Top 3 Bästa spel?

Inaktiv
Top 3 Bästa spel?

Vilka är era 3 favoritspel idag,
och vilka är era 3 favoriter igenom tiderna?
Motivera gärna varför. Vad är det du gillar med spelet?

Mina tre favoritspel idag:

#1. Mario Galaxy II, härlig kontroll, världarna är lagom stora och varierade.

#2. Samurai Warriors 3: Empires, Mycket tillfredsställande Hack 'n Slash med byggande & strategi.

#3. Minecraft, alltid kul att börja om på nytt och se vart det bär av.

Genom tiderna:

#1. Metal Gear Solid 3, spelat igenom det över 10 gånger.. och sålt det! Spelet har allt!

#2. Zelda: Ocarina of Time, atmosfären och den underbara Musiken

#3. Lineage 2, otroligt vackert MMO där politik, ekonomi och har otroligt stor inverkan på världen.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Nu ska vi se här

Favoritspel just nu:

1#Alice Madness Returns Galet underbart och vrickat.

2# Battlefield 3 Mycket skoj att köra med kompisar.

3# Counterstrike: Global Offensive Även detta riktigt skoj att köra med kompisar.

Favoritspel genom tiderna:

1# Warcraft 3 Ett av de bästa spel jag kört.

2# Elder Scrolls IV Oblivion Fantastiskt spel med mycket att utforska.

3# Fable: Lost chapters Förbrukat alldeles för många timmar på detta spelet.

Detta var min lista även om jag kanske skulle ångra mig i båda kategorierna senare.
Några andra favoriter är: Team Fortress 2, Brutal Legend, Medal of Honor Allied Assault, Spearhead, Breakthrough, Mount and Blade warband, Far Cry och Max Payne. Förmodligen fler jag inte kommer på just nu

Medlem

1: The Elder Scrolls III: Morrowind, enormt stort, enormt fritt, lev ett annat liv, i en annan värld.
2: Fallout 3, Ett lite mera begränsat Morrowind fast nu i postapokalyptisk tappning.
3: The Elder Scrolls V: Skyrim, inte lika fritt och smart som Morrowind, men fortfarande fantastiskt.

Strax utanför pallen: Fallout: New Vegas, The Elder Scrolls: Oblivion och Mass Effect (1).


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Mina tre favoritspel idag:

SimCity

DotA 2

Deus:ex human revolution

Genom tiderna:

Jävligt svårt men droppar 3 (har flera andra som jag tycker är MINST lika bra)

The walking dead (telltale)

Shogun 2

cs 1.6

Medlem

Idag:
1. Tomb Raider: Riktigt bra story och bra röstskådespelare
2. Xenoblade: Unik miljö och trots ett simpelt stridssystem har jag inte tröttnat än!
3: Inget

Genom tiderna:
1. The Legend of Zelda Wind Waker: Otroligt mysigt spel! Underbar estetik. Mycket att utforska.
2. Little Big Adventure 2: Prinskorvsutomjordingar, behöver jag säga något mer?
3. Mass Effect: Kändes så otroligt storslaget när jag spelade för första gången.

phi
Medlem

Just nu:

#1 EVE Online - I mitt tyckte det bästa MMO-spelet som finns därute. Moget spel med en väldigt entusiastisk community jämfört med de flesta andra MMO-spelen. Spelardriven ekonomi, politik har även här en stor inverkan. Den höga inlärningskurva avskräcker nog många men tar man sig bara förbi den så börjar man inse storheten i spelet men det är ett sånt där spel man antingen älskar eller hatar.

#2 Baldurs Gate: Enhanced Edition - Är inne på min andra playthrough nu och tycker det är lika bra som det var när det släpptes. Framtiden ser ljust ut för riktiga isometriska rpg:s.

#3 Borderlands 2 - Lootsprut och en bazillion vapen. Hur kan det inte vara ett favoritspel?!

Genom tiderna:

#1 QuakeWorld- Gibbar på i det fortfarande om än sporadiskt. Det är snabbt, oförlåtande och kräver skills till skillnad från dagens alla "modern military FPS" med ADS, loadouts, perks m.m.

#2 Fallout 2 - Det bästa RPG.spelet som har gjorts. Punkt.

#3 Starcraft: Brood War - Behöver väl inte riktigt motivera. Var en C-/C/C+ (iCCup ranking) Protoss-spelare på den tiden det begav sig och har pressat oerhört många timmar med SC:BW. Har dock inte haft varken tid eller engagemang att satsa på SC2.

Medlem

Just nu vet jag inte. Jag spelar definitivt Top Gun mer än jag trodde jag skulle göra och så är jag tillbaka med att kriga Killzone 3 online. Ska nog göra come back med KZ2 också för orginalkartornas skull som Salamun Market. Den är inte lika bra i KZ3 med allt bråte. Samma sak med Blood Gracht.

All-time top 3

1) Batman: Arkham City
2) Silent Hill
3) Company of Heroes


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Enorm mycket tid nerlagt på dessa titlar.

1. Baldur´s Gate + Exp.
2. World of Warcraft
3. Modern Warfare 2 MP

Just nu är det Dota 2 som toppar gamingen hemma dock


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Bästa någonsin:

Mirrors Edge
Mass Effect
Metal Gear Solid

Bäst just nu:

Xcom enemy unknown
Fifa 13
Halo 4

Medlem

Bästa i dåtid.
1. Command & Conquer Generals och Zero Hour
2. Half-Life serien
3. Need For Speed Underground 1 och 2

Bästa som jag spelar nu
1. Need For Speed Most Wanted 2012
2. Crysis 1-3 inkl Crysis Warhead
3. Battlefield 3


signatur

//Peace out

Medlem

1. Grim Fandango
2. Sid Meier's Civilization
3. Blade Runner

Medlem

Bästa nu:
1. Saints Row 3
2. Fallout: New Vegas
3. FTL

Bästa någonsin:
1. Crusader Kings II
2. Assassin's Creed II
3. Empire: Total War

Medlem

Väldigt svårt att välja bara 3 Men här är dom jag kom på just för tillfället som ligger väldigt högt i min lista.

Favoritspel för tillfället:
Civilization V.
Dungeons of Dredmor.
Ticket to Ride.

Favoritspel genom tiderna:
Grim Fandango.
Mafia.
World of Warcraft fram till slutet på Burning Crusade.
Mass Effect 1-2 (förlåt, kunde inte hålla mig till bara 3).

Medlem

Idag:
Redorchester 2

Genom tiderna:
Super mario 1,3
Counter-strike
Half-life, Unreal, Hitman 2

Medlem

Åh vad svårt!

Just nu;
Fallout New Vegas, för alla de stumple upon-ögonblicken. Helt plötsligt kan du springa in i något litet som leder till en hel härva med saker att upptäcka.
Battlefield 1942. Ja ni läste rätt. Drog igång det med polaren för ett tag sen och spelar lite då och då, makalöst bra fortfarande. Flyga fliegplan äger!
Europa Universalis 3. Att sitta och låta storhetsvansinnet gro en hel helg, det är banne mig en fröjd.

Genom tiderna;
The Elder Scrolls IV: Oblivion. Var för mig något nytt, hade aldrig spelat ett liknande spel förut och sögs in totalt. Är sedan dess ärkenörd.
GTA: San Andreas. Hur många timmar har man inte lagt på att springa omkring i co-op och skjutit horor, spränga bilar och trakassera lantisar?
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Okej, det är i ärlighetens namn ett halvtaffligt spel, men för en som älskar skräck i allmänhet och Lovecraft i synnerhet var det här en riktig pärla. Minns hur man kom till Innsmouth och allt var så himla ogästvänligt, precis så som jag ville!

Medlem

De bästa spel som jag spelar just nu:

Men of war : Assault squad i min mening det bästa RTSet i Multiplayer trots alla brister.

Arma 2 & 3(alpha) DayZ modden och Wasteland modden FTW.

Path of exile Trots att det är i beta så klår det Diablo 3 med hästlängder.

Genom tiderna:
Damn detta blir svårt...

Heroes of might and Magic 3 spelar detta spel fortfarande trots att det är snart 15 år gammalt.

Haf-life spelen. Älskade både 1an och 2an.

Baldurs Gate, vilken jäkla upplevelse det var. Jag hade aldrig varit med om något liknande när jag spelade det för första gången. [/b]

Inte lätt att göra en topp tre dock, måste nämna några hedersomnämnande titlar.

Deus Ex
Operation Flashpoint
Quake
Diablo 1 & 2
Warcraft 3
World of warcraft
C&C Tiberium Dawn och Red Alert
X-com Ufo enemy unknown
Company of Heroes
Hexen
Skyrim
Bioshock

Medlem

3 favoritspel idag,
och vilka är era 3 favoriter igenom tiderna?

1. Donkey Kong Country (välja vilken siffra du vill)
2. Diablo 2
3. Elastomania

1. Borderlands
2. Bayonetta (fast det kanske var igår? Nä, det är samma generation)
3. Battlefield 3

FM-guru
F.d. Sisyr

Svårt att välja favoriter genom tiderna, blir väl mer "favoriter genom tiderna just idag".

Favoritspel just nu:
1. War of the Roses - plockade upp det på en steamrea för att se om det kunde mäta sig med Chivalry. Det visade sig att WotR slår både Chivalry och Mount & Blade med hästlängder, även om det fortfarande finns en del saker som bör balanseras.
2. Game of Thrones - ett ganska bespottat rpg jag blev sugen på att köpa efter rekommendation från en kompis - ångrar mig inte. Striderna är ganska stela och bristfälliga emellanåt, men storyn väger upp för det.
3. XCOM: Enemy Unknown - kanske det bästa spelet i sin genre sedan originalet. Ruskigt tillfredsställande strider.

Favoritspel genom tiderna:
1. Football Manager 2012 - egentligen hela serien, men om man bara ska ta en titel per plats så... Helt sjukt involverande spel som är en besannad våt dröm för den fotbollsbesatte.
2. The Walking Dead - redan en modern klassiker som satt nya gränser och riktmärken för berättande i datorspel. Överträffar vida de båda förlagorna, och passar på att sopa banan med allt annat storyberättande i spelhistorien.
3. Outcast - ett mästerverk som kissar på allt i sin genre. Grymt på alla sätt och vis - något den spelintresserade inte får missa.

Medlem

TOP 3 Online-Spel (som jag spelar)

1. Heroes of Newerth
2. Arma II

Hmm, spelar nog inge mer online än dessa 2.

TOP 3 Online-spel (som jag har spelat)

1. Tibia
2. DayZ
3. Heroes of Newerth

TOP 3 Singleplayer-spel
1. Assassins creed-serien
2. The Witcher-serien
3. Dragon Age: Origins

Kan tillägga är senaste Tomb Raider var nära på ta sig in på min lista.

OT, men hur fick du in ett annat typsnitt i rubiken?

Nyfiken i en strut...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bästa spel idag:
1. Starcraft 2
2.Tomb Raider
3. Blur

Bästa spel genom tiderna
1. Resident Evil 4 (PS2) Otroligt roligt
2. The Darkness 1
3. The Elder Scrolls Of Oblivion

Medlem

1. Half-life (med mods)
2. Starcraft (både ettan och tvåan)
3. Diablo (de jag har spelat)

Medlem

Bästa genom tiderna:
1. Mass Effect (1:an)
2. Super Meatboy
3. Super Mario World

Medlem

Favoritspel just nu:
1: The Elder Scrolls III: Morrowind - Vet inte hur många timmar jag har slagit ihjäl i Vvardenfell, men många är det iallafall.
2: Bioshock: Infinite - Fantastiskt spel!
3: The Elder Scrolls V: Skyrim - Har fortfarande inte klarat av det eftersom att så fort jag startar det blir jag istället sugen på Morrowind... Men jag gillar't ändå!

Favoritspel genom tiderna:
1: Half-Life 1 & 2 - Klyschigt, men sant.
2: The Elder Scrolls III: Morrowind - Som sagt, många timmar har gått åt i Vvardenfell.
3: Silent Hill 2 - Jag får kalla kårar bara jag tänker på det! Skräckspel när det är som bäst.

Medlem

Favoritspel just nu: Dessa är egentligen inte favoriter utan mer vad jag kör just nu. Finns inga roliga spel längre...
1: Far Cry 3
2: Skyrim
3: Diablo 3

Favoritspel genom tiderna:
1: Diablo 2 (speaks for itself)
2: Thief 1 & 2 (Stjäla saker, knocka vakter på knäskålen med sin blackjack och bästa stealth-gameplayet jag har kört)
3: GTA Vice City (köra goa bilar, lyssna på VCPR med Maurice Chavez och stunts)


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Just nu:
1: Resident Evil Revelations (Rachels rumpa är så feeeeeeet, Jessicas är snyggare)
2: Fire Emblem Awakening (för en gångs skull har Nintendo släppt på familjevänligheten)
3: Monster Hunter 3 (håller för evigt)

Genom tiderna:

1: Smash Bros. Brawl (jag älskar att de gav prinsessan så många rumpattacker)
2: God Hand (Shinji Mikamis bästa spel... hjälten Gene ger de kvinnliga fienderna smisk på rumpan!)
3: Kid Icarus Uprising (lätt bästa 3DS-spelet och jag tycker synd om alla stackare som inte kan hålla konsolen utan att få kramp i handen)

Medlem

Mina tre favoritspel idag:

#1. SW:TOR (PC), Det är kul, helt enkelt.

#2. X:COM (PC), Det är inte lika bra som originalet, men helt klart roande.

#3. Sleeping Dogs (PC), Spelar om det för tredje gången

Genom tiderna:

#1. Dark Age of Camelot (PC), Spelade det i 8 år, nästan varje dag. Jag har aldrig spelat ett sådant spel innan, och kommer aldrig göra det igen misstänker jag.

#2. Lords of Chaos (ZX Spectrum), Frammana varelser och klara dig genom kartan. Turn based magiker spel som det ska vara! Hade gärna sett en modern variant av detta.

#3. Wings (Amiga), Bästa/roligaste flygsimulatorn jag någonsin spelat.

En genre som bara vi gamlingar minns, de bästa arkad spelen!

#1 Double Dragon Bästa beat 'em up EVER!

#2 Crime Fighters Man kunde sparka på folk som låg ner! Revolutionerande!

#3Street Fighter II Så vansinnigt bra.


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers

Just nu (utan inbördes ordning):
[list][*]#Tomb Raider - Nya Uncharted, filmiskt och storslaget
[*]#Too the Moon - Så himla vackert
[*]#Bioshock Infinite - Storyn!

Genom tiderna (utan inbördes ordning):
[*]#Unreal Tournament 2004 - Ett av tidernas bästa multiplayerspel
[*]#Zelda: A Link to the Past - Ger Snes ett existensberättigande helt själv
[*]#Half-Life 2 - Fortfarande oöverträffat shooter


signatur
Medlem

Just nu
1. Inget-Finns inget spel som lockar
2. Inget-Hade önskat Nya Sim City här, men fick darren av alla dåliga användarkommentarer, blev inget köp
3. Call of Juarez Gunslinger-För att fördriva tiden bara. Inte så väldans bra spel annars.

Genom tiderna
1. Pirates-På min kära C-128. Gudars vad jag nötte det.
2. Civilization 1,2(Amiga500 resp1200),3,4+alla exp PC-Bara en runda till....
3. Diablo 2- Dödade en hel semester med det. Ettan hade inte samma potential

Någon här nämde Wings på Amiga - Älskade det. Vill spela det igen.

Medlem

Just nu:
1. EVE-Online. Precis börjat för två dagar sedan men har ritkigt kul. Spenderade gårdagskvällen med att åka runt och utvinna mineraler ur asteroider. Vem kunde tro det var kul?
2. Skyrim. Jag ska ta mig genom det. Någon gång. Det blir mest att man spelar i perioder om någon vecja, sen ligger det en månad och man funderar på att börja om istället för att fortsätta.
3. Tomb Raider. Riktigt grymt spel, bättre än jag väntade mig.

Genom tiderna:
1. Half-Life 2.
2. Uncharted-serien.
3. Battlefield 1942. Hade så roligt när jag spelade med kompisar på LAN. Även fast vi ofta bara var 4st och körde med bottar var det grymt.

123
Skriv svar