Bra nya äventyrsspel till PC?

Medlem
Bra nya äventyrsspel till PC?

Jag kom att tänka på att det verkar inte göras några äventyrsspel längre.
Allt som kommer nu för tiden är ju FPS och MMOs och några RPGs.

Jag kommer ihåg spel som Full Throttle, Day of the tentacle, Sam n MAx och Monkey Island.

Varför görs inga sånna spel längre? Eller görs det men jag har missat dom?

Jag vet att sam n max kom ut i nyversion för inte alltför längesen och nyaste Monkey Island är inte så gammalt men däremot var det kasst.

Så vad har jag missat?

Medlem

Dreamfall 2 kom för några år sedan.. kanske missat det? Underbart spel..


signatur

Have a good time!

Medlem

Runaway serien? Inte direkt bra enligt mig.
Eller Broken Sword? Har svårt att tänka mig att du har missat Broken Sword. Det är ju faktiskt riktigt bra spel.

Medlem

Machinarium! Större fokus på pussel än i nämnda spel och ingen egentlig dialog(tänk Wall-e), men mycket belönande och estetiskt tilltalande.
Annars tipsar jag om Dreamfall och The Last Express(något äldre men alltför sällan nämnt).

Medlem

Runaway-spelen var faktiskt bra. Får lite broken sword-vibbar.

Inaktiv

Dreamfall skulle jag undvika till fördel för 'Den längsta resan', det är tyvärr lite svårt att få igång på moderna maskiner men finns på GOG, dock bara på engelska tyvärr.

Annars gillar jag 'Secret files: Tunguska', uppföljaren är däremot inget att hänga i julgranen.

Medlem

Glöm inte Hopkins FBI. Sjukt bra spel!
Spelade det före monkey island spelen tom. så det har väl ett par år på nacken nu men på den tiden var det grymt!

Medlem

Sanitarium är bra som fan och väldigt orginellt innehåller dock inte den härliga humorn från te.x Grim fandango eller monkey island serien.

http://www.mobygames.com/game/windows/sanitarium

Dock inget nytt spel


signatur

Grim Fandango, bättre uppfinning än hjulet!

Medlem

Lirar igenom Syberia som jag själv missade och det är kanon..lite halvmysig peka-klicka med myst-stämning.

Annars har ju nya Whispered World anlänt, med handmålade bakgrunder. Finns demo på det också.

Medlem

black mirror 1 och 2

1
Skriv svar