Rykten kring begagnathandeln på Xbox One

Inaktiv

Spelet kan inte bindas till konsolen, den tekniken har Sony tagit patent på, åtminstone när det gäller en skiva med innehåll, vilket jag antar gäller alla spel som inte laddas ner.

Tur man har sitt Nintendo där man kan köpa spel till ungarna för en spottstyver av originalpriset (som f.ö är hutlöst dyrt).

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Aresz:

Totalt värdelöst om det sämmer, och deras snack om att dom inte tar betalt för begagnade spel en lögn. Och samtidigt så sabbar dom hela prismodellen så att man "alltid" får betala nästan fullpris?

Påverkar detta att prissänkningen av nya spel kommer senare så är detta också en förlust för konsumenten. Man åsidosätter marknadens regler och låser in kunden. Stämmer detta så hoppas jag att folk tittar åt andra plattformar, Sony, Nintendo eller PC.

edit: för satan va svårt det ska vara att editera sitt inlägg o få det som det ska vara då?

Varför skulle spelet minska i värde till att börja med? Ett spel blir inte sämre eller slits (Mer än den fysiska skivan) så det går inte att jämföra med andra prylar som blir begagnade som tex bilar där saker slits och måste bytas ut, därav sänks värdet.

Jag blev lite nyfiken och googlade lite, avskrivningstiden för mjukvara är aldrig mer än fem år, alltså en värdeminskning av 20% per år.

Medlem

PS4 > Xbox One


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Orka med den där skiten! Var sugen på en X1 förut men nu undrar man om ens någon kommer köpa den...jäkla meck det ska vara med allt nu för tiden! :/

Medlem

Vilket skämt, tänk om blocket skulle lära betala pengar till Volvo för att få sälja deras bilar.

Det verkar som nvidia får rätt när de menade att nästa generatios konsoler är dödsdömda.

Inaktiv
Skrivet av Gandir:

Ganska roligt men som man populärt brukar säga i USA See you in court!

Om detta skulle stämma bryter MS mot ett gäng med Europeiska lagar, dels en hög med konsumentlagar men även en väldigt stor hög av konkurrens lagar.

So i just say, Bring IT ON!

See you in court Microsoft.

Snälla, kan inte du säga vilka dessa lagar är. Jag är väldigt nyfiken.

Medlem

Herre gud, det här kan ju inte stämma.

Finns ingen chans i helvete att jag skulle köpa Xbox One om detta va sant.

Inaktiv

ps4 leder just nu med 2-0 ..

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Om detta stämmer kommer många unga (som studenter med mindre pengar t.ex), barnfamiljer, mfl att nog inte bli speciellt intresserade av ONE. Jag tycker synd om MS, dom verkar lida av nån slags destruktivt beteende mönster, verkar som dom inte vill vara framgångsrika!? Win 8? Xbox One? Hmmm.... tråkigt... Jag gillar Windows, men med det här beteendet så kanske vi aldrig kommer se ett Win9. Iförsig är Win7 så bra, så det behövs egentligen inga nya OS på ett bra tag. Bara DX blir uppdaterat, eller kanske även där får OpenGL ta över, det är ju bättre än DX egentligen ändå så??

MS övervärderar både sin egen fanbas, sina produkter och definitivt sin position på marknaden.
Om ens 50% av alla rykten är sanna, vilket allt tyder på, så kommer Sony att sopa MS av mattan.
MS är helt övertygade i sann Appleanda att deras fans automagiskt kommer att köpa en XBox.
Det skall bli intressant att se hur de reagerar när de upptäcker att de hade fel.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av HaZe303:

Om detta stämmer kommer många unga (som studenter med mindre pengar t.ex), barnfamiljer, mfl att nog inte bli speciellt intresserade av ONE. Jag tycker synd om MS, dom verkar lida av nån slags destruktivt beteende mönster, verkar som dom inte vill vara framgångsrika!? Win 8? Xbox One? Hmmm.... tråkigt... Jag gillar Windows, men med det här beteendet så kanske vi aldrig kommer se ett Win9. Iförsig är Win7 så bra, så det behövs egentligen inga nya OS på ett bra tag. Bara DX blir uppdaterat, eller kanske även där får OpenGL ta över, det är ju bättre än DX egentligen ändå så??

MS övervärderar både sin egen fanbas, sina produkter och definitivt sin position på marknaden.
Om ens 50% av alla rykten är sanna, vilket allt tyder på, så kommer Sony att sopa MS av mattan.
MS är helt övertygade i sann Appleanda att deras fans automagiskt kommer att köpa en XBox.
Det skall bli intressant att se hur de reagerar när de upptäcker att de hade fel.

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Håller med helt!

Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av HaZe303:

Om detta stämmer kommer många unga (som studenter med mindre pengar t.ex), barnfamiljer, mfl att nog inte bli speciellt intresserade av ONE. Jag tycker synd om MS, dom verkar lida av nån slags destruktivt beteende mönster, verkar som dom inte vill vara framgångsrika!? Win 8? Xbox One? Hmmm.... tråkigt... Jag gillar Windows, men med det här beteendet så kanske vi aldrig kommer se ett Win9. Iförsig är Win7 så bra, så det behövs egentligen inga nya OS på ett bra tag. Bara DX blir uppdaterat, eller kanske även där får OpenGL ta över, det är ju bättre än DX egentligen ändå så??

Fattiga studenter kan väl dela profil. Då behöver snåljåparna inte ens skicka en skiva fram och tillbaka.

I vanliga fall skulle jag ta det för självklart att du är sarkastisk, men som dagens samhälle ser ut, hur Sverige har förändrats, och hur egoismen, girigheten och bristen på solidaritet börjar ta över så tar jag inget för givet längre. Så jag låtsas som du är 100% allvarlig!? Och till det kan jag väl säga, grattis!

Om du menade ordvalet "snåljåpar", så nej, det var inte allvar. Jag är själv en fattig student.

Ok, det känns lite bättre nu.. Men faktiskt, förut kunde jag se när folk försökte vara roliga, sarkasm, m.m, vet inte varför, men idag är det riktigt svårt att läsa av vad folk skriver ibland. Kanske pga fejjan? Därför jag använder så mycket smileys, så folk ska inse att även om min text kan verka "aggressiv" så, är jag inte sur eller aggressiv, bara passionerad!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Segas:

Spelet kan inte bindas till konsolen, den tekniken har Sony tagit patent på, åtminstone när det gäller en skiva med innehåll, vilket jag antar gäller alla spel som inte laddas ner.

Tur man har sitt Nintendo där man kan köpa spel till ungarna för en spottstyver av originalpriset (som f.ö är hutlöst dyrt).

Det är ett mjukvaru patent vilket gör att det inte är giltigt i större delen av världen, däremot Japan och USA kanske eventuellt Tyskland.

Inaktiv
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Segas:

Spelet kan inte bindas till konsolen, den tekniken har Sony tagit patent på, åtminstone när det gäller en skiva med innehåll, vilket jag antar gäller alla spel som inte laddas ner.

Tur man har sitt Nintendo där man kan köpa spel till ungarna för en spottstyver av originalpriset (som f.ö är hutlöst dyrt).

Det är ett mjukvaru patent vilket gör att det inte är giltigt i större delen av världen, däremot Japan och USA kanske eventuellt Tyskland.

Sen när är ett patent bara giltigt i vissa länder? Skyddet lär nog högst troligt implementeras av alla utgivare, som ett krav av Sony.

Men det återstår ju att se.

Medlem

Bra! Då kommer folk överge konsollerna o börja lira PC så jag får fler o spela med

Medlem

Skit på er Microsoft, glad att jag kör PS3 och PS4.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av HaZe303:

Om detta stämmer kommer många unga (som studenter med mindre pengar t.ex), barnfamiljer, mfl att nog inte bli speciellt intresserade av ONE. Jag tycker synd om MS, dom verkar lida av nån slags destruktivt beteende mönster, verkar som dom inte vill vara framgångsrika!? Win 8? Xbox One? Hmmm.... tråkigt... Jag gillar Windows, men med det här beteendet så kanske vi aldrig kommer se ett Win9. Iförsig är Win7 så bra, så det behövs egentligen inga nya OS på ett bra tag. Bara DX blir uppdaterat, eller kanske även där får OpenGL ta över, det är ju bättre än DX egentligen ändå så??

MS övervärderar både sin egen fanbas, sina produkter och definitivt sin position på marknaden.
Om ens 50% av alla rykten är sanna, vilket allt tyder på, så kommer Sony att sopa MS av mattan.
MS är helt övertygade i sann Appleanda att deras fans automagiskt kommer att köpa en XBox.
Det skall bli intressant att se hur de reagerar när de upptäcker att de hade fel.

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Håller med helt!

Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av HaZe303:

Om detta stämmer kommer många unga (som studenter med mindre pengar t.ex), barnfamiljer, mfl att nog inte bli speciellt intresserade av ONE. Jag tycker synd om MS, dom verkar lida av nån slags destruktivt beteende mönster, verkar som dom inte vill vara framgångsrika!? Win 8? Xbox One? Hmmm.... tråkigt... Jag gillar Windows, men med det här beteendet så kanske vi aldrig kommer se ett Win9. Iförsig är Win7 så bra, så det behövs egentligen inga nya OS på ett bra tag. Bara DX blir uppdaterat, eller kanske även där får OpenGL ta över, det är ju bättre än DX egentligen ändå så??

Fattiga studenter kan väl dela profil. Då behöver snåljåparna inte ens skicka en skiva fram och tillbaka.

I vanliga fall skulle jag ta det för självklart att du är sarkastisk, men som dagens samhälle ser ut, hur Sverige har förändrats, och hur egoismen, girigheten och bristen på solidaritet börjar ta över så tar jag inget för givet längre. Så jag låtsas som du är 100% allvarlig!? Och till det kan jag väl säga, grattis!

Om du menade ordvalet "snåljåpar", så nej, det var inte allvar. Jag är själv en fattig student.

Ok, det känns lite bättre nu.. Men faktiskt, förut kunde jag se när folk försökte vara roliga, sarkasm, m.m, vet inte varför, men idag är det riktigt svårt att läsa av vad folk skriver ibland. Kanske pga fejjan? Därför jag använder så mycket smileys, så folk ska inse att även om min text kan verka "aggressiv" så, är jag inte sur eller aggressiv, bara passionerad!

Hehe... Ja, det är fan inte lätt:)

Medlem

Kommer aldrig ens att komma på tanken att KÖPA något spel.

12
Skriv svar