Battlefield 3: Armored Kill

Medlem

Meh. Inget som intresserar. Dem kommer 1 år för sent och dem har inte brytt sig om att fixa skräpet till spel.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Säga vad man vill om Battlefield serien men inget slår BF1942. Jag får inte den där wow känslan i dagen skitspel som jag fick när BF1942 kom ut. Tänk vad kul när man satte botarna på 400% i antalet

Du har med andra ord blivit äldre och din uppfattning om livet och erfarenhet har gjort att det krävs mer för att "wow"-känslan ska infinna sig?

Medlem

Nog har jag blivit äldre, till och med för gammal för spel egentligen, men jag kommer att spela tills jag tycker det inte är värt att ha dator längre


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Siken:

Jag ser att ni lagt denna recension högre upp än flera andra nyare nyheter. Intressant.

Det dök upp så satans mycket nyheter precis efter så att den drunknade.


signatur
Medlem
Skrivet av Pada-chan:

Tank you Dice!

Jag fnissar.

Inaktiv

Då har man spelat Armored Kill då och här är min reaktion.

Startade upp "AK" tillsammans med väldigt låga förhoppningar på Bf3 spelet nu mera eftersom jag verkligen inte tyckte att BF3 va den "riktiga" efterföljaren till BF2 och jag hakade på tåget av folk som sa att bf3 = Codifierat ( små tighta kartor )
Jag minns även att jag också frågade: När kommer den "RIKTIGA" efterföljaren till bf2?

När close quarters sen släpptes så va det "hand to the face" samtidigt som jag skakade på huvudet och sa till mig SJ: Bf3 är mördat av COD folk. Men oj så fel jag kan ha nu.

Efter att jag nu lirat "AK" så kommer jag ALDRIG röra varelse Bf3,s out of the box mp kartor eller Back to karkand.

Det jag KOMMER spela tills min dator brinner är nu "AK".
Satte igång liret med EJ höga förhoppningar och va beredd på att av installera bf3 en gång för alla och inse att bf2 tiden aldrig kommer att komma tebax.

Men det första jag får spela är B-desert och på mitt tidigare bittra och skeptiska ansikte spreds nu ett leende från öra till öra.
DET HÄR (imo) är den RIKTIGA efterföljaren till mitt kära Bf2.

Första rundan så gjorde jag inte så mycket förutom att stå på en kulle och tittade ut över slagfältet i "ak" och för första gången på länge fick jag gåshud igen av ett BF spel.

Helikoptrar som sköt med sina chain Guns och ritade röda sträck genom luften, Missiler som flög över mitt huvud från artilleriet och landade med ett doft muller långt bort i fjärran,
3st tanks flyger förbi mig och vidare ut i öknen i en snygg formation samtidigt som dom avlossar sina AT shells och blåser upp damm runt sig, och långt där borta en AC-130 som släpper ut sina "angel flares".

Jag stod bara och gapade där på kullen av allt som hände framför mig innan jag själv gav mig in i striden, Och fan vilken fight det va. Det kändes som Project Reality möter Planetside 2.
OCH DET ÄR INGET DÅLIGT!!!

Nej Bf3 ak är spelet för dom (som mig) som frågade:
Vad hände med den riktiga efterföljaren till Bf2? well ni behöver inte leta längre. Köp bara Ak så har ni det.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Siken:

Jag ser att ni lagt denna recension högre upp än flera andra nyare nyheter. Intressant.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av krythorian:
Skrivet av walter_iego:

Jag köper "Premium Edition" nästa år

Varför inte nu ?

För dyrt mannen Om 6 månader eller 8, så kostar det runt 200:- Då slår jag till.

Men det är väl nu du får den bästa upplevelsen online, inte om ett år?

Om ett år slipper man de som bara spelade för hypen och inte för att de var genuint intresserade av att lära sig spelet. Men ack så trist man skulle ha i ett år.

Medlem

Kan inte End Game DLC't komma någon gång så spelet blir komplett.

Skrivet av Siken:

Jag ser att ni lagt denna recension högre upp än flera andra nyare nyheter. Intressant.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av krythorian:
Skrivet av walter_iego:

Jag köper "Premium Edition" nästa år

Varför inte nu ?

För dyrt mannen Om 6 månader eller 8, så kostar det runt 200:- Då slår jag till.

Men det är väl nu du får den bästa upplevelsen online, inte om ett år?

Om jag hade tyckt det hade jag ju köpt det nu. Tycker inte "BF3 Premium", eller "Edition"-varianten är värt mina pengar, dvs. Det är inte så viktigt för mig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bra recension! Känns som ett "måste-ha".

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Siken:

Jag ser att ni lagt denna recension högre upp än flera andra nyare nyheter. Intressant.

Det dök upp så satans mycket nyheter precis efter så att den drunknade.

Sen kan man iofs tycka att en av Sveriges största spel bör hamna högst upp åtminstone en stund


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är det bara jag som stör ihjäl mig på jet-flygen? Blir konstant rapead på marken av jets vare sig man kör jeep/tank/quad eller till och med när man springer omkring som infanteri. Jag kanske har otur och hamnar på lagen utan bra piloter hela tiden men det är sjukt störande, kör hellre banorna som inte har jets överhuvudtaget tyvärr

"Varför hoppar du inte in i jets själv och skjuter ner dom?" jo för att jag inte tycker det är roligt att köra jets alls, gillar helisar och tanks och att springa omkring som infanteri. Jag har för mig att jag har runt 4 timmar totalt i jets under hela den här tiden jag kört BF3. Jag skulle vilja se ett lite mer alternativ på marken som kan hota jets.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Inaktiv
Skrivet av LordOfTerror:

Säga vad man vill om Battlefield serien men inget slår BF1942. Jag får inte den där wow känslan i dagens skitspel som jag fick när BF1942 kom ut. Tänk vad kul när man satte botarna på 400% i antalet

Jag kan inte annat än hålla med.

Skrivet av selago:
Skrivet av LordOfTerror:

Säga vad man vill om Battlefield serien men inget slår BF1942. Jag får inte den där wow känslan i dagen skitspel som jag fick när BF1942 kom ut. Tänk vad kul när man satte botarna på 400% i antalet

Du har med andra ord blivit äldre och din uppfattning om livet och erfarenhet har gjort att det krävs mer för att "wow"-känslan ska infinna sig?

Nope, dagens spel är enbart till för personer som har råd att spendera hela sin veckopeng på meningslösa Premium DLCs och P2W koncept - BF42 + BF2 är hundra gånger bättre!

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Är det bara jag som stör ihjäl mig på jet-flygen? Blir konstant rapead på marken av jets vare sig man kör jeep/tank/quad eller till och med när man springer omkring som infanteri. Jag kanske har otur och hamnar på lagen utan bra piloter hela tiden men det är sjukt störande, kör hellre banorna som inte har jets överhuvudtaget tyvärr

"Varför hoppar du inte in i jets själv och skjuter ner dom?" jo för att jag inte tycker det är roligt att köra jets alls, gillar helisar och tanks och att springa omkring som infanteri. Jag har för mig att jag har runt 4 timmar totalt i jets under hela den här tiden jag kört BF3. Jag skulle vilja se ett lite mer alternativ på marken som kan hota jets.

Jo det var så en gång i BF3s historia, jets hölls sig långt från marken annars var de kokta rätt snabbt. Men sen efter mycket gnäll att jets var "outgunned" av AA och stingers, så valdes det att göra stingers helt värdelösa. Jag har inte lyckats skjuta ner ett enda jäkla plan eller helikopter sen de ändrade på detta. Och ja, jag väntar, låser, lurar, osv osv. Men det finns för många counters för stingers nu. Flares på kort reload, below radar perk, det tar 5sek att låsa, DU ÄR FÖR NÄRA FÖR ATT LÅSA :S Jag skojar inte att står man 25m från en hovrande heli så kan man inte låsa på den. Ne, Battlefield dog när året slog över till 1945+

Medlem

Tycker detta var värdelöst om man vill köra infanteri. Tycker det borde finnas plats för både tanks och inf.
Som det är nu bara tanks etc.

1.5/5 poäng får den.

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Säga vad man vill om Battlefield serien men inget slår BF1942. Jag får inte den där wow känslan i dagens skitspel som jag fick när BF1942 kom ut. Tänk vad kul när man satte botarna på 400% i antalet

Helt rätt är det många som fortfarande lirar 1942 online? isf blir det ett nytt köp av det spelet

Medlem

Har inte hunnit lira igenom precis allt ännu, men mitt första intryck är nog ändå att Close Quarters passar mig bättre. Att köra runt i stridsvagnarna känns fortfarande clown-aktigt eftersom det inte finns någon känsla av tyngd när man kör dom.

Medlem
Skrivet av oudiose:

Håller inte riktigt med på infanteri delen, dom har försökt att lägga till den. Men folk är så ego och tar bara fordon för snabbtransport åt sig själva. Och jag som infanterist missar 100 tickets på att få springa till fighten

Där har du dagens online teamplay i ett nötskal!.
För många jagar bara sina kd stats. (en kvarleva från cod )
när jag spelade i clan fanns det knapt på servrar men i dag som solo online spelare så är det ofta långa promenader..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:

Nog har jag blivit äldre, till och med för gammal för spel egentligen, men jag kommer att spela tills jag tycker det inte är värt att ha dator längre

Hmmm när är man för gammal? Jag är 56år och håller på än fast jag har svårt att hänga med de yngre snabba kidsen.

PS. vad har de gjort med javelinen den träffar knappt nu?
snack om att dumma ner ett bra vapen...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Milky_81:

Är det bara jag som stör ihjäl mig på jet-flygen? Blir konstant rapead på marken av jets vare sig man kör jeep/tank/quad eller till och med när man springer omkring som infanteri. Jag kanske har otur och hamnar på lagen utan bra piloter hela tiden men det är sjukt störande, kör hellre banorna som inte har jets överhuvudtaget tyvärr

"Varför hoppar du inte in i jets själv och skjuter ner dom?" jo för att jag inte tycker det är roligt att köra jets alls, gillar helisar och tanks och att springa omkring som infanteri. Jag har för mig att jag har runt 4 timmar totalt i jets under hela den här tiden jag kört BF3. Jag skulle vilja se ett lite mer alternativ på marken som kan hota jets.

Jo det var så en gång i BF3s historia, jets hölls sig långt från marken annars var de kokta rätt snabbt. Men sen efter mycket gnäll att jets var "outgunned" av AA och stingers, så valdes det att göra stingers helt värdelösa. Jag har inte lyckats skjuta ner ett enda jäkla plan eller helikopter sen de ändrade på detta. Och ja, jag väntar, låser, lurar, osv osv. Men det finns för många counters för stingers nu. Flares på kort reload, below radar perk, det tar 5sek att låsa, DU ÄR FÖR NÄRA FÖR ATT LÅSA :S Jag skojar inte att står man 25m från en hovrande heli så kan man inte låsa på den. Ne, Battlefield dog när året slog över till 1945+

Själv behöver jag 3st träffar för att få ner en attackheli.
1 första lås flares går 2 du får en träff = disable men helin flyger vidare?? 3 där får du ner den. Men allt tar minst 20-25 sec och FI ser dig och du blir dödad i 9 utav 10 ggr. Det är för stor obalans I mitt tycke..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av LordOfTerror:

Nog har jag blivit äldre, till och med för gammal för spel egentligen, men jag kommer att spela tills jag tycker det inte är värt att ha dator längre

Hmmm när är man för gammal? Jag är 56år och håller på än fast jag har svårt att hänga med de yngre snabba kidsen.

PS. vad har de gjort med javelinen den träffar knappt nu?
snack om att dumma ner ett bra vapen...

Kan ju bara hoppas på att dom skrotar alla dessa satans fire-and-forget vapen. Jag vill ha en självstyrd AT-4!

Medlem

Så man hatar AC-130 för att den är precis så kass som den är IRL? Den är konstruerad för att slakta bondearméer i tredje världen, inte kriga o "normala" krig.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Milky_81:

Är det bara jag som stör ihjäl mig på jet-flygen? Blir konstant rapead på marken av jets vare sig man kör jeep/tank/quad eller till och med när man springer omkring som infanteri. Jag kanske har otur och hamnar på lagen utan bra piloter hela tiden men det är sjukt störande, kör hellre banorna som inte har jets överhuvudtaget tyvärr

"Varför hoppar du inte in i jets själv och skjuter ner dom?" jo för att jag inte tycker det är roligt att köra jets alls, gillar helisar och tanks och att springa omkring som infanteri. Jag har för mig att jag har runt 4 timmar totalt i jets under hela den här tiden jag kört BF3. Jag skulle vilja se ett lite mer alternativ på marken som kan hota jets.

Jo det var så en gång i BF3s historia, jets hölls sig långt från marken annars var de kokta rätt snabbt. Men sen efter mycket gnäll att jets var "outgunned" av AA och stingers, så valdes det att göra stingers helt värdelösa. Jag har inte lyckats skjuta ner ett enda jäkla plan eller helikopter sen de ändrade på detta. Och ja, jag väntar, låser, lurar, osv osv. Men det finns för många counters för stingers nu. Flares på kort reload, below radar perk, det tar 5sek att låsa, DU ÄR FÖR NÄRA FÖR ATT LÅSA :S Jag skojar inte att står man 25m från en hovrande heli så kan man inte låsa på den. Ne, Battlefield dog när året slog över till 1945+

Själv behöver jag 3st träffar för att få ner en attackheli.
1 första lås flares går 2 du får en träff = disable men helin flyger vidare?? 3 där får du ner den. Men allt tar minst 20-25 sec och FI ser dig och du blir dödad i 9 utav 10 ggr. Det är för stor obalans I mitt tycke..

Precis, har piloten minsta koll så flyger han lätt ifrån stingers med mera. Man måste vara 2 st som samarbetar och ha tur att piloten flyger mot person 2 som skjuter stinger efter flare och då KANSKE man kan få ner ett jet, men oftast så flyger de snett rakt uppåt rakt ut med boost från banan bort från alla hot tills de fått tillbaka flare. Den mobila AA-tanken kan man ju ibland få ner ett jetplan om det är en lite sämre pilot. Men de flesta märker var man är på kartan och ser till att flyga låååååååångt ifrån och skicka pod-missiler på AAn, vända runt och göra samma sak tills AA är död.

Jag menar inte att det ska vara skitlätt att få ner jets men jag tycker fan de ska få svettas lite mer och inte flyga runt oberörda på himlen när inga andra jets hotar dom. I förrgår körde jag på en server där en snubbe hade 80-4 i jets. Resten av spelarna hade som mest 40 kills. Han körde enbart jet hela tiden.

Helikoptrarna har jag faktiskt inte samma problem med, de går ju i alla fall att skjuta ner från marken och är man 2 st med stingers så kan man hota helikoptern rätt bra och få ner honom i många fall. De har så mycket mer att oroa sig för på marken. Tanks som skjuter på dom, kulsprutor på fordon, stingers, javelins, AA-tanksen, vanliga RPGs med mera.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Får se om jag skaffar detta. Väldigt besviken på AC130'n, hade velat flyga själv. Har även tröttnat på BF3 eftersom jag inte kan spela på servrar med mer än en karta i rotationen tack vare att DICE inte fixat buggen som har varit livligt diskuterad på battlelog.

"Premium"-ski*** var egentligen det som sänkte det hela för mig. Förtur i serverkön? Är ni inte riktigt kloka!?
Trots att jag äger alla BF till PC så blev nog detta det sista. Jag har hittat mitt substitut i Planetside 2, teamplay som förhöjer upplevelsen och själviska lonewolf's gynnas ej. Helt perfekt, hoppas dom klämmer in de förbättrade taktiska-verktygen dom lovat också.

Medlem

Det ska inte vara förenkelt. Men hur har dice tänk när det gäller jet flyg? Det är bara för dålig balans när en hyfsad jet pilot kan flyga ifrån det mesta hoten och aldrig bli träffad från mark vapen. Knappt en AA-tank fixar en någorlunda pilot.
Javelin eller stinger spelar ingen roll de bara flyger iväg.. suck!

Men för övrigt har BF3 ett bra utbud när det gäller kartor och spelsätt. Även om QC inte är min grej.:)


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Efter att ha spelat Red Orchestra 2 en längre tid lirade jag lite BF3 häromdagen. Det kändes som Call of Duty... Det kändes "tungt" och bra innan jag började lira RO2.

Medlem

Jag kan vara enig i att det hade varit roligt att flyga AC130 själv. Men jag förstår och står bakom dice beslut att göra den autoflygande. Det hade blivit helt outhärdligt att spela med alla som hade använt den som flaggtaxi eller C4torped. För övrigt får AK 5/5 av mig. Jag hade verkligen inte kunnat önska mig någonting mer av denna dlc... Kanske en AK5, men det hoppas jag fortfarande på att det dyker upp i Aftermath

Medlem

Yepp, kör man AK så känns det verkligen som Battlefield.
Men jag vill fortfarande ha ett nytt gamemode: AAS från project reality

Äntligen någonting som passar på PC & inte känns som en kompromiss helt på "vår" bekostnad. Armored Kill är ett stycke konstverk som jag verkligen kommer dyrka så fort de balanserat mark / luft striderna - vilket är ett måste... *hytter med näven emot skyn*

Lite surt att varje nytt DLC numera är förväntat att innehålla en last med färska buggar men så länge de kommer fixas så är det ingenting som hindrar mig ifrån att spela vidare.

Medlem

Är man fortfarande gunner och driver i tanks eller är det separat driver och gunner som i Project Reality?
Hade ju varit kul med någon realism iaf. Förmodar att man kan se i 3'e persons vy och grejjer, eller är man låst till siktes-vyn?

Minns hur kul det var i Operation Flashpoint där man kunde lucka upp och lucka ner, så man såg bättre i lågkritiska lägen. Nu är väl det lite väl mycket action i det här spelet för det, men det var kul med sån realism. Och så hade man ju hela tank-interiören att titta på när man luckat ner, det var mysigt!

123
Skriv svar