Diablo III-krisen fortsätter – error 37 är tillbaka

Medlem

Deras support är rena skämtet. Jag ställde en fråga som jag tyckte var ganska vettig, nämligen när error 37-problemen ska sluta för de Europeiska kunderna. Jag fick ett autosvar att felet beror på "an extremely high level of load". Verkligen? Felet har ju dykt upp varje gång jag försökt logga in sedan igår! Jag skulle kalla det för "an extremely high level of bullshit".

Jag vill inte veta vad problemen beror på. Jag vill veta när problemen är permanent åtgärdade!
Om problemen fortsätter kommer jag att kräva pengarna tillbaka. Helt makalöst om Blizzard kommer undan med detta.

Inaktiv

Trist som fan för de drabbade men bra att det uppmärksammas. Skit ska skit ha.

Gen
Medlem

Jäkla kretiner! Antingen error 37, eller så kommer man förbi det men fastnar på Hero List. Kommer man trots allt förbi det med antar jag att 30008 står dukat och klart.

Glocalnet säger jag bara.

Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Deras support är rena skämtet. Jag ställde en fråga som jag tyckte var ganska vettig, nämligen när error 37-problemen ska sluta för de Europeiska kunderna. Jag fick ett autosvar att felet beror på "an extremely high level of load". Verkligen? Felet har ju dykt upp varje gång jag försökt logga in sedan igår! Jag skulle kalla det för "an extremely high level of bullshit".

Jag vill inte veta vad problemen beror på. Jag vill veta när problemen är permanent åtgärdade!
Om problemen fortsätter kommer jag att kräva pengarna tillbaka. Helt makalöst om Blizzard kommer undan med detta.

Det dom skriver är säkerligen sant, miljoner spelare som försöker lira hela tiden. Problemet är att dom inte har servers som pallar trycket. Varför blizzard saknar vettigt med servers efter WoW både angående erfarenhet och finans, kan man fråga sig. Svaret är nog girighet.

Det känns nästan som att utan trycket från pirater som spelar felfritt så tar dom längre tid på sig att fixa skiten, men det är bara en subjektiv spekulation.

Medlem

Mest överskattade spelet någonsin?, jag säger inte att det är dåligt (när man väl får logga in och spela), Men det är ett simpelt hack n slash, märks inte att det släpts mer än 10år efter Diablo2. För att köra en liknelse så är D3 som "Kötbullar och stuvade mackaroner", Gott men inget märkvärdigt, men folk beter sig som om det vore rea på Oxfilé med Murkelsås..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

Igår fick jag faktiskt ERROR 1, när jag försökte starta ett game

Medlem

Ett par funderingar:

1) Det finns mängder (!) med spelare som inte ens VILL vara online utan spela i lugn och ro själva, ostört. Dessa tvingas således in i samma köer som de andra. Blizzard vet allt detta. Blizzard har fattade beslutet att tvinga alla online. Blizzard har förmodligen mest erfarenhet av alla företag när det kommer till stora onlinesläpp. Ändå strular precis allt, mitt i en vanlig vecka, långt efter startdatum. Oacceptabelt.

2) Jag irriteras lite över att alla recensenter hängde på låset för att släppa recensionerna på Diablo 3. Det skulle inte ens förvåna mig om många färdigställde recensionerna redan innan de sänkt Diablo på normal. Innan man sett sista cutscene, eller strax efter, så kändes det fortfarande som om spelet hade potential. Recensionerna är i det här fallet extremt missvisande, och jag gissar att många skulle bedömt spelet annorlunda om de bara vågat vänta lite på att färdigställa artiklarna. Det finns få titlar som skiljer sig mer på metacritic mellan recensenter och gamers, och vad man än hävdar avseende 4chan-attacker med dåliga betyg etc så bör Blizzard ta sig en funderare över snittdiffen.

Inte för att jag är så pass naiv att jag tror att "Bobby Kotick and his entourage" bryr sig för fem öre nu när de kammat hem majoriteten av försäljningsförtjänsterna...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Ett par funderingar:

1) Det finns mängder (!) med spelare som inte ens VILL vara online utan spela i lugn och ro själva, ostört. Dessa tvingas således in i samma köer som de andra. Blizzard vet allt detta. Blizzard har fattade beslutet att tvinga alla online. Blizzard har förmodligen mest erfarenhet av alla företag när det kommer till stora onlinesläpp. Ändå strular precis allt, mitt i en vanlig vecka, långt efter startdatum. Oacceptabelt.

2) Jag irriteras lite över att alla recensenter hängde på låset för att släppa recensionerna på Diablo 3. Det skulle inte ens förvåna mig om många färdigställde recensionerna redan innan de sänkt Diablo på normal. Innan man sett sista cutscene, eller strax efter, så kändes det fortfarande som om spelet hade potential. Recensionerna är i det här fallet extremt missvisande, och jag gissar att många skulle bedömt spelet annorlunda om de bara vågat vänta lite på att färdigställa artiklarna. Det finns få titlar som skiljer sig mer på metacritic mellan recensenter och gamers, och vad man än hävdar avseende 4chan-attacker med dåliga betyg etc så bör Blizzard ta sig en funderare över snittdiffen.

Inte för att jag är så pass naiv att jag tror att "Bobby Kotick and his entourage" bryr sig för fem öre nu när de kammat hem majoriteten av försäljningsförtjänsterna...

Just det där med spelar betyg så stämmer dom rätt bra enligt mig.

Klart troll finns men en spelare som framför sina åsikter är även en konsument. Titta tex på spel som är "allmänt" älskade dom har oftas nästan samma eller högre snitt än sidorna som betyger sätter spelen.

Men spel som så uppenbart åsidosätter spelarna till den grad att dom blir förbannade och känner sig förolämpade att dom inte hatar spelet pga gameplayet men pga spelet i sig och ger det lågt betyg

Så har dessa åsikter samma legitimitet som alla fanbois som ej kan se igenom liknande skit som utvecklarna gör nu för tiden.

Gameplay och produkten i helhet borde betygsättas.

Medlem
Skrivet av toast:

Mest överskattade spelet någonsin?, jag säger inte att det är dåligt (när man väl får logga in och spela), Men det är ett simpelt hack n slash, märks inte att det släpts mer än 10år efter Diablo2. För att köra en liknelse så är D3 som "Kötbullar och stuvade mackaroner", Gott men inget märkvärdigt, men folk beter sig som om det vore rea på Oxfilé med Murkelsås..

Nog är det överskattat, men då får man inte glömma att spelet börjar "på riktigt" när man väl nått Hell svårighetsgraden. Normal och nightmare kan man trumma igenom med den gear som faller utan att gå tillbaka någonstans för att farma, om man inte har rikligt med otur. Inte heller kräver det någon vidare involvering om man inte möter en riktigt jävlig kombination av elites. Alla bossar är mer eller mindre ett skämt innan Hell.

Medlem

För mig funkar det iaf bra ^^ brukar räcka med att försöka logga in 3-4 ggr så funkar det.


signatur

Rwa?

Medlem

och så samma sak idag skiten error 37 och 73 är där igen....


signatur

KICK ASS

Medlem

Diablo 3 ligger just nu väldigt bra till att bli mitt sämsta spelköp 2012.

Medlem
Skrivet av Ender:

Hade sett fram emot en skön spelkväll efter jobbet, istället kom jag in (på "sista" försöket) när jag var på väg till sängen. Riktigt trist med alla problem som varit sedan releasen. Jag har fullt förtroende för att Blizzard kommer fixa problemen samt putsa spelet till perfektion till slut, men fram till dess lär jag väl antagligen sitta och fundera för mig själv varför sådant här inte upptäcktes i den stängda betan, och varför den var just stängd.
Utöver det är jag riktigt nöjd med spelet, och jag är dessutom övertygad om att Blizzard är lika frustrerade över allt strul som vi spelare är. Vilken idiot som helst borde fatta att ingen spelstudio värd namnet skulle vilja ha sådant här strul, eller inte bry sig om det.

Självklart var de medvetna om allt detta från första början men de verkar inte brytt sig nämnvärt om det för vad allt bottnar kring är deras s.k AH. Visst det kanske inte är det lättaste att skapa ett spel där man kan välja om man vill vara en del av detta eller ej (som i att man får skapa en separat karaktär som endast går att använda offline) för det finns nog en hel del som bara vill få spela klart spelet. Att då samtidigt mer eller mindre "tvinga" dessa spelare att spela en "övningsrunda" innan det "verkliga" spelet börjar är ju så befängt det kan bli. Återigen jag förstår tanken med det men genomförandet kunde ha varit så mycket bättre.

När till och med vanlig media rapporterar om spel så är det stort. Detta är en katastrof på alla sätt och vis för både Activision och Blizzard. Återigen, jag väntar fortfarande på alla dessa positiva saker med denna DRM, allt det där som de lovat att man skulle få tack vare den.

Här har ni beviset på att alltid vara uppkopplad innebär problem, ni må kanske själva ha en väldigt stabil uppkoppling men vad hjälper det om servern ni försöker komma åt inte kan svara på anrop (överbelastning, samma sak sker vid en s.k DDoS attack).

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av Morgurthion:

*Edit* Kan även tillägga att det finns en djävligt enkel lösning på problemet, låt oss spela singleplayer offline.

Kan dom inte tillåta detta nu när dom sluppit någon slags day 0 pirat grejs? Det sägs jue att dom första veckorna är dom viktigaste för försäljningen. Går säkert o lösa på något sätt med items man hittar, tex bara tillåta försäljning av dom du plockar när du är online men okej för eget bruk. Då kan man visserligen skaffa OP gear om man lyckas hacka skiten o sen farma utav bara helv online igen men men, offline läge, ja tack.

Tvivlar starkt på det, detta är inte för att piratkopiering, detta är för att ingen ska kunna fuska. Jag tror inte vi sett alla dessa problem om det inte varit för att man nu ska kunna köpa och sälja saker med riktiga pengar, hela spelet verkar designat med detta i åtanke.

Medlem
Skrivet av c0rn:

Ok nötter. Läs om mitt inlägg. Jag har aldrig sagt att det inte är ett problem. Mitt inlägg handlade om hur FZ flaggar det som en kris, al'a aftonbladet-manér.

Gör en sökning på error 37 på Google och du lär få en hel del trådar om Diablo 3. Det säger en hel del om hur stort detta faktiskt är.

Medlem

Var inte Diablo 2 ganska buggigt första tiden?

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av toast:

Mest överskattade spelet någonsin?, jag säger inte att det är dåligt (när man väl får logga in och spela), Men det är ett simpelt hack n slash, märks inte att det släpts mer än 10år efter Diablo2. För att köra en liknelse så är D3 som "Kötbullar och stuvade mackaroner", Gott men inget märkvärdigt, men folk beter sig som om det vore rea på Oxfilé med Murkelsås..

Nog är det överskattat, men då får man inte glömma att spelet börjar "på riktigt" när man väl nått Hell svårighetsgraden. Normal och nightmare kan man trumma igenom med den gear som faller utan att gå tillbaka någonstans för att farma, om man inte har rikligt med otur. Inte heller kräver det någon vidare involvering om man inte möter en riktigt jävlig kombination av elites. Alla bossar är mer eller mindre ett skämt innan Hell.

"Börjar på riktigt", kom igen, finns gott om spel man kan köra den parallellen att man måste spela tills man blir profs innan det blir på riktigt, Och det här med hypen, Man ska inte inbilla sig att 70% av alla de som köpt spelet kommer varva Hell, kanske inte ens 30%? Så för de flesta kommer det bara vara ett enkelt peka & klicka spel på normal, med ett evigt grindande efter bättre gear som skapar ett skumt beronende trots att storyn, världen, karaktärerna etc är ganska basic!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Glocalnet säger jag bara.

Jag insåg precis hur gammal jag kommer känna mig den dagen ungdomar inte fattar den referensen längre.

Medlem

I waited cuz i heard people had problems with Diablo 3.
Plead to my friends to stay away too, but they said it rule.

Two weeks of forever alone i thought the game must be better.
So i pulled up my credit card then got a letter.

It said i was ready to fight the Terrors.
They was right allright, because all i got was Errors.

Skrev en dikt. True story oxo.

Inaktiv
Skrivet av c0rn:
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av c0rn:

Ok nötter. Läs om mitt inlägg. Jag har aldrig sagt att det inte är ett problem. Mitt inlägg handlade om hur FZ flaggar det som en kris, al'a aftonbladet-manér.

Ja, eller så kunde ju DU läsa lite, t ex alla kommentarer före dig från frustrerade spelare som inte kommer in, så kunde ju sett att det inte bara är FZ som leker Aftonbladet.

Ok, du har rätt. Det är en "kris" om vissa inte kan logga in på första försöket, nu tog det mig t.ex 10 gånger innan jag kom in. Sen tog det 15sec innan resume drog igång.

Från NE:

Psykologisk kris, reaktionen på en livssituation där individens tidigare erfarenheter inte är tillräckliga för att han/hon skall kunna bemästra situationen utan ett betydande psykiskt lidande.

http://www.ne.se/kris/231591

Nu kör du det där tänket jag pratade om igen, bara för att DU kommer in efter ett par relogs så betyder det inte att alla gör det. Och ja, det är en kris för Blizzard när stora delar av deras kunder inte kan komma åt den produkt de betalat för; två veckor efter launch. Inte en personlig psykologisk kris, så din framgooglade förklaring appliceras inte här.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Verkar som att det är fortfarande problem servrarna. Den fastnar på "Retrieving Hero List..." när man försöker logga in.

Medlem
Skrivet av toast:
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av toast:

Mest överskattade spelet någonsin?, jag säger inte att det är dåligt (när man väl får logga in och spela), Men det är ett simpelt hack n slash, märks inte att det släpts mer än 10år efter Diablo2. För att köra en liknelse så är D3 som "Kötbullar och stuvade mackaroner", Gott men inget märkvärdigt, men folk beter sig som om det vore rea på Oxfilé med Murkelsås..

Nog är det överskattat, men då får man inte glömma att spelet börjar "på riktigt" när man väl nått Hell svårighetsgraden. Normal och nightmare kan man trumma igenom med den gear som faller utan att gå tillbaka någonstans för att farma, om man inte har rikligt med otur. Inte heller kräver det någon vidare involvering om man inte möter en riktigt jävlig kombination av elites. Alla bossar är mer eller mindre ett skämt innan Hell.

"Börjar på riktigt", kom igen, finns gott om spel man kan köra den parallellen att man måste spela tills man blir profs innan det blir på riktigt, Och det här med hypen, Man ska inte inbilla sig att 70% av alla de som köpt spelet kommer varva Hell, kanske inte ens 30%? Så för de flesta kommer det bara vara ett enkelt peka & klicka spel på normal, med ett evigt grindande efter bättre gear som skapar ett skumt beronende trots att storyn, världen, karaktärerna etc är ganska basic!

Det är just det som är grejjen, man behöver inte vara det minsta duktig för att klara normal och nightmare. Det är inte någons slags elitism jag försöker få fram. Körde monk och barb med en polare och det var sannerligen bara att springa rakt fram till alla bossar och hålla in vänsterklick, leka piano med 1-4 samt ta en pot om hälsan är låg tills bossen var död. Undvika attacker var inte nödvändigt, kiting behövdes inte alls, timing behövdes inte alls. Skulle tro an s.k. casual spelare inte har några problem alls med detta. Dock kan jag inte säga hur det är o göra det med andra klasser, det är nog annorlunda.

Medlem

Fattar inte allt bölande? Har folk verkligen sådana problem med spelet. Har lirat hela dagen idag och igår då jag varit ledig från jobb. Inte fått några error meddelande när jag loggat in?

Medlem

Lyckades logga in för drygt en halvtimme sen och nu visar det sig att jag har blivit av med en achievement och en annan achievement in progress har resettat.

Inaktiv

Verkligen ett stort problem. En tråd där cirka 50 stycken av 5 miljoner har klagat.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Verkligen ett stort problem. En tråd där cirka 50 stycken av 5 miljoner har klagat.

En sökning på "error 37" gav mig över en miljon träffar på Google, ja jag skulle nog påstå att detta knappast är ett lite problem för Activision Blizzard.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men! Var är error 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 35 och 36? Jag menar – HALLÅ!

Får Error 1 nu. Check:a av det. Har vi tur kanske vi får achievement när vi gått igenom alla 1-37...

PS. Sluta mata troll som showerguy.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Så låt oss sammanfatta lite. Spelarna gillar inte problemen vid release (error 37 mm.) Blizzard gillar inte problemen vid release (error 37 mm.). Alla som tror att Blizzard, Actvision, Bob Kotick och hans morsa inte bryr sig om negativ publicitet knutet till ett etablerat företagsnamn bara för att dom redan "fått betalt" kanske borde fundera på att gå ut grundskolan. Det finns inga vinnare runt allt strul som pågår just nu runt D3, så enkelt är det.
Om man inte gilla spelet för allehanda anledningar, så är det bara att beklaga de 400-500 förlorade kronorna (tror jag spenderade ungefär motsvarande summa på några öl och en nachotallrik med en polare på krogen ikväll), som spenderats, lägga ner och gå vidare.
Själv sitter jag lugnt kvar, nöjd med att spelet släppts idag, buggarna till trotts istället för om 2 månader då det kanske skulle varit "fulländat", då jag var otålig redan för ett halvår sedan. Det är tråkigt med errors, men de kommer såklart vara ett negativt minne blott inom en nära framtid, och jag är säker på att jag kommer överleva till dess.

När jag läser poster här och på övriga forum ser jag två saker. Folk som gillar att hata för hatandets skull (som i vissa fall gärna öser galla utan att ens ha köpt spelet) och de som (liksom mig) hade höga förväntningar som inte mostsvarades vid release, mest pga allt jäkla strul. När det kommer till spelet i sig så får folk såklart tycka vad dom vill, antingen gillar man det eller inte, men oavsett vad så lyssnar Blizzard på communityn och ändrar saker vartefter för att göra majoriteten av spelarna mest nöjda. Ifall någon tror att ett spelföretag (eller viken annan typ av företag som helst) skulle kunna växa och leverera som Blizzard gör för att dom lyssnar på 3% av deras kunder och deras "speciella" krav på vad de tycker är ett bra spel och anpassar produkten därefter, så kanske dom borde försöka använda fläskstycket de har innanför kraniet till något annat än att tänka.

Sen har vi diskussionerna om kravet på uppkoppling och DRM. Jag försår de spelare som gärna hade suttit solo och kört utan nät och som nu inte kan spela pga allt jäkla strul som onlinekavet tillför. Även om jag själv föredrar att vara uppkopplad pga allt folk världen över runt omkring mig så är det störande att inte kunna spela bara för att spelet kräver uppkoppling.
Till Blizzards försvar har jag två saker att säga om det. I D2 så fanns (om jag inte minns fel) Open Battle-net, som snabbt förvandlades till ett jävla träsk av dupes, hacks och all annan pest som senare spred sig in till Closed Batte-Net, där vi vanliga spelare hade roligt innan bottar förstörde alla möjligheter till en fungerande ekonomi. Om det inte räcker som motivation till att införa krav på ett online-only-mode så kan man ju nämna det faktum att Blizxzard tillhär en minoritet världen över som faktiskt har en fungerande och rättvis policy vad gäller den digitala rätten till en produkt du betalat för. Jag har mina Blizzard titlar registerade på Battle-Net, och därifrån kommer jag åt som hur jag vill. Ifall jag formaterar om hdd'n och vill slänga in SC2 så behöver jag inte leta efter skivorna, de finns på mitt B-Net konto.
Klart att detta är en smula besvärliget så man faktiskt måste köpa spelet (jotack, jag laddar ner min beskärda det av saker, men när man inte vill snylta för att det är gratis, utan stötta de som gör det man gillar så betalar man, så enkelt är det). Jämför det Blizzard erbjuder med tex övriga film/musik-industrin. Säg att du köpte en samlings CD med sköna låtar för några år sedan, och lillesyskonet kastade frisbee med skivan/hunden åt upp den/den samlar damm i limbo...tror du att du kan gå till affären eller skivbolaget och säga: "jo jag köpte en produkt av er för några år sedan men tappade bort den, kan jag få en ny"? Hade du gått till tex Blizzard och deras hatade onlinekrav så hade det inte varit några problem då produkten är registrerad på dig, och du äger rätten att använda/ha tillgång till den.

Jag rundar av med att säga såhär: Bara för att det är just Blizzard så är jag övertygat om att de kommer göra sitt yttersta för att nuvarande problem ska försvinna. Detta är enkel logik då de har ett otroligt starkt varumärke de naturligtvis är rädda om, samt att de med största sannolikhet vill fortsätta leverera och tjäna pengar på D3 genom expansioner och nöjda kunder i flera år framöver. Skulle jag ha fel i det påståendet så har jag, och ingen kunde bli mer besviken (nåja...) än jag.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Verkligen ett stort problem. En tråd där cirka 50 stycken av 5 miljoner har klagat.

Umm 50 stycken som skriver på FZ är väl mer än vad det brukar göras på FZ trådar. Förväntar du dig 5 miljoner människor över hela världen ska vara regisstrerade på FZ? och att de sen ska se tråden och sen skriva i den. Är det ända sättet att bevisa att det är ett problem?

Kan ju vända på det. En person som är sarkastisk och menar att det inte är alls är något problem. Men en person av fem miljoner som säger så måste ju betyda att det är ett stort problem

Jag kunde inte logga in under hela dagen/eftermiddagen.
Dock så är jag redan rätt less på diablo 3. Tror inte det kommer att hålla nå många veckor till.

Skriv svar