Diablo III utreds av koreanska Fair Trade-kommissionen

Medlem

Det som om man skulle köpa en bil och efter man betalat inte få ett hjul och ett par dörrar med och sen får du låna dom lite då och då på försäljarens villkor....sinnesjukt att dom inte blivit nertagna några snäpp av en domstol tidigare...


signatur

#PCMR

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Det tycker jag är jättebra. Jag hoppas nån jävel stämmer dom ordentligt, och vinner, för Blizzard har verkligen förjtänat en storstämmning, för det är inte ok att släppa ett spel som dom själv har byggt på sånt sätt att man måste vara uppkopplad mot battle.net hela tiden, men där battle.net inte klarar av den tunga belastningen. Dom visste helt säkert att spelet skulle sälja bra, dom får reda på alla förboknings siffror m.m, så det var ingen överraskning för dom, dom ville bara inte slänga pengar på bättre\fler servrar.

So go sue the bastards at blizzard, or atleast require youre money back!!

EDIT: Ps. Diablo3 har såld rekord siffror, och dom säger att PC är död som spelmaskin, HAHAHAAAA in youre face!!! Hoppas andra bolag nu förstår att PC kan sälja bäst, bara man har ett sätt drm som inte går att knäcka, vilket blizzard verkar ha gjort, däremot så lär vi få se fler såna spel där servrar m.m inte klarar av trycket, för det här är nog framtiden för PC tyvärr, men samtidigt är jag glad om PC kan växa nu än mer.

Youre (you're) - You are = Du/Ni är
Your = Din/Ditt/Sin/Sitt/Er/Ens

Förlåt, klarar bara inte av att se sådant...

Medlem
Skrivet av Cedric:

Ni smartskallar som babblar om EULAn, ni inser väl fan att en jävla EULA inte står över lagar? Eller tror ni att dom kan skriva in vad som helst i EULAn och bara för att du tryckt acceptera så gäller dom sakerna därefter? ....

Som jag skrev i min tidigare post

Skrivet av wrajjt:

Nationella regelverk för konsumenter har företräde framför "kontrakt" som t.ex EULA osv. Det innebär att om landets lagar säger en sak, och EULAn säger en annan sak, så är det landets lagar som gäller. Man kan aldrig bli av med sina rättigheter som konsument genom en EULA som knappt ens räknas som ett kontrakt i juridiska sammanhang.

h2o
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Detta problem hade dom kunnat slippa om dom gett oss möjligheten att lira singleplayer offline.

Precis. Hade man bara kunnat lira Singleplayer offline skulle releasen nog gått riktigt smidigt, jag spelade tex själv först eftersom jag hade ledigt på release-dagen, men polarna jobbade och fick vänta tills kvällen innan vi alla lirade tillsammans. Först då hade jag gått online annars, och hur många andra hade inte gjort på samma sätt?

Med Steam kan jag ladda ner alla mina köpta spel på vilken dator som helst och fortfarande spela alla single-player spelen när internet är nere. Rätt simpelt koncept att ha single player delen tillgänglig offline och multiplayer via lan/internet. Steam som DRM fungerar väl ändå rätt bra?

Medlem
Skrivet av Zerofaith:

Stämmer man ica när favoritsmöret sålt slut ? Nä man åker till nästa ica. Så jävla enkelt är det!

Bra liknelse.... det finns ingen "nästa ica" i detta fallet.
Hmm.. fanboy eller troll? Gissar på fanboy

Bra att koreanerna står på sig

Jag kan spela när jag behagar.

Medlem

Barnsligt . Var samma dag spelet släppte var det strul . sedan var det en halv dag när det uppdaterades , annars har det gått smärtfritt . ---


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ps. Diablo3 har såld rekord siffror, och dom säger att PC är död som spelmaskin, HAHAHAAAA in youre face!!! Hoppas andra bolag nu förstår att PC kan sälja bäst, bara man har ett sätt drm som inte går att knäcka, vilket blizzard verkar ha gjort, däremot så lär vi få se fler såna spel där servrar m.m inte klarar av trycket, för det här är nog framtiden för PC tyvärr, men samtidigt är jag glad om PC kan växa nu än mer.

Visst har Diablo sålt reordsiffror, för att vara ett Pc spel. Tyvärr är dessa siffror inte alls lika imponerande om man jämför med konsolexklusiva...
Sen är det väl sedan länge känt att bara MMO, RTS och casual-spel fungerar bra att sälja till PC, och Diablo 3 är både MMO (tyvärr) och casual (tyvärr). Att det sedan inte släppts på någon annan plattform spelar också stor roll, hade det släppts till konsol samtidigt hade nog siffrorna varit väldigt annorlunda...

Nå, kul att se att PC spel säljer, synd bara att det var ytterligare mer casualiserad, förenklad/fördummad MMO/WoW-wanna be smörja. Det enda som gör PC gaming värt att hoppas på var att The Witcher 1 och 2 lyckades sälja bra, samt att det fanns önskemål om att få svårare spel som Dark Souls till plattformen. Mer sådant, mindre "pay 2 win" tack...

Medlem

Ett jävla fjanteri att kräva tillbaka pengarna, so what, några dagar klarar man ju sig, om man inte saknar all annan form av socialt umgänge, och då hade jag ändå inte rekommenderat Diablo 3 utan en kompis.

123
Skriv svar