Command & Conquer: Generals 2 byter riktning – blir free-to-play

Robot
Command & Conquer: Generals 2 byter riktning – blir free-to-play

EA och Bioware har tänkt om när det gäller Command & Conquer. Men har de tänkt till?

#nyhetstips, #command-conquer-generals-2, #ea, #bioware


Medlem
Command & Conquer: Generals 2 byter riktning – blir free-to-play

Ingeting för mig, är inget fan av free to play. Blir alltid dyrare i längden.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tack och hej leverpastej

Medlem

Lät ju inte helt intressant.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Redaktör
Ponny

"Smakar det så kostar det", heter det ju.

Detta kostar inget, så enkel logik säger att det inte kommer smaka heller.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag gissar att det blir ett Pay 2 Win.

Medlem

VARFÖR. Å VARFÖR? Spelet såg bra ut först men i och med F2P lär det ju inte gå att ta seriöst. Blir väl ett "pay 2 win"-spel som så många andra.

Medlem

Jaha då blir det som det där Age of Empires Online antar jag. nah då skippar jag också det här spelet.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Let the EA bojkott commence.

Synd, har längtat efter en uppföljare till Generals.

Medlem

vänta! va?! split-screen?!


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

rts = f2p = fail >,<

Medlem

Ser ut som Tiberian Sun med lite uppgraderade texturer. Detta är inget annat än illa, EA.

Medlem

Jag som satt och var väldigt sugen på ett nytt RIKTIGT C&C, då gick den drömmen i kras.

Medlem

...........................................................................................
(nej jag finner inga ord för EA och deras idioti)

Medlem

NEEEEEEEEEEEEEJ


signatur

Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!

Medlem

Som det ser ut med de andra titlarna som blir f2p nu, så verkar det som att det man får betala för är mer story och uppdrag. Lite som att straffa dem som vill köra single player.

Jag har inget emot B2P spel, om man gör som GW2 och sköter det bra, med kosmetiska köp och inget som ger fördel. De flesta verkar dock köra som gamla Allods online och dem att man måste betala för att inte vara helt lost och då betala mycket mer än en månadskostnad skulle blivit.


signatur

K9
:.:

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Men vad FAN. Generals var/är skitkul, spinn vidare på samma koncept med samma sköna spelmekanik.

Jag hade verkligen hoppats på ett klassiskt rts i stil med de gamla westwood/ensamble spelen från 90-talet, med en GEDIGEN kampanj och lan-optimerad skirmish. Istället kommer den här skiten. fyfan. Starcraft räcker inte, vi behöver ett riktigt Age of Empires 4 eller dylikt!

Medlem

Hela den här nyheten gav mig en otäck flashback till när dungeon keeper 3 utannonserades... Och man sen fick reda på att det endast skulle släppas i Kina och bli ett mmo.
Samma sak här, först ren glädje, och sen en spark på tasken.

Hatar EA pengar eller vad?

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag som satt och var väldigt sugen på ett nytt RIKTIGT C&C, då gick den drömmen i kras.

QFT

Medlem

Och hur gick det med "storytungt spel i Bioware anda"? Jävla EA.

Medlem
Medlem

Hahaha. Vilken besvikelse, men kan ni seriöst säga att ni blir förvånade att detta händer.

Strax efter att skiten har floppat kommer de lägga ner Bioware med.

Medlem

Jaha, och vad hade de tänkt sig att spelarna ska köpa för något i ett sådant här spel då ? Många F2P är det kosmetiska pryttlar, "side grades" eller bekvämlighetsgrejjer. I många spel fungerar det bra men i ett strategispel ? Nja, tveksamt. Kanske xp-boosts (om det finns xp) och kanske skins till enheterna men det är inte så mycket att finansiera spelet på.

Eller så blir det att de häftiga enheterna kostar kosing. Mammoth Tank: $1 / st.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Free to play är aldrig free to play. Kostnaderna hamnar bara på något annat, som microtransaktioner. Frågan är då, vad är det de tänker ta betalt för?

Medlem
Skrivet av hansis:

Strax efter att skiten har floppat kommer de lägga ner Bioware med.

Det man hoppas på så att dom kan starta nytt och återgå till sina glory days.

Geeks Gaming

Suck... R.I.P ytterligare en bra spel serie.

Inaktiv

F2P innebär ju garanterat att single player uteblir. Tack men nej tack.

Medlem
Skriv svar