Kartongernas kamp – Xbox One, Playstation 4 och Wii U

Medlem

Wii U och Ps4 i och med att blå är min favoritfärg. Ögonen dras till dom två kartongerna tack vare den glada färgen. Xbox känns som att man ska köpa Darth Vaders dödsstjärnekit eller något dylikt...

Medlem

Gillar Ps4 kartongen mest

Medlem

Då får man köpa en Xbox One o behålla kartongen o slänga innehållet ?

Medlem

Xbone-kartongen ser sjukt amatörmässig ut. Kapa av produkten? En handkontroll i jätteformat på kortsidan? Själva logotypen ser heeeemsk ut... nej fy tusan, den kunde vara bra men det ser extremt taffligt ut och ser inte ett dugg trovärdigt ut då den saknar mycket designspråk och marginaler - påhittad?. Hursomhelst. underkänd.

PS4-kartongen ser ut som en normalmodern hushållsmaskinskartong - typ ett strykjärn eller en eltandborste. Godkänd - men inte mer än så..

Wii U-kartongen är den enda som verkar vilja förmedla faktisk spelglädje och en intressant produkt om än lite väl diskret. Vinnare - men inte mer än så.

Medlem

Sony fortsätter på den fantastiska designen från PS3an.

Medlem

Varför visar dem inte hela bilden av Konsolen och handkontrollen?? Tyckte det var skitfult hur som helst :S

ZF
Medlem
Skrivet av cybo:

De måste fean ha dåliga inslag/paket entreprenörerna/utvecklare på sony/ms/nintendo .
Boxens utseende spelar noll roll i hur folk bestämmer sig för att köpa så länge de inte vissar foton av spelen
. Finns fean inte en affär längre som har konsoler i boxar i sin butik...iaf inte i Sverige (pga stöld risken)

Kan tänka mig att en spel hajp typ... Cod version #20 kommer med denna konsol och massa bilder på spelet, men annars vetifan.

eh..? I stort sett varje stormarknad har ju berg av paket stående.

nära utgången ofta dessutom. just grab'n run!

Skrivet av Weyland:

Xbone-kartongen ser sjukt amatörmässig ut. Kapa av produkten? En handkontroll i jätteformat på kortsidan? Själva logotypen ser heeeemsk ut... nej fy tusan, den kunde vara bra men det ser extremt taffligt ut och ser inte ett dugg trovärdigt ut då den saknar mycket designspråk och marginaler - påhittad?. Hursomhelst. underkänd.

PS4-kartongen ser ut som en normalmodern hushållsmaskinskartong - typ ett strykjärn eller en eltandborste. Godkänd - men inte mer än så..

Wii U-kartongen är den enda som verkar vilja förmedla faktisk spelglädje och en intressant produkt om än lite väl diskret. Vinnare - men inte mer än så.

kontrollen är i naturlig storlek på kortsidan.

Medlem

Xbox


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av cybo:

De måste fean ha dåliga inslag/paket entreprenörerna/utvecklare på sony/ms/nintendo .
Boxens utseende spelar noll roll i hur folk bestämmer sig för att köpa så länge de inte vissar foton av spelen
. Finns fean inte en affär längre som har konsoler i boxar i sin butik...iaf inte i Sverige (pga stöld risken)

Kan tänka mig att en spel hajp typ... Cod version #20 kommer med denna konsol och massa bilder på spelet, men annars vetifan.

eh..? I stort sett varje stormarknad har ju berg av paket stående.

nära utgången ofta dessutom. just grab'n run!

Skrivet av Weyland:

Xbone-kartongen ser sjukt amatörmässig ut. Kapa av produkten? En handkontroll i jätteformat på kortsidan? Själva logotypen ser heeeemsk ut... nej fy tusan, den kunde vara bra men det ser extremt taffligt ut och ser inte ett dugg trovärdigt ut då den saknar mycket designspråk och marginaler - påhittad?. Hursomhelst. underkänd.

PS4-kartongen ser ut som en normalmodern hushållsmaskinskartong - typ ett strykjärn eller en eltandborste. Godkänd - men inte mer än så..

Wii U-kartongen är den enda som verkar vilja förmedla faktisk spelglädje och en intressant produkt om än lite väl diskret. Vinnare - men inte mer än så.

kontrollen är i naturlig storlek på kortsidan.

Ja fast den är ju halv, eller fortsätter den på nästa sida?

Medlem

PS4 vinner lätt kampen med snyggast kartong (Y)

Medlem

Xbox One är ju milsvida bättre än de andra två. Sonys ser ut som kartongen till en babygunga och Wii U är bara skitful.

Inaktiv

Failbox None hade snyggast kartong. Grattis micro$oft, ni har vunnit något iaf.

Medlem

Allt det svarta ger mig vibbar att Xbox har blivit emo

Medlem
Skrivet av User:

Failbox None hade snyggast kartong. Grattis micro$oft, ni har vunnit något iaf.

"Failbox None", "micro$oft". Vad är du, fanboy och 12 år eller?

Medlem

ja kartongen har ju stor betydelse, man vill ju inte att någon spindel ska behöva göra sitt bo på vinden på någon ful kartong

Medlem

PS4 följt av WiiU kartongen. En låda som är enbart svart/grå kan ju inte bli tråkigare.

Medlem

Xbox one snyggast imho, MEN, jag gillar att Ps4 påminner så rejält om gamla ps2 kartongen.

Medlem

XOne ser klart snyggast ut. När man går in i alla butiker ser man ett litet (finns sällan några kvar, så många som köper!) svart hål och undrar vart det där, jo, om inte den coola, snygga & grymma Xone!

'host'

Medlem
Skrivet av blackholesun:

xbox ser hotfull ut på nåt sätt. röstar på ps4

Hotfull? Du kan ju alltid be din mamma att bära hem kartongen åt dig och packa upp om du tycker det är lite läskigt

XboxOne's kartong vinner utan någon som helst konkurrens.

Medlem

Xbox One kartongen solklar vinnare, gillar dess kontrastrika minimalism.

WiiU är liksom "vad du ser får du"

PS4 vill lite för mycket men ser mest ut som "kolla vi gjorde en digital cover art med filter och sånt".

Detta visar ju bara på att man speciellt i detta fall inte ska köpa grisen i säcken, om det står microsoft på påsen.

Inaktiv

Playstation och Nintendos är snyggast, för man gillar blå bakgrund,
Xbox låda är helsvart och så är ju maskinen helsvart, inte snyggt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Jag tycker Xbox-lådan spontant är clean men är samtidigt oinspirerande och säger inget om innehållet. Det kunde lika gärna varit en rakapparat eller espressomaskin.

Formspråket på PS-lådan känner man igen från TV-reklam, PS3ans menybakgrund osv, även om det inte skriker "spel" om den lådan heller. Och så ser den ut som en PS2 vilket på ett sätt också gör att man fattar.

Wii U signalerar underhållning för barn. De får ju även med en liten skärm som visar att det är spel det handlar om. För mig personligen den låda som lockar minst till köp men de lyckas trots allt bäst med sitt budskap.

Medlem

För min del kunde det varit en brun kartong.. så billigt som möjligt och återvinningsbart. Hoppas de blivit så pass moderna att de skippar den 500 sidiga manualen på 100 språk och istället hänvisar till en hemsida.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Så trött på att alla ska kopiera Apple och köra med minimalistiskt stil alá Dali Lama.

Ha en kartong med lite information och liv, det är inte porslin jag köper.

Hur kan du tycka att det liknar Apple? Apple har ju bara en helt vit kartong med ett svart Äpple på.

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av NaxoS:

Så trött på att alla ska kopiera Apple och köra med minimalistiskt stil alá Dali Lama.

Ha en kartong med lite information och liv, det är inte porslin jag köper.

Hur kan du tycka att det liknar Apple? Apple har ju bara en helt vit kartong med ett svart Äpple på.

Antagligen rent desig-mässigt. Inte en massa småtext och bilder utspridda överallt.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Så trött på att alla ska kopiera Apple och köra med minimalistiskt stil alá Dali Lama.

Ha en kartong med lite information och liv, det är inte porslin jag köper.

Trött på folk som tror att Apple var först med allt.

Xbox lätt snyggast.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Från snyggast till fulast!
1. PS4
2. WiiU
3. Xbox One

Inte för att jag kommer köpa någon av dem, PC Gamer forever.

Vad jag själv skulle sagt

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av NaxoS:

Så trött på att alla ska kopiera Apple och köra med minimalistiskt stil alá Dali Lama.

Ha en kartong med lite information och liv, det är inte porslin jag köper.

Jag svängde ihop en snabb "box art" åt dig:
http://i.imgur.com/fNsDo82.jpg

Har nog inte skrattat så gott på flera månader! hahaha

Medlem

Ps4... blått


signatur

Wake me up for entertainment

Inaktiv
Skrivet av WardonE:
Skrivet av User:

Failbox None hade snyggast kartong. Grattis micro$oft, ni har vunnit något iaf.

"Failbox None", "micro$oft". Vad är du, fanboy och 12 år eller?

Njae, slanguttryck som är vanliga inom gamingscenen, men är man newfag så är det inte konstigt att man är förvirrad!

123
Skriv svar