Sydkorea förbjuder handel med virtuella föremål

Medlem
Skrivet av Securion:

Låt folk få välja själva kanske vad dom ska göra med sina pengar?

Förbjuda bottar lär ju hjälpa lika bra som att förbjuda fortkörning. Dvs inte alls.
Bättre att hitta en teknisk lösning på problemet.

Å andra sidan kanske ett förbud hjälper bättre än inget förbud alls.

Medlem

Ord och inga visor. För mig får de gärna förbjuda auktionshus á la Diablo då jag inte har något som helst intresse av det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Hehe, ja... Skulle vilja se svenska politiker snacka om det här...
Dom kan ju inte ens stava till MMORPG...

Hahahaha bästa på länge!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Securion:

Låt folk få välja själva kanske vad dom ska göra med sina pengar?

Förbjuda bottar lär ju hjälpa lika bra som att förbjuda fortkörning. Dvs inte alls.
Bättre att hitta en teknisk lösning på problemet.

Fattar inte varför du fick så många downvotes men jag håller med. Om någon vill köpa ett virtuellt föremål i ett spel så ska dom fan få göra det. Bara för att andra "tycker" att det är idiotiskt att köpa typ items i ett spel för riktiga pengar ska det inte vara olagligt för det. Bots och sånt ska spelaren bannas från själva spelet bara, vilket nog är lätt hänt om man blir upptäckt. Låter lite löjligt med fet böter och fem års fängelse.

Medlem

Den som tror att det inte hjälper alls att ha en lag emot fortkörning lär ju kanske göra en reality check.

Sen att botar inte är samma sak är helt rätt, och där kommer det nog fungera betydligt sämre.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Wiee bort med Bottar.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Raid25:

Floffe: Jag gissar att du är ironisk med ditt inlägg, för annars så har du inte en jäkla aning om vad Nord-Korea är idag.

Jag tycker ironin lyser igenom. För övrigt kan jag ju passa på att fråga om du har varit i Nordkorea, så att du kanske har en aning om hur det är idag?

Medlem
Skrivet av Securion:

Låt folk få välja själva kanske vad dom ska göra med sina pengar?

Förbjuda bottar lär ju hjälpa lika bra som att förbjuda fortkörning. Dvs inte alls.
Bättre att hitta en teknisk lösning på problemet.

Det kan hjälpa, om det inte är förbjudet kan man inte hindra folk från att använda bottar, vore det tekniskt enkelt hade det redan varit gjort. Nu kan man slå ner på en bottare, nita honom med 300k i böter och fängelse om han åker fast igen, troligtvis en bottare färre. Om det inte funkar att förbjuda fortkörning, då borde det inte hjälpa att förbjuda stöld heller, eller misshandel, mord etc. Ska vi skippa förbud allt som allt eftersom de inte fungerar?

Medlem

Klockren lag. Bra Sydkorea.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skrivet av Alphons Alphahane:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Omoget som bara den antar du ej vart utanför världen som kallas mor å fars källare?

Det var ett dåligt skämt och jag ber om ursäkt ifall någon tog illa upp. Antaganden om min mognad och mitt tillhåll kan du gärna hålla för dig själv.

Så du får komma med dåliga skämt men inte jag? Lägg av ! Om du säger det var ett skämt missade jag poängen för det var riktigt dåligt. Men visst då var det jag sade ETT SKÄMT med!


signatur
Inaktiv

Med tanke på att Sydkorea är en nyckelmarknad för Blizzard så ser jag det som väldigt positivt att myndigheterna slår undan benen för den här sortens handel som i min mening bara förstör.

Medlem

Med endast Diablo 3 som exempel... Jag förstår att många inte gillar bottare och Real Money AH och de potentiella negativa effekter det för med sig.

Jag är inte säker själv vad jag tycker om RMAH och jag ogillar bottare, fuskare och hackare starkt...

Men är det verkligen något som borde reguleras i lag? Av en nation? Är det bara jag som tycker det låter lite överdrivet?

Skrivet av dofilusåkaffe:

Så du får komma med dåliga skämt men inte jag? Lägg av ! Om du säger det var ett skämt missade jag poängen för det var riktigt dåligt. Men visst då var det jag sade ETT SKÄMT med!

Skillnanden ligger väl i att jag riktade min dåliga komik mot ett fjärran land medan du kallar mig omogen. Sydkorea- Det nya Nordkorea är ingenting annat än ett skämt och jag vet mycket väl att Sydkorea är ett land att föredra över Nordkorea. Min humor skiljer sig uppenbarligen från din men personliga påhopp går att undvika.

Skrivet av dofilusåkaffe:

Omoget som bara den antar du ej vart utanför världen som kallas mor å fars källare?= "ETT SKÄMT"

Tja, vi verkar vara ganska dåliga på det här med skämt.

Medlem
Skrivet av Dralle:

Humoristiskt med tanke på dom har flertalet "studios" som enbart sysslar med bottar och script utnyttjande av spel.

Dom? Du menar politikerna som stiftade lagarna äger studios som sysslar med botting? Eftersom du knappast kan snacka om landet som ett kollektiv.


signatur

I drank what?

Medlem

haha, 300k och 5 års fängelse... jag är inte helt insatt i det svenska systemet, men.... det där är väl grovare än det hårdaste straffet för te.x våldtäkt eller på nivå med dråp.

Medlem

Games - Serious Business

Skrivet av Alphons Alphahane:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Så du får komma med dåliga skämt men inte jag? Lägg av ! Om du säger det var ett skämt missade jag poängen för det var riktigt dåligt. Men visst då var det jag sade ETT SKÄMT med!

Skillnanden ligger väl i att jag riktade min dåliga komik mot ett fjärran land medan du kallar mig omogen. Sydkorea- Det nya Nordkorea är ingenting annat än ett skämt och jag vet mycket väl att Sydkorea är ett land att föredra över Nordkorea. Min humor skiljer sig uppenbarligen från din men personliga påhopp går att undvika.

Skrivet av dofilusåkaffe:

Omoget som bara den antar du ej vart utanför världen som kallas mor å fars källare?= "ETT SKÄMT"

Tja, vi verkar vara ganska dåliga på det här med skämt.

Min kompis som kommer från Sydkorea tog det skämtet högst PERSONLIGT så kom inte och säg att det ej är personligt bara för det ej drabbar dig. Trångsynte människa!

Och ni som gillade hans kommentar borde skämmas!


signatur
Medlem

"målet med spel är underhållning och de bör användas i akademiska och andra goda syften"

Håller med. Bra gjort, Sydkorea.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skrivet av dofilusåkaffe:

Min kompis som kommer från Sydkorea tog det skämtet högst PERSONLIGT så kom inte och säg att det ej är personligt bara för det ej drabbar dig. Trångsynte människa!

Och ni som gillade hans kommentar borde skämmas!

Jag ber om ursäkt om så är fallet men skämtet var väl ändå inte särskilt brutalt. Jag kan väl bara utgå ifrån hur jag själv skulle reagera på om t.ex. Finland skulle jämföras med Nordkorea. Inte skulle jag ta det seriöst. Det stod ju inte heller Sydkoreaner- De nya Nordkoreanerna (tack och lov). Ber än en gång om ursäkt, Sydkorea är ett land som jag fascineras av och hoppas på att få besöka någon dag.

Skrivet av Alphons Alphahane:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Min kompis som kommer från Sydkorea tog det skämtet högst PERSONLIGT så kom inte och säg att det ej är personligt bara för det ej drabbar dig. Trångsynte människa!

Och ni som gillade hans kommentar borde skämmas!

Jag ber om ursäkt om så är fallet men skämtet var väl ändå inte särskilt brutalt. Jag kan väl bara utgå ifrån hur jag själv skulle reagera på om t.ex. Finland skulle jämföras med Nordkorea. Inte skulle jag ta det seriöst. Det stod ju inte heller Sydkoreaner- De nya Nordkoreanerna (tack och lov). Ber än en gång om ursäkt, Sydkorea är ett land som jag fascineras av och hoppas på att få besöka någon dag.

Ok godtaget, tolkade det fel! *Kram**Kram* ^^


signatur
Inaktiv

Helt riktigt Sydkorea. Spel upplevelsen förstörs bara när riktiga pengar och bottar blandas in. Ända fallet där det skulle funka är med 2 olika servrar. En med pengar o bottar o sånt trams och en utan.

Medlem

Aldrig OK när myndigheter ska blanda sig i om sånt här.. dom kan väl göra nåt annat vettigt istället... låt folk om dom är såna idioter köpa såna saker för riktiga pengar.. förbjud cigaretter och knark istället som dödar folk varje år och inte spel för fan...

Medlem
Skrivet av Dralle:

Humoristiskt med tanke på dom har flertalet "studios" som enbart sysslar med bottar och script utnyttjande av spel.

Hör nog till stor del till varför dem införde denna lag? så resonerar jag över det. och ser det bara som ett +. Hade gärna sett det i Sverige, men smaken är som baken.

12
Skriv svar