PETA är upprörda över valjakten i Assassin's Creed IV

Medlem

Hm och Peta verkade väl inte bry sig direkt om AC III när man kunde döda alla djur så som Varg/Leopard/Puma/Björn/Hare/Hund/Gris etc
Dem brydde sig om en stackars liten mus som dog i BF3 SP när man satte knivfan i skallen på den.

Och nu att man kommer kunna jaga valar :/

Medlem

Hahah, så fokusera sig på virtuella djur som blir dödade istället för verklighet, för virtuella djur är ju lika viktiga...

Medlem

Gäääääsp


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av KatOne:

Människor är det dock OK att skjuta, sticka, bränna och på andra vis förgöra.

är iof ganska långt ifrån en utrotningshotad art...

är animerade valar utrotningshotade? För det är ju faktiskt det man dödar, det är inte riktiga valar, i promise

Medlem

DET ÄR ETT SPEL PETA !! ETT SPEL!!!

Medlem

Är rätt säker på att spelet kommer med en rätt hög pegi rating, såpass hög att barn och dumma vuxna inte ska spela spelet. Dvs de som skulle ha svårt att särskilja fiktion från verklighet.

Medlem

Men snälla! Kommer folk börja jaga val då helt plötsligt efter det här spelet?

Medlem

"may seem like something out of the history books"

Assassin's Creed utspelar sig i historien.

Just sayin..

Medlem

Vilka är det egentligen som tar spel för verklighet? Ja, inte är det då de som spelar iallafall.

Medlem

Jag... måste erkänna att jag är lite förundrad över hur de måste resonera här. Är de oroliga att kidsen inte kan se skillnad på spelvåld och riktigt våld och sedan går ut och börjar jaga valar?

Medlem

Retar spelet PETA så är det plus.

Medlem
Skrivet av TruB:

Retar spelet PETA så är det plus.

Känns mest som någon på PETA fick den ljusa idèn att försöka nå ut till så många spel-relaterade sidor som möjligt. Saker som deras Super Meat Boy parodi "Tofu Boy".

Tror inte en sekund på att någon på PETA egentligen bryr sig det minsta om AC... detta är marknadsföring och inget annat. Lyckad sådan kan man ju dessutom tillägga.

Medlem
Skrivet av electric8:
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av electric8:

Denna gång håller jag med dom om jag ska vara helt ärligt

Utveckla gärna. Det här med att spelet går ut på att döda människor är väl inget problem antar jag?

Att Valar är extremt utrotningshotade och när små ungar kommer att spela AC4 och jaga valar kommer dom tycka att döda valar är häftigt. AC4 kan lägga någon budskap om att det är fel, men jag tycker faktiskt synd om valarna för att Japaner sitter och jagar dom. Som PETA sa att dom får dränkas i flera timmar blödande tills dom dör.. Extremt plågsam död. Tänk om du fick en spjut rakt igenom låren och fick va där blödande och kvävd?. Kalla mig trädkramare eller vad ni vill men denna gång är jag på PETAs sida. Även spel påverkar oss människor.

Förstår din poäng. Men om fallet nu är så att barn kommer att tycka det är okej att jaga valar osv. Då borde väl alla spel fördömas för man skjuter ju faktiskt människor i väldigt många spel. Fast att skjuta människor är väl okej i PETAs ögon, dumma mig . Är inte AC4 lite väl blodigt för barn föresten?

Medlem

Kan inte folk bara försöka att lösa verkliga problem i stället för att "rädda" fiktiva varelser? Först är det mangaflickor och nu datoriserade valar. Finns det inga ute i verkligheten som behöver hjälp?

Medlem

Det handlar inte nödvändigtvis om att PETA är rädd att folk kommer gå ut och jaga val bara för att man gör det i spel. Därimot tycker de nog att det vore roligt om man försökte "hylla" dem, eller skapa något i spelet som har en mer positivt syn på djur och hur vi agerar när vi möter på dem.

Ärligt talat hade det varit asfett om någon gjort ett spel där man var en riddare som red runt på sin tappre val istället för att gjort ett spel där man dödar dem


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Detta gäller ju igentligen även när det handlar om att döda människor i spel. Hade man på något sätt förvandlat spelindustrin till en industri där våld inte existerar i spel och folk ändå varit helnöjda med de spel som släppts och inte känt något alls krav av spel där man är på något sätt är våldsam, hade det väl bara varit bra? Eller?


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Som andra påpekat så är PETA ute efter uppmärksamhet, inget annat. De ser väl helt enkelt ett enkelt sätt att få strålkastarljuset att fokusera på valjakt (som definitivt ÄR ett verkligt problem) genom att gapa lite om ett spel.

Det är nog ingen, inte ens den tokigaste av miljödårar, som tror att AC-spelare kommer gå ut och jaga riktig val pga. spelet.

Medlem

Män och kvinnor går bra att döda men valar?

http://www.youtube.com/watch?v=Qw9oX-kZ_9k

Inaktiv

Vad tycker PETA om detta? Varför har man inte tagit bort denna kyckling från 1.6?

Medlem

Lägg ner den här jävla Aftonbladet-journalistiken bara för att ragga kommentarer.

Inaktiv

Jag gillar inte censur... Men däremot så tycker jag att utvecklarna går in lite väl hårt... Varför valjakt? Vad har det med spelet att göra? Jagas valen för mat? Var Ahab en Assassin helt plötsligt?

Nä, jag ogillar när sådant onödigt blir till lek och tycker väl att Ubisoft kunde ha skapat ett annat "minispel". Jag håller med PETA här.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

ZF
Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ZF:
Skrivet av KatOne:

Människor är det dock OK att skjuta, sticka, bränna och på andra vis förgöra.

är iof ganska långt ifrån en utrotningshotad art...

är animerade valar utrotningshotade? För det är ju faktiskt det man dödar, det är inte riktiga valar, i promise

nu är jag nästan helt säker på att även alternativet människor för KatOne var virtuella, men jag kan ju ha fel. valarna i spelet är naturligtvis inte utrotningshotade då det utspelar sig minst 200 år innan valjakten ens nådde den skala tack var teknisk utveckling i vilken de blev hotade. dessutom så är det svårt rent generellt att utrota saker i spel då det så sällan är nån vettig koll på hur många av nånting som kan materialiseras raskt efter man tagit kål på det. det är förresten nått jag gärna sett utrotat.

Skrivet av Aero:

Hm och Peta verkade väl inte bry sig direkt om AC III när man kunde döda alla djur så som Varg/Leopard/Puma/Björn/Hare/Hund/Gris etc
Dem brydde sig om en stackars liten mus som dog i BF3 SP när man satte knivfan i skallen på den.

Och nu att man kommer kunna jaga valar :/

Skrivet av Typhor:

Kan inte folk bara försöka att lösa verkliga problem i stället för att "rädda" fiktiva varelser? Först är det mangaflickor och nu datoriserade valar. Finns det inga ute i verkligheten som behöver hjälp?

PETA är en organisation som har tung uppbackning av hycklande amerikaner och kändisar av dessa likväl främst, därför är det naturligtvis mer liv runt vissa djur och företeelser än andra.

sympatin för valar kommer alltså inte av att de är utrotningshotade i sig utan för att det finns en stor grupp inflytelserikt folk som tror att de besitter svaren på universums gåtor, att delfiner kommer anropa rymdskepp och rädda all rättrogna när apokalypsen kommer, osv. leopardskinn är snyggt och svårare att kritisera samt att dess bärare och björn även finns inom landet och kan påverka opinionen mer negativt för organisationen så då är det bättre att fokusera mer media på nått annat håll. som lömska blodtörstiga gulingar tex.

Skrivet av Apministern:

Det handlar inte nödvändigtvis om att PETA är rädd att folk kommer gå ut och jaga val bara för att man gör det i spel. Därimot tycker de nog att det vore roligt om man försökte "hylla" dem, eller skapa något i spelet som har en mer positivt syn på djur och hur vi agerar när vi möter på dem.

Ärligt talat hade det varit asfett om någon gjort ett spel där man var en riddare som red runt på sin tappre val istället för att gjort ett spel där man dödar dem

typ:

Medlem

Kan verkligen se det framför mig " Fan grabbar, vad sägs om valjakt till helgen? " eller?

Medlem

Någon sa PETA? Dem som är så snälla och sponsrar pyromaner som bränner ner medicinska forskningsanläggningar och stödjer våld mot människor för djurens skull? Som jämför djurslakt med folkmordet på judarna av nazisterna? Som jämför djurhandeln med den mänskliga slavhandeln under koloni eran?

Vet du vad, åt helvete med valarna, jaga ner varenda en av dem. Jag tappar all sympati så fort PETA höjer sin röst. Nu ska jag äta en tallrick revbenspjäll och känna ingen skam men istället stolthet.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Sluta PETA på våra spel, alright?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av electric8:
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av electric8:

Denna gång håller jag med dom om jag ska vara helt ärligt

Utveckla gärna. Det här med att spelet går ut på att döda människor är väl inget problem antar jag?

Att Valar är extremt utrotningshotade och när små ungar kommer att spela AC4 och jaga valar kommer dom tycka att döda valar är häftigt. AC4 kan lägga någon budskap om att det är fel, men jag tycker faktiskt synd om valarna för att Japaner sitter och jagar dom. Som PETA sa att dom får dränkas i flera timmar blödande tills dom dör.. Extremt plågsam död. Tänk om du fick en spjut rakt igenom låren och fick va där blödande och kvävd?. Kalla mig trädkramare eller vad ni vill men denna gång är jag på PETAs sida. Även spel påverkar oss människor.

Jag är onekligen säker på att du inte kommer att spela spelet om innehållet stör dig.

Ditt val, eller hur? Låt andra få spela de spel som behagas. Det är när man får problem att skildra just spel - från verklighet - som det börjar spåra ut.

Medlem
Skrivet av Keasar:

http://api.ning.com/files/-jCP6hUTGM88TPdA-lkGQWIdKnJGq9bNIlB...

Någon sa PETA? Dem som är så snälla och sponsrar pyromaner som bränner ner medicinska forskningsanläggningar och stödjer våld mot människor för djurens skull? Som jämför djurslakt med folkmordet på judarna av nazisterna? Som jämför djurhandeln med den mänskliga slavhandeln under koloni eran?

Vet du vad, åt helvete med valarna, jaga ner varenda en av dem. Jag tappar all sympati så fort PETA höjer sin röst. Nu ska jag äta en tallrick revbenspjäll och känna ingen skam men istället stolthet.

Om du menar allvar är du ju redigt slut i huvudet...

Medlem

Jag dödar hellre människor..

Medlem

Nä, om man skulle ta på sig sydvästen och ut och jaga lite val. Jag menar, kan man göra det i spelet så kan man väl göra det på riktigt eller?

Medlem
Skrivet av electric8:
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av electric8:

Denna gång håller jag med dom om jag ska vara helt ärligt

Utveckla gärna. Det här med att spelet går ut på att döda människor är väl inget problem antar jag?

Att Valar är extremt utrotningshotade och när små ungar kommer att spela AC4 och jaga valar kommer dom tycka att döda valar är häftigt. AC4 kan lägga någon budskap om att det är fel, men jag tycker faktiskt synd om valarna för att Japaner sitter och jagar dom. Som PETA sa att dom får dränkas i flera timmar blödande tills dom dör.. Extremt plågsam död. Tänk om du fick en spjut rakt igenom låren och fick va där blödande och kvävd?. Kalla mig trädkramare eller vad ni vill men denna gång är jag på PETAs sida. Även spel påverkar oss människor.

Nu är ju inte Assassins Creed för barn. Hela serien har alltid vart 18 årsgräns rekommendation på. Min tanke är att om valjakten i spelet återspeglar så som det kunde försegå på den tiden så är det ok.

Att det är moraliskt fel NU det håller jag helt med om MEN ska det verkligen påverka ett spel som utspelar sig på 1700-talet då det inte fanns nått moraliskt fel i att döda valar?

123
Skriv svar