"Ingen DRM"-rea på GOG

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av KloN:

Torchlight är även gratis via GoG

ser inget om det.

http://www.gog.com/news/nodrm_summer_get_torchlight_free_for_...

Som jag nämnde i tråden om Thief är detta ett tidsbegränsat erbjudanden och gäller fram till 20 juni.

när jag sökte spelet på sidan kostade det, fick lov att googla

Kan ha varit ett temporärt fel på sidan för jag har inte sett något annat än att det var gratis.

Kör en länk till spelet istället, borde ha länkat till denna från början http://www.gog.com/gamecard/torchlight

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Varför detta hat mot Xbox One från FZ? Tycker det börjar bli absurd hur mycket negativa vinklingar Xbox One har fått av FZ den senaste tiden.

Ja det är en sak att rapportera det och det förstår jag men det är en jävla skillnad på hur man sedan vinklar den nyheten. Men det har dock inte kommit någon nyhet som ordentligt går igenom vad det innebär och hur Xbox One är tänkt att användas. Som även skulle klara ut en massa missförstånd som cirkulerar duktigt i kommentarsfälten.

Frågan är om man ens ska fortsätta att besöka FZ efter detta då det börjar påminna om Aftonbladet med hur man vinklar vissa saker.

Om ett företag gör det mer problematiskt för kunden så förtjänar man all dålig publicitet som går att få.

Att jämföra med Steam som vissa även verkar göra är idiotiskt. Steam är en tredjepartstjänst du själv kan välja att använda eller inte. Bara ett fåtal spel kräver Steam, och resten kan du köpa i butik eller via andra tjänster. Detta är dessutom något som utvecklarna själva tar ställning till. Så vill man klaga så är det utvecklarna man ska vända sig till och inte Valve.

Sen tycker jag att det är skillnad på DRM och DRM. Vissa är klantigt framtagna och är bara till problem medan andra är välplanerade för att inte påverka konsumenterna.

Xbox One är ett DRM som kommer ställa till med problem. Låt oss säga att du inte har spelat på en vecka och sen sätter dig ner för att spela ett singleplayer-spel. Helt plötsligt så är autentiseringsservrarna nere och det har gått över 24h. Då kan du inte göra ett skit mer än att vänta, och så ska det inte behöva vara.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Rockartisten:

Kan man dela sina spel digitalt på GOG, eller sälja dem? Exakt, då har du ju ett DRM (Digital Rights Management) som förhindrar det. DRM är inte synonym med online-verifiering, så skärpning nu FZ. Annars ad-blockar jag er;)

Inte? Om det finns någon form av verifiering så är det ju för tusan inte DRM-fritt. DRM innebär att produkten har ett skydd för att förhindra otillåten spridning.

Jag menade inte att online-verifiering inte är ett DRM, utan att det bara är en form av DRM. Att FZ fortsätter att vinkla det till att MS är de enda med DRM var vad jag ifrågasatte. Hela utförandet av artikeln är ett skämt.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Varför detta hat mot Xbox One från FZ? Tycker det börjar bli absurd hur mycket negativa vinklingar Xbox One har fått av FZ den senaste tiden.

Ja det är en sak att rapportera det och det förstår jag men det är en jävla skillnad på hur man sedan vinklar den nyheten. Men det har dock inte kommit någon nyhet som ordentligt går igenom vad det innebär och hur Xbox One är tänkt att användas. Som även skulle klara ut en massa missförstånd som cirkulerar duktigt i kommentarsfälten.

Frågan är om man ens ska fortsätta att besöka FZ efter detta då det börjar påminna om Aftonbladet med hur man vinklar vissa saker.

Finns en massa omotiverat hat mot massor av produkter på fz har du inte märkt det?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Rockartisten:

Kan man dela sina spel digitalt på GOG, eller sälja dem? Exakt, då har du ju ett DRM (Digital Rights Management) som förhindrar det. DRM är inte synonym med online-verifiering, så skärpning nu FZ. Annars ad-blockar jag er;)

Inte? Om det finns någon form av verifiering så är det ju för tusan inte DRM-fritt. DRM innebär att produkten har ett skydd för att förhindra otillåten spridning.

Jag menade inte att online-verifiering inte är ett DRM, utan att det bara är en form av DRM. Att FZ fortsätter att vinkla det till att MS är de enda med DRM var vad jag ifrågasatte. Hela utförandet av artikeln är ett skämt.

Självklart inte, inte ens Sony kommer köra med DRM-fritt och jag tror inte många hade väntat sig detta heller. När ett företag säger att de inte kommer ändra det som redan finns och reaktionen på detta är att man jublar och ropar det företagets namn så är det något som är väldigt, väldigt fel och säger en hel del om hur vad folk anser om sådana "drakoniska" metoder. Det är detta som är anledningen till att Microsof nu får ta rejält med kritik, de försöker införa ett system som endast kommer gagna dem själva i förstahand, att det sedan kanske även gagnar konsumenterna är i så fall en "bonus". Att de sedan idiotförklarar alla som kritiserar detta gör dem knappast mer omtyckta.

Inaktiv
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av ThreeZool:

Varför detta hat mot Xbox One från FZ? Tycker det börjar bli absurd hur mycket negativa vinklingar Xbox One har fått av FZ den senaste tiden.

Ja det är en sak att rapportera det och det förstår jag men det är en jävla skillnad på hur man sedan vinklar den nyheten. Men det har dock inte kommit någon nyhet som ordentligt går igenom vad det innebär och hur Xbox One är tänkt att användas. Som även skulle klara ut en massa missförstånd som cirkulerar duktigt i kommentarsfälten.

Frågan är om man ens ska fortsätta att besöka FZ efter detta då det börjar påminna om Aftonbladet med hur man vinklar vissa saker.

Finns en massa omotiverat hat mot massor av produkter på fz har du inte märkt det?

Fast det är ju skillnad om hatet kommer ifrån skribenterna själva. Jag håller med om kritiken att det bara sprutas ut att Xboxen ska vara negativ på något sätt. Carl Johansson försvarade Microsoft i ett blogginlägg medan vi ser Johan Olander och Mattias Frost verkar ogilla MS och Xbox One i nästan varje nyhet dom publicerar.

Men det är min uppfattning

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Hmm... om dom kunde sänka priset ytterligare på Witcher 2 så hade det blivit ett köp.

Vad fasen, $10 för ett av de bästa RPG to date, och du vill ha det billigare ändå? lol

Skribent
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av ThreeZool:

Varför detta hat mot Xbox One från FZ? Tycker det börjar bli absurd hur mycket negativa vinklingar Xbox One har fått av FZ den senaste tiden.

Ja det är en sak att rapportera det och det förstår jag men det är en jävla skillnad på hur man sedan vinklar den nyheten. Men det har dock inte kommit någon nyhet som ordentligt går igenom vad det innebär och hur Xbox One är tänkt att användas. Som även skulle klara ut en massa missförstånd som cirkulerar duktigt i kommentarsfälten.

Frågan är om man ens ska fortsätta att besöka FZ efter detta då det börjar påminna om Aftonbladet med hur man vinklar vissa saker.

Finns en massa omotiverat hat mot massor av produkter på fz har du inte märkt det?

Fast det är ju skillnad om hatet kommer ifrån skribenterna själva. Jag håller med om kritiken att det bara sprutas ut att Xboxen ska vara negativ på något sätt. Carl Johansson försvarade Microsoft i ett blogginlägg medan vi ser Johan Olander och Mattias Frost verkar ogilla MS och Xbox One i nästan varje nyhet dom publicerar.

Men det är min uppfattning

Nu är det väl inte vårat fel att Microsoft klantat sig? Vi har ju skrivit betydligt fler positiva nyheter än negativa ändå. Men jag är hellre negativ, än tjock efter att fått påsar med Doritos hemskickade.

Sedan har jag väl varit mest kritisk mot PR-teamet hos Microsoft. Xbox One har ändå en fördel på den digitala sidan, det med att man kan låta sin "familj" härja runt i ens spelbibliotek.

Men som du säger, det är din uppfattning och vi bygger våra uppfattningar på olika saker.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Alan wake för 4.48 dåålars! givet köp!

Skrivet av Lolflakes:

GOG?

www.g2play.net

Där har ni en RIKTIG hemsida med BRA rea!

Kommande Watch Dogs för 260 spänn på en förbokning..är detta legitimt?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hjälp, redan spenderat 7000 på datorprylar den här månaden och nu blir det säkert en hel del på GoG, bara inte Steam:s stora sommar-rea drar i gång så är det lugnt. Förra årets sommar-rea på Steam kostade närmare 5000 eller nått, vågar inte minnas riktigt...

Är "American Nightmare" ett standalone dlc eller behöver man ha alan wake installerat? http://www.gog.com/gamecard/alan_wakes_american_nightmare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är "American Nightmare" ett standalone dlc eller behöver man ha alan wake installerat? http://www.gog.com/gamecard/alan_wakes_american_nightmare

Det är ett standalone DLC om jag inte missminner mig.

Edit:

Citat:

Alan Wake’s American Nightmare is a stand alone spin-off adventure featuring a thrilling pulp action story mode and an all new “Fight till Dawn” arcade mode. American Nightmare will shine a new light on the world of Wake while appealing to fans and newcomers alike.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Lolflakes:

GOG?

www.g2play.net

Där har ni en RIKTIG hemsida med BRA rea!

Kommande Watch Dogs för 260 spänn på en förbokning..är detta legitimt?

http://www.fz.se/forum/allmant-snack/vill-varna-for-g2playnet...
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=248477...

Verkar inte vara fallet nej, man köper där på egen risk. Personligen hade jag inte handlat därifrån oavsett pris.

Inaktiv
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av ThreeZool:

Varför detta hat mot Xbox One från FZ? Tycker det börjar bli absurd hur mycket negativa vinklingar Xbox One har fått av FZ den senaste tiden.

Ja det är en sak att rapportera det och det förstår jag men det är en jävla skillnad på hur man sedan vinklar den nyheten. Men det har dock inte kommit någon nyhet som ordentligt går igenom vad det innebär och hur Xbox One är tänkt att användas. Som även skulle klara ut en massa missförstånd som cirkulerar duktigt i kommentarsfälten.

Frågan är om man ens ska fortsätta att besöka FZ efter detta då det börjar påminna om Aftonbladet med hur man vinklar vissa saker.

Naaaw. Poor thing. Gråt lite. Skriv lite mer.

Kanske för att MS gjorde DRM ännu mer aktuellt och mainstream? Inte? Nehe!

Det låter mer som att du gråter.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av ThreeZool:

Varför detta hat mot Xbox One från FZ? Tycker det börjar bli absurd hur mycket negativa vinklingar Xbox One har fått av FZ den senaste tiden.

Ja det är en sak att rapportera det och det förstår jag men det är en jävla skillnad på hur man sedan vinklar den nyheten. Men det har dock inte kommit någon nyhet som ordentligt går igenom vad det innebär och hur Xbox One är tänkt att användas. Som även skulle klara ut en massa missförstånd som cirkulerar duktigt i kommentarsfälten.

Frågan är om man ens ska fortsätta att besöka FZ efter detta då det börjar påminna om Aftonbladet med hur man vinklar vissa saker.

Finns en massa omotiverat hat mot massor av produkter på fz har du inte märkt det?

Fast det är ju skillnad om hatet kommer ifrån skribenterna själva. Jag håller med om kritiken att det bara sprutas ut att Xboxen ska vara negativ på något sätt. Carl Johansson försvarade Microsoft i ett blogginlägg medan vi ser Johan Olander och Mattias Frost verkar ogilla MS och Xbox One i nästan varje nyhet dom publicerar.

Men det är min uppfattning

Nu är det väl inte vårat fel att Microsoft klantat sig? Vi har ju skrivit betydligt fler positiva nyheter än negativa ändå. Men jag är hellre negativ, än tjock efter att fått påsar med Doritos hemskickade.

Sedan har jag väl varit mest kritisk mot PR-teamet hos Microsoft. Xbox One har ändå en fördel på den digitala sidan, det med att man kan låta sin "familj" härja runt i ens spelbibliotek.

Men som du säger, det är din uppfattning och vi bygger våra uppfattningar på olika saker.

Hans uppfattning? Denna artikel startar med "Att Microsoft tänker nyttja DRM flitigt i sin kommande Xbox One har inte gått någon obemärkt förbi."

Tänk efter lite nu innan ni använder termer. PS4:an är full av gammalt klassiskt DRM, t ex att du måste stoppa i skivan för att kunna spela, eller att du inte kan spela alls om du inte har din skiva trots att du har loggat in med ditt konto. Det finns många sätt att se på det, men att påstå att Xboxen är nån form av extrem-DRM är riktigt löjligt. Vi har grymt internet i Sverige, varför ska vi låta oss begränsas av offline-DRM?

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Mellansalt:

Hmm... om dom kunde sänka priset ytterligare på Witcher 2 så hade det blivit ett köp.

Vad fasen, $10 för ett av de bästa RPG to date, och du vill ha det billigare ändå? lol

Känns som jag ändå inte har tid att spela det, lånar det annars från en "kompis".


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av ThreeZool:

Varför detta hat mot Xbox One från FZ? Tycker det börjar bli absurd hur mycket negativa vinklingar Xbox One har fått av FZ den senaste tiden.

Ja det är en sak att rapportera det och det förstår jag men det är en jävla skillnad på hur man sedan vinklar den nyheten. Men det har dock inte kommit någon nyhet som ordentligt går igenom vad det innebär och hur Xbox One är tänkt att användas. Som även skulle klara ut en massa missförstånd som cirkulerar duktigt i kommentarsfälten.

Frågan är om man ens ska fortsätta att besöka FZ efter detta då det börjar påminna om Aftonbladet med hur man vinklar vissa saker.

Finns en massa omotiverat hat mot massor av produkter på fz har du inte märkt det?

Fast det är ju skillnad om hatet kommer ifrån skribenterna själva. Jag håller med om kritiken att det bara sprutas ut att Xboxen ska vara negativ på något sätt. Carl Johansson försvarade Microsoft i ett blogginlägg medan vi ser Johan Olander och Mattias Frost verkar ogilla MS och Xbox One i nästan varje nyhet dom publicerar.

Men det är min uppfattning

Nu är det väl inte vårat fel att Microsoft klantat sig? Vi har ju skrivit betydligt fler positiva nyheter än negativa ändå. Men jag är hellre negativ, än tjock efter att fått påsar med Doritos hemskickade.

Sedan har jag väl varit mest kritisk mot PR-teamet hos Microsoft. Xbox One har ändå en fördel på den digitala sidan, det med att man kan låta sin "familj" härja runt i ens spelbibliotek.

Men som du säger, det är din uppfattning och vi bygger våra uppfattningar på olika saker.

För det första så hugger du till direkt i kommentarsfältet i varje nyhet du publicerar och sen vinklas det.
För det andra så slänger du in "Att Microsoft tänker nyttja DRM flitigt i sin kommande Xbox One har inte gått någon obemärkt förbi." i ett nyhet om GOG.

Har väl inget med Microsoft att göra?

Jag tycker att Carl Johansson sköter det snyggt och professionellt.

Detta är FZ inte Aftonbladet!

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Lolflakes:

GOG?

www.g2play.net

Där har ni en RIKTIG hemsida med BRA rea!

Kommande Watch Dogs för 260 spänn på en förbokning..är detta legitimt?

http://www.fz.se/forum/allmant-snack/vill-varna-for-g2playnet...
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=248477...

Verkar inte vara fallet nej, man köper där på egen risk. Personligen hade jag inte handlat därifrån oavsett pris.

Jag har handlat där flera gånger. Aldrig fått några problem.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Hans uppfattning? Denna artikel startar med "Att Microsoft tänker nyttja DRM flitigt i sin kommande Xbox One har inte gått någon obemärkt förbi."

Tänk efter lite nu innan ni använder termer. PS4:an är full av gammalt klassiskt DRM, t ex att du måste stoppa i skivan för att kunna spela, eller att du inte kan spela alls om du inte har din skiva trots att du har loggat in med ditt konto. Det finns många sätt att se på det, men att påstå att Xboxen är nån form av extrem-DRM är riktigt löjligt. Vi har grymt internet i Sverige, varför ska vi låta oss begränsas av offline-DRM?

Inte extremt? Hur kan det inte vara en extrem form av DRM när man i stort sett kräver att man alltid är uppkopplad? Och det handlar inte om vad vi har för uppkoppling, det handlar om att Microsoft inte kommer kunna garantera att man alltid kommer kunna spela de spel man faktiskt har betalat dyra pengar för.

Känner du till Starforce? Om inte så sök på det och Ubisoft så får du se hur det går när ett företag inte lyssnar på sina kunder, när de hävdar att om man inte gillar det så är man en pirat. Eller varför inte läsa på lite om SecuROM och AC 2 och alla problem som Ubisoft fick när de krävde att man var tvungen att vara konstant uppkopplad. Bara några av alla de problem dessa så "konsumentvänliga" skydd ställer till med.

Det är en sak att vilja köpa en Xbox One för spelen och att man ser många möjligheter med att alltid vara uppkopplad men kom inte och påstå att detta inte är en extrem form av DRM för då vet du tydligen inte vad det innebär.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av ThreeZool:

Varför detta hat mot Xbox One från FZ? Tycker det börjar bli absurd hur mycket negativa vinklingar Xbox One har fått av FZ den senaste tiden.

Ja det är en sak att rapportera det och det förstår jag men det är en jävla skillnad på hur man sedan vinklar den nyheten. Men det har dock inte kommit någon nyhet som ordentligt går igenom vad det innebär och hur Xbox One är tänkt att användas. Som även skulle klara ut en massa missförstånd som cirkulerar duktigt i kommentarsfälten.

Frågan är om man ens ska fortsätta att besöka FZ efter detta då det börjar påminna om Aftonbladet med hur man vinklar vissa saker.

Finns en massa omotiverat hat mot massor av produkter på fz har du inte märkt det?

Fast det är ju skillnad om hatet kommer ifrån skribenterna själva. Jag håller med om kritiken att det bara sprutas ut att Xboxen ska vara negativ på något sätt. Carl Johansson försvarade Microsoft i ett blogginlägg medan vi ser Johan Olander och Mattias Frost verkar ogilla MS och Xbox One i nästan varje nyhet dom publicerar.

Men det är min uppfattning

Nu är det väl inte vårat fel att Microsoft klantat sig? Vi har ju skrivit betydligt fler positiva nyheter än negativa ändå. Men jag är hellre negativ, än tjock efter att fått påsar med Doritos hemskickade.

Sedan har jag väl varit mest kritisk mot PR-teamet hos Microsoft. Xbox One har ändå en fördel på den digitala sidan, det med att man kan låta sin "familj" härja runt i ens spelbibliotek.

Men som du säger, det är din uppfattning och vi bygger våra uppfattningar på olika saker.

Däremot kan man ju verkligen undra vad Xbox Ones DRM-system har med DRM-fria PC-spel sålda via GOG att göra.

Relevans: nolla.

Sen att Microsoft uträttat toalettärenden i det blå skåpet är en annan sak, och visst är det intressant att se hur de ska misslyckas nästa gång - men att baka in det i sådana här nyheter känns väldigt torrt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Däremot kan man ju verkligen undra vad Xbox Ones DRM-system har med DRM-fria PC-spel sålda via GOG att göra.

Relevans: nolla.

Troligtvis så hade inte rean haft det namnet den har om det inte varit så mycket rabalder om MS och deras DRM-planer för Xbox One.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av PeTTs0n:

Däremot kan man ju verkligen undra vad Xbox Ones DRM-system har med DRM-fria PC-spel sålda via GOG att göra.

Relevans: nolla.

Troligtvis så hade inte rean haft det namnet den har om det inte varit så mycket rabalder om MS och deras DRM-planer för Xbox One.

"Troligtvis", väldigt mycket av en spekulation - avsaknad av DRM lockar mig (och säkert många andra kunder, med tanke på hur bra det gått för GOG även innan Xbone var utannonserad) precis lika mycket oavsett vad MS hittar på.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Lolflakes:

GOG?

www.g2play.net

Där har ni en RIKTIG hemsida med BRA rea!

Kommande Watch Dogs för 260 spänn på en förbokning..är detta legitimt?

Ja, dock är dom inte auktoriserade steam-återförsäljare. För mer info, läs följande tråd: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1205088-g2p...


signatur

They set us up the bomb.

Medlem
Skrivet av Muse:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Lolflakes:

GOG?

www.g2play.net

Där har ni en RIKTIG hemsida med BRA rea!

Kommande Watch Dogs för 260 spänn på en förbokning..är detta legitimt?

Ja, dock är dom inte auktoriserade steam-återförsäljare. För mer info, läs följande tråd: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1205088-g2p...

Oh shit. Då blir det inga mer spel från dom längre!

Medlem
Skrivet av Mellansalt:
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Mellansalt:

Hmm... om dom kunde sänka priset ytterligare på Witcher 2 så hade det blivit ett köp.

Vad fasen, $10 för ett av de bästa RPG to date, och du vill ha det billigare ändå? lol

Känns som jag ändå inte har tid att spela det, lånar det annars från en "kompis".

De har just nu The Witcher 2 som daglig deal...kostar 5.99 dollar i 22h 40min till.


signatur

"The following sentence is true. The previus sentence is false.

Medlem
Medlem
Skrivet av Gurrzilla:
Skrivet av Mellansalt:
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Mellansalt:

Hmm... om dom kunde sänka priset ytterligare på Witcher 2 så hade det blivit ett köp.

Vad fasen, $10 för ett av de bästa RPG to date, och du vill ha det billigare ändå? lol

Känns som jag ändå inte har tid att spela det, lånar det annars från en "kompis".

De har just nu The Witcher 2 som daglig deal...kostar 5.99 dollar i 22h 40min till.

"Tålamod är en fiskares bästa vän"

Blir ett köp nu, tackar & bockar för tipset.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Tänkte klämma till med AW american nightmare för 1.99 dollar i går men orkade inte hämta plånboken. Idag hade dom höjt...dagens I-landsproblem


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tack GOG för Witcher 2 tur att jag väntade med att läsa denna artikel idag! 5,99 dollar ca 37kr jämfört med 120kr samt så får du ju alla tillbehöver till så som Soundtrack avatar massa på 9gb!

123
Skriv svar