Battlefield 3: Close Quarters

Medlem
Skrivet av Friberg:

R.I..P Battlefield.

Håller med. Nu är spelet tillägnat massa snorungar som springer runt och sprayar, quickscopeskjuter med snipergevär, studsar runt med kniv, lyssnar på dubstep och tror sig spela taktiskt... Och allt i en korridor.

Medlem

Electronic Arts

Medlem

Har nästan bara kört Close Quarters det släpptes för premium. Jävligt skön omväxling faktiskt. På våra servrar kör vi 4 conquest domination fölt av 1 gun master, det känns lagom.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Inte mig emot om folk vill samlas på ett kontor och puckla på varandra. Sålänge jag kan hoppa in i en helikopter en halvmil därifrån, för att sedan skjuta sönder hela den jävla våningen, så är jag nöjd.

Tyvärr är jag fast i den den där jävla byggnaden jag med. Jag vill ha Battlefield, inte Battleoffice. Jag skiter i vad de gör med spelet nu, det är ändå trasigt med massa barnsliga gimmicks.

Medlem

Jag köpte det mest för vapnen, banorna var skit.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Javas:

Prövade spelet för några veckors sen, kraschar fortfarande för mig efter 5 minuters spelande. Två kompisar prövade spelet med de nysläppta Nvidia rutinerna till Geforce 560 Ti för ett par dagar sedan, spelet kraschade efter 5 minuters spelande.

Riktigt synd att dom inte bryr sig om att reparera spelet, det här ser rätt kul ut.

Det finns hemmasnickrade fixar på detta dock. Men jag kanske redan dragit det för dig? Har tagit upp det flertalet gånger, men har glömt för vilka

Jo, du har tipsat mig om det men varnade även för eventuella risker. Jag tycker det ändå är dåligt av EA/Dice att inte fixa strulet själva och förlitar sig på att andra skapar halvsäkra hemmagjorda fixes.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Cod cod cod cod.... Så fort man läser nåt om FPS spel så kommer alltid cod upp. Det är som när man läser eller tittar på tv om nåt sport evenemang eller om man kollar på en hockey eller handboll match, till och med curling så nämns alltid Zlatan. Jag är så trött på cod och den där jävla Zlatan!

Jag hoppas på armored kill.

Medlem

5/5 av mig.
Gun Master höll mig klistrad vid datorn, skitkul!
Snygga, roliga och intensiva banor. Nya vapen och assignments.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ger också detta max en trea. Kommer väl spela det en vecka till max sen övergår jag tillbaka till det gamla BF3 med RIKTIGA kartor.

Får en tår i ögat när man läser "BF3 med RIKTIGA kartor"
:,(


signatur

Rwa?

Medlem

Detta följde väll med release? Eller har jag helt missat BATTLEFIELD banorna? Alltså dem dära stora banorna som är BATTLEFIELD?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ger också detta max en trea. Kommer väl spela det en vecka till max sen övergår jag tillbaka till det gamla BF3 med RIKTIGA kartor.

Vilka kartor då? INGA BF3-kartor (exklusive Karkand-kartorna, som också de är förminskade versioner av de originala) är "riktiga" BF-kartor.

Små, klustrade flaggor..

Nej tack, DICE, men lycka till med den nya målgruppen...

Medlem
Skrivet av Eriand:
Skrivet av Lolflakes:

Ger också detta max en trea. Kommer väl spela det en vecka till max sen övergår jag tillbaka till det gamla BF3 med RIKTIGA kartor.

Vilka kartor då? INGA BF3-kartor (exklusive Karkand-kartorna, som också de är förminskade versioner av de originala) är "riktiga" BF-kartor.

Små, klustrade flaggor..

Nej tack, DICE, men lycka till med den nya målgruppen...

Om du nu tycket att banorna är förminskade, får jag då fråga vad du vill göra mitt ute i havet på Wake Island t.ex.? Visst, Strike at Karkad är lite mer kompakt än på BF2 men det är för att göra det mer realistiskt. Personligen tycker jag inte att det är något fel på banorna, förutom då Close Quarters för dem är skit.

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Eriand:
Skrivet av Lolflakes:

Ger också detta max en trea. Kommer väl spela det en vecka till max sen övergår jag tillbaka till det gamla BF3 med RIKTIGA kartor.

Vilka kartor då? INGA BF3-kartor (exklusive Karkand-kartorna, som också de är förminskade versioner av de originala) är "riktiga" BF-kartor.

Små, klustrade flaggor..

Nej tack, DICE, men lycka till med den nya målgruppen...

Om du nu tycket att banorna är förminskade, får jag då fråga vad du vill göra mitt ute i havet på Wake Island t.ex.? Visst, Strike at Karkad är lite mer kompakt än på BF2 men det är för att göra det mer realistiskt. Personligen tycker jag inte att det är något fel på banorna, förutom då Close Quarters för dem är skit.

Karkand-banorna fungerar.. De är Anpassade för DICEs nya målgrupp, men de är definitivt mycket bättre än alla andra original-banor i BF3....

Medlem
Skrivet av Eriand:
Skrivet av Lolflakes:

Ger också detta max en trea. Kommer väl spela det en vecka till max sen övergår jag tillbaka till det gamla BF3 med RIKTIGA kartor.

Vilka kartor då? INGA BF3-kartor (exklusive Karkand-kartorna, som också de är förminskade versioner av de originala) är "riktiga" BF-kartor.

Små, klustrade flaggor..

Nej tack, DICE, men lycka till med den nya målgruppen...

Jag h åller med om att de vanliga kartorna också är väldigt icke-bf men vissa kan vara roliga. Tex. Caspian Border.

Medlem

"Mestadels kosmetisk förstörelse"
Som jag trodde då! Typiskt DICE


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Eriand:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Eriand:
Skrivet av Lolflakes:

Ger också detta max en trea. Kommer väl spela det en vecka till max sen övergår jag tillbaka till det gamla BF3 med RIKTIGA kartor.

Vilka kartor då? INGA BF3-kartor (exklusive Karkand-kartorna, som också de är förminskade versioner av de originala) är "riktiga" BF-kartor.

Små, klustrade flaggor..

Nej tack, DICE, men lycka till med den nya målgruppen...

Om du nu tycket att banorna är förminskade, får jag då fråga vad du vill göra mitt ute i havet på Wake Island t.ex.? Visst, Strike at Karkad är lite mer kompakt än på BF2 men det är för att göra det mer realistiskt. Personligen tycker jag inte att det är något fel på banorna, förutom då Close Quarters för dem är skit.

Karkand-banorna fungerar.. De är Anpassade för DICEs nya målgrupp, men de är definitivt mycket bättre än alla andra original-banor i BF3....

Jo, det känns lite som om banorna är gjorda till rush och att det är rush de har satsat mest på med bf3. Men det mest tragiska är att där inte finns en befälhavare längre. Men annars tycker jag battlefield-känslan finns där.

Inaktiv

Spelet är ju helt förstört och tråkigt verkligen!

Snart annonserar man väl Battlefield 4 eller nå.

Medlem

Riktigt tragiskt att BF2 är mer Battlefield än 3an. Jag tror Planetside 2 kan bli den nya "Battlefield" upplevelsen

Medlem

BF3 är inte intressant förräns "Project Reality goes Frostbite 2.0", om bara DICE kunde få tummen ur o släppa modtools!

Medlem

Tycker om de nya banorna, men kan bara spela korta stunder i taget, blir lite för intensivt för min smak

Tycker annars att det finns gott om teamwork i Conquest Domination (Yah, really!). Man vinner inte en match genom att döda flest motståndare, utan genom att ta över och hålla flaggorna, vilket många tycks glömma....det är dom lag som koncentrerar sig på flaggorna som vinner. Alltid.

Medlem

Gillar små kartor, för att det är mycket action och man får arbeta lite med stressen som uppkommer. Dock hade jag hoppas att dessa kartor skulle fungera i esport, men tvivlar stark.

Är inget fan av fordon och extremt stora kartor, men jag ser ändå fram alla de kommande expansionerna för det. Variation är härligt och förlänger livslängden på spel. Samt att hjärndött dödande är kul i små doser. Ska man spela längre behöver man mer taktiska utmaningar och samarbeten med andra spelare.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

cod trams

Jepp, cod var först med allt. Precis som Apple.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

vill see ett nytt battlefield 1942, med båtar o allt osm orginalet hade och seriös grafik...

Medlem

BF3 helt klart bästa spelet

Medlem

Saknar Rush lol


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av gorman:

5/5 av mig.
Gun Master höll mig klistrad vid datorn, skitkul!
Snygga, roliga och intensiva banor. Nya vapen och assignments.

Håller med


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

origin, fortf, /thread

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mosoloa1:

Saknar Rush lol

Svor jag i kyrkan? Eller kanske snarare gav prästen en örfil och gjorde en Schyman i mittgången?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mosoloa1:

Saknar Rush lol

Svor jag i kyrkan? Eller kanske snarare gav prästen en örfil och gjorde en Schyman i mittgången?

nejdå var på dåligt humör när jag skrev denna kommentar, jag ursäktar. Tänkte bara att det är inte det första jag tänkte när jag spelade på de små banorna. Bra recension i övrigt!


signatur

hejsanhejsanhejsan

123
Skriv svar