Förra över amerikanska spel till Vita? (Har dom på eu kontot)

Medlem
Förra över amerikanska spel till Vita? (Har dom på eu kontot)

Tjenare!

Jag har gått och funderat på att köpa en Playstation Vita så man har något att göra under julen.

Jag är främst intresserad utav att föra över lite psp och ps classics från min ps3a till vitan, här undrar jag dock om det kommer bli problem.

Jag har läst massor om att det ska vara strul med regioner och grejer, en större del av mina spel har jag köpt via den amerikanska playstationstoren på min ps3a, tex Xenogears och ChronoCross.

Spelen jag köpte dök endå upp på mitt eu konto (Installerade samt dom oinstallerade filerna) och jag spelar dom även via mitt eu konto även fast dom köptes från usa affären, tror ni att dom går föra över till ett eu konto på vitan?, eller måste man hålla på att mecka med minneskort och det amerikanska kontot?

Min tanke var väl att i och med att dom finns på mitt vanliga eu konto så borde dom gå förra över till samma eu konto på Vitan.

Hoppas någon förstår vad jag menar

Ha det gött!

Medlem

Nope, kommer inte funka. Har försökt som en idiot att få över mina spel, men den vägrar. Det enda sättet är att köpa ett nytt minneskort, formatera om PSPn, lägga in ditt amerikanska konto och sedan lägga över till minneskortet. Sen får man göra om allt om du vill byta tillbaka.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Nope, kommer inte funka. Har försökt som en idiot att få över mina spel, men den vägrar. Det enda sättet är att köpa ett nytt minneskort, formatera om PSPn, lägga in ditt amerikanska konto och sedan lägga över till minneskortet. Sen får man göra om allt om du vill byta tillbaka.

Ajjdå, då blev det helt plötsligt lite mindre lockande, tack för svaret iallafall

Valet står mellan en 3ds eller vita, så ingen chans att spela import eller en omständig chans haha, får klura lite.

Medlem

Saken är att du kan bara ha ett konto. Så vill du ha dessa så lägg in US kontot, men den kan bara köra på en åt gången utan formatering.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Saken är att du kan bara ha ett konto. Så vill du ha dessa så lägg in US kontot, men den kan bara köra på en åt gången utan formatering.

Hmm det får nog bli en Vita då tror jag, dom spelen jag vill spela är endå på usa kontot, så får man hoppas att dom kommer fortsätta tillåta usa konton för oss i eu även i framtiden

1
Skriv svar