Battlefield 4 utspelas i nutid

Medlem
Medlem
Skrivet av Ankh:

Så vad blir skillnaden på BF4 och BF3?

En lägre sol som är betydligt starkare än den i bf3, man ska kunna bli ordentligt bländad nu. "To run blind half around the map is our new goal in terms of fun gameplay"

More badass unlocks, Now you can even choose colors on the weapon triggers! Or how about writing your name of your weapon?

SuperMegaHD Desctruction will allow you to almost bring a building down.

We are going to introduce the new gamebreaking laserlocks on all weapons and vehicles- Why learn to aim when the laserlocks will do it for you?

Medlem

Ge oss ett mod verktyg den här gången!!

Medlem

Önskemål till BF4:
• Större kartor!
• 6 man per squad
• Squad leaderns roll måste ses över, kunna ge tydligare order om förflyttning bl.a.
• VOIP
• Möjligheten till teamwork i squaden (då menar jag inte att slänga ut ammolådor till höger och vänster..typ).

Medlem

Dice! No money from me to you!

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Damnitsdark:
Skrivet av ibib:

Kan vi äntligen få spela något annat än amerikaner!!!

Nutid och något annat än amerikaner..
Hmm, håller tummarna att jag får spela som en militant islamist då.

Svensk militär hade inte slagit fel

Dice vill sälja spelet även åt Amerikaner. Och eftersom de inte vet vad Sverige är för land eller ens kan peka ut landet på en karta så kommer deras narcesistiska tankegångar leda till att de ignorerar spelet. Och det vill ju inte Dice. Tyvärr ser verkligheten ut så att handlar det inte om Amerika så säljer det inte i Amerika. Titta bara när de försökte lansera Stig Larssons film med engelsk dubb.. Slutade med att Amerikanerna stack från Bion bara för att det inte handlade om Amerika.

Eller för att film aldrig aldrig aldrig borde få dubbas! Se filmen med originalspråk och lär dig läsa subtitles istället

Medlem

[quote=donhenri]

Skrivet av Ankh:

We are going to introduce the new gamebreaking laserlocks on all weapons and vehicles- Why learn to aim when the laserlocks will do it for you?

Där är en anledning till varför jag vill ha ww2. Inte mer laserguided skit och nightvision.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av snipercat:

en forsättning på campaignen från trean också kanske :O!!
det var en konstig slut så.. forsättning &lt;3

Skrivet av joelm:

Tycker dom gör helt rätt, WW2 börjar bli lite väl tråkigt....

sök hjälp

Medlem

helvete vilken cool bild det va..hade tänkt att skriva något om bf4 men jag fastnade lite på laserdinosaurierna


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Man passar på att annonsera ut detta efter man fått tillräckligt många premiumköpare.

Jag ställer mig också frågandes vad ska göras nytt?
det verkar som man vill slå sig in på singleplayer-marknaden och jag undrar why ?
BF ska spelas MP behövs inget singleplayer, jag menar Bad company fanns ju det hade man ju kunnat spinna vidare på med spel med "färre uppdateringar" men när BF släpps med ny siffra så ska det väll vara ganska stora skillnader tycker man.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

EA vill bli nr1 i fps världen.
de köper DICE som tvingas producera lowbudget arkad shooter som liknar call of duty.
BF3 sög hårt.

finns inget som pekar på att BF4 kommer att bli bra tyvärr.

Jag vill sälja mitt Bf3 men då det är på konto med origin undrar man hur de tänker.

Medlem

Jag är besviken Dice, mycket besviken!
Låt Bad Company-serien fortsätta vara i nutid och låt "vanliga" Battlefield-serien återgå till sina rötter: WWII!


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av flopper:

EA vill bli nr1 i fps världen.
de köper DICE som tvingas producera lowbudget arkad shooter som liknar call of duty.
BF3 sög hårt.

finns inget som pekar på att BF4 kommer att bli bra tyvärr.

Jag vill sälja mitt Bf3 men då det är på konto med origin undrar man hur de tänker.

Du skriver " lowbudget arkad shooter". Jag blir väldigt nyfiken på vad du tycker är en bra shooter?
Själv tycker jag BF3 är en underhållande shooter men inte lika bra som BF2.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så vad blir skillnaden på BF4 och BF3?

Hårdvarukraven...

Medlem
Skrivet av flopper:

EA vill bli nr1 i fps världen.
de köper DICE som tvingas producera lowbudget arkad shooter som liknar call of duty.
BF3 sög hårt.

finns inget som pekar på att BF4 kommer att bli bra tyvärr.

Jag vill sälja mitt Bf3 men då det är på konto med origin undrar man hur de tänker.

Håller med, testade bara bf3 dock, men det var som förväntat, lär inte köpa flera dice spel som det lutar åt.

Medlem

Alla som säger att WW2 börjar bli boring, varfan de har ju inte varit några WW2 spel på hur många år som hällst nu!!!!

Medlem

Jag tycker inte att dom representerar sverige tillräckligt, tänk att få höra granat!!!!!!!!!!!! eller någon annan bf3 linje istället för att höra "im gettin fucked up theass over here" eller "ицензиоок"

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Jahapp, BF4 :Modern Warfare?
Fortfarande helt utan modsupport?
"Förhandsbokningskrav" för att få första DLCn?
Ytterligare ett steg mot att kopiera CoDs Elite, nu med månadskostnad?
64 spelare som max?

Tyvärr Dice, men Bf har gått utför i mina ögon. Färre spelare, mindre banor, sämre support post launch, inga moddar, mindre skillnader mot CoD och mer fokus på cqc/camping. Vad hände med de som gjorde BF 1942, 2142, BF2?
Gick de i pension eller vägrade de sälja sig till EA?
BF3 är inte ett dåligt spel i sig, inte alls, men att släppa en uppföljare som bortsett från grafik är klart underlägsen sin föregångare är löjligt. Lägg till att de ska släppa ett nytt var annat år (och vart annat ett MoH), med minimala skillnader, stinker wannabe CoD.
Men Dice, jag ger er ytterligare en chans, våga vara annorlunda, våga imponera. Våga göra mer än CoD, gör ett riktigt BF, och börja med modsupporten!

Håller med helt och hållet. Tror att vi riktiga gamers får förlita oss på kickstartade projekt i framtiden för alla stora utvecklare kommer, även om dom kanske inte vill bli CoD, iaf vilja ha CoDs pengar, och då blir det ju så här:(

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Jag är besviken Dice, mycket besviken!
Låt Bad Company-serien fortsätta vara i nutid och låt "vanliga" Battlefield-serien återgå till sina rötter: WWII!

Tyvärr är det ju mer än settingen som är problemet med BF idag...

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så vad blir skillnaden på BF4 och BF3?

Min gissing är att Dice och EA sneglat på PlanetSide 2 och kommer försöka sig på någonting liknande storskaligt, "persistent world" och mer åt MMOFPS hållet, men placerat i en nutida miljö.

PlanetSide 2 visar att de tekniska förutsättningarna finns, så det skulle inte förvåna mig om de försöker konkurrera med SOE i denna kategori.

Frågan är väl om EA i så fall skulle ge sig på F2P modellen som SOE kör med PS2, men oavsett detta så tror jag att det kan finnas en marknad för ett liknande spel i nutidsmiljö.

Jag känner i alla fall flera som inte alls är intresserade av PlanetSide 2 just p.g.a. att det uptspelar sig i en Sci-Fi miljö och inte i nutid.

Kan naturligtvis ha helt fel, men det är min helt ogrundade gissning i nuläget i alla fall.

SE

Medlem
Skrivet av rewoX:

Jag köper spelet ifall det är:
PC-main platform
Squad VoIP
Spectator
All annan faction förutom USA/USMC &amp; RU

Men tyvärr så kommer det förmodligen vara USMC...

Fall dom skippar "Battlelog" och att starta spelet via webläsare samt att det går att spela singleplayer offline så vore det också ett plus.

Medlem
Citat:

Och uppenbarligen visade sig nutida krig vara det alternativ som passar Battlefield 4 bäst. Håller du med Dice om det valet?

Det är en självklarhet att det passar Battlefield 4 bäst. De borde dock ha väntat med Battlefield 4 och släppt en/flera spinoffs i andra miljöer och tidsperioder först.

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Min första tanke när jag läste alla kommentarer till denna "artikel" var:
-"Fan va alla i fårskocken, som jagar nästa spel som ett gäng pundare, har blivit griniga, ingen som hyser äkta kärlek till spelen längre. Alla älskar DICE när de ska göra BF3 (nja, nästan alla) och sen går det ett år(?) och det annonseras ett BF4 och alla drar på ett ramaskri utan dess like bara för att spelet ska innehålla... *taaadaa*... MER av SAMMA?!?"

Men sen kom jag på att det givetvis är DICE och EA´s fel.

Klart de borde göra en remake av orginal BF eller en remake av 2134. Självklart. Det är ju det vi vill ha.

Pong eller Pac-Man i frostbite 2 skulle inte sitta fel heller.

Hade gärna givit dig flera tummar upp på ditt inlägg. Men går fan inte

Medlem

Hoppas de fortsätter med input-lagg. Det tyckte jag var festligt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av ibib:

Kan vi äntligen få spela något annat än amerikaner!!!

Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Atlas Redscale:

Och där dog mitt intresse för tillfället. Ska det vara realistisk nutid så vill jag se EU och MEC igen, fruktansvärt trött på USA vs Ryssland.

Vi behöver mer Svennar i spel. Sverige vs Norge, Danmark vs Island

Personligen skulle jag vilja terrorbomba Helsingfors.. men det ar ju jag..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Hellpower:

Önskemål till BF4:
• Större kartor!
• 6 man per squad
• Squad leaderns roll måste ses över, kunna ge tydligare order om förflyttning bl.a.
• VOIP
• Möjligheten till teamwork i squaden (då menar jag inte att slänga ut ammolådor till höger och vänster..typ).

1. Storre kartor.. kommer med Armored Kill
2. Varfor?
3. Ingen bryr sig om order idag, varfor skulle det bli battre med ditt forslag?
4. Skapa party sa har du lost det. Alt Team speak.. forstar inte fragan.
5. Vada "Mojlighet till teamwork"?? Vad kan du mojligtvis vilja ha mer an vad som finns idag? Problemet ar att inte en javel spelar som squad. Folk kollar inte ens sina Perks inon grupperna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Hellpower:

Önskemål till BF4:
• Större kartor!
• 6 man per squad
• Squad leaderns roll måste ses över, kunna ge tydligare order om förflyttning bl.a.
• VOIP
• Möjligheten till teamwork i squaden (då menar jag inte att slänga ut ammolådor till höger och vänster..typ).

1. Storre kartor.. kommer med Armored Kill
2. Varfor?
3. Ingen bryr sig om order idag, varfor skulle det bli battre med ditt forslag?
4. Skapa party sa har du lost det. Alt Team speak.. forstar inte fragan.
5. Vada "Mojlighet till teamwork"?? Vad kan du mojligtvis vilja ha mer an vad som finns idag? Problemet ar att inte en javel spelar som squad. Folk kollar inte ens sina Perks inon grupperna.

Ok, låt mig förklara mina önskemål.
1. Visst kommer det större kartor till Armored kill, men vi pratar BF4 här!
2. Jag gillar 6 man sq. som i BF2 med förutsättning att önskemål 3 infinner sig.
3. Att ingen bryr sig om order håller jag med om men finns det möjlighet till att ge tydliga order i BF3 tycker du? Vill man köra mer teamwork så ska man kunna göra det. I BF2 fanns möjligheten att köra teamwork i squaden med tydligare förflyttningar mm.mm. Fattar inte hur man kan vara i mot det?

Jag vill att Dice ska ta godbitarna från BF2 in i BF4.

Spelade du BF2 när det begav sig? om du gjorde det så skulle du förmodligen blivit kickad från vår squad för att du inte följde order...

Over & Out

Medlem
Skrivet av Hellpower:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Hellpower:

Önskemål till BF4:
• Större kartor!
• 6 man per squad
• Squad leaderns roll måste ses över, kunna ge tydligare order om förflyttning bl.a.
• VOIP
• Möjligheten till teamwork i squaden (då menar jag inte att slänga ut ammolådor till höger och vänster..typ).

1. Storre kartor.. kommer med Armored Kill
2. Varfor?
3. Ingen bryr sig om order idag, varfor skulle det bli battre med ditt forslag?
4. Skapa party sa har du lost det. Alt Team speak.. forstar inte fragan.
5. Vada "Mojlighet till teamwork"?? Vad kan du mojligtvis vilja ha mer an vad som finns idag? Problemet ar att inte en javel spelar som squad. Folk kollar inte ens sina Perks inon grupperna.

Ok, låt mig förklara mina önskemål.
1. Visst kommer det större kartor till Armored kill, men vi pratar BF4 här!
2. Jag gillar 6 man sq. som i BF2 med förutsättning att önskemål 3 infinner sig.
3. Att ingen bryr sig om order håller jag med om men finns det möjlighet till att ge tydliga order i BF3 tycker du? Vill man köra mer teamwork så ska man kunna göra det. I BF2 fanns möjligheten att köra teamwork i squaden med tydligare förflyttningar mm.mm. Fattar inte hur man kan vara i mot det?

Jag vill att Dice ska ta godbitarna från BF2 in i BF4.

Spelade du BF2 när det begav sig? om du gjorde det så skulle du förmodligen blivit kickad från vår squad för att du inte följde order...

Over & Out

Nej, jag är inte emot att man spelar i grupp och t o m i storre formeringar. Vi gör det som mycket som vi kan och det går. Jag förstår bara inte varför du tycker det behövs mer tekniska hjälpmedel och vad det skulle göra för skillnad? Med antingen den inbyggda funktionen eller TS så har du allt du behöver. Följer folk inte order idag så kommer de fan inte att göra det imorgon heller.
För du menar väl inte att du behöver mer visuella hjälpmedel. Du som spelat BF2 och allt?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Hellpower:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Hellpower:

Önskemål till BF4:
• Större kartor!
• 6 man per squad
• Squad leaderns roll måste ses över, kunna ge tydligare order om förflyttning bl.a.
• VOIP
• Möjligheten till teamwork i squaden (då menar jag inte att slänga ut ammolådor till höger och vänster..typ).

1. Storre kartor.. kommer med Armored Kill
2. Varfor?
3. Ingen bryr sig om order idag, varfor skulle det bli battre med ditt forslag?
4. Skapa party sa har du lost det. Alt Team speak.. forstar inte fragan.
5. Vada "Mojlighet till teamwork"?? Vad kan du mojligtvis vilja ha mer an vad som finns idag? Problemet ar att inte en javel spelar som squad. Folk kollar inte ens sina Perks inon grupperna.

Ok, låt mig förklara mina önskemål.
1. Visst kommer det större kartor till Armored kill, men vi pratar BF4 här!
2. Jag gillar 6 man sq. som i BF2 med förutsättning att önskemål 3 infinner sig.
3. Att ingen bryr sig om order håller jag med om men finns det möjlighet till att ge tydliga order i BF3 tycker du? Vill man köra mer teamwork så ska man kunna göra det. I BF2 fanns möjligheten att köra teamwork i squaden med tydligare förflyttningar mm.mm. Fattar inte hur man kan vara i mot det?

Jag vill att Dice ska ta godbitarna från BF2 in i BF4.

Spelade du BF2 när det begav sig? om du gjorde det så skulle du förmodligen blivit kickad från vår squad för att du inte följde order...

Over & Out

Nej, jag är inte emot att man spelar i grupp och t o m i storre formeringar. Vi gör det som mycket som vi kan och det går. Jag förstår bara inte varför du tycker det behövs mer tekniska hjälpmedel och vad det skulle göra för skillnad? Med antingen den inbyggda funktionen eller TS så har du allt du behöver. Följer folk inte order idag så kommer de fan inte att göra det imorgon heller.
För du menar väl inte att du behöver mer visuella hjälpmedel. Du som spelat BF2 och allt?

Ang. visuella hjälpmedel så saknar jag "T" -funktionen som gruppledaren har i BF2. Inte bara "Attack" som i BF3. I BF2 kunde du döpa dina grupp till vad du ville, typ "Teamwork Voip" då visste du vad som gällde om du anslöt till den gruppen.

Inaktiv
Skrivet av booNZXTood:

Fan.. jag som ville ha andra världskrigsspel med Frostbite motorn liksom BF3 är redan hur bra som helst ser ingen mening med att göra ett till jävla nutids spel.. kommer att bli exakt som BF3 juuuuu...

Du verkar veta mycket om bf4, jobbar du på DICE?

Skriv svar