Medlem
Skrivet av WarpGuN:

mediokert spel, är i Act2...ingen "wow" faktor än så länge...blir väl att man lira storyn en gång och kör lite coop innan man lägger det på hyllan

Samma här, är också i act2 och känner som du att det blir en eller två genomspelningar...

är iaf ett bra tidsfördriv till Torchlight 2 släpps


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Håller med om betyget, och de som säger att om man klagar på spelet man köpt trodde man att man köpte ett annat spel.

MEN

Som uppväxt med Diablo är det enda som för mig (som inte spelat genom hela storyn ännu) förstör spelet är att allt känns tecknat och lulligt, det hade tjänat en femma från mig om det hade varit lika mörkt som de två tidigare spelen, ett försök att genom rent utseende påvisa hur dystert det är med freakin lords of hell som ska ta över jorden ... det fångade både ettan och tvåan ... gameplay-mässigt är detta dock fullständigt överlägset allt jag någonsin spelat ... ett alternativ av blizzard själva för de som vill ta bort "Pulverized" och "Mighty Blow" varenda sekund och byta ut alla portraits mot något som inte ser ut som en barnfilm så hade det här varit perfekt ... skarpt och ondskefullt, in your face ska det vara om man vill kalla det uppföljare till d1 och d2, imo...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Volk:
Skrivet av 2infinity:

Typ diablo hade jag INGA problem med alls.

Förbannat snygg spoilertag, tack för den...

Hah, lol. Om du inte ens hade en misstanke om att Diablo var en boss i just det, Diablo, vet jag inte riktigt vad du väntade dig av spelet


signatur

Nämen!

Skrivet av Haziza:

Antar de flesta noobsen här inte spelet tidigare spel utan kommer från wow.

Diablo 3 är inte va Diablo serien tidigare varit. Visst det är kul men det har förstört det mesta.

+1

Medlem

Är helt okej med betyget, fast för mig personligen blev det en femma. Inte haft några tekniska problem, och det som saknas i storyn tror jag nog expansions finns till för(vilkte jag inte har något problem med). Precis kommit igång med Nightmare, och ja, det är nu spelet verkligen kommer igång. Haft ett par jävligt häftiga moment och strider, och inte ens nått Skeleton King ännu!

Och till folk som anser att det har förstört det mesta - för mig har dom förbättrat det mesta. Det är många som inte håller med mig, men Diablo 2 är katastrof för min del. Det är förstås ett bra nostalgi-spel, men det är enbart nostalgi som driver det nu.

Medlem

Från en gammal D1 Spelare (På min gamla P133:a ) så tycker jag faktiskt spelet är över förväntan, halvägs genom act 2 på nightmare för tillfället.

Det känns fortfarande lite lätt, kan nog räkna på mina två händer hur många gånger jag dött sammanlagt, ser dock fram emot de svårare svårighetsgraderna.

Medlem

Tycker själv spelet började som en 3:a, klättrade upp till solkar 4:a och nu är en fullkomligt fullvärdig uppföljare och 5:a. Spelet blir väldigt roligt när man når nightmare och kommer igång med flera karaktärer.

Storyn har lite att önska, men mellansekvenserna är ju otroligt häftiga. Grafiken tycker jag är riktigt vacker, som en målning.

Inaktiv

Rättvist betyg men "Tekniska problem" tycker jag är en kringgående formulering. Skriv rakt ut att spelets DRM drar ned betyget istället - det hade iaf jag respekterat mer.

Medlem

Om det är för lätt finns alltid Hardcore. Har själv get mig i kast med det för första gången. Det var lite mer ansträngt i gruppen i slutet utav först akten. Alla överlevde med hedern, mer eller mindre, i behåll...

Spelet i sig är väl vad fansen har ropat efter, med förbättringar här och där.
Problemet är att alla förväntar sig att just de skall vara nöjda med det, vilket är omöjligt då vi alla är ute efter lite olika saker. Vare sig det nu är PvP, HC/SC, trolla AH...

Medlem

Linjärt upplägg är minus? Kanske att det kunde vara lite side missions och optional, men så är där events istället. Så jag vet inte.

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av roftg:

jag tycker första spelrundan är alldeles för lätt,allt går för snabbt osv,
blir säkert mycket mycket svårare på dom högre nivåerna eller tex hardcore,men känner jag trötttnar redan nu på spelet.

hade gärna sett mer möjligheter avseende multiplayer.. pvp kommer ju läggas till senare,, men varför inte oxå lägga till ngn slags raidinstans för mer än 4 spelare

Jag tycker att normal och nightmare är för lätt. Har dock inte sett vad som väntar mig senare men om man får tro min kompis så är Inferno skapligt roligt.

PvP är (vad jag har hört) redan i spelet och låses upp vid lvl 60.

Raidinstans, driver du med mig? Ser inte ett dugg vad det skulle tillföra spelet.

nä jag driver inte med dig..
ser du inte vad det skulle tillföra,, driver du med mig?
det var bara en tanke,, allt annat som finns i mmo finns ju typ i diablo 3 så varför inte ha ngt pve content för större grupper oxå?

blizzard har sagt att pvp är för buggigt och behöver mer jobb innan det blir tillgängligt,det ska aktiveras i en kommande patch, det är det sista jag läst om pvp i diablo 3

http://www.ripten.com/2012/03/12/diablo-iii-puts-pvp-on-hold-...

Medlem
Skrivet av Nomz:

Ett minus för DIABLO 3 var "linjärt upplägg"? Driver du med mig? Det är du det Diablo-serien är!

han menar nog att diablo kunde utvecklats mer på den fronten de sista 12 åren

Medlem

Bra betyg. För 300 kr som det kostar på Mediamarkt är det extremt mkt och bra spel för pengarna.

Medlem

Detta kan vara den bästa recensionen jag läst på FZ! Varje poäng får en noggrann genomgång så när betyget kommer känns det precis rätt avvägt. Det är inga oklarheter någonstans kring varför spelet fick det betyg det fick.

Angående spelet i sig har jag inte testat det, vet inte om jag vågar köpa det med tanke på hur dålig min dator är...

Medlem
Skrivet av Hawoket:

Är jag den enda som stör mig så enormt på att dom har tagit bort skill-trädet?

Nej du är inte ensam. Givetvis gör Blizzard detta för att sälja mer.

Medlem

Alltså, varför ha med tekniska problem som en faktor i betyget? Det är ju en engångsföreteelse som inte kommer vara aktuell inom de kommande dagarna. Tror FZ att tekniska problem kommer vara aktuellt för köpare inom hela Diablo 3s livstid?

Verkar ju mer vara en recension på releasen än på det faktiska spelet. Mycket sorgligt, men det var ju kul att det fick högt betyg i alla fall.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Moderator | Testpilot

Otroligt bra skriven recension. Ska hålla utkik när du skriver mer i framtiden


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av showerguy:

1. Spelet är för kort
2. Man har inte lyckats att fånga en ny publik.
3. Inge LAN-stöd
4. Man tröttnar

Och vilken är denna nya publiken, om du menar cod-ungar så kan jag klara mig utan dem, det viktigaste är att den äldre publiken är nöjd.

Medlem

Folk som klagar på att det är för lätt, Köt Mf gear och kom till backa och säg hur det är .......

Medlem

Mycket ärlig och bra recension. Jag kände precis likadant när jag spelat genom normal första gången.

Något jag saknar som fan däremot är screenen där man valde hjältar i D2. Att klicka på sin hjälte och se den göra något som utmärker klassen. Typ barbaren när han vrålar och börjar slipa yxan.


signatur

Rawr

Medlem

Värst vad folk klagar på att normal är enkelt. I D2 var det väl på sin höjd Duriel man kunde dö på nån gång om man hade otur(eller körde necro).

Medlem
Skrivet av recensionen, sida 2:

När jag hade klarat spelet första gången så hade jag nått till drygt nivå 30 av 60 och har därmed inte låst upp hälften av alla mina valmöjligheter. Vad jag däremot har låst upp är den högre svårighetsgraden Inferno.

Från normal direkt till inferno ? Det låter som haxx

Trevlig recension med bra punkter åt både negativt och positivt. Har mest sett recensioner som varit antingen det ena eller det andra. För att inte tala om user reviews på metacritic..


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Knarkade D2 i många år. Testade D3 betan o kände inget sug direkt. Blir ett köp senare i reabacken

Medlem
Skrivet av Haziza:

Antar de flesta noobsen här inte spelet tidigare spel utan kommer från wow.

Diablo 3 är inte va Diablo serien tidigare varit. Visst det är kul men det har förstört det mesta.

Nah, du underskattat communityn. Många gamla rävar här. Jag förbokade mitt Diablo 1 när det kom och samma med tvåan. Jag är definitivt inte ensam om det här


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av jocksson:

Tycker faktiskt Diablo tvås fyrkantiga stil av områdena var bättre än nu, områdena känns så linjära jämnfört med d2. Samt att jag klarat halva nightmare och det droppar inga gula saker? Har fått två gula på hela act två. Förut på normal fick man massor, I dont get it.

För blizzard ska kunna få massa cash från rmah ås håller om nere rares + drops ...

Medlem
Skrivet av Exim:
Skrivet av jocksson:

Tycker faktiskt Diablo tvås fyrkantiga stil av områdena var bättre än nu, områdena känns så linjära jämnfört med d2. Samt att jag klarat halva nightmare och det droppar inga gula saker? Har fått två gula på hela act två. Förut på normal fick man massor, I dont get it.

För blizzard ska kunna få massa cash från rmah ås håller om nere rares + drops ...

Jag satt och dagdrömde och tog salvage på två gula hahaha

Edit: Sen hittade jag en direkt jag loggade på precis. Så de är inte så svårt att hitta. MEN jag spelar inte på nightmare så det är nog skillnaden.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

En 4a är ett rättvist betyg. Jag hade nog förväntat mig något mer, men är relativt nöjd. Det jag gillar mest är spelmekaniken och möjligheten att få mixtra runt med olika färdigheter för att hitta "sin" egna spelstil. Gillade inte att man var så låst vid sina val i diablo II och att få ångest när man insett att man speccat helt fel.

Kul att action-rpg genren fått en liten "revival" igen och det lurar en del intressanta uppstickare runt hörnet.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av recensionen, sida 2:

När jag hade klarat spelet första gången så hade jag nått till drygt nivå 30 av 60 och har därmed inte låst upp hälften av alla mina valmöjligheter. Vad jag däremot har låst upp är den högre svårighetsgraden Inferno.

Från normal direkt till inferno ? Det låter som haxx

Trevlig recension med bra punkter åt både negativt och positivt. Har mest sett recensioner som varit antingen det ena eller det andra. För att inte tala om user reviews på metacritic..

Haha, sorry. Nightmare ska det förstås vara!


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

Bra rescension med väldigt relevanta tankar! Vill dock påpeka att man inte låser upp inferno förrän efter att man klarat ut hell (i texten står det att du klarat ut spelet för första gången och nått level 30, och låst upp inferno)

Inaktiv

cellshading är väl mindre krävande för krysslådan så dom kan visa fler fiender samtidigt. , tror det är största anledningen .

Skriv svar