Diablo-konkurrenten Path of Exile snart i öppen beta

Robot
Diablo-konkurrenten Path of Exile snart i öppen beta

Den 23 januari börjar den öppna betan, för dig som är lootspruts-sugen.

#diablo-iii, #path-of-exile


Medlem
Diablo-konkurrenten Path of Exile snart i öppen beta

Det borde stå att Diablo 3 snart är i öppen beta.

Medlem
Skrivet av Draug:

Det borde stå att Diablo 3 snart är i öppen beta.

Eller i konceptstadiet.

Medlem

Path of exile, ser jag fram emot, spelat stängd beta ett par ggr, mycket fint spel. Grafiken är asnice om man väntat på ett spel med "riktig" grafik.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Draug:

Det borde stå att Diablo 3 snart är i öppen beta.

Eller i konceptstadiet.

Make no misstake. PoE är Diablo 3. Det där andra som Blizzard släppte... vet inte vad det är.

Medlem

kört stängd beta ett bra tag! och gillar de skarpt! aldrig mer diablo igen när man har detta!

Medlem

Skaffade ett supporterpack nån gång förra året och spelade en hel del, men slutade vid nån tidpunkt. Väntar nu på öppen beta för att fortsätta (iofs på level 1 med alla gubbar men ändå).

Medlem

Hyggligt spel men satan vilka stela animationer det hade när man testade...

Medlem

trött på dessa spel tyvärr, vill ha mer utav dom, föredrar spel mer i mmo:form eller som ger ny kontent eller fighter som är svåra istället för hjärnlöst hack an slash utan att knappt behöva dodga något osv.

Kul att andra tycker dessa är kul, gillade skarp konceptet en gång i tiden när man vart ny till det men efter spelat wow och liknande spel har dessa noll att erbjuda dom som vill ha mer sofistikerat tänk eller något nytt att tänka på istället för bara siffror

Medlem
Skrivet av FuzioN:

trött på dessa spel tyvärr, vill ha mer utav dom, föredrar spel mer i mmo:form eller som ger ny kontent eller fighter som är svåra istället för hjärnlöst hack an slash utan att knappt behöva dodga något osv.

Kul att andra tycker dessa är kul, gillade skarp konceptet en gång i tiden när man vart ny till det men efter spelat wow och liknande spel har dessa noll att erbjuda dom som vill ha mer sofistikerat tänk eller något nytt att tänka på istället för bara siffror

Mm wow är ju väldigt sofistikerat att sitta och spela år ut och år in? Det är ju så lite siffror i det med, för ingen där tänker väl på vad för skada eller stats de har?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Hyggligt spel men satan vilka stela animationer det hade när man testade...

Håller med. Men vad gör man när man har mindre än 25 pers som jobbar med det?

Medlem

Skyndar långsamt.. Tycker det är synd att klassernas ras/kön/utseende är tämligen begränsad!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Blir och testa när det kommer.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Det finns en streamer som heter kripparian på twitch.tv, han är ganska känd som en D3 spelare men började spela PoE nyligen och är redan väldigt insatt i spelet och dess mekanik.

Utvecklarna bakom spelet har även märkt honom och gett honom tid förut att intervjua dem med frågor angående spelets nuvarande status och vad som kommer i framtiden.

Hursomhelst, utvecklarna har även tillåtit honom att spela och streama innehåll som kommer när öppna betan startar.

Är inte helt säker när han kommer att streama detta men kan hitta honom på twitch.tv eller på youtube under namnet "kripparian" och titta på videon i efterhand ifall det låter intressant.

Medlem

Smaken är som baken, jag gillar det inte alls, vet inte riktigt vad som jag inte gillar, är väl en kombination av grafiken som var cutting edge för tio år sedan och väldans enformig värld med oinspirerad art direction och fult designade faror.

+för det enorma passiva skillträdet dock, det är nice.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Smaken är som baken, jag gillar det inte alls, vet inte riktigt vad som jag inte gillar, är väl en kombination av grafiken som var cutting edge för tio år sedan och väldans enformig värld med oinspirerad art direction och fult designade faror.

+för det enorma passiva skillträdet dock, det är nice.

Vad är bra grafik i ett sådant spel då? Diablo 3's bolibompa grafik?

Medlem

Önskar spelet fanns på "Can you run it?" Så jag kan ta reda på om min dator orkar.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ärligt, "KAN" ni inte diskutera någonting utan att börja hoppa på varandra?

Ni vet... mötas i mitten^^

Folk har liksom... nästan börjat dyrka företag och spel såsom människor för tusentals år sen dyrkade gudar och naturväsen, för satan människor. Skärp till er!

Inaktiv

Jag och polaren testade detta idag för första gången, och en kort recension är att vi kommer nog aldrig spela Diablo 3 igen.

Medlem
Skrivet av Jonio:

Ärligt, "KAN" ni inte diskutera någonting utan att börja hoppa på varandra?

Ni vet... mötas i mitten^^

Folk har liksom... nästan börjat dyrka företag och spel såsom människor för tusentals år sen dyrkade gudar och naturväsen, för satan människor. Skärp till er!

Nä serru det går inte. Man kan omöjligt gilla både Diablo 3 och Path of Exile! Skulle man även gilla Torchlight 2 så är det självklart något väldigt fel på en Ibland när jag kör PoE så känns det som att dom snackar mer om D3 än något annat i chatten. Det ska bara hatas...

Hursom, har spelat PoE et tag och gillar det skarpt. Ibland kan det kännas lite stelare än andra spel i genren men tror utvecklarna har snackat om att dom ska försöka fixa till det. Börjar lite segt också men när man samlat på sig lite spells så blir man snabbt en effektiv mördarmaskin. Kan också kanske kännas lite överväldigande med så många spells och talents till en början men kände själv att man lärde sig ganska fort vad som passade en. Visst kommer det finnas optimala builds och kombinationer men känns som att det finns mycket svängrum för att kunna spela som man själv vill.

Ett stort plus är hur mycket utvecklarna interagerar med spelarna. Lyssnar och kommenterar det mesta när det kommer till feedback, bra som dålig. Sen att det kommer vara helt 100% gratis gör ju inte det hela sämre. Det man kommer kunna köpa kommer vara större stashutrymme och kosmetiska saker.

Medlem

Diablo 3 var en prelude till PoE om vad som komma skall.

Skrivet av korosuu:

Det finns en streamer som heter kripparian på twitch.tv, han är ganska känd som en D3 spelare men började spela PoE nyligen och är redan väldigt insatt i spelet och dess mekanik.

Utvecklarna bakom spelet har även märkt honom och gett honom tid förut att intervjua dem med frågor angående spelets nuvarande status och vad som kommer i framtiden.

Hursomhelst, utvecklarna har även tillåtit honom att spela och streama innehåll som kommer när öppna betan startar.

Är inte helt säker när han kommer att streama detta men kan hitta honom på twitch.tv eller på youtube under namnet "kripparian" och titta på videon i efterhand ifall det låter intressant.

Nää, han har streamat PoE närmare halvåret. Nån gång under sommarn så började han iaf.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av FuzioN:

trött på dessa spel tyvärr, vill ha mer utav dom, föredrar spel mer i mmo:form eller som ger ny kontent eller fighter som är svåra istället för hjärnlöst hack an slash utan att knappt behöva dodga något osv.

Kul att andra tycker dessa är kul, gillade skarp konceptet en gång i tiden när man vart ny till det men efter spelat wow och liknande spel har dessa noll att erbjuda dom som vill ha mer sofistikerat tänk eller något nytt att tänka på istället för bara siffror

Mm wow är ju väldigt sofistikerat att sitta och spela år ut och år in? Det är ju så lite siffror i det med, för ingen där tänker väl på vad för skada eller stats de har?

Nee tror jag väl inte? Grinda BG:s plocka ut nya shoulders, springa till AH för enchant och titta på nedskrivet papper för vilka gems man bygger åt.
Efter Andra året med Arena behövde man inte ens göra det. Satt i muskelminnet

Medlem

Otroligt trevligt spel, som nämnt ovan så dog även min d3 karriär efter ett par minuter med det otroligt underbara passiva skillträdet. Inte den bästa grafiken men det bryr jag mig inte om då jag bland annat fortfarande spelar diablo 2 regelbundet.

Gameplay > grafik alla dagar i veckan.

Medlem
Skrivet av korosuu:

Det finns en streamer som heter kripparian på twitch.tv, han är ganska känd som en D3 spelare men började spela PoE nyligen och är redan väldigt insatt i spelet och dess mekanik.

Utvecklarna bakom spelet har även märkt honom och gett honom tid förut att intervjua dem med frågor angående spelets nuvarande status och vad som kommer i framtiden.

Hursomhelst, utvecklarna har även tillåtit honom att spela och streama innehåll som kommer när öppna betan startar.

Är inte helt säker när han kommer att streama detta men kan hitta honom på twitch.tv eller på youtube under namnet "kripparian" och titta på videon i efterhand ifall det låter intressant.

Jag tycker nästan det är ännu bättre att de sammarbetar med Broder Laz som moddade sönder Diablo II i Median XL.

All kudos åt Krip.

Medlem

suttit redan typ några månader med Path Of Exile och är ännu positiv till det hela

Medlem

Ni som tycker att det är segt, eller att det är stela animationer: testa köra på tills ni fått lite gear... Stooor skillnad! Alla animationer ser bättre ut när de spelas upp fort (attackspeed, castspeed och runspeed).

Medlem

Path of exiles stela ''animationer'' kommer antagligen att bli bättre när dom har fixat det viktigaste i spelet och det bara är finpolering som återstår.

Medlem

Path of Exile var ingenting för mig, snälla säg inte att det är ett bättre spel än Diablo 3 kopia, det är två helt olika spel.

Enligt mig tycker jag att D3 är ett mer casual farmar spel, lite gött o spela par timmar om dagen.

Medans PoE, som sagt, är till för mer hardcore fans, och det har jag absolut ingenting emot!

PoE är ju i princip Diablo 2, fast lite mer underhållande.

Jag har dock fastnat för diablo 3, hata mig inte. Men jo, crafting systemet i PoE ger jag galet mycket creds till!

Jag säger så här: Varför kan vi inte njuta av båda spelen?

Medlem
Skrivet av buadaniel:

Path of Exile var ingenting för mig, snälla säg inte att det är ett bättre spel än Diablo 3 kopia, det är två helt olika spel.

PoE är ju i princip Diablo 2, fast lite mer underhållande.

Jag har dock fastnat för diablo 3, hata mig inte. Men jo, crafting systemet i PoE ger jag galet mycket creds till!

Jag säger så här: Varför kan vi inte njuta av båda spelen?

jag tycker Diablo 3 var ganska underhållande men som du säger håller jag med Diablo 3 är ett spel PoE ett annat.

Medlem
Skrivet av Draug:

Det borde stå att Diablo 3 snart är i öppen beta.

Där har du faktiskt helt rätt, PTR (Public Test Realm) för Diablo 3 patch 1.07 släpps väl nästa vecka någon gång skulle jag tro:
http://www.diablofans.com/news/1490-there-will-be-107-ptr-blo...

12
Skriv svar