Gunpoint - riktigt skönt lir.

Testpilot
Gunpoint - riktigt skönt lir.

Har nu spelat igenom #Gunpoint

Mkt trevligt litet spel , på tok för kort men det är väl värt de dollar det kostade.
Gillade verkligen hackingbiten där man fick sitta länge för att klura ut olika metoder att hacka lampor , elkontakter och annat skoj på banorna.

I många fall testade man olika varianter för att klara av ett problem och savesystemet är skitbra gjort.

Listar som vanligt lite punkter men är snäll då detta inte är ett fullpris spel.

Nackdelar:

Musiken blir lite enformig efter ett tag även om den är jättebra !
Grafikinställningarna är krångliga att förstå sig på.
På tok för kort spel
Ibland lite svårt att se målen/uppdragen man skall göra på banorna .

Fördelar:

Skön stämning
Coolt hackingsystem med uppdateringar.
Nyskapande savegamesystem.
Lagom svårt
Perfekt småspel att spela då man är ute på vift med laptop.

Körde då vi guppade fram på båten mot Gotland , STEAM offline mode funkade klockrent.

Spelade även Mark of the Ninja på vägen tillbaka från ön , dock ej kört klart det ännu så recension kommer senare.

Game ON!

#blogg

Medlem
Gunpoint - riktigt skönt lir.

Spelade JUST klart det. Hatade savesystemet, faktiskt. Varför får jag inte göra flera hardsaves? Och ofta fick jag starta om hela banor bara för att det längsta autosparet gjordes efter misstaget jag gjorde.

Jaja, det var väl bra. Småskojig dialog, många möjliga lösningar på pussel, mysigt soundtrack osv.

Det lyser ju igenom att det inte är ett spel som strävar efter så värst mycket, men sett till sina ambitioner så är det ju helt dugligt.


signatur

Imperator

Det ser kul ut faktiskt, köper det nog på någon REA.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar