Forza Horizon – lär känna Colorado

Robot
Forza Horizon – lär känna Colorado

Andra utvecklarinblicken låter dig smaka på underskönt öppenvärldsåkande från Colorado.

#forza-horizon, #playground-games


Medlem
Forza Horizon – lär känna Colorado

Detta ser ut att kunna bli det bästa bilspelet någonsin!

Tyvärr så får de inte mina pengar då jag inte vill spela på en Xbox.

Medlem

Ser ut att vara aningen arkadigt med de där ultrasnabba driftsen och att köra genom staket och grejer, men annars ser det ut att kunna vara riktigt trevligt.

Synd att jag inte tänker köpa en Xbox 360 för att ta reda på det då.

KoP
Medlem

Köp dag 1. Sista spelköpet att bocka av för i år. Blir till att kolla på denna film då man kommer hem ikväll då den troligvis också kommer upp på marketplace.

Medlem

Åh vad kul med ett nytt test-drive spel ..... OJ JAG MENADE FORZA*****

Medlem

NEEEJ , jävla xbox 360 som man inte har längre!! Om de har lika många bilar som de hade i Forza 4 så kan detta vara ett av de bästa bilspelen som finns

Medlem
Skrivet av luftman:

Åh vad kul med ett nytt test-drive spel ....

Som skoj rejser duger det nog.
Men inte som TDU dödare tyvärr.. många rätt men samtidigt många stora fel. 3 st:
Låst 8ply lobby-stil (inte öppet mmo), miniatyrkarta, bortlåsta areor (ännu okänt till vilken grad, kanske mest bara vägar med sporadiskt närområde på de få ställen där stål-staket o dyl. inte finns).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tdu 2 var inte hälften så roligt som 1an... bara en massa buggar och skit
Detta därimot kan bli roligt, bara inte dom kopierar styrningen från nfs shit och liknande bajs

Medlem

Undra vad Turn 10 Studios (som utvecklat Forza 1-4) tycker om att deras spelserie nedgraderats till 30 fps, de har själva tidigare uttalat att 60 fps är det allra viktigaste i ett racingspel,,,

Medlem

Ser ut precis som dom senare NFS-spelen. För att ens våga hoppas på det här spelet så skulle jag vilja ha någon i utvecklarteamet som fokuserar mer på vad dom gör för att behålla/utveckla körkänsla och fysik och mindre "cool cars and awesome environment". Vem bryr sig om sånt när bilen man sitter i beter sig som en skokartong med hjul. Då sitter jag heldre o leker med google streetview.

Någon som har ett devblog-inlägg eller dyligt där man kan få klarhet i hur fysiken kommer bli? För i videon känns det snarare som dom hintar att det kommer bli försämrad körkänsla; "It's kind of like discovering your car all over again, falling in love with the same car you may have enjoyed in Forza Motorsport 4 is an entirely different beast out on the open road.."

Den som lever får se men det luktar kalkon om detta.

Inaktiv

Jag ser potential i spelet, synd att de endast släpps till X360'n. :dead:

Medlem

Detta är ett arkadspel även om de själva valt att kalla det ett SIM under E3. Jävla nollor. Det kommer att vara fullt med "Press X to drift", powerups, catch ups och annat skit.
Och att jag sedan skulle köpa en spexbox fö att köra det? Inte en chans.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av luftman:

Åh vad kul med ett nytt test-drive spel ....

Som skoj rejser duger det nog.
Men inte som TDU dödare tyvärr...

Detta spelet har allt som TDU har och ännu mer. Många, många fler bilar med sjuk customization, riktigt snygg grafik, vägarna ser ut att vara mycket roligare å köra på (genom skogar, kanjoner, öppna fält, off-road etc etc). Sen är körkänslan mycket bättre än TDU's, har aldrig sett sämre fysik än den som fanns i det spelet.

Medlem

Känns för arcadigt, körkänslan kommer säkert kännas som NFS. Sen att man får poäng för "near miss" och dylikt är ju bara löjligt...


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av luftman:

Åh vad kul med ett nytt test-drive spel ....

Som skoj rejser duger det nog.
Men inte som TDU dödare tyvärr...

Detta spelet har allt som TDU har och ännu mer. Många, många fler bilar med sjuk customization, riktigt snygg grafik, vägarna ser ut att vara mycket roligare å köra på (genom skogar, kanjoner, öppna fält, off-road etc etc). Sen är körkänslan mycket bättre än TDU's, har aldrig sett sämre fysik än den som fanns i det spelet.

Lägg dina pengar på Project CARS eller rFactor2 istället. Bilspel som faktiskt lär dig hantera en bil.
Project CARS har vanlig landsväg numera. Förvänta er ingen hjälp bara..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Eottt:

Känns för arcadigt, körkänslan kommer säkert kännas som NFS. Sen att man får poäng för "near miss" och dylikt är ju bara löjligt...

Precis.. det kommer, sanna mina ord, vara en massa skit som att man skall träffa kulörta ikoner på vägen för att få turbo. Precis som i NFS World. Det är så dåligt att man inte ens kan köra det för lite avkoppling.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar