Vilken konsol ser du mest fram emot?

Medlem

Ser lätt fram emot Xbox One mer än PS4. Xbox One var ju klart bättre på allt. Bara funktionen att flippa mellan spel, film, musik, tv snabbare än min tv kan byta kanaler är ju anmärkningsvärt. Att man sedan kan styra konsolen med röst och med gester är ju ännu coolare. Det enda sony visade upp var en konsol med bättre prestanda än den de redan har på marknaden och en lite mer xbox inspirerad kontroll. Medans Microsoft visade upp en all in one box. Hur coolt som helst. Och klart 5/5.
Tror de flesta som inte sett pressvisningen läser vad som står online, Och det gjorde jag med först, men när jag sett vad konsolen verkligen kan göra och inte bara läst det rent ut sagt usla artiklarna så förstår jag klart och tydligt att xbox one kommer gå hem hos fler hushåll.

Inaktiv

ps4 kör jag på

Medlem

Tror ju att PS4 kommer ha bäst exclusives och mycket möjligt bäst prestanda. Dock så faller den bort då deras handkontrroll är helt obrukbar :/

Medlem
Skrivet av Hipshot:

MS håller på med för mycket TVsaker och sådant, säkert bättre för busniess, men för spel... vet i katten.

En sak fattar jag inte, om PS4 nu har så mycket mindre minne och allt sådant, blabalbabl, de spelen som kommer på båda konsolerna, de måste ju förhålla sig till den sämsta?

Eftersom PS4 och Xbox One tar steget till X86 (för Xbox blir det en återgång snarare) så kan PC komma att bli lead-plattformen hädanefter.

Medlem

Gillar sonys exklusiva titlar hitills så kommer fortsätta med dem.

Medlem

nu kanske man låter jobbig men jag kommer skaffa båda.

Först xbox och sen ps4:an. Jag vill helt enkelt inte behöva offra en massa bra spel bara för att man har en av konsolerna.

Jag fattar inte varför alla alltid ska gnälla om DRM?! piratkopiering är ett problem för företag som gör spel. Är ni arga på banker för att de har bankvalv och inloggningsdosor? Personligen har jag inget problem med det


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:

haha klockren, den stämmer ju till 110%

Medlem

Blir att köpa båda, men PS4 kommer bli ett första köp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av dotque:

Sjysst om TVnätet går ner och folk slutar köpa Cod...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag kommer köpa det som mina Bros kommer köpa

Medlem
Skrivet av Zappa:

Failboxen går bort för min del. Avgifter för att låna spel från kompisar samt vid köp av begagnade spel är ju helt värdelöst. Dessutom har den sämre prestanda än PS4 och sen tillkommer det vanliga att man måste betala för online. Nej tack.

Står ju att detta INTE är korrekt att det är avgift för redan använda spel.

Medlem

Blir båda igen! Blev positivt överraskad av Ps4an, de behöver verkligen tänka om för att överleva och det visade de att de hade gjort! Xboxens reveal var mer imponerande men jag är besviken på att vi fick se så lite spel till bägge maskinerna, fast det garanterar väl nästan att E3 kommer att bli grymt i år!

Jag tror dock mer på xboxen då microsoft har ett grymt spelutbud!

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

Ser lätt fram emot Xbox One mer än PS4. Xbox One var ju klart bättre på allt. Bara funktionen att flippa mellan spel, film, musik, tv snabbare än min tv kan byta kanaler är ju anmärkningsvärt. Att man sedan kan styra konsolen med röst och med gester är ju ännu coolare. Det enda sony visade upp var en konsol med bättre prestanda än den de redan har på marknaden och en lite mer xbox inspirerad kontroll. Medans Microsoft visade upp en all in one box. Hur coolt som helst. Och klart 5/5.
Tror de flesta som inte sett pressvisningen läser vad som står online, Och det gjorde jag med först, men när jag sett vad konsolen verkligen kan göra och inte bara läst det rent ut sagt usla artiklarna så förstår jag klart och tydligt att xbox one kommer gå hem hos fler hushåll.

Så Microsoft vinner enligt dig för att de visade upp en lite mer avancerad fjärrkontroll till redan existerande funktioner? Du måste ju ändå koppla in en redan befintlig och kompatibel TV-box.

Sitter man med en laptop, surfplatta eller telefon så kan man sköta de flesta av de andra funktionerna UTAN att behöva störa det som visas på TV.

Medlem

Gillar att Xbox'en är stilren men ser fan ut som en VHS spelare.. Hade önskat att den var lite mer futuristisk i utseende.

Sen att närmare 70% här verkar välja PS4 säger en del.
Men i slutändan lär man välja den konsol som sina polare väljer för att kunna lira med dom och båda blir nog rätt hyffsade

Ase
Medlem

X-boxen som extender precis som 360 dög någorlunda till spela på någon av dom nej

Medlem

Eftersom det var utannonserat tidigare att spel inte skulle vara en prioritet vid denna presentation och att denna skulle handla om just det den handlade om så är det för tidigt att säga.

Allvarligt talat dock. Vad som skulle komma på denna presentation var uppenbart

Medlem

klart det blir en xbox igen! Nintendo och Sony kan damma vidare!

Medlem

När man gapar efter för mycket!

Medlem

ett svårt val men just nu lutar det mot ps4 har redan en tv och dator så xbox känns onödigt

Medlem

Båda ser riktigt intressanta ut, så jag köper båda.

Medlem

Kommer bli en xbox för mig verkar det som nu. Har aldrig gillat mitt PS3. Enda bra med det var Uncharted serien. Gran turismo var den största besvikelsen någonsin, kasst spel om man jämför med Forza.

Edit: Sen kan ju detta självklart ändra sig allt eftersom mer information kommer fram. Men just nu leder xbox. Längtar till E3 så man får se om den går att spela på också.

Medlem

Har redan en tv kontroll, vill inte betala massa dollars för att bli en tv dosa!

PS4 all the way.

Medlem
Medlem
Skrivet av FasterSixth:

Ser lätt fram emot Xbox One mer än PS4. Xbox One var ju klart bättre på allt. Bara funktionen att flippa mellan spel, film, musik, tv snabbare än min tv kan byta kanaler är ju anmärkningsvärt. Att man sedan kan styra konsolen med röst och med gester är ju ännu coolare. Det enda sony visade upp var en konsol med bättre prestanda än den de redan har på marknaden och en lite mer xbox inspirerad kontroll. Medans Microsoft visade upp en all in one box. Hur coolt som helst. Och klart 5/5.
Tror de flesta som inte sett pressvisningen läser vad som står online, Och det gjorde jag med först, men när jag sett vad konsolen verkligen kan göra och inte bara läst det rent ut sagt usla artiklarna så förstår jag klart och tydligt att xbox one kommer gå hem hos fler hushåll.

Det verkar vara du som inte har sett Sonys presskonferans. Dom visade upp ganska många mer saker än det du sa. Och ps4 kommer också komma kunna flippa mellan saker skitsnabbt.

Medlem

Ser fram emot min Ouya först och främst. Sedan ska jag installera acceleratorkortet i min Amiga 1200, fast det är ju inte en konsol, det är sant..

...jaha, mellan PS4 och Xbox One? Då verkar PS4:an bra mycket vettigare av det jag sett hittills, men jag är inte övertaggad på någon av dem.

Medlem

xboxone lätt, ingen tvekan! mycket roligare o spela på nätet med xvox

Medlem

xbox. hatar ps kontrollen, på tok för liten

Medlem
Skrivet av Kouhei:

Framtiden får utvisa vilken konsol som ger snyggaste grafiken på skärmen. Jag minns hur Ps3 framställdes som bättre än 360 då det begav sig, men de allra flesta multiplattformsspelen ser bättre ut på 360 eftersom Ps3 var svårare att utnyttja kraften i.

Och helt ärligt tror jag inte skillnad mellan 360/One och Ps3/Ps4 kommer bli särskilt stor. Om spelen verkligen kommer ser ut i GAMEPLAY som Capcoms teknikdemo till Ps4, DÅ blir skillnaden enorm. Men det återstår att se om det verkligen var gameplay eller bara en specialgjord sekvens ala flygsekvensen i Killzone.

Nu har ju både Sony och Microsoft valt att hoppa in på x86 arkitektur, så vi kommer troligen inte se stor skillnad rent grafisk mellan konsolerna. Det faktumet har troligen båda tillverkarna varit medvetna om ett bra tag, och därför har dom utvecklat egna, mer konsol specifika funktioner för att bredda skillnaden.

OT : Jag kommer troligen hoppa på PS4´an om jag tänkte ta ställning.. tror mer på "for gamers" konceptet.

Men den stora frågan kvarstår, tänker dom stödja mus och tangentbord?

Medlem

Hoppas mest på att de nya arkitekturerna kommer leda till bättre PC-portar (det verkar ju som det också) men jag måste säga att den nya Xbox-kontrollen ser grymt skön ut.

Skriv svar