Se finalen i Call of Duty World Championship

Robot
Se finalen i Call of Duty World Championship

Förra helgen avgjordes finalen, men kanske hade du inte tid? Lugnt, vi ger dig reprisen av det hela.

#call-of-duty-black-ops-ii


Medlem
Se finalen i Call of Duty World Championship

Sen jag såg denna videon så kan jag inte ta en CoD turnering seriöst.. Kolla bara hur dom beter sig. Som ett gäng apor i en bur..


signatur
Medlem
Skrivet av Davwve:

Sen jag såg denna videon så kan jag inte ta en CoD turnering seriöst.. Kolla bara hur dom beter sig. Som ett gäng apor i en bur..

https://www.youtube.com/embed/R7HbCkU_-cM

Blir inte ett dugg förvånad


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Davwve:

Sen jag såg denna videon så kan jag inte ta en CoD turnering seriöst.. Kolla bara hur dom beter sig. Som ett gäng apor i en bur..

https://www.youtube.com/embed/R7HbCkU_-cM

Jag vart typ rädd och äcklad av den där videon.

Skribent
Skrivet av Davwve:

Sen jag såg denna videon så kan jag inte ta en CoD turnering seriöst.. Kolla bara hur dom beter sig. Som ett gäng apor i en bur..

https://www.youtube.com/embed/R7HbCkU_-cM

Det där är anledningen till att jag bävar för att spela FPS online. PEPPA istället för att HETSA.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Uhm, nog för att man kan bli lite upprörd när man spelar ibland, men detta var....
Höga på Joltcola och Redbull?

Medlem

Undra vad professionella hockey- och fotbollsspelare skriker på matcherna, de har ju inte turen att ha mikrofoner på sig.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Rage Compilation-videon är ett exempel på varför jag slutade med FPS

Medlem

FPS på xbox... går inte att ta seriöst


signatur

Ducati Streetfighter 848

phi
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

FPS på xbox... går inte att ta seriöst

PC-spelare som inte förstår att FPS handlar om mer än aim går inte att ta seriöst.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av CliQue-SinneD:

FPS på xbox... går inte att ta seriöst

PC-spelare som inte förstår att FPS handlar om mer än aim går inte att ta seriöst.

Konsol spelare som inte förstår att FPS höra hemma på pc.
går fan inte att ta seriöst.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av CliQue-SinneD:

FPS på xbox... går inte att ta seriöst

PC-spelare som inte förstår att FPS handlar om mer än aim går inte att ta seriöst.

Konsolspelare som intalar sig att det finns skills i att spela fps på xbox går inte att ta seriöst.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Hur kan man överhuvudtaget ta Esport seriöst?

EDIT: Dem där nördarna skulle behöva ut och springa av sig lite agressioner istället.

phi
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av phi:
Skrivet av CliQue-SinneD:

FPS på xbox... går inte att ta seriöst

PC-spelare som inte förstår att FPS handlar om mer än aim går inte att ta seriöst.

Konsolspelare som intalar sig att det finns skills i att spela fps på xbox går inte att ta seriöst.

Då tycker jag att du berättar för mig vad som gör att det finns mer skills i att spela FPS på en PC än på konsol och du måste bortse ifrån aim eftersom det är meningslöst att jämföra mellan plattformarna. Alla vet att man har bättre aim med en mus så det behöver vi inte gå in på.

Jag kan förvisso redan nu förutse exakt vad du kommer att ta upp och allt det du kommer att nämna, det hittar du på konsolsidan också. Faktum är att egenskaperna som krävs för att bli en bra FPS-spelare på PC och på konsol är identiska och är man en duktig FPS-spelare så vet man redan om detta och gnäller inte på att det inte finns några skills i att spela FPS på konsol.

För gnäller man på det så betyder det bara att man inte vet vad som gör en spelare bra respektive dålig och det finns då en oerhört stor sannolikhet att man tillhör den senare kategorin av spelare.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av phi:
Skrivet av CliQue-SinneD:

FPS på xbox... går inte att ta seriöst

PC-spelare som inte förstår att FPS handlar om mer än aim går inte att ta seriöst.

Konsolspelare som intalar sig att det finns skills i att spela fps på xbox går inte att ta seriöst.

Då tycker jag att du berättar för mig vad som gör att det finns mer skills i att spela FPS på en PC än på konsol och du måste bortse ifrån aim eftersom det är meningslöst att jämföra mellan plattformarna. Alla vet att man har bättre aim med en mus så det behöver vi inte gå in på.

Jag kan förvisso redan nu förutse exakt vad du kommer att ta upp och allt det du kommer att nämna, det hittar du på konsolsidan också. Faktum är att egenskaperna som krävs för att bli en bra FPS-spelare på PC och på konsol är identiska och är man en duktig FPS-spelare så vet man redan om detta och gnäller inte på att det inte finns några skills i att spela FPS på konsol.

För gnäller man på det så betyder det bara att man inte vet vad som gör en spelare bra respektive dålig och det finns då en oerhört stor sannolikhet att man tillhör den senare kategorin av spelare.

Att säga att aim inte betyder något i fps när hela spelet går ut på att döda motståndarlaget är som att säga att motorstolek inte spelar roll för vem som kör snabbast....

Men visst, tävlingsspel går ut på mycket mer än bara aim, taktiker, tänk osv.

Men att jämföra PC med konsol i tävlingssynpunkt är helt efterblivet.


signatur

Ducati Streetfighter 848

phi
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av phi:
Skrivet av CliQue-SinneD:
Skrivet av phi:
Skrivet av CliQue-SinneD:

FPS på xbox... går inte att ta seriöst

PC-spelare som inte förstår att FPS handlar om mer än aim går inte att ta seriöst.

Konsolspelare som intalar sig att det finns skills i att spela fps på xbox går inte att ta seriöst.

Då tycker jag att du berättar för mig vad som gör att det finns mer skills i att spela FPS på en PC än på konsol och du måste bortse ifrån aim eftersom det är meningslöst att jämföra mellan plattformarna. Alla vet att man har bättre aim med en mus så det behöver vi inte gå in på.

Jag kan förvisso redan nu förutse exakt vad du kommer att ta upp och allt det du kommer att nämna, det hittar du på konsolsidan också. Faktum är att egenskaperna som krävs för att bli en bra FPS-spelare på PC och på konsol är identiska och är man en duktig FPS-spelare så vet man redan om detta och gnäller inte på att det inte finns några skills i att spela FPS på konsol.

För gnäller man på det så betyder det bara att man inte vet vad som gör en spelare bra respektive dålig och det finns då en oerhört stor sannolikhet att man tillhör den senare kategorin av spelare.

Att säga att aim inte betyder något i fps när hela spelet går ut på att döda motståndarlaget är som att säga att motorstolek inte spelar roll för vem som kör snabbast....

Men visst, tävlingsspel går ut på mycket mer än bara aim, taktiker, tänk osv.

Men att jämföra PC med konsol i tävlingssynpunkt är helt efterblivet.

Motorstyrka har dessvärre ingenting med huruvida du som förare är bra eller ej. Tävlar du mot andra så kör alla bilar med samma motorstyrka. Så det var ingen vidare jämförelse.

Det spelar ju ingen som helst roll om det är i tävlingar eller ej för ingen spelar väl FPS-spel och vill förlora? Man går alltså in för att vinna oavsett om den är en 1vs1 eller lagspel.

Så nej, det är inte efterblivet att jämföra PC vs konsol ur tävlingssynpunkt, inte ens när det handlar om samma spel. En PC-spelare är inte per automatik bättre på samma spel som en konsolspelare och vice versa. Skulle två jämnbra PC- och konsolspelare mötas med sina respektive kontroller så skulle självklart PC-spelaren vinna tack vare den överlägsna precisionen. Ge däremot PC-spelaren en handkontroll och konsolspelaren skulle vinna i lika stor utsträckning. Skulle du ge konsolspelaren en mus och tangentbord så lär inte skillnaden vara lika stor om dom möts på PC och det finns en stor chans att det blir väldigt jämnt mellan dom.

Jag har själv spelat Q3 med handkontroll på PC mot PC-spelare som varit helt övertygade om att dom skulle vinna över mig hur lätt som helst i en riktig 1vs1 (inte CA eller någon aimfokuserad mod alltså) och fortfarande vunnit mot dessa spelare utan problem. Visst, det är inga duktiga Q3-spelare vi pratar om men ändå personer som är relativt okej på FPS på PC men som fortfarande får storstryk av någon som spelar med handkontroll. Hade jag spelat mot jämnbra spelare och spelat med handkontroll så hade jag förmodligen inte fått en frag.

Med det sagt så är det inte rå aim som gör en spelare bra men självklart kan det vara till stor hjälp om samma spelare saknar skills i andra fundamentala aspekter i vad som gör en FPS-spelare bra. Jag har själv varit en väldigt aimfokuserad spelare och hela min spelstil att byggt på att jag har haft bra aim och kunnat "out aima" dom flesta i 50/50 (samma mängd hälsa och armor)-strider. Så min svaghet har samtidigt varit min aim eftersom att jag tyvärr struntat i dom andra bitarna, vilket då gjorde att jag sög otroligt mycket när jag började spela FPS på konsol men vad konsolspelandet har gjort är faktiskt att det har gjort mig till en bättre FPS-spelare eftersom att man inte har lyxen att kunna vinna på bara rå aim.

Hur som helst, att påstå att det inte finns skills i att spela FPS på konsol är ett otroligt korkat resonemang enligt mig och oftast kommer det från personer som inte är särskilt bra FPS-spelare överhuvudtaget och/eller som har extremt stora problem att spela med handkontroll, vilket resulterar i att det enligt dom inte finns några skills i FPS på konsol och att det är efterblivet.

[/uppsats]

1
Skriv svar