Mafia II-demo släppt

Medlem

Fy fan vilken underbart spel! Körde igenom demot och gjorde en benchmark också!

Average FPS 55 (var 60 i average innan en massa eld och rök kom in i bilden). T_T

Flöt på otroligt bra! Mycket bättre optimerat än GTA IV! Och detta är ett demo!

Blir definitivt ett köp av detta till PC! Nu har jag bestämt mig! PC blir det!

Enda konstiga var att när jag stängde ner spelet så blev allting mycket mörkare, skrivbordet och annat. Ja, hela skärmen blev mörkare.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av aspunk:

4.1 MB/s om man väljer norge som nedladdningsserver just nu.

Fick 7 MB/s-nånting, hade sverige, gick på 2 minuter.. måste vara rekord från steam för min del tror jag.

Hyffsat demo. Inte lika bra som GTA4, men inget jag väntat mig iofs. Fysiken är mycket sämre, skjutandet också.. Bilarna vetifan, känns lite "stelare" men kanske är verkligare istället.. Får samma prestanda som GTA4 också, runt 40 FPS medel när man spelar så det är okej antar jag (för ett sånt här typ av spel när så mycket händer hela tiden).

Har inte hänt så mycket rent grafiskt sen GTA4 dock vilket man kanske hade hoppats.. Ser helt okej ut precis som GTA4 minus problemen att det ser fult ut på håll med lite väl mycket "jaggies"..


signatur
Medlem

Steam...aha........


signatur

B lup

dmn
Medlem
Skrivet av TanNeR:

Kul demo, lite osäker dock på körningen.. känns för enkelt. GTA style - stå på gasen och flyg iväg. Var är tyngden i bilarna?

Fruktansvärt vackert dock, the details O_O

hela spelet har ju två olika fysiklägen för bilarna...

Medlem
Skrivet av purjo:

Väntar på xboxdemot som väl lär bli bara för dem med guld i början. Det får ta den tid det tar.

Tankar det nu, tihi, men har ju guld då

Medlem

Riktigt grymt demo!

Medlem

riktigt grymt demo,, men den nya physx drivaren man måste ha funkar ju inte i GPU mode:S riktigt irriterande.

Medlem

Vad är det för två olika lägen ni snackar om?
Tyckte känslan var otroligt grym. Grafiken är mycket imponerande och det är helt sjukt att spelet flyter i ~35fps på min laptop jag köpte för 6000kr.


signatur

Have a good time!

Medlem

vackert efterkrigs-USA. gillade röstskådespelarna och karaktärerna (utom att vår huvudperson så klart är stereotypisk i sin hjältestil, läs [John Shepard i ME2].

Jag kommer att köpa och snöa in på det.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Är det sant att körningen är som i GTA-spelen? Jag har för mig det talades om två "lägen", stämmer det? Ett för alla de som inte klarade av racingbanan på det första spelet, och ett för de som inte nöjer sig med att kunna göra alla uppdrag på första försöket?
För jag orkar verkligen inte med ett "full gas hela tiden!"-spel alá GTA. Mafia kräver känsla.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

bjosarn: Korrekt, det finns två lägen: normal och simulation. Simulation är till för de som vill ha en tyngt i körningen, dvs mer verkligt och utmanande.

Inaktiv

360 demot är redan ute


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jag tycker inte alls bilarna känns fel, dom är skönare än GTA tycker jag - ännu mer känsla. Krocka en bil i GTA så blir det en jävla smäll, men inget annat. I Mafia 2 så ser man rekylen och känner den, ser hur bilarna direkt tar skada. En annan sak som man märker är om man försöker backa på en snutbil, fysiken känns realistisk när motkrafterna verkar.

Synd att jag kör den på min bärbara (9400M), min FPS är inge o tala om (inte ens med 1024). Can't wait tills jag kommer hem i morgon och lira den på mina 5770

Medlem

Trevligt värre. Tråkigt nog släpps spelet väldigt nära inpå Worms reloaded, så det blir lite konflikt angående vad som ska spelas.

Medlem
Skrivet av Ghostknight:

Trevligt värre. Tråkigt nog släpps spelet väldigt nära inpå Worms reloaded, så det blir lite konflikt angående vad som ska spelas.

Äh, lättare val går väl inte att göra.

Hade problem med lite taskig FPS i 360-demot, någon annan som märkt av detta?

Medlem

Detta spelet kommer våldta GTA IV så hårt så det kommer spruta avföring över hela golvet.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hoppas verkligen att man kan sitta ner, crouch:a i hela spelet, en detalj som inte finns med i demot.

Sen är demot så klart bara en liten bild av hur spelet ser ut, en jämförelse var när jag spelade Batman Arkham Asylum demot: jag blev riktigt besviken på demot men hela spelet var kanon.

Medlem
Medlem

Till min förvåning flöt det utomordentligt bra på min gamla burk, kudos till programmerarna! Men det blir nog fortfarande ett köp först och främst till PS3. Demot gjorde så att jag verkligen vill ha mer!!

Någon annan vars skärm blev mörkare när man stängde av spelet? Fick starta om datorn...

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Hade problem med lite taskig FPS i 360-demot, någon annan som märkt av detta?

Demot är troligtvis inte helt färdigoptimerat men den färdiga produkten lär bli det, 2K Games brukar vara bra på att optimera

Medlem

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Medlem

hur hittar ni demot på PSN?
Jag har kollat både svenska och amerikanska PSN-Store nu.
Inget.

Medlem

dubbelpost, sorry.

Medlem

Någon annan som saknar något, direkt efter att ha testat demot? Jag inser så klart att detta bara är ett demo så man ska nog inte dra några stora växlar.

Förutom att det är oerhört vackert och välgjort så saknar jag förmågan att sitta ner, croucha samt att kunna slänga sig åt sidan som i förra Mafia.

Medlem
Skrivet av feliciano:

Någon annan som saknar något, direkt efter att ha testat demot? Jag inser så klart att detta bara är ett demo så man ska nog inte dra några stora växlar.

Förutom att det är oerhört vackert och välgjort så saknar jag förmågan att sitta ner, croucha samt att kunna slänga sig åt sidan som i förra Mafia.

Crouch är troligtvis påväg då det finns i kontrollmenyn.

Något som saknas är ragdoll-fysik när man blir påkörd, vattenfysik samt bättre optimering som andra också sagt.

Medlem

Kort demo, kass AI, grymt kul sandbox

(Liten sammanfattning)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kör på maxgrafik utan en enda grafikglitch en sålänge och det flyter på bra som fan.
Solklart köp


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag tycker spelet flyter väldigt bra, var rädd för att jag skulle behöva sänka grafikinställningarna mycket efterssom jag har 8800GT, var ju mellan minimum och rekomenderat, men icke: 1680 X 1050, i benchmark fick jag
minimum 12,8
max 83,3
genomsnitt 38,7

Fullt spelbart mao.

För övrigt var det sjukt kul också!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

jag tog o tittade i playboytidningen som låg i köket i början men nu finns den inte kvar?

Skriv svar