Ghost Recon-film i görningen

Robot
Ghost Recon-film i görningen

Ubisofts Motion Studios slipar på en pitch som därefter ska skickas ut till olika Hollywood-studios.

#assassins-creed, #splinter-cell, #ubisofts, #ghost-recon


Medlem
Ghost Recon-film i görningen

Det har ju varit snack om en Splinter Cell film i över 10 år snart, kanske dags att få tummarna ur och börja producera istället för att prata i nattmössan.

Moderator | Testpilot

Tycker det känns som man hör sånt här helatiden om "spelfilmer" men inget händer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

samma gällande wow film när fan kommer den?

Medlem

Det finns ju redan en Ghost Recon film - fast den heter bara Predator.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Finns det någon riktigt lyckad spelfilm ens?

På vilket sätt kommer denna skilja sig från andra "militärfilmer", eller filmer med hemliga "förband", eller vad man ska kalla dem?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

På vilket sätt kommer denna skilja sig från andra "militärfilmer", eller filmer med hemliga "förband", eller vad man ska kalla dem?

Quicktime Events.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det finns ju redan en Ghost Recon film - fast den heter bara Predator.

skön eller? fan du kan ju inget! -.-

Medlem

Fett. Rainbow six lades ju ner så nu håller vi tummarna.

Medlem

Har ni för övrigt inte sett "Alpha", ni som tror att detta blir en dussinfilm? En kortfilm som lanserades i samband med släppet av "Future soldier"?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker det känns som man hör sånt här helatiden om "spelfilmer" men inget händer.

Skrivet av FuzioN:

samma gällande wow film när fan kommer den?

Nja, jo, först så annonserar man att man skall göra filmen. Men sedan tar det ju ett tag att göra filmen, så det är väl inte så himla konstigt att det varit tyst ett tag.

Jag har dock inte så stor koll på hur länge sedan dom gick ut med första nyheterna, kanske det kommer mer info snart?

Skrivet av walter_iego:

På vilket sätt kommer denna skilja sig från andra "militärfilmer", eller filmer med hemliga "förband", eller vad man ska kalla dem?

Jo, jag ställde samma fråga med den kommande Company of Heroes. Även om jag är ett stort fan av spelen, så känns det som om (spel)filmerna bara kommer bli en i mängden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Arvid:

Finns det någon riktigt lyckad spelfilm ens?

Ja, Resident Evil. Max Payne var ok.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker det känns som man hör sånt här helatiden om "spelfilmer" men inget händer.

Skrivet av FuzioN:

samma gällande wow film när fan kommer den?

Nja, jo, först så annonserar man att man skall göra filmen. Men sedan tar det ju ett tag att göra filmen, så det är väl inte så himla konstigt att det varit tyst ett tag.

Jag har dock inte så stor koll på hur länge sedan dom gick ut med första nyheterna, kanske det kommer mer info snart?

Skrivet av walter_iego:

På vilket sätt kommer denna skilja sig från andra "militärfilmer", eller filmer med hemliga "förband", eller vad man ska kalla dem?

Jo, jag ställde samma fråga med den kommande Company of Heroes. Även om jag är ett stort fan av spelen, så känns det som om (spel)filmerna bara kommer bli en i mängden.

Jo men vi har hört att säkert 20+ franchises ska bli film på bioduken men inte mycket av det har hänt, det har ingenting med att "det tar lång tid" att göra men mer att de inte lyckas. Sånt här med "spelfilmer" har vi hört sedan många, många, MÅNGA år tillbaka, de har troligen bara hamnat i "development hell".


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av conthox:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker det känns som man hör sånt här helatiden om "spelfilmer" men inget händer.

Skrivet av FuzioN:

samma gällande wow film när fan kommer den?

Nja, jo, först så annonserar man att man skall göra filmen. Men sedan tar det ju ett tag att göra filmen, så det är väl inte så himla konstigt att det varit tyst ett tag.

Jag har dock inte så stor koll på hur länge sedan dom gick ut med första nyheterna, kanske det kommer mer info snart?

Skrivet av walter_iego:

På vilket sätt kommer denna skilja sig från andra "militärfilmer", eller filmer med hemliga "förband", eller vad man ska kalla dem?

Jo, jag ställde samma fråga med den kommande Company of Heroes. Även om jag är ett stort fan av spelen, så känns det som om (spel)filmerna bara kommer bli en i mängden.

Jo men vi har hört att säkert 20+ franchises ska bli film på bioduken men inte mycket av det har hänt, det har ingenting med att "det tar lång tid" att göra men mer att de inte lyckas. Sånt här med "spelfilmer" har vi hört sedan många, många, MÅNGA år tillbaka, de har troligen bara hamnat i "development hell".

nja är det någon film som är på g är det ju wow filmen, problemet är ju att dom har skrivit om skripetet så jävla många gånger.

vart tom en wow film som vart nästan klar som skulle vara helt animerad men den slopades(vart ju inte helt klar men mycket hade gjorts på så som det lät på intervjun.

Angående wow filmen har väl dom haft snack med 3 olika jävla recensörer, sista har jag glömt men näst sist vart han som gjorde spiderman filmerna.

Medlem

föresten:

After many months of no information that is directly connected with Warcraft movie production, finally something. It seems that Sam Raimi is not directing WoW movie anymore. Even though there wasnt any offical statement from Legendary Pictures about change in director, if there is a smoke, there must be a fire somewhere also

After Sam Raimi’s press conference for the Oz: The Great and Powerful at San Diego Comic-Con, CraveOnline was able to go right up to Raimi for a follow-up question.

“Actually, they don’t have me directing World of Warcraft anymore because when I took the Oz job, they had to move on to another director,” Raimi said. “They had to start making it.”

So if Sam Raimi himself says he is out, well I kinda believe him. This for WoW movie actually does good, cuz the project was waiting Raimi along with some other things that I think got solved (like money that Legendary Pictures got for their own movie projects).

The casting will speed up, some main actors are already in projects for some time anyway. Now the question is, he will take Raimi's spot on the helm of WoW movie?

I checked IMDB for great directors who look promising and how they stand with future projects. Nolan for example is tied only for Man of Steel which is pretty much already done and he is "just" producer. Jon Favreau doesnt have a busy schedule also and he done pretty good job with Iron Man movies. Joss Whedon obviously done great job with Avengers even though it was his first big movie.

Also I wouldnt mind to see Guillermo del Toro's work with Warcraft lore, but he is kinda in work with Pinocchio movie after he finished Pacific Rim (next year potential blockbuster). From the names before mentioned I believe Duncan Jones was pretty interested for WoW movie, he is a gamer you cant blame him

In one interview he said he was jealous at Raimi, well Duncan theres a second chance now

He done Moon when Raimi was signed and after that he directed pretty good Source Code, so I wouldnt mind if a young director with a great passion and idea takes over the World of Warcraft project. At least you would know his heart is in it.

Medlem

Självklart är det kul att dom vill göra spelfilm men när jag läser detta hör jag bara en ny patriotisk jänkar rulle.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Har ni för övrigt inte sett "Alpha", ni som tror att detta blir en dussinfilm? En kortfilm som lanserades i samband med släppet av "Future soldier"?

Menar du deras live action trailer? Jo tack, det var den som fick mig att bestämma mig för att aldrig spela ett av deras spel igen.

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av walter_iego:

På vilket sätt kommer denna skilja sig från andra "militärfilmer", eller filmer med hemliga "förband", eller vad man ska kalla dem?

Quicktime Events.

Hehe, bra skrivet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av LinusAnttila:
Skrivet av Hipshot:

Det finns ju redan en Ghost Recon film - fast den heter bara Predator.

skön eller? fan du kan ju inget! -.-

Men jah, han var ju givetvis ironisk!

Skrivet av Paddington:
Skrivet av Arvid:

Finns det någon riktigt lyckad spelfilm ens?

Ja, Resident Evil. Max Payne var ok.

Max Payne kändes inte som Max Payne men det var en bra film, vill man ha riktig jävla Max Payne-känsla så rekommenderar jag Sin City!

OnT:
Blir det en Ghost Recon får de gärna baka det samman med Harrison Ford/Ben Affleck som Jack Ryan och basera den på de första spelen, något i stil med The Sum of All Fears!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Arvid:

Finns det någon riktigt lyckad spelfilm ens?

Silent Hill tyckte jag hade en grym atmosfär! Men har aldrig ägt en konsoll, så jag kan inte säga om den har bra koppling till spelen eller ej.

1
Skriv svar