Age of Empires Online presenterat

Medlem

Blir antagligen att testa, då jag gillar AoE serien. Måste medge att det dock inte ser bra ut alls, utan som ett riktigt barn spel. Grafiken gillar jag inte heller, ser 'sämre' ut än första AoE spelet. Passar inte med denna typ av grafik på ett sådant spel imo.

Overall känns det väldigt barnsligt och ser för 'snällt' ut.

Hade ju betydligt hellre sett AoE 4 release

Medlem

Ojojoj va lycklig jag blev när jag läste rubriken, men så fort jag kom in och såg den där förbannade loggand så svartnade det nästan för ögonen. Och jag visste att det var kört..

Spel branschen bara sviker och sviker känns det som i dagsläget. Eller är det så att vi som tycker så hör till den äldre generationen?
Kanske.. No country for old gamers


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Men fy f****n vad det ser ut! Varför ska de förstöra ett så bra koncept? Ge mig en remake på 2an istället!


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Inte en chans, detta måste vara ett försenat April-skämt..

Medlem

Hardcore PC gaming = casual mmo with happy colours?

Ja, jag vet att Sims, WoW och Farmville har varit de största succéerna på formatet, och att även "seriösa" spel som SC2 ser direkt barnliga ut (tack Blizzard) men nu börjar det ju går för långt!
Jag gillar ju inte ens travian (AoE Online)
Det där kunde ju portas direkt till Wii med fördel...
Jag minns ju tiden då PC var hardcore, hade seriösa/realistiska spel och krävde en viss dos av skicklighet, och erbjöd grym grafik. Sen kom WoW...

Det här är ju en ren parodi. Varför inte släppa AoE 4 eller AoM 2?
Visst är PC en liten plattofrm, och RTs en slapp genre, men släpp till mobil också, och lägg in stöd för Move/Kinect så kan det nog sälja iaf

Medlem

Dubbelpost..


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

"de e ferg glat graffe ja kan itne spela skitet de komer va as kast!!!!!!"


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Grafiken är gay men spelupplevelsen måste var på topp! Minns när jag som liten spelade AoE 1997

Medlem

Varför ska dem plötsligt göra det cartoonish och komiskt? Urk...

Ish
Medlem

Trodde det var AoE 1 först på bilderna, var tvungen att titta två gånger :s


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Måste verkligen testa det där. Ser riktigt skoj ut.

Jee
Medlem

Skulle kunna tänka mig att en av anledningarna till att använda sån här grafik är för att det ser bättre ut på datorer med sämre prestanda. Realistisk grafik blir ofta mer klottrigt på lägre inställningar.
Det kanske lockar fler casuals också vilket ger ännu fler spelare och det är väll det man är ute efter.


signatur

Eller inte?

Medlem

Grafiken är väl ok, men vem orkar med ett strategispel som är 24/7....

12
Skriv svar