PS3, WMP12 och Win7

Medlem
PS3, WMP12 och Win7

Jag har problem med att få igång mediadelning i Win7 och Mediaplayer 12. I fönstret "Kontrollpanelen\Nätverk och Internet\Nätverks- och delningscenter\Alternativ för mediedirektuppspelning" ska man (enligt flertalet guider, forum osv) få upp PS3:an som en mediaenhet. Detta får inte jag, trots att jag ställt in Windows att tillåta all form av automatisk uppspelning från fjärrenheter osv. Windows brandvägg är konfigurerad att släppa igenom Mediaplayer. Inget verkar hjälpa, och detta som ska "fungera så smidigt". Nån liten skitsak jag glömt nånstans?

Körde PS3 Media Server på förra datorn med XP, det funkade klockrent. Men på Windows 7 så laggar uppspelningen av någon anledning, och TVersity vill inte spela upp subtitles. Så då tänkte jag testa Mediaplayer, men det verkar inte vilja alls.

Jag skulle vilja skylla allt på Windows 7, men många andra har ju fått det att fungera, så det är väl kanske inte helt rättvist.

Någon som har en idé?


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Testa nån beta av PMS då, finns i deras forum.

Man måste lägga till ps3 i WMP, tillåta den typ.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Testa nån beta av PMS då, finns i deras forum.

Jag testade en sådan, och det var samma bekymmer där också tyvärr...

Skrivet av Cyberz:

Man måste lägga till ps3 i WMP, tillåta den typ.

Ja det är det som är problemet, WMP hittar ingen enhet att lägga till :\
Men tack ändå!

Känner på mig att det är nåt idiotfel, men Windows7 är ju jävla meckigt att jobba i tycker jag. Kanske för att man är van med XP, men ändå...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Hmm, prova stäng av firewall helt bara för att se om det hjälper?

Medlem

Att Streama via WMP12 till PS3 funkar utan problem för mig förutom det faktumet att man inte får in de undertexter man har till, därför använder jag istället PMS.

Har tyvärr inte en aning om varför det inte funkar för dig. Mig har det funkat för hela tiden, utan att jag ens har ställt in något.

PMS har alltid varit lite ostabilt för mig, men oftast fungerar det som det ska, även om ljud- och bildkvalitén får lida lite ibland.
MKV-filer har jag aldrig lyckats få att funka bra med PMS. Antar att det är för mycket information för nätverket att hantera.
När jag kör via det trådlösa så kan jag glömma att streama filer via PMS pga. lagg. Det problemet har jag dock inte med WMP12-stream.

1
Skriv svar