Robot
Forza Horizon

Den här konsolgenerationens bästa bilspelsserie ger sig ut i stora världen i jakt på nya kickar. En revolution, onekligen, men den får oss mest att längta tillbaka till det gamla.

#playground-games, #forza-horizon, #forza-5, #turn-10, #codemasters, #forza-motorsport-4, #forza-motorsport-5


Medlem
Forza Horizon

"Av spelets omkring 120 bilar är den här RUF-kärran det närmaste Porsche vi kommer. Läge för dlc, tro? " nu e det ju så att EA äger rättigheterna till att ha med Porsche bilar i spel. så om inte Turn 10 & Playground Games är villiga att kasta ut cash på att skaffa en licens även för horizon så lär nog inte några Porsche bilar dyka upp som dlc. Förresten varför inga plus och minus?


signatur

God is dead

Redaktör

Det är ju exakt det Turn 10 gjorde med Forza 4 - Porsche-dlc kom i våras.

Glömsk skribent är glömsk. Plus och minus på gång!


signatur
Medlem

inga plus/minus?

mycket bra recension! jag kände ungefär samma efter att ha kört demot. Jag kommer förmodligen inte skaffa det eftersom jag föredrar racing på banor men spelet verkar helt ok om man gillar sånt här.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

^ Det kom ju Porsche DLC till Forza 4.
Edit: för sen

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det är ju exakt det Turn 10 gjorde med Forza 4 - Porsche-dlc kom i våras.

Glömsk skribent är glömsk. Plus och minus på gång!

jo men det är det jag menar då innebär det att dom måste köpa licensen igen så om inte den dlc'n sålde tillräckligt så ser jag inte ett sådant Dlc komma, och inget jag skulle sakna då jag ogillar porsche bilar. men gällande spelet i sig så lär jag nog köpa det när jag får pengar.


signatur

God is dead

Redaktör
Skrivet av Angust:

jo men det är det jag menar då innebär det att dom måste köpa licensen igen så om inte den dlc'n sålde tillräckligt så ser jag inte ett sådant Dlc komma, och inget jag skulle sakna då jag ogillar porsche bilar. men gällande spelet i sig så lär jag nog köpa det när jag får pengar.

Jag vet inte alls vad dealen mellan Turn 10/MS och EA innehöll, men om det stämmer som du säger kan det nog bli Porsche-fritt, ja. Jag är inte heller något Porsche-fan, men dlc:t till Forza 4 var faktiskt rätt kul.


signatur
Medlem

Låter lite som åt The Run då - rätt arkadigt på allmän väg och inte så mycket att mecka med bilarna - dom är som dom är?

Inaktiv

Spelet får 9 av 10 på Gamereactor, så det blir till att prova och se själv vad man tycker om spelet.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

86 i snitt på metacritics för tillfället. Ganska gott.
http://www.metacritic.com/game/xbox-360/forza-horizon/critic-...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Det jag ogillar mest är att de ljög om att vara en riktig ersättare/förbättrare till TDU (1an då).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Inget split-screen?? Men fan. Ännu ett spel att avboka i detta år av besvikelser.

Medlem
Skrivet av Tummen:

Spelet får 9 av 10 på Gamereactor, så det blir till att prova och se själv vad man tycker om spelet.

Gamereactor är dock ungefär lika seriösa som Aftonbladet, och de Xbox-exklusiva titlarna får alltid högre betyg än de förtjänar, särskilt om Petter eller Mäki recenserar.

Medlem
Skrivet av bullen:
Skrivet av Tummen:

Spelet får 9 av 10 på Gamereactor, så det blir till att prova och se själv vad man tycker om spelet.

Gamereactor är dock ungefär lika seriösa som Aftonbladet, och de Xbox-exklusiva titlarna får alltid högre betyg än de förtjänar, särskilt om Petter eller Mäki recenserar.

vrf skulle GR inte vara seriösa ? retard

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Tompa:

Det är ju exakt det Turn 10 gjorde med Forza 4 - Porsche-dlc kom i våras.

Glömsk skribent är glömsk. Plus och minus på gång!

jo men det är det jag menar då innebär det att dom måste köpa licensen igen så om inte den dlc'n sålde tillräckligt så ser jag inte ett sådant Dlc komma, och inget jag skulle sakna då jag ogillar porsche bilar. men gällande spelet i sig så lär jag nog köpa det när jag får pengar.

Gillar du inte Porsche?! fasansfullt!! Ett måste i alla, ALLA, racingspel!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Tompa:

Det är ju exakt det Turn 10 gjorde med Forza 4 - Porsche-dlc kom i våras.

Glömsk skribent är glömsk. Plus och minus på gång!

jo men det är det jag menar då innebär det att dom måste köpa licensen igen så om inte den dlc'n sålde tillräckligt så ser jag inte ett sådant Dlc komma, och inget jag skulle sakna då jag ogillar porsche bilar. men gällande spelet i sig så lär jag nog köpa det när jag får pengar.

Gillar du inte Porsche?! fasansfullt!! Ett måste i alla, ALLA, racingspel!

överskattad bil har kört ett par st irl och vart inte imponerad, samt gillar inte att alla porsche bilar ser så förbannat lika ut.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Tompa:

Det är ju exakt det Turn 10 gjorde med Forza 4 - Porsche-dlc kom i våras.

Glömsk skribent är glömsk. Plus och minus på gång!

jo men det är det jag menar då innebär det att dom måste köpa licensen igen så om inte den dlc'n sålde tillräckligt så ser jag inte ett sådant Dlc komma, och inget jag skulle sakna då jag ogillar porsche bilar. men gällande spelet i sig så lär jag nog köpa det när jag får pengar.

Gillar du inte Porsche?! fasansfullt!! Ett måste i alla, ALLA, racingspel!

överskattad bil har kört ett par st irl och vart inte imponerad, samt gillar inte att alla porsche bilar ser så förbannat lika ut.

Men de ska se lika ut, en 911 ska se ut som en 911! Men visst har man kört en (har jag med ) så är det klart man kan säga att man inte tycker det passar en...

Men oavsett så bör man ha med porsche i ett seriöst racing-spel, speciellt i ett som Forza. Jag gillar inte Audi, men jag fattar varför de är med...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Tompa:

Det är ju exakt det Turn 10 gjorde med Forza 4 - Porsche-dlc kom i våras.

Glömsk skribent är glömsk. Plus och minus på gång!

jo men det är det jag menar då innebär det att dom måste köpa licensen igen så om inte den dlc'n sålde tillräckligt så ser jag inte ett sådant Dlc komma, och inget jag skulle sakna då jag ogillar porsche bilar. men gällande spelet i sig så lär jag nog köpa det när jag får pengar.

Gillar du inte Porsche?! fasansfullt!! Ett måste i alla, ALLA, racingspel!

överskattad bil har kört ett par st irl och vart inte imponerad, samt gillar inte att alla porsche bilar ser så förbannat lika ut.

Men de ska se lika ut, en 911 ska se ut som en 911! Men visst har man kört en (har jag med ) så är det klart man kan säga att man inte tycker det passar en...

Men oavsett så bör man ha med porsche i ett seriöst racing-spel, speciellt i ett som Forza. Jag gillar inte Audi, men jag fattar varför de är med...

Har för mig att det inte är så lätt att plocka med Porsche i bilspel pga nån överenskommelse mellan Porsche och EA där EA äger alla rättigheter till att använda Porsche-bilar i spel, och vägrar dela med sig.

Medlem
Skrivet av Adex:

Har för mig att det inte är så lätt att plocka med Porsche i bilspel pga nån överenskommelse mellan Porsche och EA där EA äger alla rättigheter till att använda Porsche-bilar i spel, och vägrar dela med sig.

Precis så var det med forza 4...jag har inget emot EA men deras sätt att hantera licenser irriterar mig. Låt andra använda Porsche, de kan knappast tro att Shift kan konkurrera med Forza...
Lite konkurrens är bra...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag sitter och skuttar som en femåring i stolen. Ge hit, NU!

Medlem

Bra recension av GRAN NEED FOR TEST DIRT HORIZON. Jag kollade på en youtube recension också och det ser hopplöst själslöst ut. Får mig att tänka på något slags identitetssökande Hollow Children. Och 100% riktat mot yngre som vill bli ständigt belönade och få en image sålda till sig på samma gång.

Skrivet av CoolStoryBro:
Skrivet av bullen:
Skrivet av Tummen:

Spelet får 9 av 10 på Gamereactor, så det blir till att prova och se själv vad man tycker om spelet.

Gamereactor är dock ungefär lika seriösa som Aftonbladet, och de Xbox-exklusiva titlarna får alltid högre betyg än de förtjänar, särskilt om Petter eller Mäki recenserar.

vrf skulle GR inte vara seriösa ? retard

Jag upplever inte heller GR som seriösa. Å andra sidan kanske de tänkt smart när de nischar sig mot den yngre skaran spelare.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar