Xbox One fungerar inte i alla länder

Robot
Xbox One fungerar inte i alla länder

Microsofts nextgen-konsol kommer bara fungera till fullo i de länder där den släpps. Vid releasen gäller det 21 nationer – Sverige är en av dem.

#nyhetstips, #microsoft


Medlem
Xbox One fungerar inte i alla länder

Men de måste ju göra det här med flit nu? De har säkert inte ens utvecklat en konsoll och nu vill de bara slippa skammen om sanningen.


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem

Och microsoft hoppas på att sälja en miljard xboxone?

Medlem

The crap just keep piling up, jag är förvånad om NÅGON ens är intresserad av Xbone längre, -visst dom har en del franchises som jag gillar (Forza, och typ... ehh.. nått mer, INTE gears..) men det kommer vara en kall dag i helvetet då jag köper tågkrashen dom kallar Xbox One...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Wow... Microsoft gräver verkligen en djup grav för Xbox...

Medlem

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Rent logiskt är det riktigt bortkastade pengar att slänga ut på en Xbox när Playstation är så mycket bättre på alla punkter, eller hur?

Medlem

Kul för en annan som bor i Ungern, som inte är med på listan.
Ja, det gör valet ÄNNU lättare för mig då

Medlem

Tur att inte Microsoft kört ner sig i skiten iaf! Vad kommer här näst, tvungen att visa upp sitt pass i kinecten för att logga in på xbox live?

Medlem

Det är nåt som inte stämmer ... det känns som att det är ett GIGANTISKT troll som trollar utav bara f*n ?

Men det är säkert sanningen ... wth

Medlem
Skrivet av ptute:

Och microsoft hoppas på att sälja en miljard xboxone?

Har för mig att Microsoft räknade med alla de tre stora konsolerna, alltså Xbox One, Playstation 4 och Nintendo Wii U.

Redaktör
Ponny

Citatet "Xbox go home" går på repeat i mitt huvud. Det går inte bra nu.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Var det så tråkigt att skjuta sig i en fot att de var tvugna att skjuta båda?

Medlem

Keep it coming, humoravdelningen på Microsoft!

Medlem

Microsoft, vad i hela helvetet håller ni på med?! Snacka om att behandla sina kunder som skit. Skall inte produkter konkurrera med varandra? Microsoft, ni har ju verkligen försökt göra en sämre konsol på alla sätt. Den presterar sämre, har fler restriktioner, en kincect kamera som inte går att koppla loss och sen är den dyrare. På det här lägger ni så att den inte funkar i Östeuropa till exempel. SKÄMTAR NI!?

Medlem

Microsoft, vad sysslar dom med? Nej du, den där gamla VHS lådan kan dom släng på tippen.......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Hade börjat få ett hopp om Microsoft då jag känt ett betydligt högre engagemang från Microsoft i samband med WP8 och W8.
Men detta med Xbox One, skämtar dom?
Det känns inte ens som att de försöker rädda situationen utan de bara pumpar ut dåliga kommentarer och dödsstötar för Xbox varje dag.
Vill de ens sälja någon Xbox? Känns inte som det.

Medlem

Haha vad i hela O_o? Det är ungefär som när en fiskmås lyckas skita på en fast alla gånger den bajsar... Det blir bara värre :P.

Medlem

Det är ju lite intressant att MS valt att inte släppa Xb1 i Japan till att börja med utan väntar ett år. Undrar vad de tror de kan lyckas med om PS4 har ett års försprång i sitt "hemland".


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Japp hela vägen till Kina är nu klar........Xbox one say hi to E.T in new mexico desert.

Medlem

Xbone = ny Dreamcast?

Medlem
Skrivet av PeppeJ:

Var det så tråkigt att skjuta sig i en fot att de var tvugna att skjuta båda?

De har skjutit sig in alla tre fötter nu...

Medlem

Microsoft gör ju bara världens trollning ju Jag menar ingen e väl så dum och gör så här... eller?

Medlem

Blir bara värre och värre PR för Microsoft, seriöst vad fan håller de på med?
Sony behöver knappt anstränga sig, allt de behöver säga är "offline läge: ja
sälja vidare spel: ja"
vilket de har.

KoP
Medlem

Sålänge det bara fungerar här så är det win.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Blir bara värre och värre PR för Microsoft, seriöst vad fan håller de på med?
Sony behöver knappt anstränga sig, allt de behöver säga är "offline läge: ja
sälja vidare spel: ja"
vilket de har.

Känns relevant att lägga till:

Regionsfri: ja

för de som har "oturen" att inte bo i något av de 21 länderna.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av bäverville:

Microsoft gör ju bara världens trollning ju Jag menar ingen e väl så dum och gör så här... eller?

Vore ju sjukt bra PR om de officiellt postade den gamle klassiska troll-memen och drog tillbaka allt skit de spottat ur sig. Jag hade förmodligen fallit för det


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem

Inte en dag utan nya dåliga nyheter om Xbox One! Man börjar ju nästan undra om Microsoft pysslar med någon sådan där underlig konstinstallation där saker sedan inte visar sig vara på riktigt?

Hur funkar det med regioner i Xbox One? Kommer det gå att beställa ett spel billigare från ett annat land och spela det här?

Medlem

I början var det bara dumt, men nu börjar det fan i mej bli komiskt så dåligt Microsoft sköter det hela...


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Chefen för xbox teamet måste ju vara någon som hatar microsoft så kopiöst.

Har själv alltid haft xbox men den här gången blir det ett ps4.

Skriv svar