Razer Orbweaver

Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av bavver:

ehm, håller mig till tangentbord och mus tror ja

Använder fler knappar än den där har att erbjuda när jag spelar MMOs. Att tillägga att jag också har en razer naga.

Så för min del blir det nog tangentbord och mus för den där är nog mer för casual gamers.

Det du missar är att du har tre olika shiftstates som du kan aktivera med t.ex. styrkorset vid tummen. Dessa gör att du kan gånga antalet tangenter på tangentbordet med tre.

För övrigt tror jag inte att joysticken/styrkorset är tänkt att användas istället för wasd, utan snarare för shiftstates, vapenval osv.

Använder redan ctrl alt shift modifiers. Nackdelen med modifiers är att dom inte är lika snabba som vanliga tangenter.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Testpilot

Har ett nostromo , det är ett grymt bra verktyg om man orkar confa det ordentligt och kör mycket FPS spel.

Själv switchade jag så mycket mellan nostromot och vanliga tangentbordet för att chatta då jag körde med det
Det blev bara extrajobb att flytta händerna hela tiden , nu samlar den damm i skrivbordslådan.

Medlem

Jag förstår inte meningen med att köpa en grej som gör exakt samma sak som ett vanligt tangentbord och mus kan göra? Man måste ju även ha ett tangentbord på sidan om man vill skriva saker, Ja oj vad nödvändigt? Vill man ha mycket knappar så är det bara att ändra knapparna i spelet och använda knapparna som är lite mer i mitten på tangentbordet.. Där kan du ha knappar så det räcker och blir över om du är en normal gamer.

Medlem

Den där tumknappen är nice för fordon, då kan man viewa i olika riktningar samtidigt som man styr med musen. Av erfarenhet dock så brukar sådana här saker användas ett litet tag för att sedan samla damm.

Medlem

Jag vill ha nåt sånt fast måste vara rätt switchar (kort avstånd till botten och måste åka ner omedelbart).

Den verkar passa mig då jag fått höra att jag har enorma händer.

Inaktiv

Sjukt korkat att ha onlinekrav på hårdvara så som en mus/tangentbord.

http://arstechnica.com/gadgets/2012/11/why-the-hell-does-this...

Var ju också mycket skriverier om deras användaravtal och användande av sina kunders privata info:
"
By using Razer Synapse 2.0 (“Synapse”), the Subscriber agrees that Razer may collect aggregate information, individual information, and personally identifiable information. Razer may share aggregate information and individual information with other parties. Razer shall not share personally identifiable information with other parties, except as described in the policy below."

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=370644

Kanske old news nu, och dom har förhoppningsvis ändrat sin EULA, har för mig att VDn iaf gick ut o kommenterade det hela.

Hursomhelst så ska man fråga sig om man verkligen vill köpa hårdvara från ett företag som håller på så här?

Medlem

Har kört nostromo + naga ganska länge. I de flesta mmo's tillsammans kan jag få ungefär 30 binds utan att flytta handen vilket jag tycker har fungerat väldigt bra. Det jag gillar med konceptet är att man slipper ha tre fingrar som i praktiken blir dedikerade till rörelse (wasd fingrarna).
Nackdelen är att jag blivit väldigt beroende av dem och har svårt att bli lika effektiv med bara tangentbord om det är det enda man har tillgång till. Det är dessutom en ganska stor tröskel att använda tummen för rörelse.

Tycker denna ser alldeles för stor ut. Osäker på om det är bekvämt att nå alla knappar. Slet dessutom bort styrspaken från Nostromo så snart jag fick den, tyckte inte alls det var samma precision med den på. Denna ser inte ut att ha den möjligheten.

Medlem

Var det inte Saitek som gjorde Nostromon? Har ett bestämt minne av att jag ägt en Saitek Nostromo N51 med snarlik design. Mindre knappar och D-pad istället för analog om jag inte minns fel.

Hur högljudda är de här mekaniska switcharna för övrigt? Jag vill inte höra mina tangentbordskommandon men i regel vill man ha tydlig feedback så brukar klickljud komma som på posten...

Kör med en Fang Gameboard som jag föredrar. Tillgång till fler knappar och de är inte identiska så lättare att hitta. Skönare än reguljära tangentbordsknappar också och inga fåniga leds eller onödig bakgrundsbelysning. Vad är poängen med det på en sådan här kontroller som man alltid ska vila handen på???. Tyvärr är den inte i konstruktion längre.

Överlag tycker jag det är konstigt att så många gamers är förnöjda med tangentbord. Att ha en kontroller med mindre footprint gör dig mycket friare att placera den där du vill ha den så det handlar inte enbart om själva ergonomin på själva tangentbordet. Och seriöst hur många använder högerhanden när ni spelar?

12
Skriv svar