juni) genom att aktivera beta-trädet via Steam.

"Arma 3 -> Properties -> Betas -> development - Development Build"

Vad är koden såfall?

Det är ingen kod. Funktionen fungerar som en sorts "beta build" av den nästkommande patchen av alphan/betan. Välj bara "Development Build", stäng fönstret och starta spelet. Betan verkar dock inte ha kommit igång ännu.

aa trodde det skulle vara någon kod ja ja mene det är väl bara o vänta antar det har att göra med att us ska hinna med till den 21:a. förresten vart läste du att man kan få tillgång till betan den 21:e förresten?

Medlem
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Puscifer:

Värt att tillägga är att man kan få tillgång till betan redan imorgon (21:a juni) genom att aktivera beta-trädet via Steam.

"Arma 3 -> Properties -> Betas -> development - Development Build"

Vad är koden såfall?

Det är ingen kod. Funktionen fungerar som en sorts "beta build" av den nästkommande patchen av alphan/betan. Välj bara "Development Build", stäng fönstret och starta spelet. Betan verkar dock inte ha kommit igång ännu.

aa trodde det skulle vara någon kod ja ja mene det är väl bara o vänta antar det har att göra med att us ska hinna med till den 21:a. förresten vart läste du att man kan få tillgång till betan den 21:e förresten?

http://forums.bistudio.com/showthread.php?149636-Alpha-Develo...
"Today should be the last day of interrupted service - tomorrow we'd like to stage the entire Beta on this branch."

Betan finns f.ö. tillgänglig nu.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Tips till alla som vill få mycket bättre fps i Arma 3 utan att dra ner grafiken: Gå till "C:\Users\*DITT ANVÄNDARNNAMN*\Documents\Arma 3 Alpha" och öppna "Arma3Alpha.cfg" med textredigerare. Ändra dessa två till följande:
GPU_MaxFramesAhead=1;
GPU_DetectedFramesAhead=1;

Voila

12
Skriv svar