Nytt nivåsystem till Diablo 3 i version 1.0.4

Medlem
Skrivet av psaving:

Så alla oldschools som uppenbarligen köpte D2 första dagen.

http://diablo.wikia.com/wiki/Diablo_II_version_history

När blev det bra? Vilken Patch?

Det låter på dig som om du menar att ett spel är "bra" när det är relativt buggfritt. Jag tror alla är medvetna om att det inte blev perfekt vid release. Det handlar inte om buggar, utan om mycket mycket annat.

Mycket handlar om att dra lärdom av det som man gjort, inte gjort, skulle ha gjort annorluna och sedan applicera det på kommande produkter.

Detta dels för att problem som kan tänkas uppstå inte uppstår, eller i alla fall inte i samma utsträckning, på grund av att man haft med det i beräkningarna.

Dels också att man tar det som är bra från föregångaren och antingen återanvänder det, eller gör det bättre. Inte som här där man tar något helt annat från något annat spel eller hittar på något helt nytt vilket inte alls ger samma känsla, gameplay osv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Självklart så förstår jag att man skall ta lärdom av tidigare spel och projekt man har jobbat på innan och att mycket utav detta har missats i D3.

Visst är en del av ett bra spel buggfrihet men det är även content och spelmekanismer jag menar. Mycket utav det folk säger att var bra med D2 är saker som har kommit med dom senare patcherna. Te.x Runor. Att visa skills påverkade skada osv på andra skills dom flesta items som vi ser som klassiska idag. Alla uber bossar, nycklar ja listan är lång.

Medlem

Helvete vad dagens ungar är bra på att gnälla och klaga..
Det skall bli roligt att spela de 100 nya nivåerna.. men nu kommer man få ännu mer ångest när man dör sent på hardcore.. bra!

Medlem

Det dom gör är väll ok eftersom dom ialf FÖRSÖKER fixa till allt dom sopat under mattan med. Och en vacker dag kommer den mattan vara platt som en pannkaka kan vi hoppas på hehe =).

Medlem

seriously.. folk som redan börjar klaga på att det är försent.
spelet har funnits ute hur länge då? 3 månader? förväntar ni er att spelet ska vara helt perfekt på den tiden?
gimme a break..
jag har iaf förtroende för blizzard.
det här spelet kommer bli riktigt grymt efter ett par patchar


signatur
Inaktiv
Skrivet av MrStrange:

seriously.. folk som redan börjar klaga på att det är försent.
spelet har funnits ute hur länge då? 3 månader? förväntar ni er att spelet ska vara helt perfekt på den tiden?
gimme a break..
jag har iaf förtroende för blizzard.
det här spelet kommer bli riktigt grymt efter ett par patchar

Det har onekligen potential men med tanke på att de utvecklat det i 6 år och det var så obalanserat, kort och repetetivt vid release så måste du förstå att folk tröttnat på skiten redan. Jag orkade spela spelet i 2 veckor, sen kände jag "nä, samma skit om och om igen. jag har bättre saker för mig".


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Jag har väldigt svårt att tro att D3 var det enda de jobbade med under 6 års tid.
Alla blir vi äldre och somliga mer kräsna med åren som går..
Diablo ÄR en väldigt repetitiv spelserie och har alltid vart så om folk klagar på just den punkten så har de ingen större koll på vad det är för sorts spel de spelar..
Men ja, kan hålla med om att det är mycket som behöver ändras men jag ger inte upp hoppet om det här spelet så snabbt.
Det kan bli riktigt bra tillslut.


signatur
Inaktiv
Skrivet av MrStrange:

Jag har väldigt svårt att tro att D3 var det enda de jobbade med under 6 års tid.
Alla blir vi äldre och somliga mer kräsna med åren som går..
Diablo ÄR en väldigt repetitiv spelserie och har alltid vart så om folk klagar på just den punkten så har de ingen större koll på vad det är för sorts spel de spelar..
Men ja, kan hålla med om att det är mycket som behöver ändras men jag ger inte upp hoppet om det här spelet så snabbt.
Det kan bli riktigt bra tillslut.

Poängen är att det skulle ha varit riktigr bra redan från början... Inte sen. Då kunde spelet fortfarande vara i betastadie lika gärna...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av MrStrange:

Jag har väldigt svårt att tro att D3 var det enda de jobbade med under 6 års tid.
Alla blir vi äldre och somliga mer kräsna med åren som går..
Diablo ÄR en väldigt repetitiv spelserie och har alltid vart så om folk klagar på just den punkten så har de ingen större koll på vad det är för sorts spel de spelar..
Men ja, kan hålla med om att det är mycket som behöver ändras men jag ger inte upp hoppet om det här spelet så snabbt.
Det kan bli riktigt bra tillslut.

Poängen är att det skulle ha varit riktigr bra redan från början... Inte sen. Då kunde spelet fortfarande vara i betastadie lika gärna...

Poängen som du skriver (och flera andra poänger) har sagts så många gånger nu, men ändå kommer folk som försvarar dom med att "de flesta spel har inte varit perfekta från start".

Det har förklarats flera gånger tidigare varför man gett kritik, men ändå är det folk som inte förstår, eller inte vill förstå, utan bara klagar på att folk klagar.

Många läser inte det som redan skrivits, utan bara skriver sin åsikt även om det krockar med det som redan har nämnts. Synd, det går inte att föra en bra diskussion då. I alla fall inte utan att behöva upprepa sig i oändlighten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

dom skulle gjort att nå lvl 55-60 skulle ta mer än 1 år tycker man det hade hållt längre, nu har man spelat några månader och man är redan mätt på spelet.. är ju ingen utmaning att bli lvl 60 ens... såna här spel ska hålla längre än 3 månader tycker man..

Medlem

Otroligt kul att läsa denna stora ändring av spelets ursprungliga funktionalitet. Varför är det så lustigt?
Jo, för att Blizzard gick tidigt ut och sa att D3 är ett färdigt spel som inte ska utvecklas vidare på så som man gör med P2P (Pay to Play) spel, så som WoW.

Medlem
Skrivet av sheiks:

Oj haha men 1-2 i varje stat kan göra rätt mkt. Jag kommer ihåg när jag fastnade på kulle i hell, räckte med att levla 2 levels, ca 5-6 + i alla stats. Jag tycker fortfarande de ska fixa en dungeon som är extra svårt så folk har ett mål med att levla alla dessa 160 levlar

Det var inte +5-6 av dina stats som gjorde att du klarade fighten, utan att du faktiskt gick upp två levels vilket innebär att du kom närmare Kulles level eller levlade över honom.

Vilket i sin tur gör att han gör mycket mindre skada på dig och du gör mycket mer skada på honom. Crit, Resists, Armor och dylikt är baserat på vilken level monstret du slåss mot är i förhållande mot dig.

Medlem
Skrivet av psaving:

Så alla oldschools som uppenbarligen köpte D2 första dagen.

http://diablo.wikia.com/wiki/Diablo_II_version_history

När blev det bra? Vilken Patch?

Spelade diablo 2 sedan dag 1. Innan lod och innan alla patcher. Minns när jag sålde min första sak, en chipped ruby i en skull cap mot 10k guld hade ingen aning om att guld var skit på den tiden.

För övrigt hade jag modem och patcherna tog LÄNGE att tanka.

Medlem
Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av MrStrange:

Jag har väldigt svårt att tro att D3 var det enda de jobbade med under 6 års tid.
Alla blir vi äldre och somliga mer kräsna med åren som går..
Diablo ÄR en väldigt repetitiv spelserie och har alltid vart så om folk klagar på just den punkten så har de ingen större koll på vad det är för sorts spel de spelar..
Men ja, kan hålla med om att det är mycket som behöver ändras men jag ger inte upp hoppet om det här spelet så snabbt.
Det kan bli riktigt bra tillslut.

Poängen är att det skulle ha varit riktigr bra redan från början... Inte sen. Då kunde spelet fortfarande vara i betastadie lika gärna...

Klart det skulle ha varit, men det hände tyvärr inte. Än sen då? Har spelet/Blizzard fått sin enda chans då? Själv var jag iallafall en av dom som inte orkade vänta en enda vecka till på release, och hade gladeligen spelat hela betan ifall den varit lika lång som spelet nu var efter det släppts. Finner en viss ironi i hur många som nu klagar på att det släpptes för tidigt

PS. Glömde säga; det viktiga är i mitt tycke att dom faktiskt fixar till spelet, och gör det till det som det borde varit vid release. Om folk ändå skiter i att spelet blir "fixat" med denna eller nästkommande patchar, med motiveringen att "Ja men dom fuckade ju upp från början!", och spelar något annat, ja då kanske man inte var så sugen på Diablo 3 ändå.
Själv har jag inget bättre för mig just nu (i väntan på att se hur Torchlight 2 blir osv), så jag lär ge spelet några veckor till iaf, för det lär knappast bli sämre med morgondagens patch.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

dom skulle gjort att nå lvl 55-60 skulle ta mer än 1 år tycker man det hade hållt längre, nu har man spelat några månader och man är redan mätt på spelet.. är ju ingen utmaning att bli lvl 60 ens... såna här spel ska hålla längre än 3 månader tycker man..

Alla gillar väl olika saker med Diablo-serien. Personligen är det den låga dropraten tillsammans med de nusla kvaliteen på legendarys som fått mig att gnissla tänder. För mig handlar det enbart om att hitta roligt gear till mina karaktärer Men det är väl som du säger...i tvåan hade man ju lvl cap på 99, och det tog ett bra tag vill jag minnas.

Medlem
Skrivet av darkthunder:

"För lite, för sent"

^Detta.

Skrivet av Buio:

*shrug*

Här är lite roliga nyheter om Torchlight II nya skillsystem:
http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=30&t=32080

oh snap! TII > D3 tbh.

Medlem

Kommer nog spela betydligt mer D3 efter patchen, synd bara att de inte hade det redan från start, men men, man kan inte få allt här i världen.

Medlem
Skrivet av noiser:

Otroligt kul att läsa denna stora ändring av spelets ursprungliga funktionalitet. Varför är det så lustigt?
Jo, för att Blizzard gick tidigt ut och sa att D3 är ett färdigt spel som inte ska utvecklas vidare på så som man gör med P2P (Pay to Play) spel, så som WoW.

Har nog aldrig sett att Blizzard låter ett spel vara oändrat efter release, har missat den "stora" kommentaren från dem helt, för att försöka att inte låta för biased så är nog Blizzard den spelutvecklaren som jag sett ger sina gamla spel mest patcher/förbättringar av dem alla.

phi
Medlem
Skrivet av Ender:

Men det är väl som du säger...i tvåan hade man ju lvl cap på 99, och det tog ett bra tag vill jag minnas.

Ja, 2-3 dagar. Vill jag minnas.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Ender:

Men det är väl som du säger...i tvåan hade man ju lvl cap på 99, och det tog ett bra tag vill jag minnas.

Ja, 2-3 dagar. Vill jag minnas.

Då minns du fel. Spelade D2 en hel del när det begav sig, och då kunde det ta flera veckor att spela till max level. Dvs utan att man nöter genom spelet 24/7. D3 tog mindre än en vecka.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

phi
Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av phi:
Skrivet av Ender:

Men det är väl som du säger...i tvåan hade man ju lvl cap på 99, och det tog ett bra tag vill jag minnas.

Ja, 2-3 dagar. Vill jag minnas.

Då minns du fel. Spelade D2 en hel del när det begav sig, och då kunde det ta flera veckor att spela till max level. Dvs utan att man nöter genom spelet 24/7. D3 tog mindre än en vecka.

Då är det nog snarare du som inte har spelat D2 "en hel del" eller är så är du inte särskilt insatt i hur man på den tiden kunde "uber levla" eller hur classic rushar fungerade.Jag brukade själv levla upp till lvl 80 på en dag för att testa nya builds.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av phi:
Skrivet av Ender:

Men det är väl som du säger...i tvåan hade man ju lvl cap på 99, och det tog ett bra tag vill jag minnas.

Ja, 2-3 dagar. Vill jag minnas.

Då minns du fel. Spelade D2 en hel del när det begav sig, och då kunde det ta flera veckor att spela till max level. Dvs utan att man nöter genom spelet 24/7. D3 tog mindre än en vecka.

Då är det nog snarare du som inte har spelat D2 "en hel del" eller är så är du inte särskilt insatt i hur man på den tiden kunde "uber levla" eller hur classic rushar fungerade.Jag brukade själv levla upp till lvl 80 på en dag för att testa nya builds.

Har själv inget minne av att man kunde levla upp till 80 på en dag, iallafall inte när jag körde, dvs från start.. Vet inte om det är något som ändrades senare, ungefär som levlingen i WoW.
Är rätt övertygad om att den normala takten var långt därifrån för en normal spelare, dvs en som inte sitter 24 timmar och hårdlevlar med konstens alla tricks. Att därför säga att "det går" känns rätt oväsentligt, då det knappast rör sig om en normal speltakt. Lite som att säga att det inte tar längre att springa Maraton än 2.05 bara för att någon lyckats göra det på 2.03. För mig skulle det ta runt 15 timmar, jag menar, vem fan orkar kuta 4 mil?

123
Skriv svar