Forza Horizon-demo ute

Robot
Forza Horizon-demo ute

Provkör Colorados öppna vägar i det nysläppta smakprovet.

#microsoft, #forza-horizon, #turn-10, #playground-games, #codemasters, #bizarre-creations


Inaktiv
Forza Horizon-demo ute

Forza är väl bra, men jag föredrar Project Gotham Racing spelen som MS gör,
det var ett tag sen 4an kom i serien, och man trodde det inte skulle bli nåt mer,
men nu verkar det som att det blir en femte del i serien.
*Håller tummarna*


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

bra, hoppas någon provar och se kommer hit och postar hur handlingarna är hoppas på att det är i som forza 4

Medlem

Efter 40 minuters lek så kändes det liiiiite snällare än 4:an. Lirade utan assists och det var lite mer förlåtande än tidigare, fortfarande bra känsla, lite dummare bara.

MEN stort plus på rally-biten, riktigt roligt att sitta och bråka med ratten när man flyger över lerväg.

Spelet var dock på svenska.... Med svenska röster.


signatur
Redaktör

Det var mycket #Dirt-känsla i mellanspelet (menyer, voice over) och i alla fall grusvägsracet blev rätt actionpackat, kändes nästan lite rallycross. Aningen sämre känsla tyckte jag, men det kan ju vara bil och underlag som kräver tillväljning.


signatur
Medlem

Ahh så nice efter 30min spelande så är jag övertygad om att jag kan köpa spelet! Forza Horizon Limited Editon bokad nu! såg ett stort fel bara! vilket var att rösterna var på SVENSKA -.- men antar att man kommer att kunna ställa in det.

Medlem
Skrivet av Carlbark:

Efter 40 minuters lek så kändes det liiiiite snällare än 4:an. Lirade utan assists och det var lite mer förlåtande än tidigare, fortfarande bra känsla, lite dummare bara.

MEN stort plus på rally-biten, riktigt roligt att sitta och bråka med ratten när man flyger över lerväg.

Spelet var dock på svenska.... Med svenska röster.

Om du har inställt att du vill ha engelska som språk i menyer och sånt på Xboxen och den ändå ger dig svenska, testa då att även ändra land till England i xboxens meny. En del spel verkar skita vilket språk du föredrar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Har nu också kört i 30-40 minuter och är helt såld. Precis som någon ovanför sa så är det betydligt snällare än Forza 4 men detta är ju inte tänkt att vara en simulator heller. Spelet känns som en blandning av många olika spel såsom dom första Need For Speed (1-3), Project Gotham Racing och till sist Test Drive Unlimited. Allt detta kryddat med Dirt.

Det sista är det jag har riktigt svårt för och därför en av anledningarna till att jag inte riktigt gillar Dirt heller. Det känns så fruktansvärt amerikanskt. KEN BLOCK. X-games osv. BLÄ! Den som skryter och hörs mest vinner typ.

Spelet var ju däremot grymt jävla snyggt. Soldränkta landsvägar i höstskrud gör ju sitt till också. Kanske något för mjuk bild om man jämför med Forza som ju är väldigt krisp. Det jag är lite rädd för är att kartan i det färdiga spelet ändå blir lite för liten.

Medlem
Skrivet av Tummen:

Forza är väl bra, men jag föredrar Project Gotham Racing spelen som MS gör,
det var ett tag sen 4an kom i serien, och man trodde det inte skulle bli nåt mer,
men nu verkar det som att det blir en femte del i serien.
*Håller tummarna*

dock lär det nog inte komma något mer pgr spel då Bizarre Creations är nedlagt sen 2010 efter dom blev köpta utav activision som valde att stänga ner studion efter bara 2 spel (Blur & James Bond 007: Blood Stone) men det finns så klart fortf hopp om att dom släpper fler då Turn 10 Studios kanske tar över.


signatur

God is dead

Medlem

Spelat en timme ungefär, som alla andra säger så är det lite snällare, men huvudsaken är att det känns BRA, riktigt bra faktiskt!

Störde mig enormt på dom Svenska rösterna som var fruktansvärt löjliga, och frameraten är ju lägre än Forza 4.

Utöver det kommer det troligtvis att bli ett kanonspel!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Soundtracket är ganska på också!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Angust:
Skrivet av Tummen:

Forza är väl bra, men jag föredrar Project Gotham Racing spelen som MS gör,
det var ett tag sen 4an kom i serien, och man trodde det inte skulle bli nåt mer,
men nu verkar det som att det blir en femte del i serien.
*Håller tummarna*

dock lär det nog inte komma något mer pgr spel då Bizarre Creations är nedlagt sen 2010 efter dom blev köpta utav activision som valde att stänga ner studion efter bara 2 spel (Blur & James Bond 007: Blood Stone) men det finns så klart fortf hopp om att dom släpper fler då Turn 10 Studios kanske tar över.

illa illa, så man lär få fortsätta drömma om ett nytt gotham racing då,
och så är väl risken stor att det inget Blur 2 blir då heller.

Blur är ju rackarns kul online, ett vuxen mario cart med snygg grafik och finfin spelkontroll.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Ok.. spenderat en stund i demot nu...

+ Det är snyggt, fint höstlanskap
+ Dom har lyckats med en lackshader som ser ut som billack och inte plast som i tidigare Forza-spel.

- Usel musik
- Amerikanskt, som trifix säger..
- lite floaty känsla, som en bil i Torza 3 / 4 med taskig framvagnsinställning.
- 30 fps WTF, Forza ska vara 60 damnit!
- Fartkänslan.. hallå? vart är den? Det problemet fanns även i de tidigare Forza spelen tyvärr

Och för er som får spelet på svenska, gör som jag sa i min tidigare post så blir det på engelska.

nää hoppar nog över dethär.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ser ut precis som Dirt-spelen, t ex menyer, målflaggor och rökeffekter är identiska.. Och sedan att allt ska vara indränkt i denna fula bloom-effekt som gör att allt liknar en gulbrun sörja, detta plus 30 fps gav bara en rejäl huvudvärk :S

KoP
Medlem

Demot fick mig sugen på mer så det blir ett köp. Att det var svenska röster var inte direkt någon jag tyckte var störande, snarare lite kul. Och den perfekta arkadracing känslan fanns där.

Kommer bli omväxlande och skönt att ta en avstickare ifrån den traditionella Forza serien eftet att ha nött dom banorna 100-tals gånger. Men när det blir dags för FM5 kommer jag garanterat att vara där igen.

Medlem

för er som vill höra dessa svenska röster.
så har jag ett smakprov i beredskap.

ja ni hörde rätt. de försökte översätta "all your base are belong to us" till svenska

Medlem

Nej jag gillade det inte alls. Det märks tydligt att Turn 10 inte stod för utvecklingen denna gång. Förhoppningsvis för att de är upptagna med Forza 5.

Bilarna kändes inte alls lika detaljerade som i Forza 4, både grafiskt och egenskaperna. Körkänslan var mer åt GT5 hållet än Forza, dvs att bilen känns mer som den ligger som en tegelsten mot en platt yta.

Forza 4 är ett mästerverk, då fungerar det inte att släppa något sådant här under samma namn, även om de valt att markera det som en spin-off med "Horizon" istället för en siffra.

_________________________________________________
_________________________________________________

Det som jag ansåg var bra är egentligen bara små, skitgrejer jämfört med vad som var dåligt...:

Citat:

+...förutom den här punkten. Det är jättebra att en annan studio stått för utvecklingen då det förhoppningsvis innebär att Turn10 jobbar på ett RIKTIGT Forza. Jaaa, hurraaa, det finns ännu hopp för mänskligheten!

+ Fartkänslan är som vanligt mycket bra om man jämför med t.ex. GT5

+ Open World i racing-spel är en fin idé som man fått erfara från bl.a. Burnout: Paradise, återstår att se ifall det här får till det bra så det inte bara känns onödigt och påklistrat.

+ Världen ser väldigt bra ut för att vara ett racing-spel.
MEN; Bloom-filtret återkommer jag till längre ner.

+ Inställningsmenyn för kontrollen är underbar. Kan ändra nästan allt till precis så det passar mig. Allt ifrån vart kopplingen ska vara till deadzone på stickorna.

+ Rally, en av de få sakerna jag saknat i Forza, men...
- ...känslan av rally saknas, var nästan som att köra på asfalt med med en muskelbil i F4.

_________________________________________________
_________________________________________________

Det dåliga, enligt mig då fortfarande:

Citat:

- SVENSKA!!?? ...och inget lätt sätt hittade jag för att ställa om det till engelska... Det var det larvigaste jag har hört, de har försökt översätta ordagrant... Även skämt och uttryck som bara fungerar på engelska har de översatt ordagrant så de inte "skapar känna" (see what I did there?)

- Bilarna känns som de är tegelstenar som glider på en plan yta, märks tydligt när man smäller eller kör över en refug.

- Bloom-filtret. GAAAAAAHHHHH!!!! Mina ögon!!!! Mina ögooooooooooon!!! De gör så ont efter jag hackade sönder dem med en rostig skruvmejsel för att slippa se... 'Nuff said.

- Bilarna ser inte alls lika detaljerade ut som i F4. Det har gått från extremt snyggt modellerade bilar i Forza 4 till det här.
I Forza 4 så fanns det stunder då det såg så verkligt ut att jag var tvungen att kolla och dubbelkolla ifall det inte var filmat och fotat i verkliga livet.
I Horizon är det lite cartoonig stil. Det kan nästan liknas vid grafikutvecklingen mellan Diablo II och Diablo III.
Eller är det här precis som i Diablos fall Bloom- samt andra filter som bidrar till en stor del av den känslan?

- Egenskaperna på de två bilarna man fick prova känns också väldigt anonyma och odetaljerade. Förutom farten märkte jag liten skillnad på de två åken man fick pröva.

_________________________________________________
_________________________________________________

Men men, jag har fortfarande mitt Forza 4 och jag spelar det fortfarande som fan så jag klagar inte. Förhoppningsvis så har Turn10 jobbat på ett riktigt racingspel, dvs. Forza 5 medan avstickarna snickrade ihop det här.

Tog just bort min förhandsbokning av detta från Webhallen, köper det när det kostar under 200 :- istället. Så stort tack till MS och Turn10 som släpper ett demo så man får känna om man gillar det eller inte. Finns garanterat en hel del som kommer föredra detta över Forza 4 och upptäcker genom demot att det här kanske är det första Forza't som passar dem.

Tillbaka till ett riktigt bilspel blir det nu för min del. Ses på den virtuella asfalten mina vänner.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Jag gillade demot starkt. Det var en blandning mellan Forza, Grid/dirt och Need for speed. Spelmotorn kändes som om dom där anställda från Codemasters som gjort spelet har snott med sig lite kod från CM?? För det såg ut som en Codemasters bilspel. Men spela roll, så länge det är bra, och det var riktigt bra enligt mig. Säkert köp!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Carlbark:

Efter 40 minuters lek så kändes det liiiiite snällare än 4:an. Lirade utan assists och det var lite mer förlåtande än tidigare, fortfarande bra känsla, lite dummare bara.

MEN stort plus på rally-biten, riktigt roligt att sitta och bråka med ratten när man flyger över lerväg.

Spelet var dock på svenska.... Med svenska röster.

Rösterna var hemska! varför, varför, varför?! jag visade iaf festival-puckona!

Men spelet var inget för mig. Det var skitsnyggt och de som gillar genren gillar säkert spelet. Jag föredrar racingspel med racingbanor! Jag håller mig till forza4 ett tag till


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Är det någon som känner igen de svenska rösterna? Låter inte han, som pratar först, som Nick Atkinson? Var ett tag sen jag hörde Nicks röst så jag kan blanda ihop det.

Medlem

Hade köpt direkt om det inte vore för de svenska rösterna.

Medlem

Jag testade att slänga in i Forza 4 och köra en Evo GSR X för att jämföra. Stängde av alla hjälpmedel osv och ja...det är inte samma känsla. Forza-bilen understyr gärna medans det är betydligt lättare att hålla en sladd i Horizon.

Något jag framförallt reagerade på var hur dåligt motorljudet är i Horizon. Så lågt och dovt, trist som fan. Likaså ser ju bilen betydligt bättre ut i F4. Jag kan däremot inte säga om det beror på shaders och liknande saker eller om det är själva modellerna. Det är svårt att avgöra eftersom man aldrig kommer riktigt lika nära bilen. F4 har ju så ren och krisp grafik så det är svårt med en jämförelse när Horizon har mer efter-effekter.

Medlem

Bara jag som inte kan ladda ner horizon via marketplace via min xbox360? Hittar inte demot alls, är d så att man måste vara guld-medlem? Iså fall e d så jävla ruttet...


signatur

//Peace out

Medlem

Du måste vara guldmedlem.


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Ruffsen:

Bara jag som inte kan ladda ner horizon via marketplace via min xbox360? Hittar inte demot alls, är d så att man måste vara guld-medlem? Iså fall e d så jävla ruttet...

Du kommer kunna ladda ner det utan guld snart. Det är bara så att Live Gold medlemmar får ladda ner det 1 vecka innan resten.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Ruffsen:

Bara jag som inte kan ladda ner horizon via marketplace via min xbox360? Hittar inte demot alls, är d så att man måste vara guld-medlem? Iså fall e d så jävla ruttet...

Du kommer kunna ladda ner det utan guld snart. Det är bara så att Live Gold medlemmar får ladda ner det 1 vecka innan resten.

Jaha.. tacksam för att du berättade det


signatur

//Peace out

1
Skriv svar