"Vi hoppas släppa Assassin's Creed 10"

Robot
"Vi hoppas släppa Assassin's Creed 10"

Ubisofts har både stora och långa planer för sin historiska spelserie. Något som hade varit omöjligt utan de många uppföljarna, menar de.

#ubisoft, #assassins-creed-iii, #assassins-creed-brotherhood, #assassins-creed-revelations


Medlem
"Vi hoppas släppa Assassin's Creed 10"

Att mjölka spel-kossan har tagits till nya höjder, "Bra" tänkt Ubisoft..

Medlem

Så sant.
Tycker att AC har en hyfstad hög lägsta nivå. Bara att det kan vara lite enformigt i sina stunder

Medlem

Gärna för min del.
Även om det är kassako, så har Ubisoft gång på gång visat att dom tar feedback på allvar, och har förbättrat väldigt många av de punkter som anmärkats under seriens gång, om dom fortsätter på samma väg kommer jag fortsätta spela.
Historian är ruskigt god också, speciellt med Ezio's del.

Medlem

Jag hoppas innerligt att de inte ska dra ut på samma story om Desmond i 10 spel. Då är det slutspelat med AssCreed för min del, jag vill ha max 2 spel till innan det knyts ihop.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Gött! Det är bara att köra på

Medlem

Lite mjölkvarning på det hela, om än Brotherhood är identiskt med 2an och kanske hade fungerat bättre som expansion så tycker jag ändå att Brotherhood förtjänar att vara ett eget spel.

Revelations var inte helt fel heller, så länge Ubisoft håller fräsch attityd mot serien så klagar jag inte.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Mjölkvarning tycker jag inte det utfärdar sålänge spelen fortsätter utvecklas konstant till skillnad från till exempel CoD. CoD har kört på samma modell nu i många spel där de enda skillnaderna skins och maps mer eller mindre. AssCreed känns fräscht varje gång ett nytt spel släpps än så länge, precis som de första 10 spelen i Final Fantasy gjorde. Tror det kan bli skitbra ifall de håller samma kvalitet på spelen som de gjort än så länge. Revelations var väldigt kul, men Brotherhood har nog varit det bästa hittills.

Tror starkt på 3an, hoppas att spelet efter 3an kommer utspela sig i nutid huvudsakligen och avsluta Desmonds story för att introducera en ny. Men jag har för mig att jag läste att 3an blir sista för Desmond, så vem vet hur det blir. Älskar verkligen att de släpper nya spel såpass ofta som de gör med tanke på att varenda jävla AssCreed slutar i en fet cliffhanger <.<

Medlem

Minns ännu tiden då de sa att de var tänkt att vara en trologi....


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Jag hoppas innerligt att de inte ska dra ut på samma story om Desmond i 10 spel. Då är det slutspelat med AssCreed för min del, jag vill ha max 2 spel till innan det knyts ihop.

Jsg tror dom har sagt att assassins creed 3 är den sista med desmond, men är inte helt säker.

Medlem

Spelade ut tvåan och en bit in på brotherhood, men sen dess har jag inte orkat, för långt och enformigt för min smak.

Medlem

Jag ser stor potential här. AssCreed kan mycket väl växa förbi The Sims och ta åt sig den ljuva hederstiteln som världens största mjölkko.

Medlem

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Det behövs större utrymme för lönnmördandet och serien behöver bli svårare. Man har blivit alldeles för OP och man har gått ifrån spelets rot-story alldeles för mycket. Första spelet spårade ju i alla fall inte ut storymässigt, och tvåan förlåter jag utvecklarna för då det var ett jävligt välproducerat spel. Brotherhood och speciellt revelations var tråkiga och var mycket sämre på att bygga upp känsla. När karaktärer dog brydde man sig inte ens, vilket är ett fail i berättandet. Trean ser också ut att bli dålig, med alldeles för mycket OP, för lite rotstory och ingen känsla alls, nu när städerna är borta. Överväger starkt att hoppa av AC-tåget, och då var ettan och tvåan två underbara spel på var sitt sätt.

Medlem
Skrivet av crazycat690:

Minns ännu tiden då de sa att de var tänkt att vara en trologi....

Förutom att du glömde att Ubisoft sa att Assassins Creed 2 skulle vara en triologi med Ezio i huvudpersonen. Vilket det var.
Assassins Creed 2, Brotherhood och Reveleations.

Medlem
Skrivet av iebo98:
Skrivet av 4liv3:

Jag hoppas innerligt att de inte ska dra ut på samma story om Desmond i 10 spel. Då är det slutspelat med AssCreed för min del, jag vill ha max 2 spel till innan det knyts ihop.

Jsg tror dom har sagt att assassins creed 3 är den sista med desmond, men är inte helt säker.

Det stämmer, och detta har inte ändrats. Så länge de kan hitta på en ny intressant story efter detta så vore det väl inte helt fel med nya spel i serien.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag ser stor potential här. AssCreed kan mycket väl växa förbi The Sims och ta åt sig den ljuva hederstiteln som världens största mjölkko.

Förstår verkligen inte din inställning att det skulle vara mjölk ko ? Då skulle ju varenda spel som släpper mer än en del av vara det.
Så länge de utvecklar spelet o bygger nya karaktärer och tar handlingen vidare så ser jag ingen mjölk varning!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Eboran:
Skrivet av iebo98:
Skrivet av 4liv3:

Jag hoppas innerligt att de inte ska dra ut på samma story om Desmond i 10 spel. Då är det slutspelat med AssCreed för min del, jag vill ha max 2 spel till innan det knyts ihop.

Jsg tror dom har sagt att assassins creed 3 är den sista med desmond, men är inte helt säker.

Det stämmer, och detta har inte ändrats. Så länge de kan hitta på en ny intressant story efter detta så vore det väl inte helt fel med nya spel i serien.

Det låter ju bra det i alla fall. Det behövs lite nytt blod i serien nu, Desmond är en ganska färglös och tråkig pys.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Inaktiv

Det händer ändå saker och serien förnyas hela tiden, så länge det fortsätter är det ju ok med uppföljare. Tycker för egen del att tvåan är suverän och att Brotherhood inte alls är särskilt lik, har bara lirat ett par timmar och det är massor med nytt.

Medlem

Jag gillar AC och kommer att följa det så länge dom följer nuvarande formula: Fortsatt förbättring i varje nytt spel

Medlem

Jag tycker de förtjänar det flyt dom har med Assasin Creed och det är nog skoj för de som tycker om det. Själv tycker jag det är för barnsligt tyvärr. Går med luva, tittar ner, ser allmänt cool ut i allt han gör. Klarar helt enkelt inte av det. Börjar bli gammal.

Medlem

Gief moar! Har inget emot att de mjölkar denna serien för tycker varje spel är en förbättring och älskar storyn! AC3 sägs ju vara det sista med Desmond så blir intressant att se vem den andra nissen blir.

Medlem

Så en till spel serie som jag inte kommer köpa nåt spel från.

Det kommer vara som med CoD ungefärt samma gameplay i olika miljöer. Spelena i sig är inte dåliga för de släpper i prinsip samma "bra" spel om och om igen med lite olika smink och extra tillbehör. Kanske kommer köpa CoD BO 6/MW 9 om de kommer ha allt som var bra med de förra spelen iklädd lite finare klänning. Och då enbart för att ha lite nostalgi tripp. "Till den gamla goa tiden där man behövde byta spel om man ville spela zombies eller coopa normalt."

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Bojkott:

Jag ser stor potential här. AssCreed kan mycket väl växa förbi The Sims och ta åt sig den ljuva hederstiteln som världens största mjölkko.

Förstår verkligen inte din inställning att det skulle vara mjölk ko ? Då skulle ju varenda spel som släpper mer än en del av vara det.
Så länge de utvecklar spelet o bygger nya karaktärer och tar handlingen vidare så ser jag ingen mjölk varning!

Uppföljare i all ära, men har man som mål att släppa 10 uppföljare redan nu så står det inte rätt till. Dom har garanterat knappt börjat jobba på 4an, så dom har ingen som helst aning om vad dom själva vill med fortsättningen av serien, och därmed så tänker dom enbart på dom enorma intäkterna som spelserien gör.

Det ligger ingen som helst kärlek för serien bakom detta resonemang. En uppföljare ska komma av sig självt, och inte bestämmas i förväg, såvida man inte tänkt ut hela historien redan från början. Det var exakt detta som fick Call of Duty att gå i graven för att bli ett återkommande spel som är precis likadant som sin föregångare.

Bryr sig spelföretagen om sina produkter så bygger man upp dom väl. Att massproducera ett spel leder bara till besvikelse. Det blir väldigt lite nytt, och man drar oftast in flera olika studior vilket gör att spelupplevelsen går fram och tillbaka mellan olika stilar.

Medlem

Milk it baby, milk it!

Jag bryr mig inte, suveräna spel som jag verkligen gillar. Dock kan dom inte fortsätta med Desmond-linjen allt för länge till. Men så länge dom utvecklar spelen så ser inte jag några problem med att dom tjänar pengar. Fullständigt normalt beteende av ett företag...

Medlem
Skrivet av kyostize:
Skrivet av crazycat690:

Minns ännu tiden då de sa att de var tänkt att vara en trologi....

Förutom att du glömde att Ubisoft sa att Assassins Creed 2 skulle vara en triologi med Ezio i huvudpersonen. Vilket det var.
Assassins Creed 2, Brotherhood och Reveleations.

Det talades om att det skulle vara en trilogi när ettan släpptes, Brotherhood och Revelations blev bara gjorda för A) Ezios ofattbara popularitet vilket ledde till B) PENGAR!

Det var meningen att bara vara AC1, AC2 och AC3, vilket i och för sig är väldigt riskfyllt men den välkända pengakon är ju som sagt också inblandad. Ubisoft har hittat sin guldgruva, tyvärr så vet de det alltför väl, AC 10? För jäflit.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Gillar inte hans tänk

Medlem

"Vi hoppas släppa Assassin's Creed 10"

tryckfelsnisse? borde det inte stå "slippa"?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Bojkott:

Jag ser stor potential här. AssCreed kan mycket väl växa förbi The Sims och ta åt sig den ljuva hederstiteln som världens största mjölkko.

Förstår verkligen inte din inställning att det skulle vara mjölk ko ? Då skulle ju varenda spel som släpper mer än en del av vara det.
Så länge de utvecklar spelet o bygger nya karaktärer och tar handlingen vidare så ser jag ingen mjölk varning!

Uppföljare i all ära, men har man som mål att släppa 10 uppföljare redan nu så står det inte rätt till. Dom har garanterat knappt börjat jobba på 4an, så dom har ingen som helst aning om vad dom själva vill med fortsättningen av serien, och därmed så tänker dom enbart på dom enorma intäkterna som spelserien gör.

Det ligger ingen som helst kärlek för serien bakom detta resonemang. En uppföljare ska komma av sig självt, och inte bestämmas i förväg, såvida man inte tänkt ut hela historien redan från början. Det var exakt detta som fick Call of Duty att gå i graven för att bli ett återkommande spel som är precis likadant som sin föregångare.

Bryr sig spelföretagen om sina produkter så bygger man upp dom väl. Att massproducera ett spel leder bara till besvikelse. Det blir väldigt lite nytt, och man drar oftast in flera olika studior vilket gör att spelupplevelsen går fram och tillbaka mellan olika stilar.

Det står hoppas inte att det är planerat!
Det är väl inget fel att ha förhoppningar om spel man jobbar med. Och i slutändan så är det väl så att ger de spelarna vad de gillar så gärna 10 st spel i den serien. Men om det blir erbarmliga upprepningar i serien så lär de aldrig bli 10 st. Det säger ju sig självt!
Men om de gör som i dag och utvecklar nya karaktärer och byter miljön för spelet så kan jag inte kalla det för mjölkning bara för att namnet ingår i kommande spel. För ärligt de gör ju inte som cod serien. Där ligger den stora skillnaden. Men om du inte gillar deras upplägg så är det ju bara att hoppa deras spel samt info om framtids visioner. O ärligt visst skulle många vilja göra spel som kommer ut i 10 ver.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

hade varit coolt med en snygg gothbrud som huvudperson istället för ett miffo med skäggstubb som luktar urin.

12
Skriv svar