Medlem

Gillar inte alls MP3. De tog en serie som var känd för en dyster och vacker noir-stil, samt berättande med klass. Nu är Max bara en av många skalliga space marines som är huvudkaraktären i en av många tredjepersonsskjutare med cover gameplay. Ingen finess alls i berättandet eller monologerna, det är för det mästa one-liners och kommenterar som låter löjliga. Max lät cynisk och dyster i de första två men nu låten han bara testosteronpumpad som vilken actionclown som helst. Svär gör han också, höger och vänster. Det är ett okej spel men det är absolut inte Max Payne.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Gillar inte alls MP3. De tog en serie som var känd för en dyster och vacker noir-stil, samt berättande med klass. Nu är Max bara en av många skalliga space marines som är huvudkaraktären i en av många tredjepersonsskjutare med cover gameplay. Ingen finess alls i berättandet eller monologerna, det är för det mästa one-liners och kommenterar som låter löjliga. Max lät cynisk och dyster i de första två men nu låten han bara testosteronpumpad som vilken actionclown som helst. Svär gör han också, höger och vänster. Det är ett okej spel men det är absolut inte Max Payne.

Fan vad tråkigt. Var rädd för just detta.

Det var som väntat. Givet köp ändå när priset går ned ett par kronor och ören.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av AW8:

Använder spelet GFWL?

EDIT: En snabb google-sökning konfirmerade att spelet inte använder GFWL.

Men massa andra skitsaker:
Autouppdate vid start (ej Steamversionen?) och Social Club även om man bara vill a SP samt Securu Rom och undra vad mer. Men gött att slippa GFWL.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det var som väntat. Givet köp ändå när priset går ned ett par kronor och ören.

Runt 200 bagare: http://www.gamekeys4u.net/44-max-payne-3-key-uncut-retail.htm... Ryssarna får sina spel billigt.


signatur

Det var detta...

Skrivet av Remus:

Blev så imponerad av vad kompisar sagt om Max Payne 3 till PC och läst recensioner så jag köpte det på Media Markt för 399kr(!) idag.

Skriker i bilen när jag ser det är 3 dvd-skivor och 35 gb. Vad tusan är det som tar sån plats? Är det en 20 timmars singleplayer kampanj måntro?

Blev lycklig som ett barn.

det var till och med en skiva till under 3:an hehe


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Ziljun:

Gillar inte alls MP3. De tog en serie som var känd för en dyster och vacker noir-stil, samt berättande med klass. Nu är Max bara en av många skalliga space marines som är huvudkaraktären i en av många tredjepersonsskjutare med cover gameplay. Ingen finess alls i berättandet eller monologerna, det är för det mästa one-liners och kommenterar som låter löjliga. Max lät cynisk och dyster i de första två men nu låten han bara testosteronpumpad som vilken actionclown som helst. Svär gör han också, höger och vänster. Det är ett okej spel men det är absolut inte Max Payne.

Tycker i stort sett tvärt imot


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Kört ett par timmar och visst är det ett bra spel. Men det känns inte lika intressant som när Remedy berättar storys, tyvärr. Som Ziljun skriver så är det inte samma finess. Man känner mer att det är ett högt produktionsvärde, flashigt, men utan djup (det har lite av det, flashback sekvenserna är bra). Alan Wake är bättre än detta, finnarna kommer fortsätta vara en av mina absoluta favoritutvecklare.
Men jag hade kanske lite för höga förhoppningar när det gällde storyn och sådant.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Gillar inte alls MP3. De tog en serie som var känd för en dyster och vacker noir-stil, samt berättande med klass. Nu är Max bara en av många skalliga space marines som är huvudkaraktären i en av många tredjepersonsskjutare med cover gameplay. Ingen finess alls i berättandet eller monologerna, det är för det mästa one-liners och kommenterar som låter löjliga. Max lät cynisk och dyster i de första två men nu låten han bara testosteronpumpad som vilken actionclown som helst. Svär gör han också, höger och vänster. Det är ett okej spel men det är absolut inte Max Payne.

skallig? det är han inte hela tiden, han är nersupen och trött på livet.
beroende av sprit och tabletter, mer jävlig än någonsin..man lider med honom...allt utspelar sig från överklassen till totala slummen..det känns som en interaktiv actionfilm...mer levande än någonsin

man ska lira MP3 i lagom doser, helst i soffan med ett par kalla om man kan!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vågar inte köpa det, GTA 4 funkar skitdåligt fast min dator är en bra bit över minimum, får väl tanka å testa om det inte kommer någon demo, min dator ska klara det utan problem men jag litar inte på Rockstar för fem öre när det gäller portningar.

Medlem

Inga problem med bilduppdateringen på GTX 590 och trevligt med ett spel där man kan använda hela det dubbla grafikminnet.

Hur stänger man ner spelet med annat än CTR ALT DELETE?


signatur

Det var detta...

Skrivet av stormense:

Inga problem med bilduppdateringen på GTX 590 och trevligt med ett spel där man kan använda hela det dubbla grafikminnet.

Hur stänger man ner spelet med annat än CTR ALT DELETE?

esc - quit - yes or no (eller egentligen nån lång mening typ "but i was too tired to go on"


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Riktigt grymt spel! Flyter på hur grymt som helst, inga laddningstider, allt bara flyter på helt enkelt. Physics och gameplay överhuvudtaget är riktigt välgjort, en fröjd att spela detta.

Visste inte ens att det fanns multiplayer, och inte nog med det, var riktigt jävla kul också. Finns inget bättre än att vara 2 våningar uppe i ett hus, se 2 st. på minimappen och bara slänga sig ut för att plocka båda i slow-motion, I MULTIPLAYER, och se "Just like in the movies" poppa upp.

Verkar som Rockstar verkligen lyckats med PC-Versionen, och att dom höll vad dom lovade med att det är separata versioner från konsolerna och ingen halvdan konsolport. Grymt!

Medlem

Det måste vara något fel på er testsystem. Jag kör allt på max och 2 AA på en 30 inch och det laggar ingenting hos mig. Kanske ati har glömt att fixa drivers till nya spel som vanligt. I övrigt har jag en i5 760 3.6, 6gig ram och 580 gtx overclocked.

Inaktiv

Och i konsol-versionerna fick spelet minus för "Det var inte likt det gamla"
"max payne säger inte lika vackra saker" och var inte alls ett säkert köp.

Ska man tolka att pc versionen är ett helt annat spel alltså?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av stormense:

Inga problem med bilduppdateringen på GTX 590 och trevligt med ett spel där man kan använda hela det dubbla grafikminnet.

Hur stänger man ner spelet med annat än CTR ALT DELETE?

Nåja, hur man än vänder på det så är det ändå bara en uppsättning av minnet som används (mängdmässigt), SLI kopierar minnet mellan korten (korthalvorna i 590-fallet). Däremot är det ju bra att det används, det är ju där av en anledning ;P

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Remus:

Blev så imponerad av vad kompisar sagt om Max Payne 3 till PC och läst recensioner så jag köpte det på Media Markt för 399kr(!) idag.

Skriker i bilen när jag ser det är 3 dvd-skivor och 35 gb. Vad tusan är det som tar sån plats? Är det en 20 timmars singleplayer kampanj måntro?

Blev lycklig som ett barn.

det var till och med en skiva till under 3:an hehe

Ja! 4 jävla dvd-skivor! Hur fan kan spelet vara så stort???? Jag blev helt lyrisk när jag upptäckte en 4:e dvd-skiva! Det måste vara ett världsrekord i allt med spel att göra förutom MMORPG spel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

För det första; Är det första gången ni spelar med mus och T-Bord? Man kan fan tro det i recensionen.

Sen; Max Payne 3 med alla visuella reglage bända till maxläge kräver sin maskin. Vårt testsystem (Intel Core I7-2600K, Radeon HD 7970 med 3 GB grafikminne och 8 GB internminne) skyfflar ut ungefär 20 bilder per sekund med allt på max i upplösningen 1920 x 1080. Ja det säger det mesta om spelet.....

20 FPS!?! Dra åt helvete, tur man inte köper dagens jävla skitspel. Hade högre fps när Doom 3 kom med mitt ATI 9800 Pro. Sen åter igen att ni får det att låta som det är revolutionerande med mus t-bord får mig att spy..

Inaktiv

Ska bli kul att testa spelet snart på mitt egna system. Socket 2011, 16 gig ram och GTX 680. 60 fps minst förväntar jag mig med allt på max. Annat kan man inte förvänta sig i dagens spel.. Som sagt tur man inte köper dagens hackiga skit spel. Minns när man kunde spela Max payne 1 och Soldier of Fortune på vilken dator som helst så länge det hade 128 MB Ram. Och de var snygga för sin tid. Nu blir jag förbannad!

FM-guru
F.d. Sisyr

Är sisådär 8 timmar in i spelet. Det är smått fantastiskt. Bästa TPS-spelet på år och dagar. Gör sig helt klart förtjänt av sitt namn!

Dessutom är multiplayer faktiskt jävligt roligt.

Inaktiv

Du som icke gillar mitt första inlägg. Sjung ut i ord istället för att gömma dig bakom en tumme ner. Vad har jag fel i det jag säger? Sjung ut grabben! Vi är öppna här. Sen att FZ har gått efter skiten med tummar ned och upp kan gå tillbaka till youtube.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

skallig? det är han inte hela tiden, han är nersupen och trött på livet.
beroende av sprit och tabletter, mer jävlig än någonsin..man lider med honom...allt utspelar sig från överklassen till totala slummen..det känns som en interaktiv actionfilm...mer levande än någonsin

man ska lira MP3 i lagom doser, helst i soffan med ett par kalla om man kan!

Förstår vad du menar, men håller inte alls med om det. Det hade varit mer trovärdigt om Rockstar faktiskt visste hur man hanterade Max Payne och språket som används och tonen som sätts av det. Konstant påminner Max spelaren om att han är antingen full, hög på sina smärtpiller eller vill dö. För mig känns det extremt klumpigt och som skrivet av amatörer. De får till det lite då och då, men det är mest i flashbacks eller när storyn från de tidigare spelen skiner igenom. Vet inte om det är för att de är amerikaner men de verkar bara lyckas med generiska actionhjältar och tror att alla med en pistol är en. Sam Lakes frånvaro från detta är uppenbart och han är väldigt saknad.

Medlem

Till PC versionen behöver man ingen bullettime. Sinnessjukt lätt att göra headshots med mus.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av stormense:

Inga problem med bilduppdateringen på GTX 590 och trevligt med ett spel där man kan använda hela det dubbla grafikminnet.

Hur stänger man ner spelet med annat än CTR ALT DELETE?

esc - quit - yes or no (eller egentligen nån lång mening typ "but i was too tired to go on"

Får då bara upp Paus, inget om att stänga av spelet in game.

EDIT

Jaha det är in-game-filmerna. Då går det inte stänga ner utan man får passa på innan de sätter in och om man missar och har bråttom får man genomlida lång väntan


signatur

Det var detta...

Skrivet av stormense:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av stormense:

Inga problem med bilduppdateringen på GTX 590 och trevligt med ett spel där man kan använda hela det dubbla grafikminnet.

Hur stänger man ner spelet med annat än CTR ALT DELETE?

esc - quit - yes or no (eller egentligen nån lång mening typ "but i was too tired to go on"

Får då bara upp Paus, inget om att stänga av spelet in game.

Då trycker du nog på esc i en videosekvens.. annars ska man få upp menyn om det är under gameplay


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av cinort:

Ska bli kul att testa spelet snart på mitt egna system. Socket 2011, 16 gig ram och GTX 680. 60 fps minst förväntar jag mig med allt på max. Annat kan man inte förvänta sig i dagens spel.. Som sagt tur man inte köper dagens hackiga skit spel. Minns när man kunde spela Max payne 1 och Soldier of Fortune på vilken dator som helst så länge det hade 128 MB Ram. Och de var snygga för sin tid. Nu blir jag förbannad!

Du lär kunna maxa det utan problem.
Jag har allt på högsta i SP delen utan tesstelation och bara 2x aa med mitt "gamla" 5850 kort
Måste varit nå knas på deras test rigg


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Försökte spela i 3D och förstod varför Nvidia 3D Play inte rekommenderade det. Synd för att GTA 4 (även med EBN ) är helt underbar att spela i 3D. Hoppas på kommande uppdatering.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av stormense:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av stormense:

Inga problem med bilduppdateringen på GTX 590 och trevligt med ett spel där man kan använda hela det dubbla grafikminnet.

Hur stänger man ner spelet med annat än CTR ALT DELETE?

esc - quit - yes or no (eller egentligen nån lång mening typ "but i was too tired to go on"

Får då bara upp Paus, inget om att stänga av spelet in game.

Då trycker du nog på esc i en videosekvens.. annars ska man få upp menyn om det är under gameplay

Endast i Gameplay - Inte hela världen men undrar om detta, som är vanligt i många spel, går att lösa?


signatur

Det var detta...

Medlem

Håller precis på att spela igenom de tidigare Max Payne spelen, snart klar med tvåan


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av WarpGuN:

skallig? det är han inte hela tiden, han är nersupen och trött på livet.
beroende av sprit och tabletter, mer jävlig än någonsin..man lider med honom...allt utspelar sig från överklassen till totala slummen..det känns som en interaktiv actionfilm...mer levande än någonsin

man ska lira MP3 i lagom doser, helst i soffan med ett par kalla om man kan!

Förstår vad du menar, men håller inte alls med om det. Det hade varit mer trovärdigt om Rockstar faktiskt visste hur man hanterade Max Payne och språket som används och tonen som sätts av det. Konstant påminner Max spelaren om att han är antingen full, hög på sina smärtpiller eller vill dö. För mig känns det extremt klumpigt och som skrivet av amatörer. De får till det lite då och då, men det är mest i flashbacks eller när storyn från de tidigare spelen skiner igenom. Vet inte om det är för att de är amerikaner men de verkar bara lyckas med generiska actionhjältar och tror att alla med en pistol är en. Sam Lakes frånvaro från detta är uppenbart och han är väldigt saknad.

Du skriver typ ut mina tankar igen!!
Som sagt, det är bra, men något fattas som finns där när Remedy ligger bakom produktionen.

123
Skriv svar