Medlem
Skrivet av b3pp0:

Till att börja med förstår jag att spelet får Sämre betyg om det spelas på en xbox, som inte stödjer grafik äldre än den från begynnelsen av 2000-talet. Dessutom är spelet gjort för pc från starten, kanske därför det blir svårstyrt med en kontroll vars teknik är från 70-talet. Detta bevisar sanningen en gång för alla, konsoller är till för barnspel, inte riktiga spel och spel där någon som helst precision krävs. FZ, att ni gjorde recensionen utifrån den sämsta av alla plattformar gör betyget självklart, och det gör mig väldigt besviken. Gå 10 år framåt i tiden istället och gör om recensionen på modern teknik.

Det handlar bara om att designa spelen för kontrollmetoderna. De flesta utvecklare gör bara en version av sina spel och sen konverterar de spelupplevelsen till en något sånär kompatibel version med PC/360/PS3 (/Wii U?). Ta WASD t.ex, dessa knappar skulle fungera som en källa för katastrofkontroller i spel där precisa rörelser är nödvändiga både med höger och vänster hand medan en analog spak skulle kunna erbjuda mer precision om än inte snabbare sådan.

Att du vill att de skulle recensera PC upplagan istället kan jag förstå, men däremot tycker jag inte att det är en bra utgångspunkt att recensera spelet till den plattformen där det kanske kommer sälja sämst. De största konsumenterna av Rockstar produkter det senaste årtiondet har varit konsolspelare, att därmed ignorera den publiken för att spelet är bättre till PC är bara att favorisera en plattform och inte att ge en recension som är riktad till en större massa (vilket också ger som resultat att den större skaran konsumenter får en mer rättvis bild av spelet än om recensionen hade fokuserat på PC, särskilt eftersom spelet inte ens är släppt till den plattformen än).


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Alla verkar glömma redan efter varje recension att en recension faktiskt bara är 1 persons åsikter och tankar. Det är subjektivt. Bara för att ett spel får 5/5 så behöver man inte bli helt hyper och gå till affären och köpa det direkt för att "man vet att man kommer tycka det är bra".

Så därför tycker jag inte man ska hissa eller dissa förren man provat spelet själv
Därför är det också viktigt att läsa vad recensenten skriver och inte bara titta på betyget han ger det.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

KoP
Medlem

Har spelat igenom halva spelet nu (Xbox 360) och har inga problem med vare sig hemska kontroller eller "undermålig" grafik. Än så länge har det varit riktigt förnöjsamt och jag ser fram emot att testa lite mp senare, måste bara hitta lite fler folk till vårat crew då vi bara är två just nu.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av b3pp0:

Till att börja med förstår jag att spelet får Sämre betyg om det spelas på en xbox, som inte stödjer grafik äldre än den från begynnelsen av 2000-talet. Dessutom är spelet gjort för pc från starten, kanske därför det blir svårstyrt med en kontroll vars teknik är från 70-talet. Detta bevisar sanningen en gång för alla, konsoller är till för barnspel, inte riktiga spel och spel där någon som helst precision krävs. FZ, att ni gjorde recensionen utifrån den sämsta av alla plattformar gör betyget självklart, och det gör mig väldigt besviken. Gå 10 år framåt i tiden istället och gör om recensionen på modern teknik.

Är du full? Spel som spel, vad är falska spel o vad är riktiga spel?
PC:ns kontroll är ju från 1800-talet
Bara för att Max Payne 1 och 2 är gjorda för PC så behöver det inte betyda att nr 3 är det.
Du gnäller bara massor kom med lite kritik istället, barnrumpa.
Kan hålla med dig om att hårdvaran i våra konsoler är föråldrade.

visst men konsolerna stå sig bra mot dagens hårdvara

Öm nej.

har en highend pc, skillnaden är inte så stor som vissa vill påstå.

Bara för att de flesta av dagens spel är gjorda utefter konsolerna, kapaciteten i datorerna överskrider kapaciteten i konsolerna med hästlängder.

Ta Crysis, som släpptes 2007, Xbox 360 släpptes 2006 (2005-11-22) spelet utvecklades enbart för PC och med konceptet att vara grafiskt överlägset allt som fanns på marknaden. 2011 släpptes det till Xbox 360, är verkligen hästlängder ifrån lika vackert. Crysis är ett av de sista grafiskt-gräns pressande spelen som släpptes. Det som kom efter var gjort för konsol.

Ta GTA IV, på Xbox 360 är hela spelet täckt av en diffus "dimma" som sörplar ihopa träden till en smörja. Det laggar på vissa ställen. Ta det till PC och pressa det med Grafik Moddarna, det är häpnandsväckande och flyter på på dagens hårdvaror. Du kan säga att det är för att det är uppdaterat, men titta på GTA V som utvecklas nu för Xbox 360, det ser bara lite bättre ut än IV på Xboxen men inte i närheten av vad det har potential att bli.

Så nej, jag kan inte hålla med dig.


signatur

Nämen!

Medlem

Blir faktiskt lite mörkrädd när alla skriver att de är klart de får dåligt för att det är konsol versionen... Rockstar gör inte direkt spel i första hand till PC. Jag har förköpt de på steam till PC och det ska bli spännande ! har längtat som en jävla dåre på de här spelet !!!!!

Medlem

Aldrig funnit rocktars story varit lika träffande som remedys, för er som spelar, hur håller storyn? ÄR det som vilken anti- actionhjälte som helst eller finnas Max Payne kvar? Gissar på att det itne når samma filosofiska + poetiska nivå som ettan och tvåan dock.

KoP
Medlem
Skrivet av gundemannen:

Aldrig funnit rocktars story varit lika träffande som remedys, för er som spelar, hur håller storyn? ÄR det som vilken anti- actionhjälte som helst eller finnas Max Payne kvar? Gissar på att det itne når samma filosofiska + poetiska nivå som ettan och tvåan dock.

Känn ingen oro.. det finns en del glimtar av Max Payne i spelet. Kryddat med lite filosofi och politik.

Medlem

Flugsaft det kommer få ett sämre betyg på konsol, och det handlar inte om Rockstar, det handlar om hur Max Payne ska vara. I Max Payne ska man kunna springa och hoppa in i ett rum i slow motion, sätta 5-6 raka headshots innan man landar, rulla upp på fötter och fortsätta i en aldrig slutande skur av slow motion och blyregn.

Att spelet handlar mer om cover i den här recensionen är för att analog-sticks är värdelöst skit som inte kan hantera precision eller snabbhet på den nivån. Dvs du måste sitta som en tomte bakom en chest-high wall och ta dem en och en.

Spelet får säkert inte 5/5 på PC heller, men 4/5 garanterat.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av totte1015:

Synd att det ska utspelas i... djungeln... Får mig och bli totalt ointresserad :/

Kallar du São Paolo för djungel? Världens största stad är en... djungel?

Okej.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av b3pp0:

Till att börja med förstår jag att spelet får Sämre betyg om det spelas på en xbox, som inte stödjer grafik äldre än den från begynnelsen av 2000-talet. Dessutom är spelet gjort för pc från starten, kanske därför det blir svårstyrt med en kontroll vars teknik är från 70-talet. Detta bevisar sanningen en gång för alla, konsoller är till för barnspel, inte riktiga spel och spel där någon som helst precision krävs. FZ, att ni gjorde recensionen utifrån den sämsta av alla plattformar gör betyget självklart, och det gör mig väldigt besviken. Gå 10 år framåt i tiden istället och gör om recensionen på modern teknik.

Haha, 1/5 får du på det trollförsöket för din avatar är gullig

Frågan är om PC versionen kommer vara värt, GTA4 vid release var ju ingen höjdare direkt >.>

Medlem

Gillade själv spelet även om Xbox kontrollen kan vara svår. Tips är att om man tycker det är för svårt så kan man underlätta siktet med autosikte eller så går man ner i svårighetsnivå så man kommer vidare. Då kan även de mindre duktiga bli killing machines igen

I övrigt är det ett extremt snyggt spel och så långt som jag kommit en spännande story om inte kanske lika "svart" som tidigare spel. Blodigt är det också med förstärkta bilder när man dödar siste man i varje "rum". Dessutom får man se sig själv brutalt dödad när det går mindre bra

Bra recension men jag skulle nog skutta upp till en 4/5 för ett jäkla snyggt och kul xbox lir!

Medlem

Skönt att se en skribent som faktiskt erkänner att "analog spak är helt enkelt inte tillräcklig snabb och precis" samt att så kallade "coversystem" inte alltid är guds gåva till spelvärlden. Uppfriskande!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Blir alltid glad när mus+t-bord visar sin överlägsenhet gentimot en handkontroll.

Tråkigt att spelet var i djungel miljö, det hade jag ingen aning om :/
jag gillar MP1, MP2 riktigt mycket och kört igenom dom båda flera gånger, så jag kommer självklart spela det här med!
Verkar bli det spel som sticker ut mest ifrån orginal tankarna om spelet. (mitt intryck)
Men jag tror säkert det kommer bli en kul upplevelse. På min PC.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av totte1015:

Synd att det ska utspelas i... djungeln... Får mig och bli totalt ointresserad :/

Kallar du São Paolo för djungel? Världens största stad är en... djungel?

Okej.

Inte fan vet jag, alla gameplays jag har sett utspelar sig i en väldigt växtvänlig miljö iallafall :S

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av b3pp0:

Till att börja med förstår jag att spelet får Sämre betyg om det spelas på en xbox, som inte stödjer grafik äldre än den från begynnelsen av 2000-talet. Dessutom är spelet gjort för pc från starten, kanske därför det blir svårstyrt med en kontroll vars teknik är från 70-talet. Detta bevisar sanningen en gång för alla, konsoller är till för barnspel, inte riktiga spel och spel där någon som helst precision krävs. FZ, att ni gjorde recensionen utifrån den sämsta av alla plattformar gör betyget självklart, och det gör mig väldigt besviken. Gå 10 år framåt i tiden istället och gör om recensionen på modern teknik.

Är du full? Spel som spel, vad är falska spel o vad är riktiga spel?
PC:ns kontroll är ju från 1800-talet
Bara för att Max Payne 1 och 2 är gjorda för PC så behöver det inte betyda att nr 3 är det.
Du gnäller bara massor kom med lite kritik istället, barnrumpa.
Kan hålla med dig om att hårdvaran i våra konsoler är föråldrade.

visst men konsolerna stå sig bra mot dagens hårdvara

Eh what? Ett HD7970 har typ högre beräkningskraft än en hel Xbox 360...Hårdvaran i konsollerna är ett skämt och i gravt behov av uppdatering. Den kan ju fan inte ens köra 720p renderade spel i över 30 fps. Jag lirar BF3 Ultra i 1920x1200 med en 4 år gammal processor i 50+ fps på min dator.

Inaktiv

Space Marines behöver inget jäkla skydda att huka sig bakom!

Jag kommer skaffa Max Payne på PC sen i alla fall, ser fram emot det. Är lite svag för den vapenporr som spelet erbjuder.

Medlem

jag har kört nu 7 kapitel ungefär, och spelet är underbart! lite svår på vissa ställen bara men det är ju bara kul. förstår inte vrf alla är så besvikna på spelet..... riktigt kul faktiskt, multiplayer också

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Ja jag vet inte vad man ska tro om betygen... Spel som Mass Effect 3 får "Swoch" 5/5 utan att blinka... som knappt har tillfört någonting alls sedan första Mass Effect.... att sen jämnföra med att spelet inte är som föregångarna för vissa spel och i nästa vända så är det för lika dom tidigare spelen? I Don´t get it så att säga...

FZ har inga riktlinjer för vad en recensent ska anse vara bra samt dåligt. Det är helt enkelt en personlig åsikt hos varje recensent, inte svårare än så.

Medlem
Skrivet av Jilted:

FZ har inga riktlinjer för vad en recensent ska anse vara bra samt dåligt. Det är helt enkelt en personlig åsikt hos varje recensent, inte svårare än så.

Finns det någon som har ett sådant system?

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av b3pp0:

Till att börja med förstår jag att spelet får Sämre betyg om det spelas på en xbox, som inte stödjer grafik äldre än den från begynnelsen av 2000-talet. Dessutom är spelet gjort för pc från starten, kanske därför det blir svårstyrt med en kontroll vars teknik är från 70-talet. Detta bevisar sanningen en gång för alla, konsoller är till för barnspel, inte riktiga spel och spel där någon som helst precision krävs. FZ, att ni gjorde recensionen utifrån den sämsta av alla plattformar gör betyget självklart, och det gör mig väldigt besviken. Gå 10 år framåt i tiden istället och gör om recensionen på modern teknik.

Är du full? Spel som spel, vad är falska spel o vad är riktiga spel?
PC:ns kontroll är ju från 1800-talet
Bara för att Max Payne 1 och 2 är gjorda för PC så behöver det inte betyda att nr 3 är det.
Du gnäller bara massor kom med lite kritik istället, barnrumpa.
Kan hålla med dig om att hårdvaran i våra konsoler är föråldrade.

visst men konsolerna stå sig bra mot dagens hårdvara

Eh what? Ett HD7970 har typ högre beräkningskraft än en hel Xbox 360...Hårdvaran i konsollerna är ett skämt och i gravt behov av uppdatering. Den kan ju fan inte ens köra 720p renderade spel i över 30 fps. Jag lirar BF3 Ultra i 1920x1200 med en 4 år gammal processor i 50+ fps på min dator.

är väl skitsamma vilken hårdvara du har när merparten av alla nya spel görs för konsol och sen portas till pc?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Drygt att PC versionen kommer 1 juni.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag har spelat 4 kapitel ungefär. Det jag håller med artikeln om är "det tredje spelets Max använder sig i högre grad av actionhjälteoneliners, mer medveten om att vi lyssnar, mer angelägen om att vi ska tycka att han är häftig."

och så håller jag med om kontrollerna. Don't get me wrong, när man har vant sig så blir det jätte sköjj men det är inte lika snabbt. Tex. om du slänger dig så blir Max liggandes på marken, problemet är att du kan inte rulla runt eller gå upp och röra dig samtidigt för du måste använda spaken till att sikta färdigt på fienderna. Så att sikta och röra sig samtidigt som man kan göra med mus och tangentbord är krångligt. och inte bara det, slowmotion knappen "RB" på xbox eller vad det är måste tryckas ner vilket gör att du tappar kontrollen.

Och så är spelet relativt linjärt i början iaf. De första 4 kapitlerna så är det bara rakt på och du ska bara jaga, du kan få gameover om du väljer att andas ut och utforska. Mycket call of duty liknande.

Fast känslan av att skjuta toppar alla spel ute idag.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av WarpGuN:

visst men konsolerna stå sig bra mot dagens hårdvara

Eh what? Ett HD7970 har typ högre beräkningskraft än en hel Xbox 360...Hårdvaran i konsollerna är ett skämt och i gravt behov av uppdatering. Den kan ju fan inte ens köra 720p renderade spel i över 30 fps. Jag lirar BF3 Ultra i 1920x1200 med en 4 år gammal processor i 50+ fps på min dator.

är väl skitsamma vilken hårdvara du har när merparten av alla nya spel görs för konsol och sen portas till pc?

Nu hoppar du bort från din egen poäng. Du sa att konsollerna står sig bra mot dagens hårdvara, och det blir fel då en dator drar ifrån en xbox/ps3 med hästlängder om du nu skulle göra ett hårdvarutest.

Det du däremot kan säga är att konsollerna står sig bra mot dagens spel, om du nu tycker det.. Ja, konsollerna drar ner grafiken för PC'n då de inte engagerar sig lika mycket på det området då de inte drar in lika mycket pengar där, helt enkelt.

X360/PS3 vs datorns hårdvara? Pfft.

Men pga konsollerna får vi inte mycket bättre grafik på PC, simple as that. Money > Quality


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Buio:

Space Marines behöver inget jäkla skydda att huka sig bakom!

Nej men så är dom ju riktiga män också (eller "rymdfascister" som någon så skymfartat uttryckte sig).

Och så bär dom power-armor också förstås...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Jag fattar inte, spelet är grymt och det var länge sedan jag var så grymt sugen på ett spel. För att vara ett shooter spel så är storyn jäkligt drivande. När jag läser er recension får jag intrycket av "aa de var bra men eh, sätter en trea". Jag kan även hålla med andra som säger pang så var de en 5a på andra spel som inte utvecklats ett dugg utan mest egentligen lever på att de är bra men hypen gör det störrre än vad det är.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Medlem

"Max Payne säger inte lika vackra saker längre.
Mer fokus på cover betyder mindre fokus på guns blazin’"

seriöst, tar dem två punkterna bort 2 poäng från poängsättningen?

Medlem
Skrivet av CoolStoryBro:

"Max Payne säger inte lika vackra saker längre.
Mer fokus på cover betyder mindre fokus på guns blazin’"

seriöst, tar dem två punkterna bort 2 poäng från poängsättningen?

Nu vet jag ju inte hur recensenten tänkte men man kan väl gissa sig till att han inte tyckte att spelet skulle varit värt 5/5 även med de två punkterna fixade ? Jag ser i alla fall plus och minus punkterna mer som de stora grejjerna. Eller vill du ha varenda liten detalj där ? Nae, sista delen av recensionen är den minst intressanta; det är texten som är viktig och inte nuffran på slutet.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag förstår inte varför vissa är så fast vid att just deras konsol eller pc är bättre än den andra. Spelar ingen som helst roll för er eller ?

Exempel, Peter är en konsol spelare och Olof är en pc spelare. Båda tycker om att spela på pc samt konsol. Varför bryr sig då Olof om vad Peter spelar på ? och varför bryr Peter sig om vad Olof spelar på.

Spel är till för entertainment och konsoler skapades i detta syfte och pc'n har dominerat spelmarknaden ett långt tag. Men det har ingen betydelse vilken som är bäst. Bara att alla är nöjda och glada.

Bra recension, kan inte säga något eftersom jag inte spelat det än, har dock förbokat det på PC är grymt hypad !

Medlem

Det ser tråkigt ut, ser ut som ett vanligt gta lir.

123
Skriv svar