Robot
Defiance

Defiance vill slå ut gränserna mellan tv- och spelmediet. Men de har mycket kvar att bevisa med sitt action-mmo – och går en kamp mot klockan.

#defiance, #trion, #shiny-entertainment, #enter-the-matrix, #borderlands, #gearbox-software, #rift


Inaktiv
Defiance

Detta var Inget ögongodis direkt...
Det finns inga starka kontraster trots strålande solsken!
Ungefär lika naturligt som att kliva upp torr ur en badpool.

Ljussättningen hade fallit naturligare om de hade satsat på en mulen himmel istället!

Jag ser att omslagsbilds-skaparen vet hur viktigt kontrast är för en bild:

Kolsvart = check
Kritvit = check

ingame,

kolsvart = fail
kritvit = fail
... vilken ljuskälla tror de är starkast? Fyrhjulingarnas lyktor.. eller solen?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Det finns stor potential för Defiance, både som tv-serie och som mmo. Har iallafall förbokat på steam och väntar med spänning på tv-serien (som förmodligen kommer att ses via mindre lagliga källor pga tomtande med rättigheter, tider osv).

Det finns så mycket mer utöver denna hands-on, men det kan ingen av oss som vet säga nåt om.

Medlem
Citat:

..säga att Trion Worlds har gjort rätt: hjulen på fordonen i Defiance är inte fyrkantiga.

Ja dom är fantastiskt tjugokantiga (borträknat "dubben") ..imponerande i ett MMO kanske.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Inte nog med att spelet ska släppas den 2 april, man ska väl dessutom buggtesta och göra en masterskiva som ska kopieras? Det ska göras veckor innan releasen. Så deras tid håller nog inte på att ta slut, den är nog typ redan det....

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Citat:

..säga att Trion Worlds har gjort rätt: hjulen på fordonen i Defiance är inte fyrkantiga.

Ja dom är fantastiskt tjugokantiga (borträknat "dubben") ..imponerande i ett MMO kanske.

Då blir nog spelet inte mycket att hänga i (h)julgranen, om de fortsätter i gamla slitna hjulspår.

(Vi läsare kan väl fortsätta i några timmar på Johan Hallstans lustiga hjulspår? Kom igen, låt oss RULLA vidare på det...)

Jag hoppar, som kaninen, ned i hållet och sysslar med annat. Det är nog svårt för de flesta att skapa nya, intressanta spelvärldar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känns som jag och resecenten har spelat två olika spel. Jag tyckte det var skoj, och världen kändes för engångsskull enorm utan massa osynliga väggar. Jag stötte på en hel del roliga strider tillsammans med andra spelare, Vore dock kul med pvpserver eller iaf områden där man blir flaggad.


signatur

//mvh

Medlem
Skrivet av klantbo:

Känns som jag och resecenten har spelat två olika spel. Jag tyckte det var skoj, och världen kändes för engångsskull enorm utan massa osynliga väggar. Jag stötte på en hel del roliga strider tillsammans med andra spelare, Vore dock kul med pvpserver eller iaf områden där man blir flaggad.

Spontant taktiska manövrar med slumpmässiga spelare i öppna missions med eller utan kommunikation <3

Medlem

Arkfall låter ju precis som deras tidigare rift system... PvP låter som en eftertanke, och det har aldrig funkat.

Medlem

Jag gillar Rift och litar på Trion men jag känner också en oro över spelet. Serien verkar väl okej, inte för att man fått reda på så mycket...

Och kan vi inte få ett mmo helt utan pvp tack... :I

1
Skriv svar