24 minuter gameplay från Beyond

Robot
24 minuter gameplay från Beyond

Heavy Rain-skaparnas nya uppvisat, få reda på till vilken grad det handlar om trycka på rätt knapp när den visas på skärmen.

#beyond-two-souls, #heavy-rain


Medlem
24 minuter gameplay från Beyond

"gameplay"

Medlem

*MEH*

Ser ut som de håller fast vid samma dumma system som heavy rain

Medlem

Ska börja kolla på videon nu, hoppas det ser grymt ut.

Edit - jag orkar inte kolla på den, de pratar för mycket i bakgrunden.

Medlem

deras techtrailer (eller vad det nu var) med robotflickan Kara var bra mycket mer intressant än det här

Medlem

Jag orkar inte kolla på videon, för mycket bakgrundsnack.

Medlem

Vad är det som är så himla innovativt med quick time events?

QTE är ingen höjdare alltså, men Heavy Rain är ett av de mest engagerande spel jag någonsin har spelat. Ett av väldigt få spel där jag genuint började bry mig om karaktärerna och kände med och för dem. Väldigt annorlunda spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av Cane:

*MEH*

Ser ut som de håller fast vid samma dumma system som heavy rain

Vad är dumt med det? Att man får möjlighet att interagera mer med spelet? Jag gillar denna typ av kontrollsystem. Det är inte lika tråkigt som Jurassic Park: The Game, där allt är quick time event, och det blir heller inte samma hjärndöda stil som resten av spelen där du t.ex. bara håller styrspaken uppåt för att klättra. Saknar man reaktionsförmåga så kan jag förstå att man avskyr såna här spel, speciellt när man inte vet när ett quick time event kommer inträffa. Men för mig som gillar utmaningar och att känna att det är jag som styr spelet och inga föranimerade cutscenes så är det här en grym spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Cane:

*MEH*

Ser ut som de håller fast vid samma dumma system som heavy rain

Vad är dumt med det? Att man får möjlighet att interagera mer med spelet? Jag gillar denna typ av kontrollsystem. Det är inte lika tråkigt som Jurassic Park: The Game, där allt är quick time event, och det blir heller inte samma hjärndöda stil som resten av spelen där du t.ex. bara håller styrspaken uppåt för att klättra. Saknar man reaktionsförmåga så kan jag förstå att man avskyr såna här spel, speciellt när man inte vet när ett quick time event kommer inträffa. Men för mig som gillar utmaningar och att känna att det är jag som styr spelet och inga föranimerade cutscenes så är det här en grym spelupplevelse.

+1

Medlem

Bara för att spel har en "bra filmisk story" så betyder det inte att man måste mörda sönder all gameplay...

Medlem

Ehm. 10:- skulle jag betala för detta spel. Vilken skit.

Medlem

Heavy Rain var unikt, och bör spelas av alla. Det är mera film än spel.

Medlem

Om dom är så sugna på att berätta en story så borde dom göra en animerad film istället, ett otroligt mycket bättre medium. De skulle kunna nå ut till en mycket större publik dessutom, om det nu verkligen är en bra story dom har att berätta.

Heavy Rain skulle jag aldrig någonsin fö får mig att köpa / stödja. Det är en kategori av spel jag hade hoppats skulle dö ut tillsammans med Dragon's Lair och andra FMV-spel som var populära ett kort tag under 90-talet.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

Heavy Rain skulle jag aldrig någonsin fö får mig att köpa / stödja. Det är en kategori av spel jag hade hoppats skulle dö ut tillsammans med Dragon's Lair och andra FMV-spel som var populära ett kort tag under 90-talet.

Jag tror att du missar något stort nu. HR är faktiskt grymt. Jag föreslår att du kollar när någon spelar lite, så kanske du ändrar uppfattning. Det är flera som sagt "detta är första gången hela familjen sett på när jag spelat ett spel från början till slut". Detta gällde även min flickväns familj, de tittade hela spelet. Från början till slut, vid flera olika dagar och de ville inte missa.

När jag spelar spel, så är det lite pixlar som rör sig och jag tappar intresset snabbt. Men när jag spelar HR, så är det inte pixlar som rör sig - de är riktiga människor. Man bryr sig och sugs in. Man glömmer klockan. Jag önskar det kommer fler såna spel. Det är inte så kul att vänta på ett sånt spel var 4e år?

HR är unikt och nytt. Du bör testa det nån timme för att se varför alla tycker det är så unikt. Du kanske missat något, eller så är det skräp. Vad gäller?

Medlem

@ SaraLivblad: sett på från början till slut", låter ju mao precis som när man tittar på film tillsammans, fast då slipper man turas om eller se på när någon annan styr. Jag tappar intresset för spel otroligt snabbt om jag inte kan utforska helt fritt som i TES, GTA osv. Är det för linjärt och jag kan inte välja vilken väg jag ska gå eller om upplevelsen känns för styrd så slutar jag spela, då är det enligt min mening inte "spel" utan något som bestämts i förväg hur det ska vara, det är inte mitt äventyr. Att HR skulle vara unikt eller nytt tycker jag inte, spelade du FMV-spelen på 90-talet?


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:

Om dom är så sugna på att berätta en story så borde dom göra en animerad film istället, ett otroligt mycket bättre medium. De skulle kunna nå ut till en mycket större publik dessutom, om det nu verkligen är en bra story dom har att berätta.

Heavy Rain skulle jag aldrig någonsin fö får mig att köpa / stödja. Det är en kategori av spel jag hade hoppats skulle dö ut tillsammans med Dragon's Lair och andra FMV-spel som var populära ett kort tag under 90-talet.

Håller med. Heavy Rain och liknande spel slutar vara intressanta när man inser att man kan få en bättre upplevelse från annat håll. Det är ju ändå gameplay som får oss att spela spel.

"Beyond är som en film med Quick Time Events ;D"
Okej, men då väljer jag hellre en film utan quick time events så jag kan äta popcorn samtidigt. Filmen jag väljer har säkert bättre story ändå.

Inaktiv

fail ..
"det här videoklippet är privat"

Inaktiv
Skrivet av Typhor:

deras techtrailer (eller vad det nu var) med robotflickan Kara var bra mycket mer intressant än det här

mm robotflickor

Medlem
Skrivet av vurt:

@ SaraLivblad: sett på från början till slut", låter ju mao precis som när man tittar på film tillsammans, fast då slipper man turas om eller se på när någon annan styr. Jag tappar intresset för spel otroligt snabbt om jag inte kan utforska helt fritt som i TES, GTA osv. Är det för linjärt och jag kan inte välja vilken väg jag ska gå eller om upplevelsen känns för styrd så slutar jag spela, då är det enligt min mening inte "spel" utan något som bestämts i förväg hur det ska vara, det är inte mitt äventyr. Att HR skulle vara unikt eller nytt tycker jag inte, spelade du FMV-spelen på 90-talet?

Håller med dig om att man vill ha valfrihet i ett spel, men med den attityden kan det det inte vara många spel du gillar.

Medlem
Skrivet av vurt:

@ SaraLivblad: sett på från början till slut", låter ju mao precis som när man tittar på film tillsammans, fast då slipper man turas om eller se på när någon annan styr. Jag tappar intresset för spel otroligt snabbt om jag inte kan utforska helt fritt som i TES, GTA osv. Är det för linjärt och jag kan inte välja vilken väg jag ska gå eller om upplevelsen känns för styrd så slutar jag spela, då är det enligt min mening inte "spel" utan något som bestämts i förväg hur det ska vara, det är inte mitt äventyr. Att HR skulle vara unikt eller nytt tycker jag inte, spelade du FMV-spelen på 90-talet?

Ja, vi har väl olika uppfattning helt enkelt. Har du varit med om att din familj / vänner insisterar på att se på när du spelar? Från början till slut? Om du sätter på Diablo3, vill då din mamma och pappa se på när du spelar det till slutet? Och din syster? Du får inte spela själv, de vill se på. Säger de så när du sätter på CoD? Eller nåt annat spel? Inte?

Men folk gör så när det gäller HR. Varför det? Antingen är folk konstiga, eller så kanske du har missat något. Vad tror du? Varför reagerar folk så där konstigt? Spekulera lite. Kanske har HR något som andra spel inte har? Eller?

1
Skriv svar