Skyrim expanderar med Hearthfire – se första filmen nu

AW8
Medlem

Haha, det ser ju förbannat mysigt ut! Förhoppningsvis är det billigare än Dawnguard också.

"Tur" att det inte lägger till någon ny questkedja iallafall, då jag inte ens är klar med Dawnguard samt flera vanilla questlines än.

Skrivet av SID 6.7:

Första tanken, Hmm finns det inte moddar som gör samma sak som detta DLC (åtminstone till PC).

Sedan när jag fick se barn och hushållsbestyr så tänkte jag att detta var ett försenat aprilskämt då det ser allt annat än episkt ut.

Men sedan tänkte jag att vafan det är ju det här rollspel handlar om: Att leva sig in i en annan roll i en annan värld. Även om man är en berömd drakdräpare så behöver man ett liv vid sidan om, ett liv som vi sällan får se i spelens värld.

Nu ser jag fram imot att låta mina hjältar ta det lungt och varva ned framför brasan med sina familjer... och banka en och annan störande jättegranne.

Exakt. Och efter allt fokus på drak-dräpande i Skyrim's marketing så är det skönt att se att de vågar marknadsföra detta DLC som rollspel istället för ren action.

Skrivet av oDIRTDIVERo:

Är detta ett skämt eller? En långhårig biff men bar överkropp står och lagar piroger...

Hahaha, veckans roligaste mening! Skrattar ihjäl mig åt "lagar piroger", tack för den!


signatur

PC gamer 'til I die.

Skrivet av oDIRTDIVERo:

Är detta ett skämt eller? En långhårig biff men bar överkropp står och lagar piroger... Ursäkta men när blev skyrim sims?

Tja, biffar måste väl också äta? En biff tillreder en biff...

Medlem

Episk film! Fick mig kvällens gapskratt. "Dovahkiin söker fru"?

Oväntat men kul att de lägger till lite "okonventionellt" innehåll också som inte nödvändigtvis innebär flera typer av überrustningar eller monster med högre hitpoint och flera spikes. Om detta innebär ett ramverk som även kan utnyttjas i constructionkitet så lär vi få se en uppsjö av coola crafting moddar i kölvattnet till det här.

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Så varför ska jag bygga ett hus för att visa mina "vänner" när det inte ens är ett ONLINE spel?

Varför ska jag ha kola saker i mitt hus NÄR INGEN KAN SE DOM FÖRUTOM JAG?!

Varför ska jag adoptera någon unge när 80% kör sims bara för att bygga ett hus? och sen skiter i "personerna" i det? (kommer ske även i skyrim - jag lovar er)
(förutom 20% tjejer då som har kontroll behov och vill ha ett ai barn)

(That was a joke)

Nej fan skyrimg IMO nu:
Är inte snyggt någonstans (förutom med enb mod och hd textures annars ser det ut som ett ps2 spel),

Långtråkigt
stel fighting,
keff handling,
dålig dialog,
inte online.
Inget coop...

Nej blir tebax till guild wars 2 och planetside 2.

Kommer aldrig köpa den här skiten.
(DETTA ÄR IMO)

Tyck vad du vill, men om du nu avskyr spelet så mycket så kanske du inte skulle bry dig om att lägga ner så mycket tid på att kommentera spelet? Du har inte äns köpt spelet och endå vet du att det inte är snygg någonstans? jaja...iväg med dig nu ditt lilla troll.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag känner det nu... Mitt Skyrim håller sakta men säkert på att förvandlas till The Sims!

Medlem

De verkar ha passat sig noga för att utannonsera det till pc, men det lär väl komma om 1.5-2 månader efter schmecksboxversionen.

Medlem
Skrivet av bavver:

känns som detta är något dom borde patcha in istället för att lägga på en DLC?

Exakt...kändes inte så enormt precis.
Ganska meningslöst tillägg. Hus som hus.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Bygga hus vill jag verkligen men adoptera någon av de där springande, skrikiga barnen är jag något mer tveksam till...
De där djuren som de inte alls nämnde hade varit fasligt roligt dock

Kan de inte slänga in ett skilsmässosystem oxå när de ändå är i farten?


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Som en gammal rollspelare så är detta åtminstone välkommet för min del - dock förstår jag om många tycker det var en underlig dlc och inte köper den.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det kostar å andra sidan 400 ms points står det ju i nyheten. Man kanske ska sätta förväntningarna därefter.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Det kostar å andra sidan 400 ms points står det ju i nyheten. Man kanske ska sätta förväntningarna därefter.

Jag är ingen konsolspelare - så ursäkta min okunskap...men hur mycket är 400 ms?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WildThing:

Det kostar å andra sidan 400 ms points står det ju i nyheten. Man kanske ska sätta förväntningarna därefter.

Jag är ingen konsolspelare - så ursäkta min okunskap...men hur mycket är 400 ms?

Drygt 35-40 spänn vill minnas att dawnguard gick på 1200-1600 i jämförelse.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av WildThing:

Det kostar å andra sidan 400 ms points står det ju i nyheten. Man kanske ska sätta förväntningarna därefter.

Jag är ingen konsolspelare - så ursäkta min okunskap...men hur mycket är 400 ms?

Drygt 35-40 spänn vill minnas att dawnguard gick på 1200-1600 i jämförelse.

Åh fan - låter utmärkt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kan dom inte fixa alla jävla buggar först, spelet är nästan helt ospelbart på PC

Medlem

Usch, väntar nog på en gigantisk expansion istället

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Så varför ska jag bygga ett hus för att visa mina "vänner" när det inte ens är ett ONLINE spel?

Varför ska jag ha kola saker i mitt hus NÄR INGEN KAN SE DOM FÖRUTOM JAG?!

Varför ska jag adoptera någon unge när 80% kör sims bara för att bygga ett hus? och sen skiter i "personerna" i det? (kommer ske även i skyrim - jag lovar er)
(förutom 20% tjejer då som har kontroll behov och vill ha ett ai barn)

(That was a joke)

Nej fan skyrimg IMO nu:
Är inte snyggt någonstans (förutom med enb mod och hd textures annars ser det ut som ett ps2 spel),

Långtråkigt
stel fighting,
keff handling,
dålig dialog,
inte online.
Inget coop...

Nej blir tebax till guild wars 2 och planetside 2.

Kommer aldrig köpa den här skiten.
(DETTA ÄR IMO)

Måste vara jobbigt att hela tiden känna att du gör saker för andra.. Tycker synd om dig.

Medlem
Skrivet av grosscutter:

Kan dom inte fixa alla jävla buggar först, spelet är nästan helt ospelbart på PC

Det låter snarare som du har problem med din PC... Jag har inte haft ett enda buggrelaterat problem, över 110 timmar spelade.


signatur

I drank what?

Medlem

ÄR Dawnguard släppt till Ps3 också? Har missat det i så fall!


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av Element_Five:

ÄR Dawnguard släppt till Ps3 också? Har missat det i så fall!

Har för mig att PS3 fortfarande har problem med prestandan när det kommer till DLCt.

Medlem

Jag ser fram emot det av flera andledningar. 1, det är riktig voice acting. (väldigt ovanligt i moddar) 2. ser väldigt professionellt ut. 3. det ger NYA animationer och funktioner för framtida moddar att arbeta med, så vi får ännu bättre moddar i framtiden.

Medlem
Skrivet av AW8:

Haha, det ser ju förbannat mysigt ut! Förhoppningsvis är det billigare än Dawnguard också.

"Tur" att det inte lägger till någon ny questkedja iallafall, då jag inte ens är klar med Dawnguard samt flera vanilla questlines än.

Skrivet av SID 6.7:

Första tanken, Hmm finns det inte moddar som gör samma sak som detta DLC (åtminstone till PC).

Sedan när jag fick se barn och hushållsbestyr så tänkte jag att detta var ett försenat aprilskämt då det ser allt annat än episkt ut.

Men sedan tänkte jag att vafan det är ju det här rollspel handlar om: Att leva sig in i en annan roll i en annan värld. Även om man är en berömd drakdräpare så behöver man ett liv vid sidan om, ett liv som vi sällan får se i spelens värld.

Nu ser jag fram imot att låta mina hjältar ta det lungt och varva ned framför brasan med sina familjer... och banka en och annan störande jättegranne.

Exakt. Och efter allt fokus på drak-dräpande i Skyrim's marketing så är det skönt att se att de vågar marknadsföra detta DLC som rollspel istället för ren action.

Skrivet av oDIRTDIVERo:

Är detta ett skämt eller? En långhårig biff men bar överkropp står och lagar piroger...

Hahaha, veckans roligaste mening! Skrattar ihjäl mig åt "lagar piroger", tack för den!

Glad att jag kan muntra upp folk!:D

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Är detta ett skämt eller? En långhårig biff men bar överkropp står och lagar piroger... Ursäkta men när blev skyrim sims?

Tja, biffar måste väl också äta? En biff tillreder en biff...

MM sant. Fan kanske ska börja käka piroger. Man kanske kan bygga muskler på det:O

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Första tanken, Hmm finns det inte moddar som gör samma sak som detta DLC (åtminstone till PC).

Sedan när jag fick se barn och hushållsbestyr så tänkte jag att detta var ett försenat aprilskämt då det ser allt annat än episkt ut.

Men sedan tänkte jag att vafan det är ju det här rollspel handlar om: Att leva sig in i en annan roll i en annan värld. Även om man är en berömd drakdräpare så behöver man ett liv vid sidan om, ett liv som vi sällan får se i spelens värld.

Nu ser jag fram imot att låta mina hjältar ta det lungt och varva ned framför brasan med sina familjer... och banka en och annan störande jättegranne.

Så talar en vis man; ett RPG är just det: ett RPG, inte ett hjärndött fightingspel - alla "oortodoxa" (per standard hack&slash-definition) inslag är mycket välkomna just för att de breddar RPG-spektrumet och låter spelaren göra lite som han/hon själv vill. Hur värdelöst hade det inte varit att som världens mäktigaste man/kvinna stå där utan någon som kan ta över efter? (Väntar mig lite pre-pubertalt nasala "Fus-ro-dah" inom kort.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av grosscutter:

Kan dom inte fixa alla jävla buggar först, spelet är nästan helt ospelbart på PC

Det låter snarare som du har problem med din PC... Jag har inte haft ett enda buggrelaterat problem, över 110 timmar spelade.

Det var som fan... det funkade fint för mej med innan patchen som kom innan Dawnguard.
Objekt studsar ibland upp och ned, helt plötsligt kan det ramla ned en Mammut från himlen framför mej. Sen i närheten av vattendrag så kan min karaktär börja simma i luften... ingen som upplevt det här?
Bara Skyrim jag har problem med :/

Medlem

Tycker det är en jättebra idé! Men skulle föredra att ha det som en patch, alltså gratis istället för en dlc. Känns som att det här borde ha funnits med från början....

Medlem

Vad trevligt med ett aktivt hem! Gilla ju hela gifta sig-biten i Skyrim, skönt dom tar det ett steg längre. En oas i all drakdödande.

Snart kommer "starta eget"-bidrag och RUT-avdrag! :/

Och för alla haters som inte ens spelat Skyrim, vafan sluta gnäll om expansioner/dlc/mods (whatever) när ni inte ens lirat spelet :F

Peace

12
Skriv svar