Total War: Rome II släpps i september

Robot
Total War: Rome II släpps i september

En trailer för ett faktionspaket till det hett efterlängtade strategispelet verkar ha hoppat ut på internet i förväg.

#nyhetstips, #total-war-rome-ii, #sega, #creative-assembly


Medlem
Total War: Rome II släpps i september

Nice 3 factions till, Detta blir ju bara bättre och bättre ! ROME <3

Medlem
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Aten var betydligt viktigare för Greklands fortlevnad än Sparta någonsin var. Folk tror i allmänhet till exempel att Sparta var avgörande i kriget mot Xerxes i och med mytbildningen kring slaget vid Thermopyle. I själva verket var den atenska stadsstaten som höll perserna på avstånd med sina större armeér och flottan ledd av Themistocles.

Dessutom var Sparta kulturellt och socialt sett en ganska primitiv, bakåtsträvande och förtryckande civilisation.


signatur

Imperator

Medlem

Asså snälla, varför måste det alltid vara dlc, kan man inte bara göra att alla factions är med från början. I miss the old days :/

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:

Asså snälla, varför måste det alltid vara dlc, kan man inte bara göra att alla factions är med från början. I miss the old days :/

Håller med. Det är verkligen inte okej att släppa DLC samma dag som release för spelet.

Medlem
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

umm var det inte så historiskt sätt att ung pojkar å män levde med soldaterna i sparta och fick även sina första sexuella erfarenheter där med ? =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Aten var betydligt viktigare för Greklands fortlevnad än Sparta någonsin var. Folk tror i allmänhet till exempel att Sparta var avgörande i kriget mot Xerxes i och med mytbildningen kring slaget vid Thermopyle. I själva verket var den atenska stadsstaten som höll perserna på avstånd med sina större armeér och flottan ledd av Themistocles.

Dessutom var Sparta kulturellt och socialt sett en ganska primitiv, bakåtsträvande och förtryckande civilisation.

What is this!? Folkbildning på FZ och dessutom den typen av folkbildning som förnedrar obildade homofober - för att de är obildade homofober?

Blasphemy!

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Reize:
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Aten var betydligt viktigare för Greklands fortlevnad än Sparta någonsin var. Folk tror i allmänhet till exempel att Sparta var avgörande i kriget mot Xerxes i och med mytbildningen kring slaget vid Thermopyle. I själva verket var den atenska stadsstaten som höll perserna på avstånd med sina större armeér och flottan ledd av Themistocles.

Dessutom var Sparta kulturellt och socialt sett en ganska primitiv, bakåtsträvande och förtryckande civilisation.

What is this!? Folkbildning på FZ och dessutom den typen av folkbildning som förnedrar obildade homofober - för att de är obildade homofober?

Blasphemy!

LOL DETTA ÄR ROME II FANBASE ÅÅÅH GUD JAG ÄLSKR


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av XxshadowxX:

Asså snälla, varför måste det alltid vara dlc, kan man inte bara göra att alla factions är med från början. I miss the old days :/

I första spelet var det 3 factions från start. Sen låste man upp 8 till. Här är det 9 factions från start i alla fall. Inte så stor skillnad tycker jag.

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:

Asså snälla, varför måste det alltid vara dlc, kan man inte bara göra att alla factions är med från början. I miss the old days :/

Tittar man på "rally point" så förklar de ganska bra, jag var med kinkig när de gick ut med Pontius faktionen och sa "day 1 dlc".

Men pga Steam (Valve), så får de vackert göra nya Faktioner till DLC, eftersom det måste vara "konkret" info om spelet när det ska listas på Steam, och inga "features" får läggas till eller tas bort.

Jag är fortfarande lite småkinkig på att de blir DLC, men är måttligt nöjd med förklaringen samt att de 2 första (Pontius + Detta) ingår om man n förbokar

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Aten var betydligt viktigare för Greklands fortlevnad än Sparta någonsin var. Folk tror i allmänhet till exempel att Sparta var avgörande i kriget mot Xerxes i och med mytbildningen kring slaget vid Thermopyle. I själva verket var den atenska stadsstaten som höll perserna på avstånd med sina större armeér och flottan ledd av Themistocles.

Dessutom var Sparta kulturellt och socialt sett en ganska primitiv, bakåtsträvande och förtryckande civilisation.

Det är snarare så att Athen var bakåtsträvande när det gällde samhället jämfört med Sparta. Demokratin i Athen var inte så demokratisk som man kan tro, utan det var bara de "lärda" gamla gubbarna som fick säga vad de tyckte och tänkte.
I Athen var även kvinnan i stort sett en slav som inte fick lämna huset eller prata med någon, medan kvinnorna i Sparta fick vara med och rösta samt skilja sig om de ville.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Reize:
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Aten var betydligt viktigare för Greklands fortlevnad än Sparta någonsin var. Folk tror i allmänhet till exempel att Sparta var avgörande i kriget mot Xerxes i och med mytbildningen kring slaget vid Thermopyle. I själva verket var den atenska stadsstaten som höll perserna på avstånd med sina större armeér och flottan ledd av Themistocles.

Dessutom var Sparta kulturellt och socialt sett en ganska primitiv, bakåtsträvande och förtryckande civilisation.

Det är snarare så att Athen var bakåtsträvande när det gällde samhället jämfört med Sparta. Demokratin i Athen var inte så demokratisk som man kan tro, utan det var bara de "lärda" gamla gubbarna som fick säga vad de tyckte och tänkte.
I Athen var även kvinnan i stort sett en slav som inte fick lämna huset eller prata med någon, medan kvinnorna i Sparta fick vara med och rösta samt skilja sig om de ville.

Nej, även om Platon önskade att endast de visa skulle styra i en upplyst diktatur så var verkligheten den att alla fria män hade rösträtt. Jämför man Sparta och Aten hade man betydligt större chans att leva ett drägligt liv som Atenare. För det första kastades man inte från en klippa som barn om man inte var en übermench, för det andra hade Atenarna på det stora hela ett trevligare liv då de inte hade den extrema disciplinen och självvalda fattigdomen som Spartanerna hade. Även slavarna i Aten blev milt behandlade och hade rättigheter vilket är mer än man kan säga om Heloterna som Spartanerna hade förslavat.

Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

umm var det inte så historiskt sätt att ung pojkar å män levde med soldaterna i sparta och fick även sina första sexuella erfarenheter där med ? =_=

Det stämmer bra det.

Måste dock säga att jag personligen kommer gilla att spela Epirus mest, Pyrrhus skall hedras!

Medlem

Är det bara jag som är lite småirriterad på att det är just de grekiska staterna som blir DLC med en gång? Jag menar, hur många är det inte som vill ha Spartan Hoplites, så det får man gott köpa sig till (om man inte förbokar). Rom i all ära, men jag har alltid varit svagare för grekiska hopliter.
Lite sådär, tycker jag ärligt talat.

Medlem
Skrivet av MurvelOskis:

Är det bara jag som är lite småirriterad på att det är just de grekiska staterna som blir DLC med en gång? Jag menar, hur många är det inte som vill ha Spartan Hoplites, så det får man gott köpa sig till (om man inte förbokar). Rom i all ära, men jag har alltid varit svagare för grekiska hopliter.
Lite sådär, tycker jag ärligt talat.

Jag kan trösta dig med att Makedonien i alla fall är en spelbar faction i "grundspelet". Jag gissar också att dessa dlc-factions inte kommer vara särskilt grundligt gjorda. Enklare re-skins av existerande modeller, återanvändning av art assets och ljudfiler etc. Kom ihåg att dessa dlc:s bara är "tidsfördriv" för designteamet som inte har något att göra medan spelet testas och buggrensas.


signatur

Imperator

Medlem

Det är bekräftat att det kommer i September. Den 3:e.

CJ
Medlem

Huvudet på spiken Reize. Aten och sin ledarroll i "Delian League", på svenska så snyggt översatt som "Attiska sjöförbundet".

För mer info:
http://www.ourprg.com/?p=6315

Medlem

Då kan jag äntligen säga till chefen när jag önskar sista semesterveckan...

Medlem
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Lär du din historia genom hollywoodfilmer?

Total War: Rome II och GTA 5 på samma månad. Hoppas det blir en regnig september, samt att det blir relativt lugnt på jobbet.

Medlem

fan precis när älgjakten börjar..

Medlem
Skrivet av macarn:

fan precis när älgjakten börjar..

Ta med dig en hyfsat kraftfull laptop ut till älgtornet


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv

Total War: Rome 2 release date is Tuesday, 3rd September worldwide!

Medlem

Men jag vill inte ha det gratis. JAG VILL GE DOM ALLA MINA PENGAR! GE MIG DETTA SPEL NU!!!

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Aten var betydligt viktigare för Greklands fortlevnad än Sparta någonsin var. Folk tror i allmänhet till exempel att Sparta var avgörande i kriget mot Xerxes i och med mytbildningen kring slaget vid Thermopyle. I själva verket var den atenska stadsstaten som höll perserna på avstånd med sina större armeér och flottan ledd av Themistocles.

Dessutom var Sparta kulturellt och socialt sett en ganska primitiv, bakåtsträvande och förtryckande civilisation.

Där har du faktiskt fel. Hade inte Spartanerna (och Korintherna) hållit Thermopyle så hade inte Athen kunnat hinna mobilisera sina trupper med den spartanska huvudhären som absoluta topp. Vid denna tidpunkt hade varken Athen chansen att tillkalla flottan eller få sin arme på benen. Att Sparta skulle vara ett primitivt ställe är även det en myt. De var lika civiliserade som Athenarna och de vördnade lyriken på exakt samma sätt som Athenarna.. I vissa aspecter var Sparta faktiskt mer fritt än Athen eftersom de tillät kvinnor ärva och de även utbildade kvinnor i skolorna. Hade inte Leonidas valt att ta med sig sina 300 livvakter till Thermopyle och hålla passet så pass länge som han velat så är det inte säkert att Grekerna hade hunnit stoppa Perserna vid Plataea.

Skrivet av red_laces:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Reize:
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Aten var betydligt viktigare för Greklands fortlevnad än Sparta någonsin var. Folk tror i allmänhet till exempel att Sparta var avgörande i kriget mot Xerxes i och med mytbildningen kring slaget vid Thermopyle. I själva verket var den atenska stadsstaten som höll perserna på avstånd med sina större armeér och flottan ledd av Themistocles.

Dessutom var Sparta kulturellt och socialt sett en ganska primitiv, bakåtsträvande och förtryckande civilisation.

Det är snarare så att Athen var bakåtsträvande när det gällde samhället jämfört med Sparta. Demokratin i Athen var inte så demokratisk som man kan tro, utan det var bara de "lärda" gamla gubbarna som fick säga vad de tyckte och tänkte.
I Athen var även kvinnan i stort sett en slav som inte fick lämna huset eller prata med någon, medan kvinnorna i Sparta fick vara med och rösta samt skilja sig om de ville.

Nej, även om Platon önskade att endast de visa skulle styra i en upplyst diktatur så var verkligheten den att alla fria män hade rösträtt. Jämför man Sparta och Aten hade man betydligt större chans att leva ett drägligt liv som Atenare. För det första kastades man inte från en klippa som barn om man inte var en übermench, för det andra hade Atenarna på det stora hela ett trevligare liv då de inte hade den extrema disciplinen och självvalda fattigdomen som Spartanerna hade. Även slavarna i Aten blev milt behandlade och hade rättigheter vilket är mer än man kan säga om Heloterna som Spartanerna hade förslavat.

Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

umm var det inte så historiskt sätt att ung pojkar å män levde med soldaterna i sparta och fick även sina första sexuella erfarenheter där med ? =_=

Det stämmer bra det.

Måste dock säga att jag personligen kommer gilla att spela Epirus mest, Pyrrhus skall hedras!

Att använda ordet "ubermensch" är inte direkt givande. En speciellt utsänd person gjorde en bedömning om barnet skulle bli friskt och orka gå igenom det spartanska livet och om han ansåg att barnet inte skulle klara av det så sattes det ut i skogen. Att kastas ner för en klippa är en myt som härrör från Romartiden även om utgången var ganska detsamma. Sedan så var det inte bara i Sparta som homosexualitet ansågs vara en del av samhället. I Thebe så fanns det officiella tempel för män som älskade andra män och de hade även en speciell indelning inom Armen för 300 homosexuella män och deras älskare. Denna indelning kallades "Det heliga bandet" och ansågs vara eliten av soldater tom. i klass med spartanerna. Angående demokratin så var det varje fri person med en viss rang som fick rösta. Det gjordes en uträkning för något år sedan konstaterade att det var kring 30.000 av athenarna som hade rösträtt. Detta i en stadsstat som innehöll ungefär 500.000 personer. De hade dock en fin liten tradition där man hade rätt att dömma en person till 10 års exil. Tänk dig vad man skulle kunna göra idag om den lagen fanns kvar?

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Aten var betydligt viktigare för Greklands fortlevnad än Sparta någonsin var. Folk tror i allmänhet till exempel att Sparta var avgörande i kriget mot Xerxes i och med mytbildningen kring slaget vid Thermopyle. I själva verket var den atenska stadsstaten som höll perserna på avstånd med sina större armeér och flottan ledd av Themistocles.

Dessutom var Sparta kulturellt och socialt sett en ganska primitiv, bakåtsträvande och förtryckande civilisation.

Holyfuck drog ett skämt tror du jag inte kan om historia, ja Athen var mycket bättre och civiliserad där folk hade vett i huvet även om dom hade gay grejer men det är vanligt. Sparta var kanske starka men Athen var likgiltigt starka som Sparta, Kriget som varade i 30 år mellan Athen och Sparta t.ex var avgörande och det var extremt jämnt mellan dom. Jag håller med dig totalt folk har sett för mycket på 300 men jag drog ett skämt bara nsrs.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Man kan inte säga att Sparta var viktigare under kriget mot Persier eller att Athen var osv. Alla var lika viktigare och en båge kan brytas men flera bågar kan inte brytas.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Reize:
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Aten var betydligt viktigare för Greklands fortlevnad än Sparta någonsin var. Folk tror i allmänhet till exempel att Sparta var avgörande i kriget mot Xerxes i och med mytbildningen kring slaget vid Thermopyle. I själva verket var den atenska stadsstaten som höll perserna på avstånd med sina större armeér och flottan ledd av Themistocles.

Dessutom var Sparta kulturellt och socialt sett en ganska primitiv, bakåtsträvande och förtryckande civilisation.

What is this!? Folkbildning på FZ och dessutom den typen av folkbildning som förnedrar obildade homofober - för att de är obildade homofober?

Blasphemy!

Skrivet av Sethernis:
Skrivet av Reize:
Skrivet av electric8:

Athen is for boy lovers aka fags. Real men are from Sparta! THIS IS SPARTAAA!

Aten var betydligt viktigare för Greklands fortlevnad än Sparta någonsin var. Folk tror i allmänhet till exempel att Sparta var avgörande i kriget mot Xerxes i och med mytbildningen kring slaget vid Thermopyle. I själva verket var den atenska stadsstaten som höll perserna på avstånd med sina större armeér och flottan ledd av Themistocles.

Dessutom var Sparta kulturellt och socialt sett en ganska primitiv, bakåtsträvande och förtryckande civilisation.

What is this!? Folkbildning på FZ och dessutom den typen av folkbildning som förnedrar obildade homofober - för att de är obildade homofober?

Blasphemy!

Oh wow så det är okej att dra skämt om allt annat i världen men när man drar skämt om bögar blev det så att man blev en homfob. Jag skiter i om någon är bög emo bimbo douche osv bara det inte berör mig.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Hur skall datorn klara av det här??

Blir köra på medium eller low...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Hur skall datorn klara av det här??

Blir köra på medium eller low...

ska liknande krav som shogun 2. sades det tidigare iaf.

hehe, med tanke på ditt namn så lär du vara ganska tänd på Rome II


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av MurvelOskis:

Är det bara jag som är lite småirriterad på att det är just de grekiska staterna som blir DLC med en gång? Jag menar, hur många är det inte som vill ha Spartan Hoplites, så det får man gott köpa sig till (om man inte förbokar). Rom i all ära, men jag har alltid varit svagare för grekiska hopliter.
Lite sådär, tycker jag ärligt talat.

Jag kan trösta dig med att Makedonien i alla fall är en spelbar faction i "grundspelet". Jag gissar också att dessa dlc-factions inte kommer vara särskilt grundligt gjorda. Enklare re-skins av existerande modeller, återanvändning av art assets och ljudfiler etc. Kom ihåg att dessa dlc:s bara är "tidsfördriv" för designteamet som inte har något att göra medan spelet testas och buggrensas.

Och jag kan trösta dig om att det i alla fall sker lite ändringar i faktionerna, följande taget från steam;

"New Playable Factions – Athens, Epirus and Sparta each offer a unique new way to experience the campaign, with their own rosters of powerful military units, distinct traits and play styles.

The Athenian pursuit of enlightenment grants them technological and cultural bonuses; Sparta’s dominance over the Helots allows them to maintain a larger slave population; and Epirus enjoys bonuses to settlement exploitation stemming from their village-confederation origins.

New Cultural Traits – All Greek States benefit from a bonus in battle when defending their own or an allied territory, a bonus to wealth generated by their capitals and an increase to the rate of cultural conversion within their borders.

New Cultural Objectives – Greek States have their own new set of military, economic and cultural victory conditions, as well as sharing a unique set of bonus objectives drawn from Greek history. Additionally, each faction will have to contend with its unique events and dilemmas.

New Military Traditions – Each of the Greek States has a unique top-tier military tradition: Athenian fleets may be honoured as Children of the Aegaean, improving the ramming ability of their ships whilst allowing them to secure more income when raiding; Spartan armies may be remembered as Peers of Leonidas, improving their melee defense capabilities and reducing their upkeep; the armies of Epirus may be feared as Hounds of Molossus, granting them greater charge bonuses whilst allowing them to keep public order problems in check."

12
Skriv svar